معرفی ۲ قرص ضد تهوع بارداری گیاهی قوی و اثربخش

بهترین قرص ضد تهوع بارداری
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تهوع و استفراغ دوران بارداری یکی از مشکلات آزاردهنده‌ی این دوران است که در اکثر موارد از هفته ششم حاملگی شروع می‌شود. این حالت معمولاً صبح‌ها تشدید می‌شود و در طول روز بهبود می‌یابد. به همین دلیل به این پدیده morning sickness می گویند. بیشتر خانم‌ها پس از پایان هفته‌ی ۱۴ ام بارداری، از این مشکل آسوده می‌شوند؛ اما حدود ۴۰% از زنان باردار این حالت آزاردهنده را تا پایان بارداری تجربه می‌کنند.

تهوع دوران بارداری اجازه‌ی تغذیه سالم و کامل را به مادر نمی‌دهد و ممکن است رشد جنین را دچار مشکل کند. به همین دلیل متخصصان برای رفع این مشکل مصرف قرص ضد تهوع بارداری گیاهی را پیشنهاد می‌کنند. این داروهای گیاهی عوارض کمتری از داروهای شیمیایی دارند و نگرانی مادران برای تغذیه مناسب را از بین می‌برند. از این رو در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم ۲ قرص حالت تهوع بارداری گیاهی مشهور و با کیفیت را به شما معرفی کنیم.

علت تهوع بارداری چیست؟

با وجود اینکه دانشمندان تاکنون تحقیقات و مطالعات زیادی پیرامون تهوع بارداری انجام داده‌اند، اما هنوز دلیل اصلی این پدیده مشخص نیست. البته به لطف این پژوهش‌ها عواملی که بیشترین نقش را در ایجاد حالت تهوع و استفراغ در زنان باردار دارد، مشخص شده است. در ادامه به مهمترین علت‌های تهوع بارداری اشاره می‌کنیم:

هورمون‌های بارداری (HCG)

هنوز مشخص نیست که این هورمون دقیقاً چطور باعث افزایش حالت تهوع در بارداری می‌شود. با این حال از آنجا که شروع تهوع و استفراغ بارداری با افزایش این هورمون در بدن خانم‌ها در یک بازه‌ی زمانی قرار دارد، دانشمندان احتمال می‌دهند که جزو دلایل اصلی این پدیده باشد.

هورمون استروژن

با ورود به دوره‌ی بارداری و قطع شدن دوره‌ی قاعدگی، استروژن به سرعت در بدن خانم‌ها افزایش می‌یابد. این افزایش ناگهانی هورمون نیز یکی از دلایل تهوع بارداری است.

حساسیت معده

بدن در اوایل بارداری تغییرات ناگهانی زیادی را متحمل می‌شود که تغییرات گوارشی هم یکی از آن‌هاست که روی فعالیت معده اثر می‌گذارد. بنابراین هرچه معده‌ی حساس‌تری داشته باشید، احتمالاً در اوایل بارداری حالت تهوع شدیدتر و طولانی‌تری خواهید داشت. همچنین تحقیقات نشان داده خانم‌هایی که به باکتری «هلیکوباکتر پیلوری» مبتلا هستند، تهوع و استفراغ بارداری را با شدت بیشتری تجربه می‌کنند.

دلایل تهوع در بارداری
عوامل مختلفی در ایجاد تهوع بارداری نقش دارند که استرس و اضطراب یکی از آن ها است.

استرس و اضطراب بارداری

معمولاً مادران در اوایل بارداری با استرس و اضطراب زیادی برای ورود به مرحله‌ی جدیدی از زندگی خود روبرو می‌شوند. این استرس سیستم گوارش را تحت فشار قرار می‌دهد و مشکلاتی از جمله حالت تهوع، دلپیچه و سردرد را شدیدتر می‌کند.

افزایش حس بویایی

افزایش حساسیت به بوها و مزه‌ها در دوران بارداری به خصوص در سه ماه اول یکی از اصلی‌ترین عوامل تهوع بارداری است. زیرا باعث ایجاد واکنش سریع بدن نسبت به یک بوی خاص شده و حساسیت معده را برمی انگیزد. محققان معتقدند این پدیده یکی از اثرات افزایش هورمون استروژن در بارداری است.

چرا نباید از قرص ضد تهوع شیمیایی در بارداری استفاده کنیم؟

یکی از داروهایی که برخی مادران برای رفع حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری استفاده می‌کنند، قرص دمیترون یا همان اندانسترون است. این دارو تاثیر خوبی در رفع تهوع دارد، اما اینکه آیا برای جنین کاملا بی ضرر است یا نه، هنوز به اثبات نرسیده است. به همین دلیل، بهتر است مادران باردار از مصرف این دارو خودداری کنند، مگر اینکه پزشک برایشان تجویز کرده باشد.

اثرات قرص ضد تهوع بارداری شیمیایی
ایمن بودن قرص ضد تهوع بارداری شیمیایی برای مادر و جنین اثبات نشده است.

به دلیل نامشخص بودن وضعیت بی خطری اندانسترون برای جنین، بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند برای درمان تهوع بارداری، مادران را به اصلاح عادات تشدید کننده، ایجاد الگوی تغذیه مناسب و استفاده از راه‌های خانگی تشویق کنند. البته در کنار این اقدامات، استفاده از قرص ضد تهوع بارداری گیاهی، که برگرفته از همان درمان‌های خانگی است، هم می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد.

در ادامه کمی بیشتر درباره مشهورترین راه خانگی درمان تهوع بارداری می‌گوییم.

زنجبیل؛ یک ضد تهوع خانگی برای دوران بارداری

تقریباً همه‌ی ما زنجبیل را می‌شناسیم و از خواص آن برای کاهش سرگیجه و بهبود مشکلات گوارشی آگاهیم. این گیاه یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی است که هم در تقویت مفاصل، هم تقویت سیستم ایمنی و هم بهبود مشکلات گوارشی نقش دارد. جینجرول موجود در زنجبیل خاصیت ضد نفخ و تقویت کنندگی برای معده دارد. این خواص باعث شده تا پزشکان مصرف بیسکوییت زنجبیلی و عصاره‌ی زنجبیل را به مادران دچار تهوع بارداری توصیه کنند.

اثر زنجبیل برای درمان تهوع در بارداری
زنجبیل ترکیبات ضد تهوع و آنتی اکسیدانی دارد که به بهبود تهوع بارداری کمک می‌کند.

اثربخشی زنجبیل برای درمان تهوع بارداری به قدری است که شرکت‌های دارویی، از عصاره‌ی این گیاه داروهای گیاهی تهیه کرده‌اند تا مادران باردار بتوانند راحت تر و با دوز دقیقتر، از خواص زنجبیل برای رفع تهوع خود استفاده کنند. ما در ادامه دو تا از بهترین این داروها را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی دو قرص ضد تهوع بارداری گیاهی محبوب

همانطور که بالاتر هم گفتیم، قرص ضد تهوع بارداری شیمیایی ممکن است برای جنین خطرساز باشد. به همین دلیل در چند دهه اخیر شرکت‌های داروسازی تلاش کردند با استفاده از عصاره‌های گیاهی مؤثر، قرص ضد تهوع بارداری گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی کنند.

بیشتر داروهای گیاهی ضد تهوع بارداری از عصاره‌ی زنجبیل تولید شده که بیشترین اثر و کمترین خطر را برای رفع این عارضه در مادران باردار دارد. در ادامه با دو تا از این داروها آشنا می‌شوید.

قرص ومیگان؛ بهترین قرص زنجبیل برای تهوع بارداری

قرص ومیگان دینه حدود ۴۷۰ میلی گرم ریزوم زنجبیل است که از این مقدار، ۲۵ میلی گرم آن را ماده‌ی مؤثر جینجرول تشکیل می‌دهد. جینجرول و سایر ترکیبات مؤثر زنجبیل از جمله شوگائول و فلاونوئیدها، خاصیت ضد میکروبی دارند که فعالیت باکتری هلیکوباکترپیلوری در معده را مهار می‌کنند.

قرص زنجبیل ضد تهوع ومیگان
ومیگان یک قرص ضد تهوع گیاهی برای دوران بارداری است که از عصاره ی زنجبیل تولید می شود.

از طرفی این ترکیبات فعال با افزایش ترشح بزاق دهان، افزایش ترشح شیره‌های گوارشی و کاهش اسید معده، عوامل تشدید کننده‌ی حالت تهوع و استفراغ را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. بنابراین می‌توان گفت، ومیگان یک قرص ضد تهوع بارداری گیاهی بی خطر و ایمن است که خانم‌های باردار بدون نگرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

قرص ضد تهوع گیاهی ومیگان را از اینجا بخرید

قرص زینتوما؛ بهترین قرص ضد تهوع بارداری گیاهی

کپسول زینتوما گل دارو محصولی است که با هدف کاهش تهوع در بارداری تولید می‌شود. در این محصول ۲۵۰ میلی گرم گرانول پودر ریزوم زنجبیل وجود دارد.

قرص زنجبیل ضد تهوع زینتوما
کپسول زینتوما گل دارو یک قرص ضد تهوع ایمن (قرص زنجیبل) برای دوران بارداری است.

قرص زینتوما با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد تهوع بسیار قوی خود، نه تنها برای خانم‌های باردار، بلکه برای رفع حالت تهوع و درد در بیماران پس از جراحی و خانم‌هایی که دچار درد دیسمنور می‌شوند نیز بسیار کاربردی و مؤثر محسوب می‌شود.

سریع‌ترین راه خرید کپسول زینتوما گل دارو

بهترین قرص ضد تهوع بارداری گیاهی را از ما بخواهید

اگر باردار هستید و دچار تهوع می‌شوید، لازم است به فکر کاهش تهوع و استفراغ خود باشید، زیرا در ماه‌های اول بارداری مهم‌ترین مراحل رشد جنین طی می‌شود و شما باید تغذیه مناسبی داشته باشید. ما در این مطلب از اثرات یکی از موثرترین گیاهان ضد تهوع گفتیم و در ادامه نیز بهترین قرص ضد تهوع بارداری گیاهی را که توسط شرکت‌های دارویی ایرانی تولید می‌شوند، به شما معرفی کردیم. استفاده از این داروها می‌تواند حس بدی که اول صبح یا در هنگام غذا خوردن دارید را برطرف کند.

بهترین قرص ضد تهوع بارداری گیاهی را از اینجا بخرید

برای خرید قرص ضد تهوع بارداری گیاهی کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و یکی از این محصولات را سفارش دهید. ما در مفیدطب سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رسانیم.

سؤالات شما درباره‌ی قرص ضد تهوع بارداری

بهترین قرص ضد تهوع در بارداری چیست؟

برای درمان تهوع در بارداری داروهای مختلفی در بازار موجود است. با این حال بهتر است ابتدا برای رفع این مشکل به سراغ راه‌های خانگی و داروهای گیاهی، مانند قرص زنجبیل ضد تهوع بروید. اگر این راه‌ها برایتان کارساز نبود بهتر است به پزشک مراجعه کنید، زیرا برای هر فرد بهترین قرص ضد تهوع بارداری متفاوت است.

قرص ضد تهوع بارداری B6 هم برای این مشکل مؤثر است؟

تحقیقاتی که تاکنون روی ویتامین ب۶ انجام شده، نشان می‌دهد که این ویتامین تاحدودی برای رفع تهوع بارداری مؤثر است. البته معمولاً ویتامین ب۶ درجات خفیف تهوع را برطرف می‌کند.

بهترین قرص زنجبیل برای کاهش تهوع در بارداری را چطور پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید در زمان بسیار کوتاه، بهترین قرص زنجبیل برای تهوع بارداری را پیدا و خریداری کنید، کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن مفیدطب شوید. در مفیدطب بهترین برندهای قرص زنجبیل برای شما فراهم شده است.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره