بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی

بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ترکیب زینک و ویتامین C جزو مکمل‌های پرفروش در بازار است که در تامین این دو ماده مغذی مهم و ضروری برای بدن نقش بسزایی دارند. محصولات حاوی زینک و ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت پوست و مو از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به طوری‌که این مکمل‌ها پای ثابت نسخه پزشکان برای افرادی است که با مشکلات کمبود زینک مواجه هستند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را با برندهای مختلف از مکمل‌های زینک و ویتامین C آشنا می‌کنیم. همچنین درمورد نکات استفاده و بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی نیز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ترکیب زینک و ویتامین ث

زینک و ویتامین C از مهم‌ترین مواد مغذی هستند که هر یک به تنهایی خواص بی‌شماری که برای بدن دارند. به طوری که کمبود هر یک از این دو در هر سنی، شخص را دچار عوارض زیادی می‌کند. تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی از طریق منابع غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد اما از آنجا که اکثر ما رژیم غذایی مناسبی نداریم، پزشکان بر مصرف مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها بسیار تاکید دارند.

یکی از انواع مکمل‌های پرفروش در بازار دارویی، مکمل‌های حاوی ترکیب ویتامین سی و زینک است که به برطرف شدن کمبود این دو عنصر مهم کمک زیادی می‌کنند. این مکمل‌ها در فرم‌های مختلف کپسول، قرص، شربت و قرص جوشان ارائه می‌شوند. قبل از اینکه با برندهای معروف مکمل زینک پلاس سی آشنا شویم و درمورد بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی صحبت کنیم، بهتر است خواص این دو ماده را بشناسیم.

خواص زینک برای مردان و زنان

زینک Zink که در زبان فارسی به آن “روی” گفته می‌شود، بعد از آهن مهم‌ترین املاح معدنی مورد نیاز بدن به شمار می‌رود. به طوری‌که این ماده معدنی در ترشح و فعال شدن بیش از ۱۰۰ آنزیم در بدن نقش بسزایی دارد. زینک برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری بوده و تامین آن درصد درگیر شدن با عوامل بیماری‌زا را کاهش می‌دهد. از مهم‌ترین مزایا و خواص زینک برای مردان و زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن در برابر سرماخوردگی و دیگر بیماری‌ها
  • تقویت پوست، مو و ناخن‌ها
  • جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مو
  • کمک به استحکام بیشتر ناخن‌ها
  • ضروری برای رشد طبیعی کودکان
  • کمک به بهبود و التیام سریع‌تر زخم‌ها
  • حفظ سلامت قلب
  • بهبود قدرت باروری
  • کمک به عملکرد حس بویایی و شنوایی

گیاه‌خواران، افرادی که الکل زیادی مصرف می‌کنند، بیماران مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی و همچنین افرادی که تغذیه مناسبی ندارند، بیشتر از سایرین در معرض کمبود زینک قرار دارند. کمبود زینک می‌تواند رشد جسمی و ذهنی کودکان را به تعویق بیندازند، باعث ریزش مو، کاهش اشتها، اختلال در ترمیم زخم‌ها شود و یا حس چشایی و بینایی را دچار اختلال کند.

فواید ویتامین ث برای زنان و مردان

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و بدن ما نمی‌تواند به خودی خود این ویتامین را تولید کند. لذا مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ث و مکمل‌های آن اهمیت زیادی دارد. این ویتامین در موارد زیادی به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند از جمله جلوگیری از نارسایی‌های سیستم ایمنی، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی، محافظت در برابر مشکلات سلامتی ارثی، پیشگیری از چروک شدن پوست و جلوگیری از بیماری‌های چشم.

از دیگر فواید ویتامین ث برای زنان و مردان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلامت پوست و کلاژن سازی
  • جذب مواد معدنی
  • مبارزه با رادیکال‌های آزاد
  • بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا
  • تقویت سیستم ایمنی
  • محافظت از سرطان و کاهش خطر سکته مغزی

کمبود ویتامین C نشانه‌های مخصوص به خود را دارد و در زمان طولانی می‌‌تواند دردسرساز باشد. فقدان شدید این ویتامین می‌تواند موجب احساس خستگی و درماندگی شده، باعث تضعیف قدرت استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و سیستم ایمنی بدن شود. از دیگر علائم کمبود ویتامین سی می‌توان به کبودی سریع پوست، التهاب لثه‌ها، تاخیر در بهبودی زخم‌ها، خشکی و شکنندگی لثه‌ها، شکنندگی و خشکی مو، ضعف سیستم ایمنی و افزایش وزن اشاره کرد.

قرص زینک و ویتامین سی برای چیست؟

همانطور که در بخش قبل مشاهده کردید زینک و ویتامین C هر دو از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند که عملکرد بسیاری از قسمت‌های بدن به آن‌ها وابسته است. کمبود این دو ماده چه در سنین کودکی و چه در بزرگسالان می‌تواند موجب عوارض ناخوشایندی شود. از همین رو تامین زینک و ویتامین ث از طریق منابع غذایی آن‌ها بسیار مهم است. حال تصور کنید این دو ماده با یکدیگر ترکیب شده و مکمل زینک و ویتامین سی را در اختیار ما گذاشته است. وجود ویتامین C در کنار زینک باعث جذب بیشتر این ماده معدنی مهم می‌شود.

از جمله خواص کپسول یا قرص زینک و ویتامین سی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع کمبودهای تغذیه‌ای
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • جلوگیری از ریزش مو و بهبود آن
  • حفظ سلامت پوست
  • افزایش قدرت باروری
  • تقویت استحکام ناخن‌ها
  • تسریع بهبود سرماخوردگی
  • تقویت قدرت بویایی
  • افزایش انرژی روزانه

معرفی قرص زینک و ویتامین سی خارجی و ایرانی

همانطور که گفتیم مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین ث توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. این مکمل‌ها ممکن است در فرم دارویی، مقدار زینک و ویتامین C موجود در آن‌ها و نحوه مصرف با یکدیگر متفاوت باشند. برای اینکه بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی را بدانیم، ابتدا شما را با چند نمونه از معروف‌ترین کپسول و قرص زینک و ویتامین سی خارجی و ایرانی آشنا می‌کنیم.

قرص زینک و ویتامین سی یورو ویتال

در هر کپسول ویتامین C و زینک یوروویتال، ۳۰۰ میلی‌گرم ویتامین سی و ۱۰ میلی‌گرم زینک وجود دارد. میزان زینک موجود در این قرص زینک و ویتامین سی خارجی می‌تواند کمبود آن را در بدن جبران کند. قرص زینک و ویتامین سی یورو ویتال در در مبارزه با استرس اکسیداتیو، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست و مو، افزایش رشد جسمی و ذهنی کودکان، تقویت بویایی و چشایی، جلوگیری و درمان ریزش مو، تقویت قدرت باروری، استحکام ناخن‌ها و ایجاد شادابی و رفع خستگی روزانه موثر عمل می‌کند.

شما می‌توانید جهت خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام به سفارش آنلاین نمایید:

خرید قرص زینک و ویتامین سی یورو ویتال

خرید قرص زینک و ویتامین سی یوروویتال
قرص زینک و ویتامین سی یوروویتال

قرص زینک و ویتامین C اس تی پی فارما

این قرص زینک و ویتامین سی ایرانی توسط شرکت اس تی پی فارما حاوی ۱۰ میلی‌گرم زینک و ۳۰۰ میلی‌گرم ویتامین C می‌باشد. از مزایای این محصول می‌توان به سلامت پوست، مو و ناخن، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود و ترمیم سریع‌تر زخم‌ها و کمک به رشد کودکان و نوجوانان اشاره کرد. قرص زینک و ویتامین سی اس تی پی فارما می‌تواند مشکلات بسیاری از جمله ریزش مو، مشکلات پوست صورت، اختلالات هورمون‌های جنسی و باروری و ضعف ایمنی بدن را برطرف کند.

شما می‌توانید جهت خرید این محصول از طریق داروخانه آنلاین مشهد به آدرس زیر اقدام به سفارش آنلاین نمایید:

خرید قرص زینک و ویتامین سی ایرانی

قرص زینک و ویتامین سی سندروس

هر قرص سندروس حاوی ۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین C و ۳۰ میلی‌گرم زینک گلوکونات (معادل ۵ میلی‌گرم زینک فلزی) می‌باشد. این محصول یک قرص زینک و ویتامین سی ایرانی است که در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود اشتها، بهبود رشد جسمانی کودکان و نوجوانان، تقویت حافظه و یادگیری، رفع سوء تغذیه و بهبود رشد مو و ناخن موثر عمل می‌کند.

زینک گلوکونات موجود در قرص زینک و ویتامین سی سندروس در مقایسه با دیگر املاح زینک برتری دارد، زیرا سایر املاح روی حاوی مقداری کادمیم هستند که اگر مقدار مصرف افزایش پیدا کند می‌تواند باعث ایجاد مشکلات کلیوی شود. اما زینک گلوکونات حاوی مقادیر بسیار ناچیزی کادمیم می‌باشد. علاوه بر این برخی مطالعات نشان داده‌اند که زینک گلوکونات فراهمی زیستی، جذب مناسب و تحمل‌پذیری خوبی از لحاظ عوارض توسط بیماران دارد.

شما می‌توانید جهت خرید این محصول از طریق لینک زیر اقدام به سفارش آنلاین نمایید:

خرید قرص زینک و ویتامین سی سندروس

بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی

تا این بخش از مقاله با فواید مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین ث به خوبی آشنا شدیم و برخی از مشهورترین برندهای این مکمل‌ها را شناختیم. حال در این قسمت به بررسی بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی می‌پردازیم. نحوه و زمان مصرف این مکمل‌ها به فرم دارویی، دوز دارو و سن شخص مصرف‌کننده بستگی دارد. شما می‌توانید در این مورد با پزشک و یا داروساز مشورت کرده و یا از بروشور محصول کمک بگیرید.

معمولا مقدار مصرف قرص زینک پلاس روزانه یک عدد است اما اگر به صورت شربت باشد، در سنین مختلف با دوزهای متفاوتی باید میل شود. اما درمورد بهترین زمان مصرف قرص زینک و ویتامین سی به طور کلی توصیه می‌شود، حداقل ۱ ساعت قبل یا ۲ ساعت بعد از غذا از این مکمل‌ها استفاده شود. افرادی که دارای معده حساس هستند و با این روش مصرف دچار معده درد می‌شوند، بهتر است این قرص را در کنار وعده غذایی خود میل کنند.

توصیه می‌شود که قرص زینک و ویتامین سی را همزمان با مکمل‌های کلسیم و آهن و یا همراه با شیر یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار مصرف نکنید زیرا ممکن است جذب زینک را در بدن کاهش دهند.

خرید قرص زینک و ویتامین سی

شما می‌توانید جهت خرید انواع قرص زینک و ویتامین ث به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت داروخانه اینترنتی مفیدطب جهت خرید انواع قرص ویتامین برای ریزش مو و مکمل‌های مولتی ویتامین اقدام نمایید. سفارش شما از طریق خرید اینترنتی به صورت آنلاین ثبت شده و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شود:

خرید قرص ویتامین

هر سوال دیگری در مورد داروهای ضد افسردگی و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید