فواید قرص یونی زینک چیست؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اگر بخواهیم چند نمونه از بهترین قرص‌های حاوی ویتامین برای تقویت پوست و مو را به کسی معرفی کنیم، قطعا یکی از آن‌ها قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس است. این مکمل حاوی ریزمغذی‌های موثری چون زینک، بیوتین، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C می‌باشد که در زیبایی و سلامت پوست نقش داشته و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. در این مقاله شما را با قرص uni zinc کاملا آشنا خواهیم کرد و خواص بی‌نظیر ترکیبات آن را بیان می‌کنیم. اگر می‌خواهید از تمامی فواید قرص یونی زینک بهره ببرید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی قرص uni zinc زرد

زینک یکی از ضروری‌ترین مواد معدنی مورد نیاز برای بدن شناخته شده است که نقش مهمی در سلامتی ایفا می‌کند. این ماده معدنی بهترین دوست برای افرادی است که به سلامتی و زیبایی پوست، مو و ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند. از همین رو در اغلب موارد، زینک اصلی‌ترین ترکیب موجود در مکمل‌های تقویت پوست و مو به شمار می‌رود. قرص یونی زینک نیز از این ماده ارزشمند در ترکیبات خود بهره برده است.

البته این مکمل می‌تواند یک انتخاب عالی برای پوست و موی شما باشد، چرا که علاوه بر زینک، سایر ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های مورد نیاز بدنتان را نیز تامین می‌کند. قرص uni zinc زرد در ایران تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس و توسط شرکت داروسازی ابیان دارو تولید می‌شود. هر بسته از این مکمل حاوی ۶۰ عدد قرص زرد رنگ است.

خرید قرص uni zinc

ترکیبات یونی زینک

در فرمولاسیون قرص یونی زینک، علاوه بر عنصر روی به فرم زینک سولفات، ویتامین‌های گروه B شامل B6، B3، B2، B1 و B12، ویتامین C، بیوتین (B7)، فولیک اسید (B9) و کلسیم دی-پنتوتنات (B5) نیز وجود دارند. هر یک از این ترکیبات دارای خواص قابل توجهی برای تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامتی بدن و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها هستند. در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم تا بهتر بتوانیم فواید قرص یونی زینک را درک کنیم.

  • زینک سولفات: زینک برای رشد و عملکرد سلول‌های ایمنی نیز بسیار مهم است. مکمل‌های حاوی زینک سولفات اغلب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقای سلامت پوست، درمان بیماری‌های پوستی رایج مانند آکنه، کاهش ریزش مو و استحکام بیشتر ناخن‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرند.
  • ویتامین B1: این ویتامین به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر زیادی برای سلامت و استحکام موها دارد. ویتامین B1 برای فرایند تولید فولیکول ضروری است در نتیجه کمبود آن منجر به ریزش مو می‌گردد.
  • ویتامین B2: کمبود ویتامین B2 مشکلاتی چون ضعف بدنی، بی‌اشتهایی، پرخوری عصبی، کاهش دید چشم، شکنندگی ناخن، چربی، خشکی و ریزش غیرطبیعی مو، التهابات پوستی و بروز اگزما، پیری زودرس و ایجاد چین‌و‌چروک را موجب می‌شود.
  • ویتامین B3: این ویتامین از خشکی و تبخیر رطوبت موجود در بافت پوست جلوگیری می‌کند و در درمان التهاب مفاصل و بهبود اختلالات جنسی مؤثر است. ویتامین B3 به پیشگیری و درمان آکنه کمک می‌کند و از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید و آلودگی محافظت می‌کند.
  • کلسیم دی پنتوتنیت: در قرص یونی زینک از ملح کلسیم و ویتامین B5 استفاده شده که نام این ترکیب کلسیم دی-پنتوتنات می‌باشد. ویتامینB5 به پوست کمک می‌کند تا انواع زخم‌ها و آسیب‌های بافتی را سریع‌تر بهبود دهد. همچنین به‌عنوان یک آبرسان و عامل ضدپیری برای پوست کاربرد دارد.
  • ویتامین B6: مصرف ویتامین b6 عبور جریان خون اکسیژن‌دار را در فولیکول مو و پوست سر افزایش می‌دهد. ویتامین ب ۶ یک ماده ضروری برای سلامت و رشد سلول‌های پوستی است. این آنتی‌اکسیدان قوی که لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و خاصیت ضد درماتیتی (ضدالتهابی) دارد.
  • ویتامین B7: یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه B بیوتین یا ویتامین B7 است که در اکثر مکمل‌های تقویت پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش ریزش مو، کاهش گلوکز خون، درمان مشکلات مو و ناخن، بهبود درماتیت سبورتیک، کمک به بازیابی چشایی و کمک به نوروپاتی محیطی از جمله خواص بی‌نظیر بیوتین است.
  • ویتامین B9: ویتامین B9 یا فولیک اسید تأثیر مستقیمی روی کم خونی دارد. کمبود این ماده در بدن سبب عوارض زیادی از جمله مشکلات گوارشی، ریزش مو، رنگ پریدگی و سفیدی زودرس موها می‌شود. نقش این ویتامین در عملکرد طبیعی مغز حیاتی است و تاثیر مهمی بر سلامت روانی دارد.
  • ویتامین B12: این ویتامین نه تنها به رشد موهای سالم کمک می‌کند بلکه می‌تواند در سلامت آن‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
  • ویتامین C: ویتامین سی به جذب بهتر آهن، افزایش تولید کلاژن و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. بنابراین برای افزایش سلامت پوست و تقویت ایمنی تأثیر زیادی دارد. این آنتی اکسیدان قوی موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

فواید قرص یونی زینک چیست؟

خب تا اینجا با برخی از خواص ترکیبات قرص یونی زینک آشنا شدیم. همانطور که مشاهده می‌کنید این مکمل به واسطه ترکیبات کامل و فرمولاسیون غنی از مواد مغذی می‌تواند یکی از بهترین انواع قرص ویتامین برای ریزش مو و سلامتی پوست باشد. محبوبیت زیاد قرص یونی زینک بی‌دلیل نیست چرا که مصرف‌کنندگان آن از تاثیرات این مکمل پوست و مو راضی هستند.

خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو
جهت خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو کلیک کنید

اگر بخواهیم فواید قرص یونی زینک را به صورت تیتروار بیان کنیم، موارد زیر بخشی از ویژگی‌های بی‌شمار این قرص خواهند بود:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ترمیم سریع‌تر زخم‌های پوستی
  • کمک به رفع لک‌ها و چین و چروک‌های پوستی
  • کمک به ساخت کلاژن و جوان‌سازی پوست
  • کمک به رفع آکنه
  • آبرسانی و شاداب کردن پوست
  • کاهش ریزش مو
  • کمک به حفظ سلامت و لطافت مو
  • افزایش استحکام ناخن‌ها
  • کمک به رفع کم خونی ناشی از کمبود فولیک اسید
  • تقویت حافظه و تمرکز
  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی برای خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد
  • تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد مغذی

فواید قرص یونی زینک برای پوست

همانطور که گفتیم قرص یونی زینک حاوی ترکیباتی از جمله ویتامین C، بیوتین و فولیک اسید است که همگی نقش مهمی در افزایش ساخت کلاژن و پروتئین در بدن دارند. علاوه بر این زینک موجود در این مکمل نیز به عنوان یک عامل بازسازی و ترمیم‌کننده، تاثیر زیادی در روند بهبود زخم‌ها دارد.

بخش زیادی از تاثیر یونی زینک بر سلامت پوست را می‌توان به ویتامین‌های گروه ‌‌B موجود در آن نسبت داد. ویتامین B1 باعث کاهش چین‌و‌چروک و بهبود لکه‌های پوستی می‌شود، ویتامین B3 روی کاهش التهاب‌های پوستی اثر گذاشته، B6 به بازسازی سلول‌های پوستی کمک کرده و ویتامین B12 در درمان اگزمای پوست موثر است و تیرگی‌ها را از بین می‌برد.

قرص یونی زینک برای ریزش مو

قرص یونی زینک از جمله مکمل‌هایی است که توسط بسیاری از پزشکان برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز مو تجویز می‌شود. در مواردی که ریزش مو بر اثر کمبود مواد مغذی ایجاد شود، مصرف یک مکمل مانند یونی زینک می‌تواند آسان‌ترین و کارسازترین راه حل باشد. وجود مقدار کافی زینک و بیوتین در قرص uni zinc، هورمون‌های مورد نیاز برای فعال کردن فولیکول‌های بیشتر مو را افزایش می‌دهد. از طرفی، مشکلات پوست سر مانند فعالیت قارچ‌ها و افزایش چربی سر نیز با رفع کمبود زینک برطرف می‌شود.

فولیک اسید نیز یکی دیگر از ترکیبات موجود در قرص یونی زینک است که به خون‌رسانی بهتر به فولیکول‌های مو و رشد موهای سالم‌تر و ضخیم‌تر کمک می‌کند. به همین دلیل است که قرص یونی زینک برای ریزش مو یک مکمل بسیار مناسب به شمار می‌رود. اما توجه داشته باشید مصرف قرص uni zinc فقط برای درمان ریزش موی افرادی موثر خواهد بود که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار ریزش مو شده‌اند.

قرص uni zinc برای تقویت سیستم ایمنی

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، قرص یونی زینک جزو مکمل‌های پرطرفدار است و ویژگی‌های بسیاری دارد. این قرص نیازهای اساسی بدن به ویتامین‌ها و موادمغذی را تامین کرده و از این طریق سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشد. یکی از اصلی‌ترین فواید قرص یونی زینک تاثیر آن بر تقویت سیستم ایمنی است.

کنار هم قرار گرفتن زینک و ویتامین C در قرص uni zinc باعث هم‌افزایی تاثیر این دو بر تقویت سیستم ایمنی می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند کمبود زینک روی عملکرد سیستم دفاعی بدن تاثیر منفی داشته و آن را ضعیف می‌کند. مصرف این مکمل با تامین زینک مورد نیاز بدن، باعث می‌شود سیستم ایمنی بتواند از حداکثر توان خود برای مقابله با عوامل بیماری‌زا استفاده کند.

قرص یونی زینک برای مردان

یونی زینک از جمله محصولات حاوی ریزمغذی‌های ضروری برای بدن است که در تقویت سیستم ایمنی نقش داشته و به رفع لک‌های پوستی و کاهش چین و چروک کمک می‌کند. همچنین این مکمل پوست را آبرسانی نموده و جوان و شاداب می‌نماید. این محصول به حفظ سلامت و لطافت مو کمک کرده و ریزش مو را کاهش می‌دهد، همچنین سبب حفظ استحکام ناخن‌ها شده و از نازک و شکننده شدن آن‌ها جلوگیری می‌نماید. تمامی این فواید قرص یونی زینک برای مردان و زنان قابل استفاده است.

اما این مکمل بی‌نظیر به دلیل دارا بودن زینک و ویتامین C، سرشار از خواص آنتی اکسیدانی بوده و از همین رو می‌تواند در افزایش احتمال باروری آقایان موثر باشد. یکی از خواص زینک برای مردان، تقویت کیفیت و تعداد اسپرم‌ها ذکر شده که با محافظت از آن‌ها در برابر عوامل آسیب‌زا مانند رادیکال‌های آزاد، شانس باروری را افزایش می‌دهد. بدیهی است که مصرف قرص یونی زینک برای مردانی که مشکل ناباروری دارند، در کنار سایر داروهای تقویت قوای باروری آقایان نقش کمک‌کننده خواهد داشت.

خرید پک یونی زینک
جهت خرید پک سه عددی قرص یونی زینک با ۳۰ درصد تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

خرید قرص یونی زینک

در این مقاله قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس را از نظر موارد مصرف و کاربردهای بی‌نظیر آن مورد بررسی قرار دادیم. ترکیبات و فرمولاسیون کامل این مکمل باعث شده که فواید قرص یونی زینک در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت و زیبایی پوست و کمک به جلوگیری از ریزش مو بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

جهت خرید قرص یونی زینک و کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مکمل‌های حاوی زینک و تهیه انواع شربت، کپسول و قرص روی می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید مکمل و قرص روی

هر سوال دیگری در مورد قرص یونی زینک و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص یونی زینک چیست؟

مشابه تمام مکمل‌های تغذیه‌ای این محصول هم ممکن است در بعضی افراد سبب بروز عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و یا اسهال شود که در صورت مشاهده این علائم، مصرف را قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

در بروشور این محصول نکته‌ای جهت ممنوعیت مصرف قرص یونی زینک برای سنین خاصی ذکر نشده است. با این حال قبل از مصرف این مکمل برای کودکان لازم است حتما با پزشک مشورت شود.

بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک چه زمانی است؟

بهتر است این قرص را همراه با وعده غذایی میل کنید و در صورتی که تمایلی به افزایش اشتها پس از مصرف قرص یونی زینک ندارید، این محصول را شب قبل از خواب میل نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

1 دیدگاه دربارهٔ «فواید قرص یونی زینک چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط