بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها

بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

زینک یک ماده معدنی بسیار حیاتی برای بدن است که مصرف آن به همه خانم‌ها مخصوصا مادران باردار و شیرده توصیه می‌شود. دریافت زینک کافی به بهینه شدن سطح هورمون‌های خانم‌ها کمک کرده و در تولید تخمک‌های سالم برای باروری نقش دارد. علاوه بر این خواص زینک بر پوست و مو، سیستم ایمنی و تقویت استخوان‌ها نیز از دلایل دیگر لزوم مصرف زینک برای بانوان است. در این مقاله به بررسی علت نیاز بیشتر بانوان به زینک می‌پردازیم. همچنین شما را با یک مکمل زینک محبوب آشنا خواهیم کرد و در نهایت در مورد بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها صحیت می‌کنیم.

فواید زینک برای خانم ها

بدن همه افراد به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری نیاز دارد تا عملکردهای اساسی آن درست و سالم پیش بروند. زینک یا روی یکی از این مواد مغذی است که نقش مهمی در بسیاری از واکنش‌های بدن دارد. مصرف زینک برای خانم‌ها نیز جزو موارد مهمی است که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد تا بدن دچار کمبود زینک نشود. به طور تقریبی دختران چهارده سال به بالا و خانم‌های بزرگسال به ۸ الی ۹ میلی‌گرم زینک به طور روزانه نیاز دارند. این مقدار در مورد خانم‌های باردار و شیرده به حدود ۱۲ الی ۱۳ میلی‌گرم در روز می‌رسد.

ارتباط قرص زینک پلاس و چاقی

تاثیر زینک بر تقویت سیستم ایمنی

سلامت سیستم ایمنی برای بدن خانم‌ها اهمیت دارد و ریسک ابتلا به بسیاری از بیمار‌ی‌ها را کاهش می‌دهد. دریافت زینک کافی در این زمنیه بسیار کمک‌کننده بوده و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود.

طبق پژوهش‌های انجام شده، زینک می‌تواند تا حد قابل توجهی شدت علائم بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی را کاهش دهد.

اثر زینک بر باروری

زینک می‌تواند موجب بهینه شدن سطح هورمون‌ها شده و به تولید تخمک‌های سالم برای باروری کمک کند. علاوه بر این مطالعات نشان می‌دهد که سطح زینک در فاز فولیکولار در زنان نابارور، نسبت به خانم‌هایی که مشکلی در باردار شدن ندارند، پایین‌تر است.

البته توجه داشته باشید که دریافت زینک کافی، به معنای درمان تمام مشکلات باروری نیست، بلکه این ماده معدنی کمک می‌کند محیط مناسب‌تری برای انعقاد نطفه ایجاد شود.

کمبود زینک و پوکی استخوان

درمورد تاثیر بسیار زیاد مصرف کلسیم و ویتامین D بر سلامت استخوان‌ها حتما شنیده‌اید ولی آیا می‌دانستید زینک هم برای سلامت استخوان‌ها لازم است؟ پوکی استخوان در خانم‌های یائسه بسیار شایع است و جلوگیری از آن باید برای خانم‌ها اهمیت زیادی داشته باشد. تحقیقات نشان داده که زینک می‌تواند موجب تولید سلول‌های استخوانی به نام اوستئوبلاست شود و جلوی استئوکلاست‌ها که تخریب‌کننده استخوان هستند، را بگیرد.

طبق آمار و مطالعات، افرادی که پوکی استخوان دارند، معمولا زینک بدنشان نسبت به افراد دیگر کمتر است. همچنین مطالعه‌ای وجود دارد که دریافته است زنان یائسه‌ای که مکمل زینک با مس و منیزیم مصرف کرده‌اند، طی دو سال بافت استخوانی کمتری از دست داده‌اند.

تاثیر زینک بر رشد مو

بهتر است اینطور عنوان کنیم که کمبود زینک تا حد زیادی بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد، در نتیجه اهمیت مصرف این ماده معدنی در جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد اهمیت پیدا می‌کند. زینک در تولید DNA و RNA که برای تقسیم طبیعی سلول‌های فولیکول مو لازم هستند، نقش مهمی دارد.

دریافت زینک می‌تواند به متعادل نگه داشتن سطح هورمون‌ها کمک کرده و از همین طریق موجب جلوگیری از ریزش مو شده و برای از بین بردن شوره سر نیز مناسب است.

خرید کپسول زینک پلاس دانا
جهت خرید خرید کپسول زینک پلاس دانا با کمترین قیمت همراه با تخفیف و ارسال رایگان کلیک کنید.

فواید زینک برای پوست

اهمیت زینک برای سلامت پوست و خواص تاثیرگذار آن بر درمان مشکلات پوستی برای هیچ‌کس پوشیده نیست. دریافت زینک کافی چه از طریق تغذیه یا مکمل‌های آن می‌تواند به درمان آکنه و جلوگیری از آن جلوگیری کند. همچنین زینک با پشتیبانی از تولید کلاژن، در به تاخیر انداختن فرایند پیری پوست نیز تاثیر می‌گذارد.

علاوه بر این در صورت مصرف موضعی زینک از طریق محصولاتی که حاوی اکسید روی هستند، بهبود زخم و بازسازی پوست سریع‌تر انجام می‌گیرد. به طور کلی هر خانمی که به داشتن پوست و موی سالم و دارای زیبایی اهمیت بدهد، لازم است به دریافت زینک کافی روزانه خود توجه داشته باشد.

خواص زینک برای دوران قاعدگی

زینک می‌تواند برخی از عوارض منفی مرتبط با دوران پریودی زنان مثل سندروم پیش از قاعدگی را تخفیف دهد. این ماده معدنی می‌تواند ترشح پروژسترون را تنظیم کرده و عوارض قاعدگی را کاهش دهد.

به طور کلی کمبود روی با اختلالات هورمونی همراه است که می‌تواند به مشکلات تخمدان، بی‌نظمی در دوره قاعدگی و حتی ناباروری منجر شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های زینک موجب کاهش درد قاعدگی می‌شود.


تا اینجا با خواص فراوانی که زینک برای سلامتی خانم‌ها دارد تا حدی آشنا شدیم و اهمیت استفاده از منابع غذایی زینک یا مکمل‌های حاوی آن را درک کردیم. در ادامه با هم انواع مکمل‌های زینک از جمله قرص زینک پلاس را بررسی کرده و درمورد بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها صحبت می‌کنیم.

انواع مکمل زینک

تقریبا بیشتر مکمل‌های مولتی ویتامین حاوی زینک نیز هستند. همچنین برخی از مکمل‌ها وجود دارند که حاوی زینک به تنهایی یا به همراه کلسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی می‌باشند.

زینک در مکمل‌های غذایی به چند شکل مختلف از جمله زینک گلوکونات، زینک سولفات، زینک سیترات و زینک استات وجود دارد. از بین این انواع فرآورده‌های حاوی روی، زینک سولفات پرکاربردترین آن‌ها است.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق، نوع دیگر مکمل‌های حاوی زینک، انواع قرص، کپسول و یا شربت زینک پلاس است که در آن‌ها عنصر زینک به همراه چند ویتامین یا مواد معدنی ترکیب و فرآوری شده است. به طور مثال مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B تا حد قابل توجهی به سلامت پوست و مو و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند.

قرص زینک پلاس ۵ میلی‌گرم یوروویتال

یکی از انواع مکمل‌های پرکاربرد به خصوص برای خانم‌ها، قرص زینک پلاس یورو ویتال است. این محصول حاوی ۵ میلی‌گرم زینک به همراه ویتامین‌های گروه B بوده که به زیبایی و سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها کمک کرده و موجب حفظ سلامت سیستم ایمنی می‌شود.

کپسول زینک پلاس یورو ویتال
جهت خرید کپسول زینک پلاس یورو ویتال با کمترین قیمت همراه با تخفیف و ارسال رایگان کلیک کنید.

ترکیبات تشکیل دهنده قرص زینک پلاس یورو ویتال شامل زینک، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B5، ویتامین B6، ویتامین B12، بیوتین و اسید فولیک است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاهر نمود:

  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی در ناحیه فوقانی
  • کاهش طول دوره درمان و شدت بیماری‌هایی مانند سرماخودگی
  • کمک به تامین ویتامین‌های گروه ب
  • کمک به تسریع روند ترمیم زخم‌ها
  • بهبود رشد ذهنی و جسمی در سنین رشد
  • تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن

خرید قرص زینک پلاس با تخفیف

بهترین زمان استفاده از قرص زینک پلاس برای خانم ها

جهت استفاده از قرص زینک پلاس یورو ویتال می‌توانید روزانه یک عدد کپسول را به همراه آب میل نمایید. بهتر است از افرایش میزان توصیه شده خودداری نمایید.

بهترین زمان مصرف انواع قرص زینک پلاس در هنگام صرف وعده غذایی است، زیرا پروتئین‌های حیوانی می‌توانند به جذب بهتر زینک موجود در این قرص مکمل کمک کنند. استفاده از قرص زینک پلاس همراه با غذا به ویژه برای افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند نیز توصیه می‌شود.

برخی افراد نگران این هستند که قرص زینک پلاس باعث چاقی آن‌ها شود. در این مورد باید بگوییم مصرف مکمل زینک پلاس موجب افزایش وزن نمی‌شود. ولی در افرادی که دچار کمبود زینک یا ویتامین‌های گروه B هستند ممکن است این کمبود باعث کاهش اشتهای آن‌ها شده باشد، که با مصرف زینک اشتهای طبیعی آن‌ها بازگشته و کمی افزایش وزن مشاهده شود.

در صورتی که مصرف قرص زینک پلاس باعث افزایش اشتهای شما می‌شود و از این بابت نگران هستید، می‌توانید نحوه مصرف را تغییر دهید. با مصرف این مکمل قبل از خواب یا بعد از غذا می‌توانید از افزایش وزن خود جلوگیری کنید.

برای مشاهده اثربخشی مطلوب معمولا توصیه می‌شود مصرف مکمل زینک را حداقل تا ۱۲ هفته ادامه دهید. این زمان با توجه به میزان زینک دریافتی روزانه ممکن است متفاوت باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی فواید زینک برای خانم‌ها پرداختیم و شما را با یکی از انواع مکمل‌های محبوب حاوی زینک آشنا کردیم. همانطور که در طول مقاله گفتیم بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها به همراه غذا است ولی در صورتی که نگران افزایش وزن هستید، می‌توانید این مکمل را قبل از خواب و یا بعد از غذا میل نمایید.

شما می‌توانید جهت خرید قرص زینک پلاس یورو ویتال و سایر انواع قرص روی به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید انواع مکمل و قرص روی

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های حاوی زینک و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

زمان مصرف قرص زینک پلاس برای چاقی چگونه است؟

در صورتی که بخواهید قرص زینک پلاس موجب افزایش وزن و چاقی شما شود، بهتر است این قرص را همراه با وعده غذایی میل کنید.

قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟

معمولا از انواع قرص زینک پلاس برای تقویت پوست، مو و ناخن‌ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این مکمل‌ها برای سنین رشد جهت بهبود رشد ذهنی و جسمی نیز موثر عمل می‌کنند.

عوارض قرص زینک پلاس چیست؟

در صورتی که مکمل‌های زینک پلاس را طبق دستور پزشک و یا بروشور محصول مصرف کنید، عارضه جانبی خاصی ایجاد نخواهد شد. اما در صورت عدم صحیح مصرف ممکن است عوارضی مانند ضعف سیستم ایمنی، اسهال، سردرد، تپش قلب، ناراحتی گوارشی، خواب آلودگی و یا قرمزی موقت صورت و گردن در برخی افراد دیده شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «بهترین زمان مصرف قرص زینک پلاس برای خانم ها»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، خیر مصرف زینک نمی تواند باعث تغییراتی در طول دوره چرخه قاعدگی به این شکل گردد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. نوشین ثابت قدم

    بادرود وتشکر،درحالیکه معمولا توصیه می شود بین غذا آب خورده نشود ،چگونه خواهد بود بهترین زمان خوردن اینگونه قرصها هم بین غذا باشد وهم تآکید می شود حتما با آب خورده شود؟؟!!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      اکثر منابع علمی نوشیدن آب بعد از غذا را مجاز اعلام کرده اند. در هر حال، نیاز نیست همراه قرص زینک مقدار زیادی آب میل کنید و جرعه ای آب نیز کافی است.
      زینک با معده خالی هم قابل استفاده است اما در کسانی که معده حساسی دارند برای پیشگیری از تحریک معده چاره ای جز مصرف بعد از غذا نداریم.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط