با قویترین شربت باز کننده ریه بیشتر آشنا شوید

بهترین شربت باز کننده ریه
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

مجاری تنفسی از جمله بینی، حلق (نای) و نایژه‌ها به دلیل فضای مرطوب و گرمی که دارند مکان مناسبی برای اطراق کردن باکتری‌ها و ویروس‌ها محسوب می‌شوند؛ مکانی که می‌توانند با بهترین شرایط ممکن در آن به خرابکاری و ایجاد عفونت مشغول شوند! این خرابکاری‌ها معمولاً با بسته شدن راه تنفس و گرفتگی مجاری تنفسی همراه است. به همین دلیل هم گلودرد و عفونت گلو در علائم بسیاری از بیماری‌های واگیردار ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا دیده می‌شود. از آنجا که حلق و ریه‌ها دائم در معرض خطر عفونی شدن هستند، در هنگام ابتلا به بیماری‌ها باید به فکر راهی برای باز کردن ریه باشیم. بهترین راه برای این کار، استفاده از یک شربت باز کننده ریه گیاهی است. چون هم تاثیرگذاری خوبی دارد و هم عوارض کمتری دارد.

اگر شما هم مثل بیشتر ما با آمدن بهار، پاییز یا زمستان دچار بیماری‌های فصلی می‌شوید، بهتر است این متن از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب را تا انتها بخوانید. زیرا می‌خواهیم قوی‌ترین شربت بازکننده ریه را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن به درمان علائم عفونت مجاری تنفسی کمک کنید.

شما می‌توانید مقاله قویترین شربت باز کننده ریه را از اینجا گوش کنید:

 

مشکلات شایع ریه

قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین شربت باز کننده ریه برویم، ابتدا کمی بیشتر شما را با مشکلات شایع ریه، که معمولاً در زمان ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی آلرژی فصلی با آن درگیر هستیم، آشنا می‌کنیم.

مشکلات شایع ریه
مشکلات شایع ریه

برونشیت

برونشیت واژه‌ای لاتین بوده و به معنای وجود التهاب در برونش‌ها است. منظور از برونش همان مجاری تنفسی درون ریه‌ها (نایژه‌ها) است. همان ویروسی که با ورود به حلق و بینی باعث ایجاد سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود، در نایژه‌ها برونشیت را ایجاد می‌کند. یک نوع برونشیت غیر میکروبی هم داریم که با قرار گرفتن طولانی مدت فرد در معرض گرد و غبار، دود و برخی مواد شیمیایی ایجاد می‌شود.

برونشیت معمولاً دو نوع حاد و مزمن دارد که نوع حاد آن چند روزطول می‌کشد و نوع مزمن آن ممکن است چند هفته ادامه داشته باشد. استفاده از یک شربت ریه گیاهی می‌تواند دوره نقاهت برونشیت را کاهش دهد.

سیاه سرفه

واکسن دیفتری، کزاز و سیاه سرفه را همه ما قبل از ۶ سالگی دریافت کرده‌ایم. به همین دلیل این بیماری باکتریایی در بزرگسالان کمتر دیده می‌شود، اما نوزادان یا کودکانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، در معرض ابتلا به سیاه سرفه قرار دارند.

سیاه سرفه علائمی مانند سرماخوردگی دارد. اما پس از حدود یک یا دو هفته حملات باکتری مهاجم (Bordetella pertussis) به ریه‌ها شروع می‌شود که سرفه‌های خشک پیاپی را در پی دارد. این سرفه‌ها گاهی به قدری شدت می‌گیرند که باعث کبودی، قطع تنفس یا استفراغ کودک می‌شوند.

در زمان ابتلا به سیاه سرفه، کاهش سرفه‌های خشک و حاد بسیار مهم است زیرا جلوی خفگی و آسیب به مجاری تنفسی را می‌گیرد. به همین دلیل معمولاً پزشکان در کنار داروهای تجویزی، مصرف یک شربت سرفه گیاهی مناسب کودکان را نیز توصیه می‌کنند.

شربت باز کننده ریه
انسداد مجاری تنفسی

التهاب مجاری تنفسی

التهاب بینی و گلو معمولاً در اکثر بیماری‌های شایع مانند سرماخوردگی و آنفولانزا یا حتی آلرژی‌های فصلی دیده می‌شود. این التهاب معمولاً نتیجه واکنش سیستم ایمنی برای از بین بردن عفونت‌های ایجاد شده در این نواحی است. تورم لایه مخاطی گلو و بینی تنفس را برای ما سخت می‌کند. در این شرایط بخور گرفتن یا استفاده از یک داروی گیاهی ضد التهاب می‌تواند عوارض جنگ بین سیستم ایمنی با عوامل عفونی را در حلق و بینی ما برطرف کند!

ذات الریه یا پنومونی

ذات الریه یکی از خطرناک‌ترین مشکلات ریوی است که عامل آن ممکن است باکتری، ویروس یا حتی قارچ باشد. سرفه‌های خلط دار و تب یکی از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری است که آن را خطرساز می‌کند. البته امروزه با پیشرفت علم داروسازی، درمان‌های مخصوص این بیماری در دسترس است و اگر زود تشخیص داده شود، به راحتی قابل درمان است.

بهترین شربت باز کننده ریه
شربت پکتوگل بهترین شربت برای ریه

پکتوگل؛ راه حل بهبود مشکلات ریه

حال که با مشکلات ریه بهتر و بیشتر آشنا شدید، وقت آن رسیده که با بهترین شربت بازکننده ریه هم آشنا شوید. شربت پکتوگل محصولی از شرکت داروسازی گل دارو است که یک داروی گیاهی قوی برای کمک به پاکسازی ریه از عفونت محسوب می‌شود. این شربت گیاهی ریه در بهبود اکثر مشکلات ریوی از جمله التهاب مجاری تنفسی، ذات الریه، سیاه سرفه و برونشیت نقش دارد.

شرکت گل دارو برای تولید شربت ریه پکتوگل، ابتدا تحقیقات گسترده‌ای روی تأثیر گیاهان دارویی بر ریه انجام داد. در نهایت با انتخاب گیاهی با بیشترین تأثیر و استانداردسازی عصاره آن، شربت پکتوگل تولید شد.

اگر می‌خواهید بدانید چه چیزی شربت پکتوگل گل دارو را به بهترین شربت باز کننده ریه تبدیل کرده، در ادامه با ما همراه باشید.

خرید سریع شربت پکتوگل

اجزا شربت پکتوگل؛ شربت بازکننده ریه قوی

عصاره گیاه عشقه تنها ماده موثری است که در ترکیبات شربت ریه پکتوگل دیده می‌شود. در واقع این گیاه عشقه یا همان پیچک است که توانسته با خواص بی نظیر خود، این شربت را تا این حد اثرگذار کند. در هر ۵ میلی لیتر شربت پکتوگل، ۱.۴% عصاره خشک برگ عشقه وجود دارد.

تحقیقاتی که روی عصاره گیاه پیچک انجام شده، نشان می‌دهد که این گیاه خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد اسپاسم دارد. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در این گیاه مانند فلاونوئیدها و تری ترپن ساپونین ها در مقابله با باکتری‌ها نقش مهمی دارند.

ترکیبات شربت پکتوگل
عصاره گیاه عشقه در شربت پکتوگل

گیاه پیچک که با نام پاپیتال هم شناخته می‌شود، دشمن سر سخت آلرژی است و می‌تواند علائم آسم مانند انسداد ریه را نیز بهبود دهد. چند مورد از خواص عصاره عشقه موجود در شربت پکتوگل را در ادامه می‌بینید:

  • بهبود سرفه‌های خشک
  • خاصیت خلط آوری
  • مؤثر در درمان برونشیت و سیاه سرفه
  • کاهش التهاب مجاری تنفسی
  • بهبود سرفه‌های مزمن و حاد
  • تقویت سیستم تنفسی
  • باز کننده ریه و مجاری تنفسی

نحوه عملکرد شربت سرفه پکتوگل برای باز کردن ریه

برای اینکه ببینیم شربت پکتوگل چطور در بهبود سرفه و عارضه‌های ریوی نقش دارد، باید تأثیر عصاره گیاه عشقه را در این موارد بررسی کنیم.

ترکیبات موجود در عصاره عشقه مانند تری ترپنوئید ساپونین و فلاونوئیدها، که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، در مبارزه با عوامل عفونی موجود در حلق و مجاری تنفسی نقش مهمی دارند. این ترکیبات با حذف توکسین (سم) ایجاد شده توسط باکتری‌ها از بدن و تقویت عروق خونی به اکسیژن رسانی به بافت‌های آلوده و تقویت حملات سیستم ایمنی کمک می‌کند.

از طرفی ترکیبات ضد التهاب پاپیتال، تورم گلو و انسداد بینی و نای را کاهش داده و با ورود به نایژه‌ها (برونش‌ها) انقباض و گرفتگی آن‌ها را کاهش می‌دهد. در نتیجه شل شدن عضلات صاف مجاری هوایی و اتساع آن‌ها، انسداد ریه نیز از بین می‌رود.

تأثیر دیگر عصاره عشقه در شربت پکتوگل، رقیق کردن موکوس در مجاری تنفسی است. این کار باعث خروج سریع‌تر ترشحات عفونی از برونش‌ها، گلو و بینی می‌شود.

همه این مکانیسم‌ها به صورت پیاپی و با هم پوشانی یکدیگر توسط شربت پکتوگل در بدن انجام شده و در نهایت باعث کاهش سرفه‌های خشک، خروج خلط عفونی، بهبود برونشیت و رفع انسداد حاد و مزمن ریه می‌شود.

شربت باز کننده ریه پکتوگل
نحوه مصرف شربت پکتوگل

نحوه مصرف شربت ریه گیاهی پکتوگل

شربت سرفه گیاهی پکتوگل تقریباً برای همه سنین قابل استفاده است. از نوزادان زیر ۱ سال تا بزرگسالان بالای ۹۰ سال می‌توانند از خواص این شربت ضد سرفه گیاهی بهره ببرند. البته که میزان مصرف آن برای سنین مختلف یکسان نیست. در ادامه نحوه مصرف پکتوگل برای سنین مختلف را شرح داده‌ایم:

  • نوزادان زیر ۱ سال: ۲ بار در روز، هر بار ۲.۵ میلی لیتر
  • خردسالان ۱ تا ۵ ساله: ۳ بار در روز، هر بار ۲.۵ میلی لیتر
  • کودکان ۵ تا ۱۰ ساله: ۳ بار در روز، هر بار ۵ میلی لیتر
  • کودکان بالای ۱۰ سال و بزرگسالان: ۳ بار در روز، هر بار ۵ تا ۷.۵ میلی لیتر

قبل از اینکه شربت را نوش جان کنید، آن را به خوبی تکان دهید. اینکه شربت را تا چه مدت مصرف کنید، بستگی به شدت و نوع علائم شما دارد. اگر دچار التهاب خفیف مجاری تنفسی هستید، شربت پکتوگل را یک هفته به طور مداوم مصرف کنید. برای اطمینان از بهبودی کامل بهتر است، ۲ تا ۳ روز بعد از رفع علائم نیز مصرف این دارو را ادامه دهید. برای آشنایی بیشتر با شربت پکتوگل و دیگر داروهای مشابه مانند انواع شربت خلط آور به داروخانه اینترنتی مفیدطب مراجعه کنید.

عوارض جانبی شربت بازکننده ریه پکتوگل

اگر شربت سرفه گیاهی پکتوگل را به میزان توصیه شده استفاده کنید، معمولاً عوارضی ندارد. در موارد نادری دیده شده که این شربت به دلیل وجود سوربیتول اثرات خفیف ملین در برخی افراد ایجاد می‌کند.

شربت پکتوگل برای کرونا خوب است؟

شربت پکتوگل برای بیماری کوید-۱۹ اثر درمانی ندارد و به طور واضح نمی‌تواند نقشی در مبارزه با ویروس کرونا داشته باشد. البته با توجه به خواص و مکانیسم عصاره عشقه در این شربت، که در بخش‌های قبل شرح دادیم، می‌تواند در تخفیف علائم بالینی مانند سرفه، گلودرد، برونشیت و انسداد ریه در طول ابتلا به کرونا مؤثر باشد. اما بازهم تاکید می‌کنیم که اثر درمانی ندارد.

چه افرادی نباید از شربت پکتوگل برای ریه استفاده کنند؟

افرادی که شرایط عدم تحمل به فروکتوز دارند، نباید از این دارو استفاده کنند. زیرا از شیرین کننده سوربیتول در این شربت استفاده شده است.

توجه داشته باشید شربت پکتوگل یا شربت های گیاهی دیگر جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها نیستند، اما می توان آن را در کنار آنتی بیوتیک مصرف کرد. پس پکتوگل یک شربت برای تخلیه عفونت ریه نیست و در واقع به درمان عفونت کمک می‌کند. به طور کلی اگر پس از سه روز از شروع علائم مشکل شما بهبود نیافت به پزشک مراجعه کنید، شاید نیاز به مصرف آنتی بیوتیک وجود داشته باشد.

بهترین شربت بازکننده ریه را از ما بخواهید

در این مطلب شما را با مشکلات شایع ریوی و بهترین شربت باز کننده ریه که می‌تواند در رفع این مشکلات، مؤثر باشد، آشنا کردیم. شربت پکتوگل یکی از بهترین داروهای گیاهی ضد سرفه و انسداد ریه است که به دلیل کم عارضه بودن، طرفدار زیادی هم دارد.

اگر برای خرید شربت پکتوگل یا سایر داروهای گیاهی ضد سرفه عجله دارید، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید سفارش خود را در کمتر از یک دقیقه ثبت کنید و آن را در مدت زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.

خرید شربت‌های ضد سرفه گیاهی

اگر تجربه استفاده از پکتوگل را دارید، یا سوالی درباره این شربت گیاهی ذهن شما را مشغول کرده، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سؤالات شما درباره شربت ریه پکتوگل

تا اینجای متن شما را با خواص شگفت انگیز بهترین شربت باز کننده ریه آشنا کردیم و از عوارض آن هم گفتیم. حال می‌خواهیم به سوالاتی پاسخ دهیم که ممکن است در هنگام خرید شربت پکتوگل در ذهن شما ایجاد شود. دانستن پاسخ این سؤالات به شما کمک می‌کند که بفهمید این شربت برای شما هم بهترین گزینه است یا نه. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آیا شربت پکتوگل برای کودکان هم قابل استفاده است؟

بله. این شربت باز کننده ریه برای همه سنین، حتی نوزادان زیر یک سال هم ایمن است. با این حال، به دلیل حساسیت این سن، پیشنهاد می کنیم قبل از شروع مصرف شربت پکتوگل به پزشک مراجعه کنید. درمان عفونت های تنفسی در اکثر موارد نیاز به تجویز آنتی بیوتیک دارد، و تشخیص عفونت توسط پزشک امکان پذیر است.

مصرف شربت پکتوگل برای خانم‌های باردار مشکلی ندارد؟

مصرف این شربت در دوران بارداری و شیردهی منعی ندارد؛زیرا گیاه پیچک یکی از سازگارترین گیاهان دارویی برای انسان‌ها محسوب می‌شود. اما برای اطمینان بهتر است قبل از مصرف این شربت با پزشک خود مشورت کنید.

از شربت پکتوگل می‌توان به عنوان داروی گیاهی برای پاکسازی ریه استفاده کرد؟

بله. عصاره گیاه عشقه سرشار از ترکیبات ضد باکتری است که به خروج عفونت از مجاری تنفسی و ریه‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل به عنوان داروی گیاهی پاکسازی ریه نیز استفاده می‌شود.

شربت پکتوگل برای کرونا اثر دارد؟

این شربت در تخفیف علائم بالینی مانند سرفه، گلودرد، برونشیت و انسداد ریه در طول ابتلا به کرونا می‌تواند مؤثر باشد. اما تاکید می‌کنیم که اثر درمانی ندارد.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

59 دیدگاه دربارهٔ «با قویترین شربت باز کننده ریه بیشتر آشنا شوید»

  1. با درود،به علت کرونا اینتوبه شدم و بعدش دچار تنگی تراشه(نای)به دنبال اینتوبیشن شدم،پزشک های زیادی رفتم درمان دارویی ندارد و قصد ندارم تهاجمی عمل شود،،بعد از بیشتر از دو سال وضعیت تنگی نسبت به اوایل بهتر شده اما همچنان درگیرم ،اگر ممکنه :
    ۱-تاثیر این شربت برای این عارضه را بفرمایید؟آیا برای بافت ملتهب شده و تخریب شده (تنگ شده)قسمتی از نای موثر است؟
    ۲-اگر مضاف بر این شربت،شربت یا داروی مکمل دیگری مدنظر هست بفرمایید؟
    ۳-تحقیقات میدانی روی این مورد عارضه و کیس مشابه که استفاده کرده باشه برای تاثیر شربت داشتین را بفرمایین
    با تشکر از حوصله و پاسخگویی

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، ضمن آرزوی سلامتی متاسفانه این گونه شربت ها در مواردی ذکر نمودید کاربرد و تاثیر گذاری نخواهد داشت و جهت درمان نیاز است تحت نظر پزشک متخصص ریه اقدام به درمان های موثر نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. ابوالقاسم عارفیان

    سلام مجدد در گزارش اولم یادم رفت خدمتتون عرض کنم برای رفع خلط از قرصهای جوشان خلط آور استفاده میکردم واخیرا شربت تیمکس هم استفاده کردم ولی همچنان تنگی نفس اذیتتم میکنه شماروبخدا یه راهکار بفرمایید ممنون میشم خدانگهدار و شبتون خوش ارادتمند شما

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با توجه به شدت تنگی نفسی که شما ذکر نمودید نیاز است حتما به متخصص مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خسته نباشین من ۲ ساله سیگار مصرف میکنم خس خس سینه تنگی تنفس سرفه خلط دارم دکترم برام مونته لوکاست و رینوفکس داده میخام سیگارو ترک کنم و سمتش نرم چ دارویی برای ترک سیگار و پاکسازی ریه توصیه میکنین؟

  4. سلام خسته نباشین همسر من چند روز پیش سردردشدیدولرز داشت وسرفه من شربت برونسبان وبرم هگزین وساپلاس مدز بهشون دادم لرز وسردررش خوب شد ولی همچنان سرفه میکرد من کپسول ازیترومایسین دادم حالشون تقریبا خوب شد که فکر کرد خوب شده خورشت سرخ شده وبسیار تند خورد وسرفه هاش شدید شد وشب تب شدید کرد ولرز من استامینوفن دادم وپاشوره وشربت اکسپکتورانت کدیین چون همسرم چند سال پیش ذات الریه گرفت من میترسم به نظر شما شربت پکتوگل رابراشون بگیرم یانه لطفا راهنمایی کنین

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا خوددرمانی را متوقف کنید و برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    2. ابوالقاسم عارفیان

      سلام بنده چندین سال هست از ناراحتی ریه رنج میبرم ودر اخرین بار با کلی تست اکسیژن دکتر گفت فقط سی درصد ریه ات سالمه و متاسفانه سیگاری هستم و لی خیلی کم تورو خدا راهنمایی بفرمایید دیگه واسه تنفس در راه رفتن کم اوردم ممنون میشم اگه خبرشو بهم بدین خدانگهدار و شبتون خوش ارادتمند شما

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام، بهبود مشکلات تنفسی با شدت زیاد به کمک اسپری های مخصوص و داروهای نسخه ای امکان پذیر است.شربت های ضد سرفه معمول ممکن است به شما هیچ کمکی نکند.بهتر است حتما به متخصص ریه مراجعه داشته باشید تا داروی صحیحی برای شما قرار داده شود.
        با احترام دکتر داروساز

  5. سلام من ۷ ماه درد قفسه سینه‌دارم خلط سبز دارم و خس خس سینه و سرفه و ۱۷ سالمه و ویپ استفاده میکردم و وقتی ویپ استفاده کردم اینطوری شدم این شربت خوبم میکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام. در قفسه سینه و خلط سبز نشانه هایی هستند که فرد حتما نیاز به بررسی توسط پزشک متخصص دارد. شربت های گیاهی تا حدی کمک کننده هستند اما در صورتی که مشکل پیشرفته شده باشد کمک زیادی نمی کند. به همین دلیل توصیه میشود در اسرع وقت به متخصص مراجعه شود شاید نیاز به داروهای آنتی بیوتیکی و موثرتری باشد.با احترام دکتر داروساز

  6. باسلام وخسته نباشید بنده ۵۲ سالمه۱۵درصد به کفته دکتر متخصص ریه دارم وبرای پیوند ریه کاندید شدم به نظر شما این شربت تاثیری دارد تو شرایطی هستم که همام نمیتونم برم دویدم راه میرم به کمک اسپری نظرتون چیه ممنون میشم راهنمایی کنیدم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پکتوگل نمی تواند روی شرایط ریه در حدی موثر باشد که نیاز به پیوند را برطرف کند.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  7. سلام وقت بخیر مادرم شش هفت ماه خس خس سینه داشت نمیتونست پیاده روی کنه عکس و اسکن از ریه شون گرفتیم گفتن یه لکه دیده میشه برید متخصص قلب مادر کرونا گرفتن مشخص شد ریه ازقبل ریه آب آورده بوده خوشبختانه کرونا رفع شد مادر فشار داشتن لوزار ۲۵ استفاده میکردن بعد خوب شدن از کرونا و فورزماید ۴۰ رو روزی نصف وبعد روزی یک چهارم استفاده میکردن که متخصص قلب فورزماید رو قطع کردن ولوزامیکس اچ ۵۰.۱۲.۵ رو تجویز کردن بعد قطع شدن فورزماید ورم دور مچ پا شون کمی بیشتر شد واما خس خس سینه ندارن پیاده وری هم دارن اسپیرومتری استفاده میکنن وهمچنین پردنیزولون ۵ روزی یکی شربت ایمیونس روزی یک قاشق مربا خوری ویتامین سی و ویتامین دی مصرف میکنن ولی هنوز اکسیژنشون پایین میاد از این شربت میتونن استفاده کنن ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به شرایطی که شرح دادید بهتر است مادر شما بدون مشورت پزشک درمانگرشان از هیچ داروی گیاهی استفاده نکنند.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام و خسته نباشید من تقریبا ۲۵سال هست که روزی ۴نخ سیگار میکشم منتها از یه طرف هم مداحی میکنم این ۴نخ سیگار خیلی رو صدام اثر گذاشته از کدام شربت قوی استفاده کنم تا ریه هام یا تارهای صوتی ام درست و قوی شفاف کار کنند با تشکر زمانی

  9. سلام من سیگار میکشم تنگی نفس دارم از پله‌ها اصلا نمیتونم بالا برم نفسم قد میشه صرفه کم دارم اما خلط سینه خیلی دارم تابازور صرفه کنم خلط بیرون بیاد نفسم کمی باز میشود لطفاً راهنمایی کنید چه شربتی پیشنهاد می‌کنی ممنون میشم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام یکی از گیاهانی که به خروج راحت تر خلط کمک می کند، گیاه عشقه است. بر همین اساس، شما می توانید برای باز شدن ریه و تنفس راحت تر، از شربت پکتوگل (https://www.mofidteb.com/product/81) استفاده کنید. ضمنا، ترک سیگار موکدا توصیه می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام وقتتون بخیر فرزندم ۵ماه ۲۰ روزشه
    و به علت سرماخودگیهای مکرر سینش عفونت کرده پزشک به علت عدم رضایت ما برای بستری ۳تا سوزن آمپی سیلین و آنتی بیوتیک تجویز کردن
    سوال من اینه بعد از استفاده از آنتی بیوتیک خلط از بین میره یا باز هم دربدن هست و باید تخلیه بشه ؟دکتر شربت سرفه هم دادن ولی میخاستم اگر نتیجه این شربت بهتر هست تهیه کنم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز بعد از تکمیل دوزهای آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، مجددا به ایشان مراجعه کنید تا از رفع عفونت مطمئن شوید.
      لطفا شربت تجویز شده توسط پزشک را با شربت دیگری جایگزین نکنید. پیرو دستورات پزشک باشید تا درمان مناسب حاصل شود.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام ، وقتتون بخیر ، به علت نقاشی محل کار دچار سرفه خشک و تنگی نفس شده ام ، مصرف شربت پکتوگل رو توصیه میکنین؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف شربت پکتوگل می تواند در رفع سرفه و تنگی نفس شما موثر باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام من ۶۱سال سن دارم مدتی است خلط پشت حلق دارم اما تا سرما میخورم ریه ام خلطی
    میشه وسخت خوب میشه آیا شربت پنتو گل خوبه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پکتوگل در رفع سرفه موثر است. همچنین این شربت با خاصیت خلط آوری که دارد به رقیق شدن و دفع خلط کمک می کند. توجه داشته باشید مصرف مایعات گرم و مرطوب نگه داشتن هوای خانه نیز در رفع سرفه و خلط گلو موثر هستند.
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام حدود یه ماهه یه سره سرفه میکنم و خلط سینه دارم خلطشم زرد رنگ هست چیکار کنم چ دارویی مصرف کنم خوبه ؟؟
    آیا این شربت پکتوگل خوب هست ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پکتوگل در رفع سرفه موثر است. همچنین این شربت با خاصیت خلط آوری که دارد به رقیق شدن و دفع خلط کمک می کند. توجه داشته باشید مصرف مایعات گرم و مرطوب نگه داشتن هوای خانه نیز در رفع سرفه و خلط گلو موثر هستند.
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام ،،پنجاه سال سن دارم وبیست سال سابقه کشیدن سیگار دارم ،در دویدن وکوهنوردی وفعالیت مشکلی ندارم،،فقط در قسمت فوقانی ریه ومجاری تنفسی احساس درد خفیف وسوزش و احساس برونشیت دارم ماثرترین دارو در ارام کردن ورفع التهاب ریه و پاکسازی چیست؟ ممنونم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات دارویی، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام مدتی است که ریه ام عفونت کرده چند بار دکتر رفتم دارو خوردم خوب نشده نفس تنگی دارم پشتم هم درد میکنه …چه دارویی مصرف کنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز تشخیص بیماری و تجویز دارو باید توسط پزشک انجام شود. اگر در خصوص عوارض جانبی داروها، تداخلات، موارد منع مصرف و سایر مسائل مربوط به اطلاعات دارویی سوالی داشتید، در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  16. مصطفی پالیزوان

    با سلام من حدود ۴ ساله سیگار رو ترک کردم و ویپ ( سیگار الکترونیک )میکشم حدود چند ماهی میشه در بخشی کوچکی از ریه سمت چپم بصورت نقطه ای احساس درد میکنم از موکوسیل استفاده میکنم درد کم میشه و یا موقتا از بین میره اما بطور کل وجود داره ایا توصیه ای برای بنده دارین ؟ ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای تشخیص بیماری و تجویز درمان نیاز به مراجعه به پزشک دارید. اگر در خصوص عوارض جانبی، تداخلات، موارد منع مصرف و سایر موارد مربوط به اطلاعات دارویی سوالی دارید در خدمت شما هستیم.
      با احترام دکتر داروساز

  17. سلام وقتون بخیر
    من دوهفته با تینر برای شستشوی قلمو و رنگ روغن برای پایان نامه ارشد نقاشی اجبارن ۱۵ تا تابلو باید میکشیدم و حالا تمامش کردم . نمره م از داوران گرفتم . به پایان رسوندم . و بعد از دوروز ابزیش بینی و گلو چرکی داشتم و رفتم دکتر کلی دعوام کرد چرا ماسک فیلتری نزدی گفتم سه لایه زدم گفتن کلی اشتباه کردید امپول و قرص دادن و بعد دو هقته گذشت احساس درد زیر سینه و سمت چپ و قفسه سینه و تنگی نفس گرفتم و سریعا رفتم بیمارستان . امپول زدن اروم شد و خداروشکر تنگی نفسم قطع شد و خوب شدم و الان داروی شربت دیفن هیدرامین
    شربت برم هگزین
    قرص فاموتیدین ۲۰
    قرص آزیروسین ۲۵۰
    ویتامین d3
    قرص نیزوپرد۵ درحال استفاده میکنم
    میخوام بگم این شربت پکتوگل بخرم بخورمشم یا نه راه ریه باز بشه بهتر نفس بکشم . ممنون میشم جواب بدید با تشکر از شما

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت پکتوگل به رفع سرفه و التهاب مجاری تنفسی کمک می کند. این شربت با داروهای مصرفی شما تداخلی ندارد. در مجموع برای شرایط التهاب مجاری تنفسی مانند شرایط فعلی شما، مصرف پکتوگل می تواند مفید واقع شود.
      با احترام دکتر داروساز

  18. درود برشما…
    راه حل دفع سریع اخلاط ریه ناشی از دود و پاکسازی آن چیه…
    شربت برم هگزین و همچنین قرص جوشان استیل سیستئین طی دوماه مصرف کردم ولی ج نداده…
    همچنان سرفه با خلط تو گلو خصوصا آخر شب دارم..

  19. حسین تقی زاده

    سلام وخسته نباشی خانم دکترعزیزم سنم شصت حدودچهل سال سیگار میکشم وحالاتنگی تنفس دارم درمواقعی خواب برایم خیلی سخت است نفس کشیدن خانم دکترعزیزم استدعا دارم دارویی برایم شربتی هر دارویی دعای خیر دارم برای شما باسپاسگذارشماهستم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شربت زوفا (برای خرید اینترنتی، روی اسم آن کلیک کنید) برای کاهش تنگی نفس می تواند به شما کمک کند. اگر با این شربت بهبود نیافتید لطفا به پزشک مراجعه کنید احتمالا نیاز به اسپری های استنشاقی دارید.
      با احترام دکتر داروساز

  20. من بخاطره مصرف اعتیاد که داشتم بعد هفده سال مصرف مواد سنگین صنعتی خاستم ترک کنم که واقعا اینطور شد الان مصرف ندارم اما ریه ام بعد دوماه ترک کامل پلمب شده طوری که نفسم بند میاد اورژانس منو میبره اما خوب نمیشم قلبم یدفه شروع میکنه به تند زدن بدنم میلرزه نفس میکشم اما اون نفس عمیق که تا انتهای نافت میره یکچیزی که مثل شوش میخاد هوارو بگیره بعد بده بیرون .برای من اونطور دم نمیگیره انگار نفس میکشم اما دارم خفه میشم مگه یک آب سردی،بریزم رو خودم یک حالت شوک ایجاد بشه یدفه یک نفس بگیرم برگردم به حالت طبیعی .واقعا خسته شدم انقد نوار قلب اکو انژو گرفتم خسته شدم یکچیزی حالت خلت خشک مثل نخ کش میاد اما چسبندگی زیاد داره نمیره بیرون که راه ریه ام باز بشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز شربت زوفا در باز شدن ریه موثر است اما با شدت علائم شما ممکن است کافی نباشد.
      پیشنهاد میکنم به پزشک متخصص ریه مراجعه کنید تا اسپری های مناسب برای شما تجویز شود.
      با احترام دکتر داروساز

    2. سلام دوست من ، شما مشکل ریه داری اما مشکل اصلیه شما که باعث این حالات میشه حمله عصبی یا پنیک اتک هست . شما به دلیل اختلال در تنفس دچار ترس میشی و اون وضعیت شما رو حاد میکنه . اگر عکسهای ریه و اکو های قلب مشکلی رو نشون نمیده ، ممکنه فشار حجم یا اسید معده روی ریه باشه و شما تنفست سخت میشه . از داروهای ضد اسید مثل فاماتودین و داروها ضد اسپاسم معده استفاده کنید ، بنظرم ۹۰٪ مشکلتون حل میشه . در کل بیماریهای ریه ریشه های گسترده ای دارند و ریشه بسیاری از اونها عصبی هست مثل مشکل شما .

  21. مادرم حدود ۵ ماه پپیش سکته کردند ودرحال حاضر خوبند فقط سرفه های مزمن دارند بخصوص چیزهای مایعاتی میخورند و خس خس سینه دارند بیشتر بعد از پیاده روی والبته مشکل تنگی نفس
    هم فبلا داشتند آیا شربت پکتوگل اشکالی ندارد بخورد؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      بهتر است مادر شما برای ارزیابی شرایط بدنشان به پزشک مراجعه کنند. تنگی نفس و خس خس سینه پس از سکته علائم مهمی هستند که نباید سرسری گرفته شوند. ممکن است نیاز به تغییر دوز یا نوع داروهای مصرفی ایشان وجود داشته باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  22. با سلام بنده قلیون میکشم و جدیدا ریه هام حساس شده و سرفه میکنم میخاستم ببینم این شربت برا پاکسازی ریه هام موثر هستن؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      بله شربت پکتوگل می تواند برای کاهش التهاب ریه و دفع راحتتر خلط به شما کمک کند و تاثیر مثبتی در پاکسازی ریه دارد.

      با احترام دکتر داروساز

  23. سلام بنده سیگاری هستم وضع ریه هام خیلی خراب است تنگی نفس هم بعضی موقع دارم سرفه خلط دار دارم رگ اصلی قلبم مادر زاده نزدیک عضله قلبم است و رگ قلبم عوض مستقیم باشه یه پل هم داره میتوانم از این شربت استفاده کنم ممنونم

    1. با سلام

      قابل استفاده است منتها ممکن است برای درمان کافی نباشد. حتما جهت دریافت داروهای تنفس خوراکی مناسب تحت نظر پزشک باشید.

      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

    2. با سلام
      تقریبا مشکل من هم همینه و با اینکه زیر ۴۰ سال هستم ولی یه طبقه پله رو میرم بالا یا پاین به شدت نفس نفس میزنم ضمن اینکه مشکل تنها این نیست از ناحیه سر و صورت نیز به شدت عرق میریزم حتی زمانی که هوا سرد و در فصل زمستان باشم

      1. با سلام
        علائم شما ممکن است به علت درجاتی از نارسایی قلبی باشد و مشکل ریوی نباشد. با پزشک متخصص قلب و عروق مشورت کنید.
        با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

  24. با سلام برای کودکی عمل قلب باز انجام داده و دریچه براش گذاشتن و دو روز بعد از عمل به کرونا مبتلا شد و بعد ازدو ماه اثر کرونا هنوز در ریه وجود دارد و لخته خونی در ریه هنوز وجود دارد آیا می‌تواند از این شربت استفاده کند

    1. ضحا مرتضوی

      با سلام
      خیر اصلا بدون مشورت پزشک هیچ داروی بدون نسخه ای را مصرف نکنند.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام لطفا برای تشخیص و درمان اصولی به پزشک مراجعه کنید.
          ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره