چرا این ۴ دارو گیاهی را بهترین دارو برای استرس و افسردگی می‌دانند؟

بهترین دارو برای استرس و افسردگی
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه

استرس و افسردگی دو بیماری است که اکثرا از آن هراسانیم. جالب توجه است که هرچه از عمر زندگی مدرن می‌گذرد، آمار ابتلا به افسردگی و استرس مزمن نیز افزایش می‌یابد. برخی از ما با افسردگی یا استرس زیاد به دنیا می‌آییم و برخی از ما هم در مقطعی از زندگی بخاطر اتفاقات ناگوار در زندگی شخصی یا کاری دچار اضطراب شدید یا افسردگی می‌شویم. فرقی نمی‌کند درگیر کدام نوع افسردگی یا اضطراب شده باشیم. مهم این است که آن را هرچه سریع‌تر درمان کنیم. استفاده از داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور یکی از کم عارضه ترین راه‌ها برای رهایی از این معضل روحی است.

تحقیقات علمی روی گیاهان دارویی اثرات مثبت آن‌ها در درمان استرس و افسردگی را به اثبات رسانده است. به همین دلیل هم شرکت‌های داروسازی، داروهای گیاهی ضد افسردگی را تهیه کرده‌اند. این داروها عوارض کمتری نسبت به داروهای شیمیایی افسردگی دارند. ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم ۴ محصول گیاهی که به عنوان بهترین دارو برای استرس و افسردگی شناخته می‌شوند را به شما معرفی کنیم.

علائم افسردگی و اضطراب مزمن چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین دارو برای استرس و افسردگی برویم، می‌خواهیم کمی از علائم استرس مزمن و افسردگی بگوییم تا شما بیشتر با حالات معمول این مشکلات آشنا شوید.

اگر مدتی است که علائم زیر را در خود مشاهده می‌کنید؛ احتمالاً درگیر افسردگی شده‌اید. در این شرایط بهتر است با یک روانشناس یا مشاور صحبت کنید:

  • کاهش تمرکز
  • غمگین بودن به مدت طولانی
  • بی حوصلگی و خستگی بیش از حد
  • اختلال خواب (کم خوابی یا زیاد خوابیدن)
  • بی قراری و افزایش استرس و اضطراب
  • دردهای جسمی بدون دلیل
  • احساس ناامیدی و پوچی
  • فکر کردن به خودکشی و مرگ
علائم افسردگی و استرس مزمن
در بسیاری از موارد افسردگی و اضطراب هر دو در فرد وجود دارند.

مهمترین علائم اضطراب شامل بی قراری، ترس، تحریک پذیری و دشواری تمرکز است. اضطراب می تواند علائم جسمی هم ایجاد کند که برخی از این علائم عبارتند از گیجی، خستگی، تپش قلب، درد عضلانی، لرزش، خشکی دهان، تعریق بیش از حد، تنگی نفس و اختلال در خواب.

بسیاری از افراد هم به افسردگی و هم به اضطراب مبتلا هستند. در واقع این یک سیکل معیوب است: وقتی اضطراب داریم مدام به یک مساله فکر می‌کنیم، احساس بدی نسبت به شرایطمان پیدا می‌کنیم و بعد افسرده می‌شویم. افسردگی خود باعث افزایش اضطراب های ما می شود و سیکل معیوب ادامه پیدا می‌کند. 

اگر مدتی است که همه یا بیشتر این علائم را تجربه می‌کنید، بهتر است به دنبال درمان باشید. اگر شدت این علائم در شما کمتر از آن است که در کار، زندگی شخصی یا روابط اجتماعی‌تان اختلال ایجاد کند، بهتر است به روانشناس یا مشاور مراجعه کنید. اما اگر علائم شما به حدی شدید است که باعث شده عملکرد مناسبی در محل کار نداشته باشید یا در روابط خود با نزدیکانتان به مشکل بربخورید، لازم است به روانپزشک مراجعه کنید تا دارو برایتان تجویز شود. در بسیاری موارد ممکن است مصرف داروهای ضد اضطراب و افسردگی گیاهی برای کاهش استرس و افسردگی  کافی نباشد.

عوارض استرس و افسردگی برای سلامتی (چرا باید استرس و افسردگی را زودتر درمان کنیم؟)

همه‌ی روانشناسان و پزشکان در این موضوع هم نظرند و تاکید می‌کنند که استرس و افسردگی از هر نوعی که باشد باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد. دلیل این تاکیدها این است که افزایش استرس عوارض بسیار زیادی برای سلامتی ما دارد.

وجود سطحی غیر عادی از استرس و اضطراب در بدن بر تمامی بخش‌های بدن ما اثر بد و منفی دارد. به خصوص اگر این استرس مزمن و طولانی مدت شود.

عوارض استرس و افسردگی روی سلامتی
اضطراب زیاد و افسردگی طولانی مدت نه تنها روی حالات روحی اثر می‌گذارد، بلکه برای سلامت جسم ما نیز ضرر زیادی دارد.

یکی از عوارض استرس و افسردگی در بدن، افزایش تولید هورمون کورتیزول در بدن است. کورتیزول زیاد از حد در بدن خود به تنهایی می‌تواند ده‌ها مشکل مختلف در بدن ایجاد کند. زیرا میزان بیش از حد این هورمون در خون، منجر به تجزیه شدن پروتئین‌های حیاتی بدن می‌شود.

افزایش فشار خون، مشکلات تنفسی، رفلاکس معده، اسهال یا یبوست، ضعف عضلات، کاهش میل جنسی، کاهش تستوسترون در آقایان، یائسگی زودرس در خانم‌ها، کاهش توانایی تفکر و تصمیم گیری و اختلالات ذهنی تنها چند مورد از عوارض استرس مزمن در بدن است.

تأثیر استرس بر سیستم ایمنی بدن یکی دیگر از عوارض این مشکل است. استرس مزمن باعث افزایش رادیکال‌های آزاد در بدن شده و فعالیت سلول‌های دفاعی را دچار اختلال می‌کند. در نتیجه سدهای دفاعی بدن ما ضعیف‌تر شده و التهاب نیز در بدن افزایش می‌یابد.

این‌ها را گفتیم تا یادآور شویم که درمان استرس و اضطراب شدید و افسردگی تا چه حد برای سلامت جسمی و روحی ما اهمیت دارد. پس اگر دچار این مشکلات شده‌اید، آن‌ها را دست کم نگیرید.

چه زمانی از داروی گیاهی برای درمان استرس و افسردگی استفاده کنیم؟

درست است که داروهای گیاهی ضد افسردگی عوارض شایع داروهای شیمیایی را ندارند؛ اما این داروها برای همه‌ی انواع افسردگی اثرگذار نیستند.

در صورتی می‌توانیم از داروی گیاهی برای استرس و افسردگی استفاده کنیم که این مشکلات در ما در مراحل ابتدایی باشد. علاوه بر این، برای بهبود اختلالات روحی در سندروم پیش از قاعدگی (PMS) و رفع افسردگی فصلی نیز استفاده از بهترین داروی ضد افسردگی گیاهی مؤثر است.

بهترین داروهای گیاهی ضد افسردگی را از اینجا بخرید

در بسیاری از موارد بهترین کار برای درمان استرس و افسردگی خفیف، انجام راه های کاهش اضطراب خانگی در کنار مصرف قرص ضد افسردگی گیاهی است. همچنین تغییر سبک زندگی و بهبود توانایی‌های فردی در کنار مصرف دارو بهترین اثر را در تقویت حالات روحی و ریشه کن کردن افسردگی و اضطراب دارد.

بهترین داروی ضد افسردگی گیاهی در طب سنتی

تا اینجا گفتیم که چه علائمی نشان دهنده‌ی وجود اضطراب و افسردگی در ما است و چه زمانی می‌توانیم برای بهبود این مشکلات از داروی ضد افسردگی گیاهی استفاده کنیم. حال می‌خواهیم شما را با گیاهان دارویی برای آرامش اعصاب آشنا کنیم.

بسیاری از شرکت‌های داروسازی برای تولید داروهای ضد اضطراب و افسردگی، از این گیاهان و خواص آن‌ها بهره می‌برند. بنابراین آشنایی با ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند ما را با عملکرد بهترین داروی ضد افسردگی گیاهی نیز آشنا کند.

گل راعی (علف چای)؛ بهترین درمان گیاهی استرس و افسردگی

اگر بین گیاهان دارویی به دنبال بهترین قرص برای آرامش اعصاب بوده باشید، به احتمال زیاد نام گل راعی را در ترکیبات چند محصول مشهور شنیده‌اید. این گیاه که با نام‌های هوفاریقون یا هایپریکوم پرفوراتوم نیز شناخته می‌شود، سرشار از ترکیبات مفید برای سلامت روان است.

خواص گل راعی برای درمان استرس و افسردگی
گل راعی در کاهش استرس و اضطراب و افزایش سروتونین در بدن نقش موثری دارد.

فلاونوئیدها، اسید کلروژنیک، تانن ها و هایپریسین ترکیبات مؤثر در عصاره‌ی گل راعی‌اند که با جلوگیری از بازجذب سروتونین و تأثیر روی انتقال دهنده‌های عصبی از جمله  نوراپی نفرین، دوپامین، L-گلوتامات و GABA نشانه‌های افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهند.

باید توجه داشت که گل راعی تداخلات دارویی زیادی دارد. به همین دلیل اگر داروی دیگری استفاده می کنید بهتر است قبل از مصرف گل راعی یا محصولات حاوی آن با پزشک مشورت کنید. 

خرید سریع قرص پرفوران

عصاره‌ی این گیاه را می‌توانید در قرص پرفوران پیدا کنید. این قرص ضد افسردگی گیاهی، تنها با داشتن عصاره‌ی گل راعی به مقابله با این مشکل و کاهش استرس کمک می‌کند.

جینکوبیلوبا؛ داروی گیاهی برای آرامش اعصاب

جینکوبیلوبا عصاره‌ی درخت کهن دار است که از قرن‌ها پیش در آسیای شرقی به عنوان داروی گیاهی برای تقویت حافظه از آن استفاده می‌شد. امروزه هم با تحقیقات جدیدی که روی این گیاه انجام شده، از عصاره‌ی آن در تولید داروی گیاهی ضد افسردگی و اضطراب استفاده می‌شود.

فواید جینکوبیلوبا برای بهبود افسردگی
جینکوبیلوبا به کاهش اثرات منفی استرس روی مغز کمک می‌کند و برای تقویت حافظه نیز مفید است.

این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های قوی‌ای است که از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. استرس اکسیداتیو واکنشی است که در پی افزایش هورمون‌های استرس در بدن ایجاد می‌شود و بافت های مختلف از جمله به سلول‌های عصبی (نورون‌ها) آسیب می‌رساند.

دیگر اثر جینکوبیلوبا، بهبود خونرسانی به مغز است. افرادی که مدت زیادی است با افسردگی و اضطراب درگیر اند، دچار اختلال در خونرسانی و جریان خون در عروق مغزی می‌شوند. عصاره‌ی این گیاه می‌تواند این اثر منفی افسردگی را از بین ببرد.

گل ساعتی؛ یک داروی ضد استرس و افسردگی قوی

Passion flower بخاطر شباهت ظاهری زیادی که به ساعت دارد، به گل ساعتی مشهور شده. این گیاه در عصاره‌ی خود فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان هایی از جمله کامفرول، کوئرستین و آلکالوئیدها دارد که هورمون‌های استرس را در بدن کاهش می‌دهند. همچنین این ترکیبات اثرات بسیار خوبی روی بهبود خلق و خو و کاهش حالات افسردگی دارند.

خواص گل ساعتی برای افسردگی
آنتی اکسیدان‌های گل ساعتی برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو بسیار مفیدند.

ترکیبات فعال موجود در عصاره‌ی گل ساعتی، روی گیرنده‌های مغز اثر گذاشته و مانع از جذب ترکیبات استرس زا می‌شود. این اثرات باعث شده تا در ترکیبات بهترین دارو برای استرس و افسردگی، گل ساعتی را هم زیاد ببینیم.

زعفران؛ گیاه شادی آور برای درمان افسردگی

در فرهنگ ما ایرانی‌ها زعفران به عنوان گیاه شادی آور مشهور است. به همین دلیل هم در بسیاری مواقع که فردی دچار غم و اندوه یا بی حوصلگی شده، به او مصرف شربت زعفران پیشنهاد می‌شود. مصرف این گیاه نه تنها برای بهبود افسردگی بلکه برای درمان بیماری‌های اعصاب و روان در طب سنتی نیز بسیار توصیه می‌شود.

زعفران؛ گیاه شادی آور
زعفران نه تنها برای بهبود افسردگی، بلکه برای کاهش عوارض بیماری‌های اعصاب و روان هم استفاده می شود.

ترکیبات موثری از جمله کروسین و سافرانال در زعفران وجود دارد که به کاهش علائم افسردگی از جمله خستگی شدید و بی حوصلگی کمک می‌کند. همچنین زعفران عملکردی شبیه به داروهای ضد افسردگی شیمیایی دارد و با افزایش میزان سروتونین در بدن، در بهبود این مشکل نقش موثری ایفا می‌کند.

خرید سریع شربت مفرح ابریشمی

از دیگر فواید زعفران برای استرس و افسردگی، می‌توان به بهبود اختلالات خواب اشاره کرد. اضطراب و افسردگی هر دو روی الگوی خواب افراد اثر می‌گذارند. مصرف زعفران می‌تواند این اختلال خواب را نیز بهبود دهد.

یکی از بهترین داروهای ضد افسردگی گیاهی حاوی زعفران، شربت مفرح ابریشمی نیاک است. در این دارو علاوه بر زعفران، گیاهان مؤثر دیگری از جمله دارچین، گلاب، عنبر و میخک هم دیده می‌شود که همگی برای افزایش نشاط و مقابله با افسردگی مفیدند.

بابونه: گیاهی مؤثر برای درمان استرس و افسردگی با طب سنتی

دو نوع بابونه در طبیعت موجود است که هر دو نیز خواص بسیار زیادی برای بدن ما دارند. بابونه آلمانی یا وحشی و بابونه رومی یا انگلیسی. تحقیقاتی که روی این گیاهان انجام شده، نشان می‌دهد که سطح اضطراب و افسردگی در افراد بیمار، پس از ۸ هفته مصرف بابونه، به طور چشمگیری کاهش داشته است.

گل سرخ؛ بهترین داروی ضد افسردگی گیاهی

افسردگی و استرس مزمن در طولانی مدت باعث کاهش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان می‌شود. این مسئله به خودی خود روی افزایش افسردگی و ناامیدی زوج‌ها و سرد شدن روابط آن‌ها نیز اثر می‌گذارد. عصاره‌ی گل سرخ با کمک به افزایش میل جنسی و افزایش انرژی و نشاط در بدن می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

فواید گل سرخ برای درمان استرس و افسردگی
گل سرخ با افزایش میل جنسی و افزایش نشاط و انرژی، گرمی را به روابط برمی‌گرداند.

وجود استرس زیاد در بدن آن هم به مدت طولانی، ترشح هورمون‌های جنسی را دچار اختلال می‌کند و خونرسانی به اندام‌های جنسی را نیز در مردان کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان های موجود در گل سرخ با کاهش استرس و مقابله با واکنش‌های اکسیداتیو در بدن، میزان هورمون‌های جنسی را به حالت طبیعی برمی گرداند.

قطره گل سرخ باریج را از اینجا بخرید

از طرفی در عصاره‌ی گل سرخ مقدار قابل توجهی ویتامین E وجود دارد که باعث افزایش باروری در زنان و افزایش توان جنسی در مردان می‌شود. این ویتامین با افزایش میزان اسپرم، افزایش تحرک اسپرم‌ها و افزایش هورمون تستوسترون، قوای جنسی و باروری را در آقایان افزایش می‌دهند.

بهترین داروهای ضد اضطراب و افسردگی در داروخانه مفیدطب

در بخش قبل از خواص گیاهان مؤثر برای درمان استرس و افسردگی گفتیم. حال نوبت آن رسیده بهترین دارو برای استرس و افسردگی را به شما معرفی کنیم. در میان این داروها، انواعی از بهترین قرص گیاهی اعصاب و داروی ضد استرس قوی نیز دیده می‌شود. پس بهتر است این بخش را از دست ندهید.

قطره گل سرخ باریج؛ بهترین داروی گیاهی برای استرس و افسردگی

شرکت باریج اسانس برای تولید یک داروی گیاهی برای استرس و افسردگی از خواص گل سرخ استفاده کرده است. قطره گل سرخ باریج به عنوان یک داروی مؤثر برای افزایش میل جنسی و افزایش انرژی و نشاط در خانم‌ها و آقایان، از شدت گرفتن حالات افسردگی جلوگیری می‌کند.

قطره گل سرخ باریج برای درمان اضطراب و افسردگی
قطره گل سرخ باریج باعث افزایش انرژی و شادابی و بهبود میل جنسی می‌شود.

اگر بخش قبل را خوانده باشید، از اثرات گل سرخ برای درمان اضطراب و افسردگی آگاه هستید و می‌دانید که چه فوایدی برای درمان این مشکلات دارد. به همین دلیل هم شرکت باریج با استاندارد سازی عصاره‌ی این گیاه محصولی با همین نام روانه‌ی بازار کرده است که این محصول در نهایت به عنوان یکی از انواع قویترین داروی گیاهی ضد افسردگی محبوبیت پیدا کرده است.

قرص نروکسین دینه؛ پرمصرف‌ترین داروی ضد افسردگی گیاهی

قرص نروکسین یک داروی گیاهی تخصصی برای درمان استرس و افسردگی است. تحقیقات نشان داده است که این قرص ضد افسردگی هرچند تنها محتوی عصاره‌ی گل راعی یا همان هایپریکوم پرفوراتوم است، اثر چشمگیری در کاهش اضطراب، بی قراری، تحریک پذیری، تنش، نگرانی و بی خوابی در کودکان و بزرگسالان دارد.

قرص نروکسین را از اینجا بخرید

نروکسین؛ پرمصرف ترین دارو برای استرس و افسردگی
یکی از انواع بهترین قرص ضد استرس گیاهی، نروکسین است که برای درمان سندروم پیش از قاعدگی و افسردگی فصلی هم کاربرد دارد.

قرص نروکسین برای بهبود خلق و خو در سندروم پیش از قاعدگی و بهبود افسردگی فصلی نیز استفاده می‌شود. به همین دلیل هم به آن لقب پرمصرف‌ترین داروی ضد افسردگی گیاهی را دادیم.

قطره هایپیران؛ داروی ضد افسردگی قوی گیاهی

قطره هایپیران نیز از جمله داروهایی است که برای تولید آن از عصاره‌ی گل راعی استفاده می‌شود. در هر میلی لیتر از این قطره،  ۰.۱ میلی‌گرم هایپریسین (Hypericin) وجود دارد. این میزان از عصاره‌ی گل راعی برای درمان میگرن، سردردها و تحریکات عصبی، بدخوابی و ترس و آشفتگی در خواب، شب ادراری در کودکان و دردهای دوران قاعدگی نیز اثر گذار است.

خرید سریع قطره هایپیران

قطره هایپیران داروی گیاهی ضد افسردگی
قطره هایپیران حاوی عصاره گل راعی برای کاهش اضطراب و افسردگی اثرگذار است.

اگر با مصرف قرص ضد افسردگی گیاهی حاوی گل راعی دچار مشکلات گوارشی می‌شوید، قطره هایپیران جایگزین بسیار خوبی برای آن است.

قرص جینکوگل؛ بهترین قرص برای آرامش اعصاب

قرص جینکوگل از نامش پیداست که در ترکیباتش چه چیزی یافت می‌شود. عصاره‌ی جینکوبیلوبا ماده‌ی مؤثر این محصول از شرکت گل دارو است. همانطور که گفتیم این گیاه حاوی آنتی اکسیدان های قوی‌ای است که از سلول‌های مغز در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و در افسردگی و اضطراب موثر است. 

قرص جینکوگل را از اینجا بخرید

جینکوگل؛ داروی ضد استرس و افسردگی گیاهی
قرص جینوگل استرس را در مغز کاهش می‌دهد و از سلول های‌مغز محافظت می‌کند.

علاوه بر این، مصرف این قرص برای استرس و افسردگی، به افزایش قدرت تمرکز و یادگیری نیز کمک می‌کند.

هشدارهای مصرف دارو برای استرس و افسردگی

درست است که داروهای گیاهی ضد اضطراب و افسردگی برخی از عوارض داروهای شیمیایی را ندارند؛ اما مصرف بی رویه و زیاد از حد آن‌ها نیز عوارض و مشکلاتی را برای بدن ایجاد می‌کند. به طور کلی نمی‌توان به عنوان یک درمان قطعی روی داروهای ضد افسردگی گیاهی حساب باز کرد، حتی اگر بهترین و قویترین داروی گیاهی ضد افسردگی باشد. زیرا این داروها تنها برای کاهش شدت عوارض و علائم استرس و افسردگی ایجاد شده‌اند.

داروهای گیاهی ضد اضطراب محتوی گل راعی تداخلات زیادی دارند. اگر داروی دیگری استفاده می کنید بهتر است قبل از مصرف داروهای محتوی علف راعی، با پزشک مشورت کنید.

در مجموع بهتر است اگر به دنبال درمان استرس و افسردگی با داروهای گیاهی هستید، حتماً قبل از خرید داروی ضد افسردگی گیاهی با پزشک خود مشورت کنید و درباره‌ی ایمن بودن و مناسب بودن ترکیبات دارو برای شرایط خود سؤال کنید.

بهترین داروی گیاهی ضد اضطراب و افسردگی را از ما بخواهید

داروهایی که در این متن معرفی کردیم، همگی به عنوان انواعی از قویترین و بهترین داروی ضد استرس و افسردگی شناخته می‌شوند. هرکدام از این داروها برای افرادی با شرایط خاص مناسب‌اند. ممکن است همه‌ی این داروها برای شرایط من یا شما مناسب نباشد. به همین دلیل هم تاکید داریم که قبل از خرید دارو برای استرس و افسردگی با پزشک خود مشورت کنید تا از مناسب بودن دارو برای خود مطمئن شوید.

سریع ترین راه خرید داروهای گیاهی ضد افسردگی

سریع‌ترین راه خرید داروی ضد افسردگی گیاهی، مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب است. در مفیدطب شما می‌توانید در سریعترین حالت هرکدام از محصولات معرفی شده را برای خود سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در منزل خود تحویل بگیرید.

اگر تجربه‌ی استفاده از این داروهای گیاهی ضد استرس و افسردگی را دارید، نظر خود را درباره‌ی اثر آن‌ها به ما بگویید. همچنین هر سوالی درباره‌ی داروی گیاهی برای استرس و افسردگی دارید، از ما دریغ نکنید و در بخش نظرات از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

چه داروی گیاهی برای اعصاب و افسردگی در داروخانه موجود است؟

یکی از قویترین داروهای گیاهی برای اعصاب و افسردگی قرص نروکسین دینه است. این دارو محتوی عصاره‌ی گل راعی (هایپریکوم پرفوراتوم) است، اثر چشمگیری در کاهش اضطراب، بی قراری، تحریک پذیری، تنش، نگرانی و بی خوابی در کودکان و بزرگسالان دارد. توصیه می‌شود قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

قویترین قرص ضد استرس گیاهی کدام است؟

یکی از انواع قویترین قرص ضد استرس گیاهی قرص پرفوران است. این قرص حاوی عصاره خشک علف چای یاهوفاریقون است و یک گزینه خوب گیاهی برای بهبود استرس، اضطراب و افسردگی است.

رابطه افسردگی و اضطراب چیست؟

بسیاری از افراد هم به افسردگی و هم به اضطراب مبتلا هستند. در واقع این یک سیکل معیوب است: وقتی اضطراب داریم مدام به یک مساله فکر می‌کنیم، احساس بدی نسبت به شرایطمان پیدا می‌کنیم و بعد افسرده می‌شویم. افسردگی خود باعث افزایش اضطراب های ما می شود و سیکل معیوب ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

14 دیدگاه دربارهٔ «چرا این ۴ دارو گیاهی را بهترین دارو برای استرس و افسردگی می‌دانند؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای درمان پزخاشگری باید به پزشک مراجعه کنید. پزخاشگری یک علامت است و انتخاب درمان آن بستگی به تشخیص دارد که باید توسط پزشک انجام شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  1. سلام ممنون از راهنمایی هاتون فقط من افسردگی بعد از ترک مواد مخدر رو دارم الان یکساله ترک کردم ولی ب شدت افسرده و پر از استرس هستم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای درمان افسردگی و اضطراب بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  2. سلام خسته نباشید ببخشید من روی یه چیز یایه اتفاق زیاد تشویش می‌کنم معمولاً برای بعضی مسایل و طولانی شدن استرس بی‌حال وبدنم شل میشه و زیاد عرق می‌کنم بنظر شما از چه داروی استفاده کنم تاهالا از هیچ دارویی استفاده نکردم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بهترین کار برای درمان اضطراب، مراجعه به پزشک متخصص اعصاب و روان و استفاده از داروهای ضد اضطراب مطابق دستور پزشک است.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام از بین این داروهای گیاهی متنوع برای افسردگی کدوم رو بهتره مصرف کرد؟ من تاالان نه از داروی شیمیایی نه گیاهی استفاده نکردم و بدون تجویز پزشک میخوام از این داروهای گیاهی استفاده کنم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از داروهای گیاهی موثر و ایمن برای درمان افسردگی، کپسول دپروهرب می باشد. البته مسلما اگر برای انتخاب دارو از پزشک متخصص طب سنتی مشورت بگیرید بهتر است.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقت بخیر،ممنون از مطلب خوب و مهم شما،از نوجوانی اضطراب ارائه وسخنرانی داشتم،امکان داره هایپیران و جینکو گل همزمان مصرف کنم و قبل از ارائه پرانول؟آیا نتیجه بخش هست؟چه مدت باید مصرف کنم تا نتیجه بده؟سپاسگزارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جینکوگل و هایپیران برای رفع اضطراب موقعیتی کاربرد ندارند. معمولا از پروپرانولول برای این منظور استفاده می شود. اگر با پروپرانولول به خوبی نتیجه نمیگیرید، بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام
    آیا دارو های گیاهی برای افسردگی مثل سنبل طیب یا بابونه یا گل ساعتی میتونه تست اعتیاد مثل داروی سرترالین که برای افسردگی تجویز میشه مثبت بکنه ممنون میشم پاسخ بدید
    mmeisa535@gmail.com

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاهانی که به طور معمول در تهیه فرآورده های گیاهی ضد افسردگی به کار می روند، از جمله سنبل الطیب، بابونه یا گل ساعتی، تاثیری بر نتیجه تست اعتیاد ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره