قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را بشناسید

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه

با اینکه سنگ کلیه جزو شایع‌ترین بیماری‌ها در ایران نیست، اما هر سال تعداد قابل توجهی از ایرانیان به این بیماری دچار می‌شوند. درست است که سنگ کلیه مشکلی مقطعی است و پس از مدت مشخصی دفع می‌شود، اما وجود اولین سنگ در کلیه‌ها نشان دهنده‌ی وجود یک مشکل در این دو عضو لوبیایی شکل و مهم بدن است که باید آن را جدی بگیریم. به همین دلیل هم امروزه انواع داروهای سنگ کلیه، از جمله شربت سنگ شکن کلیه، با ترکیباتی تولید می‌شوند که توانایی پیشگیری از تولید مجدد سنگ کلیه را داشته باشند.

از آنجا که در جهان از هر ۱۰ نفر، یک نفر حداقل یک بار تا به حال با دردسرهای سنگ کلیه روبرو شده و در بین ما ایرانی‌ها نیز هر سال ۱۰۰ هزار نفر به جمع افراد مبتلا به کلیه سنگ ساز اضافه می‌شود، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم تعدادی از انواع قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را معرفی کنیم.

چرا به سنگ کلیه مبتلا می‌شویم؟ (علت ایجاد سنگ کلیه)

قبل از اینکه به سراغ معرفی قویترین داروی گیاهی سنگ شکن برویم، بهتر است کمی از علت ایجاد سنگ کلیه، راه‌های جلوگیری از آن و گیاهان مؤثر برای درمان آن بگوییم تا آگاهی شما درباره‌ی این مشکل و راه‌های درمان آن افزایش یابد.

خرید بهترین شربت‌های سنگ شکن کلیه

نوشیدن بی رویه نوشابه و آبمیوه‌های شیرین صنعتی
تغذیه ناسالم، سبک زندگی غلط، برخی بیماری ها و زمینه ارثی در بروز سنگ کلیه موثرند.

دلیل اصلی و مستقیمی که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود، رسوب برخی مواد معدنی از جمله اگزالات کلسیم، اسید اوریک و استرووایت ها است. اما دلایل اصلی تجمع این ذرات معدنی در کلیه که باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کم آبی بدن
  • رژیم غذایی ناسالم
  • مصرف زیاد گوشت و پروتئین حیوانی
  • نوشیدن بی رویه نوشابه و آبمیوه‌های شیرین صنعتی
  • نوشیدن زیاد قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار
  • زمینه‌ی ارثی و ژنتیکی
  • بیماری‌های روده‌ای (کرون و کولیت اولسراتیو)
  • چاقی
  • دیابت نوع دو
  • پرکاری تیروئید
  • مصرف زیاد کورتون

اگر به دلایلی که ذکر کردیم نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که منشاء بیشتر عوامل مؤثر در ایجاد سنگ کلیه، عادات غلط تغذیه‌ای و سبک زندگی خود ما است. به همین دلیل هم پزشکان معتقدند با اصلاح سبک زندگی می توان احتمال ابتلا به این مشکل را کاهش داد. راهکار دیگر پیشگیری و درمان، کمک گرفتن از انواع داروی گیاهی برای سنگ کلیه است.

راه‌های جلوگیری از سنگ کلیه

همانطور که گفتیم، تغییر سبک زندگی و عادات غلط تغذیه‌ای نقش موثری در درمان سنگ کلیه دارد. به همین دلیل هم راه‌های جلوگیری از سنگ کلیه، از دستورالعمل‌های بسیار ساده‌ای تشکیل شده که با رعایت آن‌ها در طولانی مدت می‌توانید اختلالات ایجاد شده در کلیه را بهبود دهید. این دستور العمل‌ها که به درمان خانگی سنگ کلیه یا راه‌های خانگی جلوگیری از سنگ کلیه هم مشهور است، شامل موارد زیر می‌شود:

راه های جلوگیری از سنگ کلیه
توصیه های پزشک برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه را جدی بگیرید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید.
  • شیرینی جات و قند زیاد نخورید.
  • روزانه حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشید.
  • مصرف نمک و فرآورده‌های شور شده را کاهش دهید.
  • سالاد و سبزیجات را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.
  • مصرف فست فود و غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید.
  • از گیاهان مؤثر برای درمان سنگ کلیه و دمنوش آن‌ها استفاده کنید.
  • از خواص شربت لیمو و انواع مرکبات برای جلوگیری از سنگ کلیه بهره ببرید.
  • میان وعده‌های سالم را جایگزین کیک‌ها، شیرینی‌ها و اسنک‌های آماده کنید.

معرفی چند گیاه سنگ شکن قوی کلیه

از قرن‌ها پیش در دستور العمل‌های درمان سنگ کلیه در طب سنتی، استفاده از برخی گیاهان بسیار توصیه شده است. اما بسیاری از افراد اطمینانی به اثر قطعی این گیاهان نداشتند. خوشبختانه پیشرفت علم در قرن اخیر اثر این گیاهان در درمان سنگ کلیه را به اثبات رسانده است.

تحقیقات انجام شده روی این گیاهان نشان داده است که این گیاهان نه تنها اثر سنگ شکنی قوی دارند، بلکه عوارض بسیار کمتری نسبت به داروهای شیمیایی ایجاد می‌کنند. در ادامه چند مورد از بهترین انواع گیاه دارویی سنگ شکن کلیه، که در تولید انواع داروی گیاهی سنگ کلیه استفاده می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گیاه دارویی سنگ شکن کلیه، گزنه

گیاه گزنه (اورتیکا) یک ادرار آور، ضد التهاب و ضد باکتری قوی و طبیعی است که به تنهایی می‌تواند مشکلات کلیه که سبب ایجاد سنگ می‌شود را برطرف کند. اسید کلروژنیک موجود در گزنه از رسوب اسید اوریک و اگزالات کلسیم در کلیه‌ها و تشکیل سنگ‌های شایع کلیوی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این ترکیبات مدر این گیاه حجم ادرار را افزایش داده و به دفع راحت‌تر سنگ کلیه کمک می‌کند.

خواص گزنه برای سنگ کلیه
عصاره‌ی گیاه گزنه هم برای دفع سنگ کلیه و هم پیشگیری از آن موثر است.

اختلال در عملکرد کلیه و سنگ ساز شدن آن باعث ایجاد التهاب می‌شود و احتمال بروز عفونت دستگاه ادراری را نیز افزایش می‌دهد. خوشبختانه گزنه با داشتن ترکیبات ضد باکتری قوی باعث مرگ سریع باکتری‌ها و از بین رفتن عفونت می‌شود. ترکیبات فنولی موجود در این گیاه نیز برای کاهش التهاب کلیه و مجاری ادراری کارساز است.

خرید سریع شربت اورتیکا

همچنین گزنه در عصاره‌ی خود مقدار قابل توجهی ویتامین‌های A و C دارد که از تجمع کلسترول در صفرا جلوگیری کرده و به متابولیسم سالم چربی‌ها کمک می‌کند. این اثر از ایجاد سنگ صفرا جلوگیری می‌کند.

قویترین درمان گیاهی سنگ کلیه با خارخاسک

گیاه خارخاسک برای بهبود بسیاری از بیماری‌های دستگاه ادراری و اختلالات کلیوی کاربرد دارد، زیرا مانند گیاه گزنه خاصیت ادرار آوری و ضد التهابی دارد.

اگر طرفدار طب سنتی باشید، احتمالا با خواص خارخاسک برای کلیه در کتب طب سنتی چین و هند مواجه شده‌اید.

 ترکیبات ادرار آور موجود در خارخاسک برای دفع راحت و سریع سنگ کلیه اثر چشمگیری دارد. همچنین آلکالوئیدها و روغن‌های غیر اشباع در عصاره‌ی این گیاه خاصیت ضد التهابی داشته و برای بهبود التهاب کلیه و مجاری ادراری کاربرد دارد.

در کنار همه‌ی این اثرات برای درمان سنگ کلیه، خارخاسک برای پاکسازی کلیه و دستگاه دفع ادرار، قولنج کلیه و بهبود عفونت کلیه نیز فایده دارد. برای بهره‌مندی از این خواص، عصاره‌ی خارخاسک را به صورت دم کرده و جوشانده مصرف کنید.

بهترین درمان گیاهی سنگ کلیه با کاسنی

گیاه کاسنی مواد مغذی زیادی در عصاره‌ی خود دارد که برای بخش‌های مختلف بدن مفید است. شاید بیشتر ما با خواص کاسنی برای کبد و دستگاه گوارش آشنا باشیم، اما این گیاه برای سلامت کلیه و جلوگیری از سنگ کلیه نیز مؤثر است.

کاسنی بهترین گیاه برای دفع سنگ کلیه
کاسنی یک گیاه دارویی سنگ شکن قوی است.

کاسنی سرشار از ویتامین C، A، K و E است. وجود مقدار کافی از این ویتامین‌ها در بدن از تجمع کلسیم و اسید اوریک در کلیه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین خاصیت ادرار آوری این گیاه در زمان ابتلا به سنگ کلیه باعث سهولت دفع سنگ می‌شود.

لازم به ذکر است که سه گیاه گزنه، خارخاسک و کاسنی معمولاً در ترکیبات قویترین داروهای گیاهی سنگ شکن دیده می‌شوند.

کرفس، گیاه سنگ شکن کلیه

خواص آب کرفس برای سنگ کلیه به قدری زیاد است که می‌تواند به تنهایی نقش یک داروی سنگ شکن قوی کلیه را بازی کند. این گیاه خواص ضد التهابی، مدر، آرام بخش و ضد اسپاسم و آنتی اکسیدان دارد. این خواص بخاطر وجود ترکیباتی از جمله ویتامین C، فیبر، لیمونن و اسید کافئیک در کرفس است.

نوشیدن آب کرفس در زمان ابتلا به سنگ کلیه حجم ادرار را افزایش می‌دهد و به دفع سریع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین در کاهش درد و گرفتگی کلیه و ایجاد آرامش در بیمار نیز بسیار مؤثر است. ویتامین‌ها و املاح موجود در کرفس نیز در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش دارند.

البته باید توجه داشت کسانی که کلیه آنها مستعد ساختن سنگ های کلسیم اگزالاتی ست، بهتر است از مصرف کرفس خودداری کنند؛ چرا که کرفس محتوی مقادیر زیادی اگزالات است. علاوه بر این، این افراد باید از مصرف بیش از حد ویتامین سی نیز پرهیز کنند. 

رازیانه، راه درمان گیاهی سنگ کلیه

رازیانه به عنوان یک گیاه ضد بلغم و صفرا در طب سنتی شناخته می‌شود. به همین دلیل هم یکی از راه‌های درمان سنگ کلیه با طب سنتی، استفاده از این گیاه است. رازیانه به همراه کاکل ذرت به یک ادرار آور قوی تبدیل می‌شود که به دفع سریع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهاب موجود در این گیاه باعث کاهش التهاب کلیه شده و اختلالات عملکرد آن را تا حدودی کاهش دهد.

خواص رازیانه برای درمان سنگ کلیه
رازیانه با خاصیت ادرار آوری به دفع سنگ کلیه کمک می کند.

خواص رازیانه باعث می‌شود که این گیاه نه فقط به عنوان سنگ شکن کلیه، بلکه به عنوان داروی ضد سنگ صفرا نیز کاربرد داشته باشد. زیرا از رسوب کلسترول در صفرا جلوگیری می‌کند.

گیاه دم اسب، گیاه مؤثر برای درمان خانگی سنگ کلیه

اگر می‌خواهید قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را برای خود تهیه کنید، خوب است به دنبال دارویی باشید که این گیاه را در ترکیبات خود داشته باشد. گیاه دم اسب که محتوی ویتامین‌های C، E، B و املاح مهمی از جمله آهن است، به کاهش اختلالات کلیوی کمک می‌کند.  ترکیبات ادرار آور این گیاه برای دفع سریع‌تر و راحت‌تر سنگ کلیه اثر خوبی دارد.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه

قطره سنکل و شربت اورتیکا را اغلب به عنوان قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه می‌شناسند، این دو دارو که با استفاده از عصاره‌های گیاهی تهیه شده‌اند، به عنوان سنگ شکن کلیه و به منظورجلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بخش قبل با دلایل علمی گفتیم که گیاهان دارویی برای درمان سنگ کلیه چگونه عمل می‌کنند. شرکت‌های دارویی با توجه به اثر خوب این گیاهان، با استخراج عصاره‌ی آن‌ها و سم زدایی و استاندارد سازی آن، انواع داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را تولید کرده‌اند که معمولا اثری قوی‌تر و عوارضی کمتر از داروهای شیمیایی دارد.

حال که با گیاهان دارویی سنگ شکن قوی و پرخاصیت برای سلامت کلیه آشنا شدید، همانطور که در ابتدای متن وعده داده بودیم، در ادامه انواعی از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را به شما معرفی می‌کنیم.

قطره سنکل گل دارو؛ داروی گیاهی سنگ شکن قوی

اگر تا به حال دچار سنگ کلیه شده باشید، به احتمال زیاد پزشک برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه این قطره را برای شما تجویز کرده است. قطره سنکل از ترکیب چند گیاه مؤثر از جمله خارخاسک، زیره، کاکل ذرت، تخم خربزه، برگ بو و دم گیلاس تهیه شده است.

قطره سنکل گل دارو، داروی گیاهی سنگ شکن قوی
سنکل، حاوی خارخاسک و زیره، برای دفع سنگ کلیه بدون درد بسیار موثر است.

قطره سنکل را از اینجا بخرید

خواص بیشتر این گیاهان را بالاتر شرح دادیم. این عصاره‌های گیاهی در کنار هم خاصیت ضد اسپاسم دارند که باعث شل شدن مجاری ادراری و دفع راحت‌تر سنگ کلیه می‌شوند. ترکیبات دیورتیک (ادرار آور) رازیانه، خارخاسک، زیره و کاکل ذرت نیز به دفع سریع اوره و اسید اوریک اضافی از کلیه کمک می‌کند. این فرایند از تشکیل مجدد سنگ کلیه نیز جلوگیری می‌کند.

قطره سنکل یکی از قویترین داروهای گیاهی سنگ شکن محسوب می‌شود. این محصول محبوبِ شرکت گل دارو، به شکل دارویی شربت نیز در داروخانه موجود است.

شربت اورتیکا زردبند؛ بهترین داروی گیاهی برای دفع سنگ کلیه

شربت اورتیکا زردبند از اسمش پیداست که چطور باعث دفع سنگ کلیه می‌شود. این داروی گیاهی سنگ شکن قوی حاوی عصاره‌ی گزنه است که به تنهایی برای شکستن سنگ کلیه و جلوگیری از آن کافی است.

شربت اورتیکا زردبند از بهترین داروهای گیاهی برای دفع سنگ کلیه
شربت اورتیکا یک داروی گیاهی سنگ شکن قوی است که برای جلوگیری از تشکیل مجدد سنگ کلیه هم کاربرد دارد.

شربت اورتیکا زردبند را از اینجا بخرید

در بخش قبل، از خواص گیاه گزنه برای سنگ کلیه گفتیم. این گیاه با خاصیت ادرار آوری و جلوگیری از رسوب املاح معدنی، سنگ‌های کوچک کلیه را می‌شکند و دفع سنگ کلیه را نیز تسهیل می‌کند. همچنین مصرف شربت اورتیکا زردبند پس از ابتلا به سنگ کلیه، از تشکیل مجدد آن نیز جلوگیری می‌کند.

قرص رودیورتیک؛ قرص سنگ شکن قوی گیاهی

اگر با داروهای به شکل شربت مشکل دارید، قرص رودیورتیک یکی دیگر از قوی ترین داروهای سنگ شکن کلیه، جایگزین بسیار خوبی برای دو داروی قبل است. این قرص نیز از ترکیب ۴ گیاه سنگ شکن مؤثر، شامل دم اسب، کرفس، کاسنی و بذر ترب سیاه تولید می‌شود و اثر خوبی روی بهبود این بیماری دارد.

قرص رودیورتیک قرص سنگ شکن قوی گیاهی
قرص رودیورتیک ترکیبات سنگ شکن و ادرار آور قوی دارد که دفع سنگ کلیه را آسان‌تر می کند.

خرید سریع قرص رودیورتیک

از خواص کرفس، کاسنی و دم اسب در بخش قبل گفتیم. این سه گیاه در کنار ترب سیاه علاوه بر کمک به دفع سنگ کلیه، درد شدید و اسپاسم‌های ناشی از دفع را کاهش می‌دهند و باعث حرکت سریع‌تر سنگ در مجاری ادراری می‌شوند.

قرص لیتورکس بی باریج؛ قویترین داروی سنگ شکن کلیه

قرص لیتورکس باریج یکی دیگر از داروهای گیاهی سنگ شکن کلیه است که ما آن را برای رهایی از این بیماری توصیه می‌کنیم. در ترکیبات این گیاه عصاره‌ی بذر کدو، برگ شالک و برگ علف طلایی را مشاهده می‌کنیم.

قرص لیتورکس بی باریج از قویترین داروهای سنگ شکن کلیه
ترکیبات قرص لیتورکس بی باریج برای جلوگیری از عفونت کلیه‌ها و دفع راحت تر سنگ کلیه اثر خوبی دارد.

قرص لیتورکس باریج را از اینجا بخرید

هر سه این گیاهان حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ضد التهاب‌های قوی، از جمله ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها هستند که التهاب کلیه را از بین می‌برند و از رسوب املاح در بافت کلیوی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، علف طلایی خاصیت آنتی باکتریال داشته و برای پیشگیری از ایجاد عفونت در کلیه و مجاری ادراری مؤثر است.

بهترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با علت ایجاد سنگ کلیه، راه‌های جلوگیری از آن و گیاهان مؤثر برای سنگ کلیه آشنا کردیم. در ادامه نیز با معرفی انواعی از قوی ترین داروی سنگ شکن کلیه، به شما کمک کردیم تا در هنگام خرید این محصولات آگاهی کامل داشته باشید. اگر کلیه سنگ ساز دارید، استفاده از این محصولات به شما کمک می‌کند که تقریبا بدون هیچ عوارضی اختلالات کلیوی خود را برطرف کنید.

برای تهیه انواعی از قویترین داروی گیاهی سنگ شکن کلیه، بهترین راه خرید از داروخانه آنلاین مفیدطب است. در مفیدطب ما برترین برندهای داروی گیاهی سنگ کلیه را در یک جا برای شما فراهم کرده‌ایم. شما تنها با چند کلیک و در زمانی کوتاه می‌توانید از بین آن‌ها، بهترین محصول را برای خود سفارش دهید.

اگر تاکنون تجربه‌ی استفاده از این داروهای گیاهی سنگ شکن را داشته‌اید، نظر خود را درباره‌ی آن با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی داروهای سنگ کلیه دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

چند گیاه سنگ شکن برای درمان سنگ کلیه کدام است؟

گزنه، خارخاسک، رازیانه، کاکل ذرت و کاسنی نمونه هایی از قوی ترین گیاهان سنگ شکن محسوب می‌شوند که در تهیه انواع داروی گیاهی برای سنگ کلیه از آن ها استفاده می‌شود.

قویترین داروی گیاهی سنگ شکن چیست؟

مصرف گیاهان سنگ شکن مثل گزنه، دم اسب، خارخاسک، اثر اثبات شده‌ای در رفع سنگ کلیه دارند. شرکت‌های دارویی با توجه به اثر خوب این گیاهان، بعد از استخراج عصاره‌ی آن‌ها و سم زدایی و استاندارد سازی، قویترین داروهای گیاهی سنگ شکن را تولید کرده‌اند که اثری قوی‌تر و عوارضی کمتر از داروهای شیمیایی دارد. در این مقاله به معرفی ۴ داروی گیاهی موثر پرداختیم.

رازیانه برای سنگ کلیه موثر است؟

رازیانه یک ادرار آور قوی بوده که به دفع سریع سنگ کلیه کمک می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد التهاب موجود در این گیاه باعث کاهش التهاب کلیه شده و اختلالات عملکرد آن را تا حدودی کاهش دهد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قویترین داروی گیاهی سنگ شکن را بشناسید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره