بهترین قرص پاکسازی کلیه برای جلوگیری از سنگ کلیه

بهترین قرص پاکسازی کلیه
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

آسیب رسیدن به کلیه‌ها می‌تواند ما را یک عمر درگیر بیماری کند. زیرا کلیه‌ها اساسی‌ترین اندام‌های بدن برای دفع سموم و ایجاد تعادل میان مایعات بدن به حساب می‌آیند. این دو اندام لوبیایی یک تنه بار سنگینی از وظایف بدن، از جمله تحریک تولید گلبول قرمز، دفع سموم مواد غذایی و داروها، تنظیم فشار خون، فعالسازی ویتامین D و…، را به دوش می‌کشند. با این وضعیت اگر به فکر رسیدگی به کلیه‌های خود نباشیم، فشار این وظایف مسلماً آن‌ها را بیمار می‌کند! اگر تاکنون تغذیه سالمی نداشتیم، ورزش نمی‌کردیم یا سابقه‌ی ابتلا به عفونت کلیه و مجاری ادراری و سنگ کلیه داشتیم، باید از این پس بیشتر حواسمان به کلیه‌ها باشد.

یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه و عفونت کلیه، که آسیب‌های شدیدی به این اندام‌ها وارد می‌کنند، پاکسازی کلیه است. اگر این کار به روش صحیح و زیر نظر پزشک انجام شود، فواید زیادی برای کلیه‌ها خواهد داشت. استفاده از قرص پاکسازی کلیه کمک زیادی به بهبود عملکرد این اندام می‌کند.

ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم از اهمیت پاکسازی کلیه و گیاهان مؤثر برای انجام آن بگوییم. در نهایت هم بهترین قرص پاکسازی کلیه را معرفی می‌کنیم. پس اگر مشکلات کلیوی دارید، این مطلب را از دست ندهید.

علائم مشکل کلیه

با توجه به وظایف مهمی که کلیه‌ها در بدن دارند، اگر مشکلی برایشان پیش بیاید با علائم کاملاً مشهودی به ما هشدار می‌دهند. علائمی که پزشک در مواجهه با آن‌ها خیلی سریع متوجه وجود مشکل در این اندام‌های لوبیایی می‌شود. البته بسته به مشکل کلیوی ( سنگ کلیه، عفونت کلیه، مشکل دفع سموم، انسداد و…) علائمی که در بدن ظاهر می‌شود متفاوت است. پزشک با بررسی علائم و نتیجه‌ی آزمایش ادرار به راحتی می‌تواند هرکدام از این مشکلات را تشخیص دهد.

علائم مشکل کلیه
اختلالات کلیه مشکلاتی ایجاد می‌کند که با علائم متعددی خود را نشان می‌دهند.

در ادامه به چند علامت ناشی از مشکل کلیه اشاره می‌کنیم:

  • تورم در ساق و مچ پاها و اطراف چشم
  • درد ناگهانی کمر یا پهلو (ناشی از سنگ کلیه یا عفونت کلیه)
  • تغییرات ظاهری ادرار (ادرار کف آلود، قرمز یا قهوه‌ای)
  • خستگی و احساس ضعف
  • پیچ خوردگی یا گرفتگی عضلات (بخاطر دفع نشدن سموم بدن)
  • عفونت‌های مکرر دستگاه ادرار
  • بوی بد دهان (بویی شبیه به آمونیاک و فلز)

اگر چندتا از این علائم را باهم دارید، بهتر است هرچه زودتر برای چکاپ کلیه‌ها به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مشکل اصلی مشخص شود. در ادامه بیشتر از اهمیت پاکسازی کلیه برای جلوگیری از بروز این علائم می گوییم.

پاکسازی کلیه چیست و چرا اهمیت دارد؟

جالب است بدانید که اصطلاح «پاکسازی کلیه» یک اصطلاح علمی و تائید شده نیست و ما در پزشکی فرایندی به نام پاکسازی کلیه نداریم. کلیه‌ها اندام‌های خود تمیز کننده هستند و در حالت عادی و در شرایط سلامتی نیازی به پاکسازی ندارند و خودشان به خوبی فرایند پاکسازی را انجام می‌دهند.

بیشتر ما این اصطلاح عامیانه را پس از بروز مشکلات شایع کلیوی، به منظور تقویت کلیه‌ها و جلوگیری از بروز این مشکلات، از جمله سنگ کلیه، به کار می‌بریم. در واقع وقتی از پزشک یا کارشناس طب سنتی درخواست دارو یا قرص برای پاکسازی کلیه را داریم، دارویی را برای ما تجویز می‌کنند که به کلیه‌ها در دفع سموم کمک کند.

اهمیت پاکسازی کلیه
پاکسازی کلیه به معنی کمک به کلیه برای خروج سموم از بدن، کاهش عفونت و جلوگیری از سنگ کلیه است.

بروز اختلال و مشکل در کار کلیه‌ها، کل بدن را با چالش سنگینی مواجه می‌کند. به همین دلیل هم مهم است که مشکلات کلیه هرچه سریع‌تر برطرف شده و این اندام‌ها عملکرد طبیعی خود را از سر بگیرند. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند، اگر دچار مشکلات شایعی از جمله سنگ کلیه یا عفونت کلیه شدیم، با استفاده از داروهای تقویتی و مناسب برای کلیه‌ها، از بروز مجدد این مشکلات جلوگیری کنیم. زیرا هربار که کلیه‌ها دچار آسیب و اختلال شوند، هزینه‌ی سنگین‌تری برای بدن خواهد داشت.

استفاده از قرص پاکسازی کلیه به همراه انجام راهکارهای طبیعی و خانگی مفید برای کلیه‌ها، نقش موثری در بهبود اوضاع این اعضای حیاتی بدن دارد.

برای پاکسازی کلیه چه بخوریم؟ (پاکسازی کلیه با گیاهان دارویی)

اهمیت مشکلات کلیوی باعث شده با بروز کوچک‌ترین عارضه یا بیماری در این اندام از پزشک معالج خود بپرسیم که برای پاکسازی کلیه چی بخوریم؟ چه خوراکی‌هایی برای پاکسازی و دفع سموم کلیه کمک مؤثر است؟ کدام داروی گیاهی برای پاکسازی کلیه بیشترین اثر را دارد؟

در ادامه می‌خواهیم بهترین گیاهان دارویی برای پاکسازی کلیه را معرفی کنیم. اثر این گیاهان به صورت علمی و آزمایش شده هم به اثبات رسیده و امروزه شرکت‌های دارویی متعددی از عصاره‌ی آن‌ها برای تولید قرص پاکسازی کلیه استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید چند داروی گیاهی مفید را در برنامه روزانه خود قرار دهید، این گیاهان بهترین گزینه برای تقویت کلیه محسوب می‌شوند:

گشنیز برای پاکسازی کلیه

گشنیز یک گیاه دیورتیک یا ادرار آور قوی است که می‌تواند انواع مشکلات کلیوی، از جمله سنگ کلیه، را بهبود دهد. دمنوش گشنیز هم برای دفع سنگ کلیه و هم جلوگیری از تشکیل مجدد آن توصیه می‌شود.

خواص گشنیز برای کلیه
گشنیز خاصیت ضد درد و مسکن دارد و به با خاصیت ضد ادرار به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

همچنین گشنیز حاوی ترکیباتی است که در فرایند پاکسازی سموم و از بین بردن باکتری‌های عامل عفونت نقش دارند. تخم گشنیز و خود آن نیز برای کنترل سطح کلسترول خون مفید اند. خاصیت دیگر گشنیز این است که در هنگام دفع سنگ کلیه با خاصیت مسکن و ضد درد خود، گرفتگی عضلات و دردهای شدید را تسکین می‌دهد.

رازیانه؛ بهترین دمنوش برای کلیه

رازیانه در عصاره‌ی خود ترکیبات فعالی از جمله آنتول و مواد استروژنیک دارد که برای کلیه‌ها و مجاری ادراری بسیار مفید اند.

این ترکیبات خاصیت مدری دارند و باعث شل شدن عضلات مجاری ادراری و تخلیه راحت‌تر ادرار می‌شوند.  از عرق رازیانه و عصاره‌ی خشک آن برای تولید قرص پاکسازی کلیه نیز استفاده می‌شود.

خارخاسک؛ بهترین عرق پاکسازی کلیه

خارخاسک بوی تند و تیز و ظاهری خشن دارد؛ اما پشت ظاهر خشن این گیاه خواص زیادی برای بدن ما وجود دارد. آنتی اکسیدان‌های قوی از جمله فلاونوئیدها، ساپونین ها، آلکالوئیدها و… در فرایند دفع سموم به کلیه‌ها کمک می‌کند.

همچنین خاصیت ادرار آوری این گیاه خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری را کاهش می‌دهد و از بروز مجدد سنگ کلیه نیز جلوگیری می‌کند.

سرکه سیب؛ بهترین نوشیدنی برای پاکسازی کبد

سرکه سیب را بیشتر ما با خاصیتی که برای تنظیم فشار خون دارد، می‌شناسیم. آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی پرخاصیت، از آسیب رسیدن به کلیه در نتیجه‌ی استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند.

خواص سرکه سیب برای پاکسازی کلیه
سرکه سیب به تجزیه سنگ کلیه و جلوگیری از ایجاد آن کمک می‌کند.

 همچنین اسید سیتریک موجود در سرکه سیب، به حل شدن و کوچک‌تر شدن سنگ کلیه کمک کرده و از رسوب شدن و تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

گزنه؛ گیاه مؤثر برای کلیه

این گیاه، سرشار از ویتامین D، ویتامین C و آنتی اکسیدان های قدرتمند است. این ترکیبات در کنار هم برای بهبود گردش خون، کاهش خستگی و جلوگیری از دردهای عضلانی اثرات خوبی دارند.

عصاره‌ی گزنه می‌تواند از تشکیل مجدد سنگ مجاری ادراری جلوگیری کند و نقش موثری هم در شستشوی این مجاری دارد.

دم اسب

گیاه دم اسب هم مانند سایر گیاهان مقوی برای کلیه، خاصیت ادرار آوری دارد. عصاره‌ی این گیاه از دهه‌های قبل برای از بین از بین بردن احتباس آب، کاهش اسید اوریک و بهبود سنگ کلیه استفاده می‌شده.

امروزه هم با اثبات خواص گیاه دم اسبی برای بهبود عفونت مجاری ادراری، جلوگیری از سنگ و کیست کلیه، از آن برای تولید قرص پاکسازی کلیه استفاده می‌شود.

کاسنی؛ داروی گیاهی برای شستشوی کلیه

عرق کاسنی خواص زیادی برای بدن دارد؛ اما مهم‌ترین خاصیت آن برای کلیه‌ها این است که باعث تجزیه شدن سنگ کلیه شده و دفع آن را تسهیل می‌کند. همچنین خاصیت ضد درد و ضد التهاب این گیاه هم گرفتگی و دردهای ناگهانی و شدید در زمان دفع سنگ را کاهش می‌دهد.

عملکرد کاسنی در کلیه‌ها نشان می‌دهد که برای جلوگیری از رسوب سنگ کلیه نیز می‌توان روی آن حساب باز کرد.

کرفس؛ بهترین میوه برای شستشوی کلیه

منظور از شستشوی کلیه، کمک به دفع سموم و ادرار محبوس شده در آن است. کرفس به بهترین شکل نقش دستیار فعال را برای کلیه ایفا می‌کند. این گیاه املاح، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان هایی در عصاره‌ی خود دارد که برای کلیه بسیار مفید اند.

خواص کرفس برای پاکسازی کلیه
کرفس هم برای تقویت کلیه و هم رفع مشکلاتی از جمله التهاب کلیه مفید است.

کرفس به عنوان یک گیاه ادرار آور، ضد التهاب، تقویت کننده و ضد اسپاسم باعث سلامت هرچه بیشتر کلیه‌ها می‌شود.

بهترین قرص برای پاکسازی کلیه

در بخش قبل گفتیم که برای پاکسازی کلیه با گیاهان دارویی، چه چیزهایی بیشترین اثر را دارند. حال که با این گیاهان پرخاصیت و مؤثر آشنا شدید، می‌خواهیم چند مورد از بهترین داروهایی که با این گیاهان تولید شده را معرفی کنیم.

این داروها که به عنوان بهترین قرص پاکسازی کلیه هم شناخته می‌شوند، مدت‌هاست که توسط افرادی که مشکل کلیه دارند استفاده می‌شود و اثرات شناخته شده و اثبات شده‌ای دارند.

قرص تروپین؛ داروی گیاهی برای جلوگیری از سنگ کلیه

قرص تروپین یک قرص پاکسازی کلیه ایرانی است که توسط شرکت داروسازی حکیم مؤمن تبریزی تولید می‌شود. در ترکیبات این قرص عصاره‌ی رازیانه، خارخارسک، دم گیلاس و کاکل ذرت به کار رفته که هرکدام به تنهایی هم خواص زیادی برای کلیه دارند.

قرص تروپین برای پاکسازی کلیه
قرص تروپین هم برای کاهش عفونت کلیه و هم جلوگیری از رسوب سنگ در کلیه ها موثر است.

کاکل ذرت (رشته‌های زرد یا قهوه‌ای) خاصیت ضد عفونی کننده دارد و در کاهش عفونت مجاری ادرار  نقش دارد. دم گیلاس نیز برای دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار به کار می‌رود. در کل این دو گیاه در کنار رازیانه و خارخاسک به عنوان بهترین عرق برای پاکسازی کلیه، عملکرد بسیار خوبی برای جلوگیری از سنگ کلیه دارند.

خرید سریع قرص تروپین

قرص سیستون هیمالیا؛ قویترین قرص دفع سنگ کلیه

این قرص سال‌هاست که به عنوان قویترین قرص دفع سنگ کلیه شناخته می‌شود. البته لزوماً برای همه‌ی افراد قویترین نیست؛ زیرا اثر داروهای گیاهی در بدن افراد مختلف، متفاوت است. نقطه قوت این قرص، وجود گیاهان قدرتمندی از جمله جگن، روناس، سیپروس (اویار سلام) و ورنونیا از تیره کاسنی است در کنار هم است. البته این‌ها تنها بخشی از ترکیب کامل و قوی قرص سیستون هیمالیا هستند.

پاکسازی کلیه با قرص سیستون هیمالیا
قرص سیستون هیمالیا یک داروی کامل برای ضد عفونی کردن، کاهش التهاب و بهبود نقص کلیوی محسوب می‌شود.

 این گیاهان در کنار هم به عنوان مدر، ضد عفونی کننده، ضد التهاب و آنتی اکسیدان، از تشکیل سنگ‌های فسفات، سنگ‌های اورات و اوریک اسید و سنگ‌های کریستالی جلوگیری می‌کنند و نقص عملکرد کلیه ناشی از التهاب و عفونت را نیز بهبود می‌دهند. بنابراین اغراق نیست اگر عنوان بهترین قرص پاکسازی کلیه را هم به این قرص بدهیم!

قرص سیستون هیمالیا را از اینجا بخرید

کپسول رودیورتیک؛ قرص جلوگیری از سنگ کلیه

کپسول رودیورتیک از اسمش پیداست که خاصیت ادرار آوری دارد و با این خاصیت خود به دفع راحت‌تر سنگ کلیه و دفع سموم از مجاری ادراری و کلیه کمک می‌کند. برای ایجاد این اثر، شرکت قائم دارو، از عصاره‌ی گیاهانی همچون دم اسب، کرفس، کاسنی و ترب سیاه استفاده کرده است.

قرص رودیورتیک
قرص رودیورتیک با خاصیت ادرار آوری و آنتی اکسیدانی به دفع سموم از کلیه کمک می‌کند.

ترب سیاه نیز همانند گیاهانی که در بخش قبل از خواصشان گفتیم، مدر و ضد اسپاسم است و به افزایش ادرار و دفع سریع‌تر سنگ کلیه کمک می‌کند. این گیاهان در کنار هم برای پاکسازی کلیه، دفع سموم بدن و کاهش اختلالات کلیوی هم بسیار مؤثر اند.

خرید سریع قرص رودیورتیک

قرص نتونال؛ قرص گزنه برای پاکسازی کلیه

شرکت داروسازی باریج تاکنون داروهای گیاهی مؤثر و موفق زیادی وارد بازار کرده که قرص نتونال هم یکی از آن‌ها است. عصاره‌ی گیاه گزنه تنها ترکیب این قرص پاکسازی کلیه محسوب می‌شود که به تنهایی هم برای تقویت این اندام کافی است.

قرص نتونال باریج
عصاره‌ی گزنه در قرص نتونال باریج خواص زیادی برای پاکسازی کلیه دارد.

خواص گزنه برای کلیه را در بخش قبل گفتیم. این گیاه با ویتامین‌ها و املاح ضروری که دارد، هم به تقویت کلیه کمک می‌کند و هم با خاصیت ادرار آوری، برای پاکسازی سموم از کلیه کاربرد دارد.

قرص نتونال باریج را از اینجا بخرید

نحوه مصرف قرص پاکسازی کلیه و کبد

اگر به دنبال قرص برای پاکسازی کلیه و کبد باشید، با انواعی از محصولات مواجه می‌شوید که هرکدام هم ترکیب متفاوتی دارد. شما باید با توجه به سازگاری‌ها و حساسیت‌های بدن خود و با مشورت پزشک، بهترین قرص پاکسازی را انتخاب کنید.

برای تعیین میزان و نحوه‌ی مصرف قرص پاکسازی کلیه و کبد نیز باید با پزشک یا داروساز مشورت کنیم تا از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری شود.

عوارض مصرف قرص برای پاکسازی کلیه

پاکسازی کلیه تنها با قرص و دارو ممکن نیست. برای کمک به عملکرد بهتر کلیه، در کنار قرص‌هایی که معرفی کردیم، رعایت برنامه غذایی سالم، فعالیت بدنی و اصلاح عادات بد غذایی هم اهمیت زیادی دارد. اگر همه‌ی این توصیه‌ها را عملی کنیم و قرص پاکسازی کلیه را نیز طبق دستور مصرف استفاده کنیم، عوارضی برای ما نخواهند داشت.

در انتخاب قرص پاکسازی کلیه دقت کنید

در این متن شما را اهمیت پاکسازی کلیه و بهترین قرص‌های موجود در بازار برای این کار آشنا کردیم. حال که بهترین موارد قرص پاکسازی کلیه را می‌شناسید، بهتر است برای انتخاب مناسب‌ترین گزینه برای خود حتماً با یک پزشک یا کارشناس طب سنتی مشورت کنید. این افراد متخصص و کارشناس، با در نظر گرفتن شرایط سلامتی و مشکلات شما، بهترین گزینه را تجویز می‌کنند.

بهترین داروی گیاهی سنگ کلیه را از اینجا بخرید

برای خرید بهترین قرص پاکسازی کلیه و داروهای گیاهی سنگ کلیه، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه هرکدام از این محصولات را سفارش دهید.

در ادامه به سؤالات شما درباره‌ی پاکسازی کلیه پاسخ می‌دهیم. بازهم اگر سوالی درباره‌ی قرص پاکسازی کلیه یا داروهای مشابه آن سوالی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سؤالات شما درباره‌ی قرص پاکسازی کلیه

برای شستشوی کلیه چی بخوریم؟

برای کمک به دفع سموم از کلیه و عملکرد بهتر آن می‌توانید از عرقیجات گیاهی از جمله خارخارسک یا خارشتر در روز یک لیوان بنوشید و گیاهانی مانند کرفس، گشنیز و جعفری را در غذاهای خود بگنجانید. برای اطلاعات بیشتر به متن مراجعه کنید.

داروی گیاهی برای درمان مشکل کلیه مؤثر است؟

داروهای گیاهی اثر درمانی قطعی روی هیچ بیماری‌ای ندارند. این داروها به عنوان درمان کمکی و برای پیشگیری از ابتلا به مشکلات کلیه و کاهش شدت علائم آن مفید اند. برای درمان مشکلات کلیه حتماً باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

درمان گیاهی نارسایی کلیه با پاکسازی کلیه ممکن است؟

خیر. نارسایی کلیه یکی از حادترین مشکلات این اندام است که حتماً باید توسط پزشک متخصص و تحت نظر او درمان شود. برای استفاده از داروی گیاهی برای کاهش عوارض نارسایی کلیه هم حتماً باید با پزشک مشورت شود.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع