بهترین قرص گلوکزامین و مفصل ساز
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

بهترین قرص گلوکزامین بر اساس ترکیبات محصول، فرمولاسیون، برند و فاکتورهای دیگر انتخاب می‌گردد. تحلیل رفتن غضروف‌ها به دلیل افزایش سن، فعالیت‌های فیزیکی فرساینده، تصادفات، بی تحرکی، رژیم غذایی نامناسب و… ممکن است به مشکل بزرگی تبدیل شود. التهاب و درد در مفصل‌ها یکی از علایم آزاردهنده در نتیجه تحلیل عضروف است.

از آنجایی که مشکلات مربوط به مفاصل مانند تحلیل غضروف‌ها، کشیدگی تاندون‌ها و رباط‌ها و… برای بسیاری افراد پیش می آید، تصمیم گرفتیم درباره مکمل‌های مناسب مانند بهترین قرص گلوکزامین مطالبی را برای شما جمع آوری کنیم. می‌خواهیم در این صفحه از مجله سلامت مفید طب نکات مهمی درباره گلوکزامین نام ببریم و موثرترین محصولات را در این زمینه معرفی نماییم.

گلوکزامین چیست؟

گلوکزامین ماده‌ای طبیعی است که در مایع میان مفصلی یافت می‌شود. گلوکزامین در مغز استخوان، ساختار اصلی استخوان، بعضی قارچ‌ها و… نیز موجود است. این ماده برای ساخته شدن و ترمیم تاندون‌ها، غضروف‌ها و مایع سینوویال ضروری بوده و به طور کلی در سلامت و بهبود عملکرد مفاصل تاثیر دارد.

قرص گلوکزامین برای چیست؟

برخی افراد به واسطه رژیم غذایی نامناسب، انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگین، حوادث، افزایش سن و… دچار بعضی اختلالات در ناحیه مفصل می‌شوند. این اختلالات می‌توانند شامل تحلیل غضروف، کشیدگی تاندون‌ها، التهاب مفصل‌ها و عوارضی از این دست باشند. در چنین مواقعی متخصصان، مصرف قرص گلوکزامین یا سایر مکمل‌های حاوی این ماده را پیشنهاد می‌کنند.

معمولا مکمل‌ها حاوی گلوکزامین به شکل قرص یا کپسول هستند و برای بهبود آرتریت (مخصوصا آرتروز) تجویز می‌شوند. با انتخاب بهترین قرص گلوکزامین می‌توانید از فواید این ماده بهره مند شوید و وضعیت مفاصل را بهبود دهید.

درمان آرتروز با گلوکزامین
معمولا مکمل‌های حاوی گلوکزامین به شکل قرص یا کپسول هستند و برای بهبود آرتریت (مخصوصا آرتروز) تجویز می‌شوند.

بهترین قرص گلوکزامین کدام است؟

بهترین قرص گلوکزامین محصولی است که موثرترین ترکیبات را در فرمولاسیون خود جای داده باشد. همچنین باید فرمولاسیون آن به گونه‌ای باشد که تاثیر قابل قبولی در بهبود وضعیت مفاصل ایجاد کند. شاید فکر کنید قرص گلوکزامین اصل حتما از یک برند خارجی بوده و تاثیر آن تضمینی خواهد بود. در حالی که نام یک برند خارجی، لزوما نشانه کیفیت مکمل نیست. برای افزایش اطلاعات مخاطبان محترم در جهت تهیه بهترین قرص گلوکزامین بخش‌های بعدی را به معرفی چند مکمل مفید و موثر در این زمینه اختصاص داده‌ایم.

درمان التهاب مفاصل
با کمک بهترین قرص گلوکزامین، به استحکام استخوان و بهبود عملکرد مفاصل کمک می‌کنید.

قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان

قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان با نام تجاری فیشر فلکسان، تحت لیسانس فیشر بلژیک در شرکت داروسازی هگمتان داروی غرب تولید می‌شود. این مکمل حاوی دو ماده گلوکزامین و کندرویتین است که جز ساختار اصلی مایع سینوویال (ماده روان کننده میان مفصلی) هستند. به این ترتیب مصرف قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان برای سلامت مفصل‌ها کاربرد دارد.

مواد تشکیل دهنده قرص گلوکزامین و کنرویتین فلکسان عبارتند از: گلوکز آمین سولفات، کندرویتین سولفات، متیل سولفونیل متان، ویتامین D3، هیالورونیک اسید، میکرو کریستالین سلولز، سدیم کربوکسی، متیل سلولز، منیزیم استئارات، crustacean shellfish.

برای خرید آسان و اینترنتی قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان روی دکمه زیر کلیک کنید. با کلیک روی این دکمه به صفحه اختصاصی محصول هدایت می‌شوید و به سهولت چند کلیک، قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان به دست شما می‌رسد.

خرید قرص گلوکزامین و کندرویتین فلکسان

قرص گلوکزامین آوه سینا

اگر می‌خواهید قرص گلوکزامین ایرانی تهیه کنید، قرص گلوکزامین از شرکت داروسازی آوه سینا را به شما پیشنهاد می‌نماییم. این محصول برای ترمیم غضروف‌ها، تعادل متابولیسم غضروف‌ها، تشکیل بافت تاندون‌ها و رباط‌ها، ساخت مایع مفصلی و… موثر است.

برای خرید قرص گلوکزامین یا اطلاع از عوارض جانبی، تداخل‌های دارویی، موارد احتیاط و… روی دکمه زیر کلیک نمایید.

قرص گلوکزامین

قرص استئو پلاس

قرص استئو پلاس مکمل غذایی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل است. تقریبا تمام ریز مغذی‌هایی که برای استحکام استخوان‌ها و بهبود مفاصل نیاز است، در ترکیبات قرص استئو پلاس گنجانده‌اند. این محصول در شرکت داروسازی یورو او تی سی فارما تولید می‌شود و یکی از بهترین انواع قرص گلوکزامین نیز به شمار می‌آید.

ترکیبات قرص استئو پلاس

ترکیبات قرص استئو پلاس شامل ویتامین‌ها، مینرال‌ها و ریزمغذی‌های لازم برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل هستند. همین ویژگی، قرص استئو پلاس را به عنوان یک مکمل حاوی گلوکزامین از سایر محصولات مشابه، متمایز می‌کند. ترکیبات قرص استئو پلاس شامل زینک، کلسیم، ویتامین C، ویتامین D3، منیزیم، مس، منگنز، سلنیوم، عصاره زنجبیل، گلوکزامین  سولفات و کندرویتین سولفات هستند.

همان طور که ملاحظه می‌کنید، ریز مغذی‌های موجود در استئو پلاس، هر یک نقش به سزایی در سلامت استخوان‌ها و مفاصل دارند. برای تهیه این محصول یا کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های استئو پلاس، روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید قرص استئو پلاس

قرص flex a vert

قرص flex a vert مکمل دیگری است که به عنوان بهترین قرص گلوکزامین به شما معرفی می‌کنیم. این محصول مکمل غذایی مناسبی برای بهبود حرکت و افزایش انعطاف پذیری مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز است. در واقع قرص فلکس اورت به حفظ عملکرد طبیعی و ترمیم غضروف، مفاصل و استخوان‌ها کمک می‌کند و به آن‌ها استحکام می‌بخشد. فلکس اورت در تسکین درد مبتلایان به آرتروز نیز مفید واقع می‌شود.

مواد مغذی موجود در قرص flex a vert و کاربرد آن‌ها عبارتند از:

  • کلاژن: فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است. کلاژن از جمله مهم ترین اجزای سازنده غضروف و استخوان بوده و به همین دلیل در ترکیبات قرص فلکس اورت وجود دارد. مصرف دوز خوراکی کلاژن، تاثیر قابل توجهی در ترمیم بافت غضروف مفاصل دارد.
  • کلسیم: یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای بدن ما، کلسیم است. این ماده در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند و به همین جهت در مواد مغذی قرص فلکس اورت موجود است.
  • زینک: روی که اغلب با نام زینک آن را می‌شناسیم، مینرال دیگری است که برای حفظ سلامتی به آن نیاز داریم. میزان اندکی از این ماده تقریبا در تمام بافت‌های بدن وجود دارد. روی در بافت استخوان‌ها موجود بوده و برای بهبود عملکرد عضلات لازم است. تمام این نکات باعث شده تا روی در میان مواد تشکیل دهنده قرص فلکس اورت گنجانده شود.
  • گلوکزامین و کندروئیتین: ترکیب گلوکزامین و کندروئیتین، ماده‌ای را می‌سازند که در ناحیه میان مفصلی قرار گرفته و حرکت آن‌ها را آسان‌تر می‌کنند. خاصیت ضد التهابی و اهمیت گلوکزامین و کندروئیتین در ترمیم غضروف‌ها، این دو ماده را در لیست ترکیبات قرص فلکس اورت قرار می‌دهد.
  • عصاره زنجبیل: ماده موثره جینجرول در زنجبیل موجود است که با اثرات ضد التهابی و مسکن قوی برای مفاصل، مفید محسوب می‌گردد. عصاره زنجبیل در مواد تشکیل دهنده قرص فلکس اورت وجود دارد.
  • ویتامین E: ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است و می‌تواند با ختثی کردن رادیکال‌های آزاد، ریسک ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد. همچنین خواص ضد التهابی این ویتامین، در کاهش التهاب مفاصل موثر واقع می‌شوند.
استحکام استخوان با کلسیم
کلسیم در استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها نقش اساسی ایفا می‌کند.

همان طور که مشاهده کردید، مجموعه مواد مغذی که در ترکیبات قرص فلکس اورت وجود دارند، به نوعی در سلامت مفاصل سودمند بوده و با وجود گلوکزامین و کندروئیتین، این محصول را به یکی از پررنگ‌ترین گزینه‌ها به عنوان بهترین قرص گلوکزامین تبدیل کرده‌اند. برای خرید این محصول یا کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره قرص flex a vert روی دکمه زیر کلیک کنید.

قرص flex a vert

سخن پایانی

امیدواریم با ارائه مطالبی که از خاطر شما گذشت، توانسته باشیم شما را در انتخاب بهترین قرص گلوکزامین یاری کرده باشیم. برای تهیه انواع قرص ضد التهاب مفاصل می‌توانید به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. در بخش نظرات، سوالات خود را مطرح نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند. به این ترتیب محصولی که برای ارتقا سلامت خود، انتخاب می‌کنید کارآمد‌تر بوده و در هزینه‌های افتصادی خانواده، صرفه جویی می‌گردد.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص گلوکزامین چه زمانی است؟

بهترین زمان مصرف قرص گلوکزامین را پزشک یا داروساز برای شما تعیین خواهند کرد. با این حال عموما پیشنهاد می‌شود روزانه، ۲ عدد قرص گلوکزامین، نیم ساعت بعد از ناهار مصرف گردد.

قیمت بهترین قرص گلوکزامین چقدر است؟

قیمت بهترین قرص گلوکزامین را از داروخانه‌های معتبر سراسر کشور جویا شوید. داروخانه اینرتنتی مفید طب، ارائه دهنده بهترین انواع قرص گلوکزامین خارحی و ایرانی است و امکان خرید آنلاین را نیز فراهم می‌کند.

عوارض قرص گلوکزامین چیست؟

معمولا مصرف دوز تعیین شده توسط پزشک، عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. برای اطمینان بیشتر، پیش از تهیه و مصرف هر گونه مکمل گلوکزامین، با پزشک یا داروساز درباره وضعیت کلی سلامتی، سابقه پزشکی و داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌نمایید صحبت کنید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره