بهترین زمان مصرف قرص flex a vert
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص flex a vert یک مکمل غذایی برای بزرگسالان است که به واسطه ترکیب بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بهبود عملکرد طبیعی غضروف، مفاصل و استخوان‌ها موثر است. قرص فلکس اورت در افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز تاثیر گذاشته و از تخریب غضروف‌ها و ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. در این مقاله به بررسی این قرص غضروف‌ساز پرداخته و در مورد بهترین زمان مصرف قرص flex a vert صحبت خواهیم کرد.

مقدمه

امروزه به دلایلی مانند کار زیاد و طولانی، ورزش‌های سنگین، وزن بالا، تغذیه نامناسب و… آسیب غضروف مفاصل بسیار شایع شده است. علاوه بر این انواع دردهای مفصلی نیز به خصوص در سنین بالاتر به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. همه ما می‌دانیم که یکی از علت‌های اصلی دردهای مفصلی، ساییدگی و آرتروز است که آسیب دیدن و از بین رفتن غضروف در ایجاد این ساییدگی مفاصل نقش اساسی دارد. بنابراین درمان و دارویی که در ترمیم غضروف آسیب دیده و بازسازی آن موثر عمل کند، می‌تواند تا حد زیادی به کاهش دردهای مفصلی کمک کند.

پزشک متخصص در این شرایط بر حسب میزان آسیب وارد شده به بافت غضروفی، روش‌های مختلف درمانی را تجویز خواهد کرد. تمرینات فیزیوتراپی، دارو درمانی، تزریق مستقیم موادی چون اوزون، هیالورونیک اسید، سلول‌های بنیادی و … از جمله این روش‌ها به شمار می‌روند. در موارد حاد نیز انجام جراحی ضرورت پیدا می‌کند. علاوه بر این موارد، تجویز قرص‌های غضروف ساز نیز یکی از روش‌های مکمل درمانی است که به کاهش درد و تورم مفصلی کمک می‌کند. این قرص‌ها می‌توانند به کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت مفاصل کمک کنند، همچنین در ساخت و ترمیم غضروف‌ها نقش موثری داشته باشند.

یکی از انواع محبوب و پرطرفدار قرص‌های غضروف‌ساز، قرص فلکس اورت یورو ویتال است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم و شما را با تمامی نکات مربوط به استفاده آن و بهترین زمان مصرف قرص flex a vert آشنا خواهیم کرد. قبل از هرچیز بهتر است ترکیبات این قرص را بشناسیم.

ترکیبات قرص flex-a-vert

فکلس اورت یک قرص غضروف‌ساز است که حاوی گلوکزآمین، کندروئیتین، کلاژن، عصاره زنجبیل، عناصر کلسیم، روی، سلنیوم، منگنز، مس، ویتامین‌های C ،D3 ،E ،B12 و فولیک اسید می‌باشد.

جدول ترکیبات این قرص به همراه مقادیر هر یک از آن‌ها به شرح زیر است:

عنوان مقدار
ویتامین D3 ۱۰ میکروگرم
ویتامین E ۴۰ میلی‌گرم
کلسیم ۲۴۶ میلی‌گرم
فولیک اسید ۴۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 ۲۰ میکروگرم
ویتامین C ۶۰ میلی‌گرم
مس ۱ میلی‌گرم
منگنز ۴ میلی‌گرم
سلنیوم ۱۲۰ میکروگرم
زینک ۱۰ میلی‌گرم
کلاژن هیدورلیز شده ۳۰۰ میلی‌گرم
عصاره زنجبیل ۸۰ میلی‌گرم
کندروئیتین سولفات ۱۰۰ میلی‌گرم
گلوکزامین سولفات ۱۰۰۰ میلی‌گرم

همانطور که مشاهده می‌کنید، ترکیبات موجود در قرص فلکس اورت به گونه‌ای است که بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بزرگسالان به خصوص سالمندان را تامین می‌کند. در ادامه با خواص برخی از ترکیبات موجود در قرص flex-a-vert بیشتر آشنا می‌شویم:

ویتامین C: این ویتامین در ساخت کلاژن، جهت عملکرد طبیعی غضروف مفاصل و استخوان‌ها موثر است. ویتامین C برای تشکیل استخوان بسیار مهم است و کمبود آن می‌تواند خطر ایجاد استخوان‌های ضعیف و شکننده را افزایش دهد.

ویتامین D3: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کمبود ویتامین D در افراد بالای ۵۰ سال، موجب می‌شود که این افراد بیشتر در معرض درد مفصل ران و زانو باشند. مصرف ویتامین D به اندازه مورد نیاز، از استئومالاسی (نرم شدن استخوان) و پوکی استخوان جلوگیری می‌نماید. این ویتامین به همراه منگنز و زینک، در حفظ سلامت استخوان‌ها و عملکرد طبیعی عضلات نقش دارد.

کلاژن: کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است که اصلی‌ترین جزء سازنده غضروف نیز به شمار می‌رود. این پروتئین در استخوان نقش مهمی داشته و مصرف آن به صورت خوراکی موجب کمک به ترمیم بافت غضروف در مفاصل می‌شود.

کلسیم: این ماده معدنی مهم برای ساخته شدن استخوان‌ها و دندان‌های قوی و مستحکم، ضروری بوده و به جهت عملکرد صحیح سلول‌ها و عضلات بدن مورد نیاز است. افراد مسن، نوجوانان در سن رشد و خانم‌ها در دوران بارداری، شیردهی و یائسگی از جمله افرادی هستند که نیاز به کلسیم در آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

عصاره زنجبیل: عصاره این گیاه با ارزش حاوی مواد موثره‌ای چون جینجرول است که اثرات ضد التهابی و مسکن قوی داشته و به بهبود دردهای مفصلی کمک بسیاری می‌کند.

زینک: تاثیر زینک یا روی در رشد و حفظ سلامتی بدن بسیار قابل توجه است. این عنصر که به میزان کم در تمامی بافت‌ها وجود دارد در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها از بدن محافظت کرده و در سلامتی پوست و مو، روند ترمیم زخم‌ها و بارداری موفق نقش موثری ایفا می‌کند. زینک در بافت استخوانی موجود بوده و به سلامت عضلات کمک می‌کند.

گلوکزامین و کندروئیتین: ترکیبات طبیعی هستند که به روان‌سازی و تسهیل حرکت مفاصل کمک کرده و مانع از ساییدگی آن‌ها می‌شوند. این ترکیبات در ساخت و ترمیم غضروف مفاصل نقش مهمی دارند و با خاصیت ضد التهابی خود موجب کاهش درد نیز می‌گردند.

ویتامین E: این ویتامین اثرات قوی آنتی اکسیدانی داشته و به همین دلیل تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد در بدن را خنثی می‌کند. ویتامین E با استرس‌های اکسیداتیو که موجب تسریع روند پوکی استخوان می‌شوند، مقابله کرده و با خاصیت ضد التهابی خود به رفع التهاب مفاصل کمک می‌کند.

قرص فلکس اورت برای چیست؟

تا اینجا با تمامی ترکیبات موثر موجود در قرص flex a vert و خواص آن‌ها در مشکلات مربوط به مفاصل و غضروف‌ها آشنا شدیم. قرص فلکس اورت در جهت بهبود حرکت و افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. مصرف این قرص به حفظ عملکرد طبیعی و ترمیم غضروف‌ها، مفاصل و استخوان‌ها کمک کرده و از تخریب مفاصل و ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

خرید قرص فلکس اورت یوروویتال
جهت خرید قرص فلکس اورت یورو ویتال برای کاهش درد و التهاب مفاصل و جلوگیری از پوکی استخوان کلیک کنید.

علاوه بر این قرص flex-a-vert موجب کاهش درد و التهاب مفاصل نیز می‌شود. عصاره زنجبیل موجود در این قرص به واسطه خاصیت ضد التهابی و مسکنی قوی که دارد، در این راستا نقش موثری خواهد داشت.

مصرف قرص فلکس اورت برای افراد مسن، خانم‌های یائسه، خانم‌های باردار و شیرده و حتی ورزشکاران توصیه می‌شود. این افراد به میزان کلسیم بیشتری نیاز دارند تا استخوان‌ها و مفاصل آن‌ها عملکرد صحیحی داشته باشند. به طور کلی فلکس اورت یک مکمل غذایی موثر در تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای افراد بزرگسال است که در معرض تخریب غضروف‌ها، مفاصل و پوکی استخوان هستند.

کلاژن، گلوکزامین و کندروئیتین موجود در این قرص به ساخت و ترمیم غضروف‌ها کمک کرده و ترکیب این مواد با یکدیگر باعث شده که flex a vert جزو بهترین قرص‌های غضروف‌ساز قرار بگیرد.

بهترین زمان مصرف قرص flex a vert

پزشک شما بهتر از هر مرجع دیگری می‌تواند بهترین زمان مصرف قرص flex a vert را برای شما تعیین کند. اما در صورتی که نسخه خاصی برای شما تجویز نشده است، می‌توانید طبق بروشور این محصول روزانه ۲ عدد قرص را همراه با غذا و مقدار کافی آب میل کنید.

خرید قرص flex a vert

به طور کلی بهترین زمان مصرف قرص غضروف‌ساز از نظر پزشکان، همراه با یک وعده غذایی است تا بهترین تاثیر را داشته باشند. اما افرادی که معده حساسی دارند، بهتر است جهت جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی قرص فلکس اورت را با معده پر و بعد از غذا میل نمایند.

دقت داشته باشید که مصرف قرص فلکس اورت در بارداری و شیردهی نیاز به مجوز پزشک دارد.

عوارض flex a vert قرص

قرص flex a vert جزو مکمل‌های ایمن محسوب شده و در صورتی که طبق دستور پزشک و یا میزان توصیه شده بروشور این محصول را مصرف کنید، عارضه جانبی خاصی ایجاد نخواهد شد. در صورتی که به ترکیبات موجود در این قرص از جمله زنجبیل، سابقه حساسیت دارید، بهتر است از مصرف آن خودداری نمایید.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص flex-a-vert و سایر محصولات گیاهی و مکمل مانند قویترین داروی ضد التهاب مفاصل به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید قویترین داروی ضد التهاب مفاصل

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های غضروف‌ساز و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

آیا قرص فلکس اورت چاق کننده است؟

خیر ترکیبات موجود در قرص فلکس اورت هیچ ارتباطی با افزایش وزن ندارند و به عنوان یک محصول چاق کننده محسوب نمی‌شود.

قرص فلکس برای چیست؟

قرص فلکس اورت محصولی از برند یوروویتال است که در ساخت و ترمیم غضروف‌ها تاثیر داشته و به بهبود حرکت مفاصل کمک می‌کند. همچنین قرص flex a vert در کاهش درد و التهاب مفاصل نقش دارد و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

قیمت قرص flex-a-vert چقدر است؟

شما می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص flex-a-vert به سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه کنید و به صورت آنلاین اقدام به خرید نمایید. لینک خرید قرص فلکس اورت در همین صفحه نیز موجود است که می‌توانید روی عکس آن کلیک کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

20 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص flex a vert»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام ،مکمل فلکس اورت جهت کمک به حفظ سلامت مفاصل در افراد بزرگسال طراحی شده است.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام
    مصرف قرص فلکس ای ورت همراه با ایندومت ۷۵و لایریور ۷۵(پرگابالین) مشکلی نداره؟
    من فتق دیسک دارم و کمرم و پای راستم خیلی درد می‌کنه پزشک برام ایندومت ۷۵و پرگابالین (لایریور ۷۵) نوشته اما flex_A_vert تجویز نکرده میخواستم بدونم عوارضی که نداره با این دوتا دارو با فلکس مصرف بشه؟
    سپاسگزارم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، قرص فلکس اورت با قرص های ایندومتاسین و پرگابالین تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام جوش صورت به عنوان عارضه مصرف فلکس اورت یا ترکیبات آن گزارش نشده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام خیر فلکس اورت در استخوان درد ناشی از آنفلونزا تاثیر و کاربرد ندارد. شما می توایند برای تسکین درد از استامینوفن یا ژلوفن یا ناپروکسن استفاده کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  2. باسلام لطف کنید کمکم کنید پزشک اینجا به من کپسول فلکس اورت راپیشنهاددادن تمام کردم خواستم دوباره بگیرم اما نیست میخوام وقفه نیفتد چه چیزی راجایگزینش میتوانم بکنم خیر ببینید یک داروی عالی معرفی کنید باتشکر فراوان

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید به جای قرص فلکس اورت، از قرص استئوپلاس استفاده کنید. قرص استئوپلاس محصولی دیگر از شرکت یوروویتال است که ترکیبات مشابه فلکس اورت دارد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقتتون بخیر
    برای من قرص ناپروکسی و فلکس اورت و باکلوفن تجویز شده. چون هر دو قرص را باید بعد از غذا بخورم، تداخلی ایجاد نمیشه یا اینکه اثر همو از بین ببرند؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام میل کردن این سه دارو در یک زمان بعد از غذا، مشکلی ایجاد نمی کند.
      فلکس اورت به دلیل داشتن زنجبیل، تاثیر ضد انعقاد ناپروکسن را تشدید می کند. این موضوع در مصرف بلند مدت، می تواند سبب افزایش ریسک خونریزی شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  4. علی محمد یاسایی

    سلام – آیا قرص flex – a – vert برای فتق یا ترمیم دیسک کمر مفید است – با تشکر یاسایی – ۰۹۱۵۳۸۸۰۳۳۵

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام در افرادی که بیرون زدگی دیسک کمر دارند، قرص فلکس اورت می تواند با کاهش التهاب موجود در مفصل، به کاهش درد کمک کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  5. سلام وقت بخیر,من۲۳سالمه دوماهی میشه حس میکنم جونی توی پاهام نیست،وشبا دست و پای سمت چپم فوق العاده شدید ضعف داره،نه چاقم نه لاغر اندامم تناسب داره،بنظرتون قرص فلکس اورت رومیتونم مصرف کنم؟ازاسترس و پیاده روی های که داشتم کلابیجون شده بدنم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      میزان ضعفی که توصیف میکنید بیشتر از آن است که بتوان آن را با استرس و پیاده روی توجیه کرد. ضمن اینکه فلکس اورت محصولی برای رفع درد مفصل است در حالیکه دردی که شما دارید یک درد منتشر در دست و پاست. بهتر است آزمایش بدهید و از نداشتن مشکلاتی مانند کمخونی مطمئن شوید. پیشنهاد میکنم به پزشک مراجعه کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فلکس اورت باید روزانه ۲ عدد (صبح و شب یک عدد) بعد از غذا استفاده شود.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      از این که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید، متشکریم.
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط