بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری چه موقع است؟

بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کاندوم تاخیری، همانطور که از نامش پیداست، یک نوع کاندوم است که باعث تأخیر در انزال می‌شود. این دسته از کاندوم‌ها معمولاً حاوی یک ماده بی حس کننده موضعی هستند که حساسیت در آلت تناسلی مرد را کاهش می‌دهد و به تأخیر در انزال و کنترل زود انزالی کمک کند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب نحوه استفاده صحیح از کاندوم تاخیری را به شما آموزش می‌دهیم و بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری را بررسی می‌نماییم. با ما همراه باشید.

فواید استفاده از کاندوم در رابطه جنسی

قبل از آن که به موضوع روش مصرف و بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری بپردازیم، خوب است از مزایای کلی استفاده از کاندوم در رابطه جنسی، صحبت کنیم. به کار بردن کاندوم برای رابطه جنسی، در بسیاری از شرایط توصیه می‌شود. برخی از مهمترین مزایای آن عبارتند از:

  • جلوگیری از انتقال بیماری‌ها: کاندوم یک روش حفاظتی است که می‌تواند از انتقال بیماری‌های مقاربتی، مثل HIV (ویروس عامل بیماری ایدز)، HPV (ویروس عامل عفونت اچ‌پی‌وی و زگیل تناسلی)، بیماری کلامیدیا و سوزاک محافظت کند.
  • جلوگیری از بارداری: کاندوم یک روش موثر برای جلوگیری از بارداری است. با استفاده از کاندوم، احتمال باردار شدن به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • افزایش لذت و بهره‌مندی از چند ویژگی: کاندوم‌ها در انواع و اشکال مختلفی وجود دارند، که می‌توانند لذت را در هنگام رابطه جنسی افزایش دهند. برخی از کاندوم‌ها دارای سطح‌ها، شکل‌ها و ساختارهای مختلفی هستند که می‌توانند تحریک جنسی را برای هر دو طرف بهبود بخشند. همچنین، استفاده از کاندوم با خاصیت تاخیری می‌تواند به تأخیر در ارگاسم و انزال منجر شود و طول مدت رابطه جنسی را افزایش دهد. به این ترتیب، افراد می‌توانند با استفاده از برخی از کاندوم ها مانند کاندوم مستر ۳ در ۱ ناچ کدکس، از مجموعه‌ای از ویژگی‌ها بهره‌مند شوند. مثلا این کاندوم با تاخیر در انزال به مشکل زودانزالی کمک می‌کند، دارای خارها، شیارها و حلقه ها برای تحریک بیشتر و افزایش لذت بانوان است و حاوی ال آرژنین و نیاسین برای افرایش گردش خون می‌باشد.

مشاهده و خرید کاندوم Master 3in1 ناچ کدکس

انواع کاندوم
 برخی از کاندوم‌ها دارای سطح‌ها، شکل‌ها و ساختارهای مختلفی هستند که می‌توانند تحریک جنسی را برای هر دو طرف بهبود بخشند.

کاندوم تاخیری چیست؟

کاندوم تاخیری نوعی کاندوم مردانه است که علاوه بر مزایای دیگری که کاندوم‌ها به همراه دارند (پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و جلوگیری از بارداری ناخواسته)، می‌تواند به افزایش مدت رابطه جنسی کمک کند. این نوع کاندوم به خصوص برای مردانی که دچار زود انزالی هستند، مفید است. گرچه افراد دیگر نیز در صورت تمایل به طولانی تر کردن رابطه، می‌توانند از این دسته از کاندوم ها استفاده کنند.

این نوع کاندوم ها معمولا با استفاده از مواد بی حس کننده موضعی مثل بنزوکائین یا لیدوکائین، قسمت حساس آلت تناسلی مردانه را کمی بی حس کرده و به کاهش حساسیت آن می‌انجامد. کاندوم تاخیری از این طریق، ارگاسم یا رسیدن به اوج لذت جنسی و نهایتا انزال را به تاخیر انداخته و به طولانی‌تر شدن رابطه جنسی کمک می‌کند.

برخی از کاندوم های تاخیری، مانند کاندوم non stop max delay استیکری مارک کاپوت ممکن است علاوه بر مواد بی‌حسی، دارای ویژگی‌های دیگری نیز برای ایجاد تاخیر (که معمولا به طور فیزیکی در ساختار کاندوم اعمال می‌شود)، داشته باشند. مثلا کاندوم فوق تاخیری کاپوت که به آن اشاره کردیم، علاوه بر داشتن ماده موثر تاخیری، دارای حلقه‌ای از جنس کاندوم برای گرفتن رگی در آلت تناسلی است که به کنترل انزال کمک می‌کند.

خرید کاندوم non stop max delay کاپوت

بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری

از آن جایی که انواع مختلف کاندوم تاخیری و ماده استفاده‌شده در آن‌ها نحوه اثر متفاوتی دارند، توصیه می‌کنیم روش مصرف و بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری را از بروشور محصول را مطالعه کنید. اما به طور کلی بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری، هنگام قرار گرفتن آلت تناسلی در حالت نعوظ و قبل از دخول (penetration) است. اگر کمی بعد از قرار دادن کاندوم روی آلت تناسلی و قبل از انجام دخول جنسی صبر کنید، مواد بی حس کننده موجود اثر خود را گذاشته و می‌توانید از این طریق به تاثیر گذاری بیشتر آن کمک کنید.

توجه کنید که روش صحیح مصرف کاندوم ها به این صورت است که بعد از نعوظ آلت تناسلی، روی آن قرار گیرد و اگر قبل از نعوظ سعی در استفاده از کاندوم شود، کاندوم به درستی قرار نمی‌گیرد و بنابراین ممکن است کارایی خود را بالکل از دست بدهد.

روش استفاده از کاندوم تاخیری

جهت استفاده از کاندوم تاخیری برای تاثیر گذاری و بهره بردن از فواید آن، اغلب طی کردن این قدم‌ها را توصیه می‌کنیم:

کاندوم مناسب را انتخاب کنید

یک کاندوم تاخیری از یک برند معتبر انتخاب کنید. برچسب محصول را بخوانید تا اطمینان حاصل کنید که کاندوم حاوی یک ماده بی‌حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین است. انتخاب اندازه مناسب برای اطمینان از جاگیری صحیح و بهبود همزمان ایمنی و کارایی بسیار مهم است. مثلا کاندوم تاخیری ۴۵ دقیقه یا ۴۵minutes ultra delay مارک کاپوت یکی از محصولات پرفروش و محبوب در زمینه کاندوم تاخیری است که می‌توانید آن را به عنوان گزینه در نظر داشته باشید.

تاریخ انقضا را بررسی کنید

همواره تاریخ انقضای کاندوم را از روی بسته‌بندی آن بررسی کنید. استفاده از کاندوم منقضی‌شده می‌تواند کارایی و ایمنی آن را به خطر بیندازد.

با دقت بسته‌بندی را باز کنید

هنگام باز کردن بسته‌بندی کاندوم، به آرامی و از محل مشخص‌شده عمل کنید تا از پاره شدن یا آسیب دیدن کاندوم درون بسته جلوگیری نمایید. از انگشتان خود برای باز کردن بسته استفاده کنید و از استفاده از اشیاء تیز که ممکن است کاندوم را سوراخ کنند، خودداری نمایید. از سالم بودن کاندوم مطمئن شوید.

جهت باز کردن درست کاندوم را بررسی کنید

مطمئن شوید که کاندوم را از طرف درستی بر روی آلت تناسلی باز می‌کنید. معمولاً یک لبه کوچک و پیچیده‌شده در یک طرف وجود دارد؛ این طرف باید به سمت بیرون باشد. اشتباه قرار دادن کاندوم، باعث می‌شود که تاثیر خود را از دست بدهد.

نوک کاندوم را فشار دهید

نوک کاندوم را (که معمولا در آنجا یک مخزن ذخیره تعبیه شده‌است) بین انگشتان خود فشار دهید تا هوا را از آن خارج کنید و فضایی برای جمع شدن مایع منی بعد از انزال بماند. این مرحله برای جلوگیری از پاره شدن کاندوم در هنگام انزال بسیار مهم است.

کاندوم را باز کنید

با نگه داشتن نوک، کاندوم را روی آلت تناسلی باز کنید. مطمئن شوید که کاندوم تمام طول را پوشش داده‌است. اگر هرگونه احساس ناراحتی دارید یا کاندوم بسیار تنگ است، احتمالاً اندازه آن نامناسب است و باید آن را بردارید و کاندومی دیگر امتحان کنید.

به میزان لازم، برای ایجاد بی‌حسی صبر کنید

پس از قرار دادن صحیح کاندوم، چند دقیقه صبر کنید تا ماده بی‌حس کننده اثر کند. زمان انتظار دقیق بسته به محصول متفاوت است؛ به دستورالعمل‌های بروشور راهنمای کاندوم عمل کنید.

فعالیت جنسی را ادامه دهید

در این مرحله فعالیت جنسی را ادامه دهید. عامل بی‌حس کننده در کاندوم به کاهش حساسیت نقاط حساس تر آلت تناسلی کمک می‌کند و می‌تواند به تاخیر در انزال بینجامد.

در طول رابطه جنسی، به راحتی و لذت پارتنر خود توجه کنید. صحبت و ارتباط شفاف با پارتنر برای اطمینان از تجربه مثبت و رضایت برای هر دو طرف، ضروری است.

ارتباط موثر با پارتنر
صحبت و ارتباط شفاف با پارتنر برای اطمینان از تجربه مثبت و رضایت برای هر دو طرف، ضروری است.

به میزان حساسیت دقت کنید

به حساسیت خود را در طول رابطه جنسی توجه کنید. اگر می‌بینید که اثر بی‌حس کننده بسیار قوی است و یا کافی نیست، می‌توانید در دفعات بعدی استفاده از کاندوم‌های تاخیری در انواع دیگر را امتحان کنید.

کاندوم را به درستی دور بریزید

پس از انزال و قبل از این که آلت تناسلی به طور کامل به حالت خوابیده درآید، با دقت کاندوم را بردارید تا از هرگونه نشتی و ریختن مایع جلوگیری کنید. سپس، سر کاندوم را گره زده و در سطل زباله بیندازید. کاندوم را در چاه توالت نیندازید.

جمع بندی

در این مقاله ضمن صحبت درباره فواید استفاده از کاندوم، به موضوع نحوه مصرف و بهترین زمان استفاده از کاندوم تاخیری پرداختیم. کاندوم تاخیری کاربرد خوبی برای بسیاری از افرادی که دچار مشکل زود انزالی هستند، دارد. اگر چه افراد دیگر نیز برای طولانی تر کردن رابطه جنسی می‌توانند از مزایای این نوع کاندوم بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید انواع کاندوم از جمله کاندوم ضد حساسیت و تاخیری را از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید. با خرید اینترنتی از این داروخانه، می‌توانید به راحتی و در زمانی کوتاه سفارش خود را ثبت کرده و به صورت محرمانه از طریق پست پیشتاز در محل مورد نظرتان در سراسر ایران، تحویل بگیرید.

مشاهده و خرید انواع کاندوم

سوالات متداول

آیا استفاده از کاندوم تاخیری عوارض دارد؟

کاندوم‌های تاخیری اغلب حاوی بنزوکائین به عنوان بی‌حس‌کننده موضعی هستند و می‌توانند در بسیاری از افراد به افزایش طول رابطه و مقابله با مشکل زود انزالی، کمک کنند. استفاده از این نوع کاندوم ها سال‌هاست که متداول است و برای بیشتر افراد ایمن است. با این حال جهت اطمینان از این که به این مواد حساسیت ندارید، بهتر است خارج از رابطه جنسی، مواد داخل کاندوم تاخیری را روی مچ یا ساعد خود امتحان کنید. اگر علائمی مثل قرمزی یا خارش را در دست خود مشاهده کردید، از استفاده از آن کاندوم تاخیری پرهیز نمایید.

استفاده بلند مدت از کاندوم تاخیری مشکلی ندارد؟

بنا به گفته برخی از متخصصین، استفاده بلندمدت از بی‌حس‌کننده موضعی در یک منطقه ممکن است با آسیب رساندن به اعصاب در آلت تناسلی، باعث کاهش دائمی حساسیت در آن منطقه شود و در نهایت مانع نعوظ سالم در بلند مدت شود. با این حال برخی دیگر از متخصصین چنین عقیده‌ای نداشته و مصرف بلند مدت این محصولات را ایمن می‌دانند. بنابراین توصیه می‌شود برای احتیاط جهت استفاده طولانی مدت از کاندوم تاخیری، با یک متخصص مورد اعتماد خود مشورت نمایید.

فرق کاندوم تاخیری با ساده چیست؟

هر دو نوع کاندوم تاخیری و ساده برای محافظت در برابر بارداری ناخواسته و انتقال بیماری‌های مقاربتی استفاده می‌شوند. فرق اصلی بین آنها در این است که کاندوم‌های تاخیری معمولا حاوی یک ماده بی‌حس کننده مانند بنزوکائین یا لیدوکائین هستند که به طور معمول درون آن قرار دارد. این ماده به عنوان ماده بی حسی موضعی عمل می‌کنند و می‌تواند حساسیت آلت تناسلی را جهت طولانی تر کردن رابطه جنسی، کاهش دهد.

کاندوم تاخیری چقدر تاخیر ایجاد می کند؟

زمان تاخیری که کاندوم های تاخیری ایجاد می‌کنند، بسته به هر محصول و برای هر فرد متفاوت است. مثلا سازنده برخی از کاندوم ها ادعا می‌کنند که کاندوم تاخیری تولید شده تا ۴۵ دقیقه یا ۱ ساعت می‌تواند تاخیر ایجاد کند.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط