کاندوم خاردار چیست؟ راهنمای جامع انتخاب و استفاده از کاندوم‌های خاردار

کاندوم خاردار چیست و چه فواید و عوارضی دارد؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

همه ما می‌دانیم که کاندوم‌ها در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و هر یک از آن‌ها کارایی مختلفی دارند. از آنجا که هر شخص از نظر روحی و فیزیولوژیکی با دیگری متفاوت است و همچنین سلیقه افراد یکسان نیست، کاندوم‌ها را در انواع مختلفی از جمله خاردار، شیاردار، تاخیری، چرخشی و یا فضایی به بازار ارائه می‌کنند. آقایان برای رسیدن به لذت بیشتر از رابطه جنسی خود و همچنین ایمن کردن آن، باید کاندوم مناسب خود را پیدا کنند. در میان تنوع زیاد کاندوم‌های موجود در داروخانه‌ها، کاندوم‌های خاردار علاقمندان بیشتری دارند، چرا که علاوه بر محافظت، به افزایش لذت دو طرف رابطه کمک می‌کند. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد اینکه کاندوم خاردار چیست، ارائه می‌دهیم و همچنین شما را در انتخاب مناسب‌ترین کاندوم خاردار راهنمایی خواهیم کرد.

کاندوم خاردار چیست؟

مهم‌ترین کاربرد کاندوم در هر نوعی که باشد، پیشگیری از بارداری و جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی همچون زگیل تناسلی و ایدز است. اما امروزه استفاده از کاندوم گسترده‌تر شده و افراد از آن برای لذت جنسی بیشتر بهره می‌برند. در این میان کاندوم‌های خاردار به واسطه برجستگی‌های کوچکی که روی کاندوم دارند، می‌توانند به افزایش لذت کمک کنند. این برجستگی‌ها ممکن است در قسمت پایینی کاندوم، یا بدنه و یا در قسمت کلاهک قرار گرفته باشند که بسته به محل قرارگیری آن، نقاط خاصی از آلت را تحریک می‌کنند.

برآمدگی‌های روی کاندوم‌های خاردار در اغلب موارد، در قسمت بیرونی کاندوم قرار داشته که تحریک بیشتری برای خانم‌ها به همراه خواهند داشت. اما این برجستگی‌ها ممکن است در قسمت داخلی نیز تعبیه شده باشند که با آلت تناسلی مرد در ارتباط خواهند بود.

کاندوم خاردار بهتر است یا معمولی؟

در ابتدای مقاله باید این موضوع را توضیح بدهیم که تفاوت کاندوم معمولی با کاندوم خاردار چیست. چرا که ممکن است این سوال برای خیلی از افراد پیش بیاید که کاندوم خاردار بهتر است یا معمولی؟ همه شما می‌دانید که کاندوم‌های معمولی فقط برای محافظت ار رابطه و پیشگیری از بارداری و بیماری‌های مقاربتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کاندوم‌ها مزیت دیگری ندارند، با این حال پرکاربردترین نوع کاندوم در دنیا هستند.

اما دیگر انواع کاندوم، مانند کاندوم‌های خاردار و شیاردار، علاوه بر ایمن نگه داشتن رابطه، باعث ایجاد تنوع و لذت بیشتر می‌شوند. می‌توان گفت بیشتر افرادی که از کاندوم‌هایی غیر از کاندوم‌های معمولی استفاده می‌کنند، زوجینی هستند که مدت زیادی از عمر زندگی مشترک آن‌ها گذشته و به دلایلی همچون تنوع بیشتر یا تجربه بارداری خانم و گشاد شدن دهانه رحم به تحریک بیشتری نیاز دارند. علاوه بر این خانم‌هایی که به طور کلی تحریک‌پذیری کمتری دارند نیز می‌توانند از مزایای کاندوم‌های خاردار برای ارگاسم بهتر استفاده کنند.

جهت خرید کاندوم در هر نوع از برندهای باکیفیت و معتبر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید کاندوم

قبل از اینکه در مورد فواید کاندوم خاردار صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با انواع کاندوم خاردار آشنا شویم. این کاندوم‌ها با توجه به ظاهر و ویژگی‌هایشان در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در بخش‌های بعدی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

انواع کاندوم خاردار موجود در داروخانه‌ها

کاندوم‌های خاردار را در اشکال مختلف و با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌کنند تا پاسخگوی همه سلیقه‌ها باشند. به طور مثال کاندوم خاردار درشت، کاندوم خاردار چرخشی، کاندوم خاردار حلقوی، کاندوم خاردار ژله‌ای، کاندوم‌های خاردار فضایی، کاندوم شیار دار و کاندوم ضد حساسیت، همگی جزو دسته کاندوم‌های خاردار محسوب می‌شوند. در ادامه با انواع کاندوم خاردار آشنا می‌شویم:

کاندوم خاردار معمولی یا ساده

این نوع کاندوم خاردار، ساده هستند و فقط در سطح بیرونی خود دارای نقطه‌های برجسته می‌باشند.

انواع کاندوم خاردار چیست؟
کاندوم‌های خاردار در انواع مختلف ساده، حلقوی، شیاردار، تاخیری، ژله‌ای، فضایی و… وجود دارند.

کاندوم خاردار طعم‌دار

برخی از افراد از بوی لاتکس خام خوششان نمی‌آید، از همین رو از این نوع کاندوم‌های خاردار که دارای رایحه‌های متفاوت هستند، استفاده می‌کنند.

کاندوم خاردار و شیاردار

این نوع از کاندوم‌ها برای ایجاد لذت و تحریک بیشتر طراحی شده‌اند چرا که روی بدنه آن‌ها علاوه بر نقطه‌های برجسته، شیارهایی نیز در نظر گرفته شده که اصطکاک را افرایش می‌دهند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز ایجاد می‌کنند.

کاندوم خاردار تاخیری

مطمئنا کسی وجود ندارد که از طولانی‌تر شدن رابطه امتناع کند. کاندوم‌های خاردار تاخیری حاوی روان‌کننده‌هایی هستند که دارای فرمول خاصی برای به تاخیر انداختن انزال می‌باشند.

کاندوم خاردار حلقوی چیست

در کاندوم‌های خاردار حلقوی، برجستگی‌ها بر روی دایره‌هایی روی بدنه کاندوم قرار گرفته‌اند. این حلقه‌ها روی کاندوم می‌توانند اعصاب دیواره واژن را درگیر کرده و موجب تحریک واژن شوند و یک رابطه لذت بخش را به همراه بیاورند.

کاندوم‌های خاردار فضایی

این نوع از کاندوم‌ها تحریک‌پذیری زیادی را ایجاد می‌کنند و دلیل آن هم داشتن خارهای بسیار بزرگ است. اشکال کاندوم‌های فضایی به صورت فانتزی طراحی می‌‎شوند و می‌توانند جهت ایجاد تنوع بیشتر باعث افزایش رضایت طرفین از رابطه شوند. کاندوم‌های فضایی خود انواع مختلفی دارند. کاندوم فضایی شمشیری، دکمه‌دار، طوق‌دار، چرخان و اره ماهی از جمله این کاندوم‌های فانتزی هستند.

کاندوم خاردار فضایی

کاندوم خاردار درشت

برخی از کاندوم‌های خاردار دارای نقاط برجسته بیشتری هستند و یا اینکه خارهای روی بدنه به صورت بزرگتر و درشت‌تر به کار رفته است. همچنین ممکن است ای خارها به اشکال مختلفی باشند که همگی آن‌ها نوعی کاندوم خاردار به شمار می‌روند و برای سلایق مختلف و لذت و تنوع بیشتر تولید می‌شوند.

کاندوم خاردار ژله‌ای یا سیلیکونی

این نوع از کاندوم‌های خاردار از جنس سیلیکون هستند که قابل شستشو می‌باشند. در کاندوم‌های خاردار ژله‌ای، یک ماژول محرک وجود دارد که باعث می‌شود نقطه جی در خانم‌ها تحریک بیشتری داشته باشد.

کاندوم خاردار قابل شستشو

همانطور که گفتیم بدنه و خارهای کاندوم‌های قابل شستشو از جنس سیلیکون است. خارهای این نوع از کاندوم‌ها نسبت به کاندوم‌های خاردار معمولی، درشت‌تر و بزرگ‌تر هستند و تاثیر زیادی روی ارگاسم زنان دارند. مزیت این نوع از کاندوم‌ها این است که قابل شستشو هستند و انعطاف‌پذیری بالایی دارند، در نتیجه چند بار می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

فواید کاندوم خاردار چیست؟

تا این بخش از مقاله با رایج‌ترین انواع کاندوم خاردار آشنا شدیم. البته شرکت‌های سازنده کاندوم، ممکن است کاندوم‌های خاردار را در اشکال مختلف و با ویژگی‌های دیگری نیز تولید کنند. به طور مثال این کاندوم‌ها در طعم‌های مختلف در بازار دارویی وجود دارند و یا در برخی از آن‌ها، علاوه بر خاردار بودن از چند مزیت دیگر نیز استفاده شده باشد. مثلا کاندوم، ضد قارچ، ضد حساسیت، گرم کننده، حاوی روان‌کننده، تاخیری و… باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم که فواید کاندوم خاردار چیست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مانند سوزاک، ایدز، زگیل تناسلی و…
  • پیشگیری از احتمال بارداری ناخواسته
  • تحریک بیشتر دیواره واژن در خانم‌ها
  • افزایش میل جنسی در افراد سرد مزاج
  • لذت بیشتر زوجین و استحکام رابطه زناشویی

عوارض کاندوم خاردار چیست؟

کاندوم خاردار به موازات اثرات مطلوبی که دارد، در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد عوارضی نیز بشود. این مدل از کاندوم‌ها جزو محصولات بهداشتی محبوب است که زوج‌های جوان زیادی برای کسب لذت بیشتر از رابطه جنسی خود به سراغ آن می‌روند. اما اگر از کاندوم‌های خاردار برای زنان جوان و خانم‌هایی که زایمان نداشته‌اند، به مدت طولانی استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد خراش‌های ریز روی واژن شود، چرا که دیواره واژن در این گروه از خانم‌ها بسیار نازک و حساس است.

همچنین در خانم‌های با سنین بالاتر نیز در صورت استفاده مکرر و طولانی مدت از کاندوم خاردار ممکن است ارگاسم کمتری تجربه کنند که این مسئله موجب دلسردی در یک رابطه خواهد شد. استفاده زیاد از کاندوم‌های خاردار افزایش احتمال عفونت واژن در خانم‌ها را نیز می‌تواند در پی داشته باشد.

بهترین مارک کاندوم خاردار

کیفیت یک کاندوم تا حد زیادی به برند و شرکت تولید کننده آن بستگی دارد. امروزه برندهای زیادی در تولید انواع کاندوم پا به میدان گذاشته‌اند، اما مطمئنا برای هر کسی انتخاب بهترین مارک کاندوم خاردار و سایر انواع آن اهمیت زیادی دارد.

اگر بخواهیم معروف‌ترین و بهترین مارک کاندوم خاردار را به شما معرفی کنیم، موارد زیر در ابتدای لیست قرار می‌گیرند:

  • کاپوت
  • کدکس
  • فیستا
  • ایکس دریم
  • بونکس
  • گودلایف
  • اورز

در میان این برندها، کاندوم‌های کاپوت و کدکس بسیار معروف هستند و محبوبیت بیشتری نیز دارند. به طور مثال برند ناچ کدکس همواره به عنوان یک برند قابل اعتماد و با کیفیت مناسب شناخته می‌شود. محصولات این برند دارای تنوع بسیار زیادی هستند و کاندوم‌های خاردار کدکس نیز در بین اکثر افراد طرفداران زیادی دارد. شما می‌توانید انواع کاندوم کدکس را در لینک زیر مشاهده کرده و با تخفیفات ویژه خریداری کنید:

خرید انواع کاندوم کدکس

کاندوم خاردار کدکس
کاندوم‌های کدکس از معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین برندهای کاندوم هستند.

کاندوم خاردار را از کجا تهیه کنیم؟

شاید به نظرتان بیاید که کاندوم‌های خاردار نسبت به کاندوم‌های ساده گران‌تر هستند. اما خبر خوب این است که این کاندوم‌ها تفاوت قیمتی زیادی ندارند و به راحتی می‌توانید کاندوم خاردار را تهیه کنید.

هر شرکت سازنده کاندوم، با توجه به کیفیت مواد خود، قیمت‌گذاری متفاوتی روی محصولات خود دارد. بدیهی است که کاندوم‌های ساخته شده توسط برندهای معروف که به شکل جهانی فعالیت می‌کنند، کمی قیمت بالاتری نسبت به سایر موارد دارند. البته نوع کاندوم انتخابی شما نیز بر قیمت آن تاثیرگذار است. به طور مثال کاندوم‌های خاردار تاخیری می‌توانند نسبت به کاندوم‌های خاردار معمولی قیمت متفاوتی داشته باشند.

با وجود همه این عوامل، قیمت انواع کاندوم خاردار بسیار مناسب است و عملا نباید نگران محدودیت بودجه خود باشید. شما می‌توانید بهترین برندهای کاندوم را با قیمت مناسب، همراه با تخفیفات ویژه از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید. سفارشات شما در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا محرمانه درب منزل تحویل داده می‌شود.

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب سعی کردیم، اطلاعات جامعی در مورد انواع کاندوم خاردار و نحوه انتخاب و خرید آن را به شما ارائه دهیم. با مطالعه این مطلب به خوبی متوجه خواهید شد که کاندوم خاردار چیست و چه فواید و عوارضی دارد. با این حال اگر سوال دیگری در مورد این محصولات داشتید، می‌توانید پایین این مقاله بپرسید. متخصصین داروساز ما در اولین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ دقیق و کارشناسی می‌دهند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و