قویترین قرص سوزش ادرار در مردان کدام است؟

قویترین قرص سوزش ادرار در مردان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سوزش ادرار یا دیسوریا از جمله مشکلات شایع در خانم‌ها و آقایان است. در مردان این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که مهم‌ترین آن‌ها عفونت‌های مجاری ادراری و تناسلی می‌باشد. در پروسه درمان سوزش ادرار، علت ایجادکننده این مشکل اهمیت پیدا می‌کند، لذا قبل از هر اقدامی علت سوزش ادرار در مردان باید تشخیص داده شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با بررسی این موضوعات شما را با قویترین قرص سوزش ادرار در مردان آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

علل سوزش ادرار در مردان

دیسوریا (Dysuria) یا سوزش ادرار در بین خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است. اما بسیاری از مردان هم ممکن است از این مشکل شکایت داشته باشند. عوامل متعددی می‌تواند منجر به سوزش ادرار در مردان شوند که مهم‌ترین آن‌ها عفونت مجاری ادراری و تناسلی است. به طور کلی علل عفونی و غیرعفونی سوزش ادرار در مردان را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • پروستاتیت (التهاب یا عفونت در غده پروستات)
  • اورتریت (التهاب یا عفونت پیشابراه)
  • اپیدیدیمیت (التهاب یا عفونت ایپدیدم)
  • عفونت ادراری
  • تحریک‌های شیمیایی بر اثر استفاده از لوبریکانت‌ها، کرم‌ها یا ژل‌ها
  • شستشوی زیاد و دائمی با صابون و مواد شوینده
  • خودارضایی

پروستاتیت یکی از علل سوزش ادرار

همانطور که گفتیم درمان سوزش ادرار تا حد زیادی به علت ایجادکننده آن بستگی دارد. لذا جهت انتخاب قویترین قرص سوزش ادرار برای مردان لازم است ابتدا علل این مشکل را بررسی کنیم. عفونت و التهاب پروستات یا پروستاتیت از بیماری‌های شایع آقایان است که در تمام سنین اتفاق می‌افتد. از مهم‌ترین علائم پروستاتیت، سوزش ادرار است و نشانه‌های دیگری همچون احتباس ادراری، بدن درد، بی‌حالی، درد لگنی، ترشح عفونی در ادرار نیز ممکن است با آن همراه باشد. التهاب پروستات در اغلب موارد بر اثر ورود باکتری‌ها رخ می‌دهد و دستکاری‌های پروستات در حین جراحی نیز می‌تواند باعث عفونت این عضو بدن شود.

اورتریت از علل عفونی سوزش ادرار

اورتریت (urethritis) به التهاب یا عفونت پیشابراه گفته می‌شود. منظور از پیشابراه مجرایی است که ادرار از طریق آن از مثانه خارج می‌شود. در اغلب موارد اورتریت با التهاب مثانه نیز همراه است. این بیماری معمولا در مردان جوانی که از لحاظ جنسی فعال هستند، بیشتر دیده می‌شود. نیسریا گنوره و کلامیدیا تراکوماتیس شایع‌ترین عفونت‌های انتقالی از راه جنسی هستند که می‌توانند به اورتریت در مردان منجر شوند. سوزش ادرار از مهم‌ترین علائم بیماری اورتریت می‌باشد.

سوزش ادرار از علائم اپیدیدیمیت

سوزش ادرار می‌تواند از علائم بیماری باکتریایی اپیدیدیمیت باشد. این بیماری به التهاب یا عفونت اپیدید گفته می‌شود که لوله‌ای در پشت ییضه‌ها است و وظیفه ذخیره‌سازی و حمل اسپرم را بر عهده دارد. اپیدیدیمیت باکتریایی بسیار نادر است و اغلب همراه با عفونت حاد پروستات در مردان مسن رخ می‌دهد. سوزش ادرار، تکرر ادرار، درد یک طرفه در بیضه، تب و لرز و احساس فوریت در ادرار کردن، از مهم‌ترین علائم اپیدیدیمیت می‌باشند.

عفونت ادراری علت شایع سوزش ادرار

عفونت‌های ادراری معمولا در مردان مسن‌تر که از سوندهای ادراری استفاده می‌کنند، دارای بزرگی پروستات هستند و یا از اختلالات مجاری ادراری رنج می‌برند اتفاق می‌افتد. باکتری‌های گرم منفی روده‌ای مانند اشریشیا کولی شایع‌ترین علت عفونت ادراری در مردان هستند. سوزش ادرار در این بیماری نیز از مهم‌ترین علائم نشان‌دهنده آن است که می‌تواند با تب و لرز، درد زیر شکم، خون در ادرار، ترشح چرکی در ادرار و یا فوریت در ادرار کردن همراه شود.

درمان سریع سوزش ادرار در مردان

قبل از اینکه به دنبال انواع روش‌های درمان و قویترین قرص سوزش ادرار باشید، لازم است با مراجعه به پزشک، بررسی علائم و معاینه مجاری ادراری و تناسلی، علت سوزش ادرار مشخص شود. همچنین ممکن است یک آزمایش ادرار همراه با کشت ادراری و کشت ترشحات نوک مجرا نیز از شما خواسته شود.

درمان سریع سوزش ادرار و عفونت‌های ادراری در خانم‌ها راحت‌تر است. اما در آقایان علل ایجادکننده این ناراحتی معمولا با اختلالات زمینه‌ای دیگری همراه است که در نتیجه درمان را جدی‌تر می‌کند. به عنوان مثال اگر علت ایجاد سوزش ادرار، عفونت ادراری باشد، آنتی بیوتیک تجویز می‌شود. اما در صورتی که علت این ناراحتی، التهاب ناشی از تحریک پوست باشد، لازم است عامل محرک شناسایی شده و از آن اجتناب شود. همچنین اگر سوزش ادرار در مردان به علت بیماری‌های زمینه‌ای مربوط به مثانه یا پروستات ایجاد شده باشد، جهت رفع سوزش باید بیماری ایجادکننده آن درمان گردد.

قویترین قرص سوزش ادرار

همانطور که گفتیم در صورت تشخیص علت عفونت‌های ادراری برای سوزش ادرار، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. به عنوان مثال مصرف قرص مترونیدازول برای سوزش ادرار بسیار رایج است. این آنتی بیوتیک می‌تواند برای درمان عفونت‌های ادراری موثر عمل کرده و سوزش را پس از چند روز برطرف کند.

یکی دیگر از داروهایی که به قویترین قرص سوزش ادرار معروف است، داروی فنازوپریدین می‌باشد. این دارو می‌تواند درد، سوزش و تکرر ادرار را درمان کند. البته فنازوپریدین در زمانی که سوزش ادرار بر اثر بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد شود، تاثیری نخواهد داشت و معمولا در کنار سایر داروها برای رفع درد و سوزش تجویز می‌شود.

اما اگر علت سوزش ادرار مردان یکی از بیماری‌های زمینه‌ای مربوط به مثانه یا پروستات تشخیص داده شود، پزشک درمان دارویی را با هدف بهبود این بیماری انتخاب می‌کند. به عنوان مثال یکی از داروهای گیاهی که می‌تواند به کاهش یا جلوگیری از علائم ادراری همراه با هیپرپلازی خوش خیم پروستات کمک کند، قرص پروستاتان گل دارو است. این قرص گیاهی در درمان سوزش و درد هنگام دفع ادرار، کاهش التهاب پروستات، تسهیل جریان ادرار و درمان تکرر ادرار موثر است. هر قرص پروستاتان حاوی عصاره‌های گیاهی گزنه، تخم کدو، گل بابونه، میوه خارخاسک و انیسون می‌باشد.

شما می‌توانید برای تهیه قرص پروستاتان گل دارو از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب روی دکمه زیر کلیک کنید:

داروی گیاهی پروستات

خرید قرص پروستاتان گل دارو

درمان خانگی سوزش ادرار

علاوه بر درمان‌های دارویی گفته شده در بخش قبل برخی راهکارهای اصلاح سبک زندگی و روش‌های خانگی نیز می‌توانند به رفع و کاهش سوزش ادرار کمک کنند. در ادامه به بررسی چند نکته موثر در درمان سوزش ادرار می‌پردازیم:

  • مصرف زیاد مایعات می‌تواند در درمان سوزش ادرار خصوصا بر اثر پروستاتیت حاد سودمند باشد. بهتر است غذاهای آبکی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • نشستن در آب گرم می‌تواند به کاهش سوزش کمک کند. حتی می‌توانید از پد حرارتی هم برای کاهش علائم استفاده کنید.
  • ویتامین C به سلامت دستگاه ادراری کمک می‌کند. چرا که این ویتامین ادرار را اسیدی‌تر کرده و باعث از بین رفتن باکتری‌ها می‌شود.
  • پرهیز از غذاهای محرک که باعث ایجاد سوزش در ناحیه ادراری می‌شود. لازم است مصرف الکل، کافئین، غذاهای تند، نوشیدنی‌های گازدار و شیرین‌کننده‌های مصنوعی را به حداقل برسانید.
  • از محصولات بهداشتی بدون عطر استفاده کنید. این محصولات باعث تحریک مثانه شده و سوزش را به همراه دارد.
  • گاهی جنس لباس زیر می‌تواند باعث تحریک پوست و سوزش در ادرار شود. شورت‌های نخی بهترین گزینه هستند.

خرید قویترین قرص سوزش ادرار

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد مشکل سوزش ادرار در مردان و علت‌های رایج آن صحبت کردیم. همچنین شما را با انواع قویترین قرص سوزش ادرار نیز آشنا نمودیم که با توجه به علت ایجاد این ناراحتی باید توسط پزشک برای شما تجویز شوند.

شما می‌توانید برای خرید انواع داروهای گیاهی کمک‌کننده به مشکلات مجاری ادراری مردان از جمله انواع دارو و قرص پروستات از طریق لینک زیر اقدام نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت کنید.

خرید قرص پروستات

هر سوالی در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،