شربت تیمکس برای گلو درد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از بهترین و مؤثرترین ترکیبات ضدسرفه و خلط آور گیاهی، آویشن است که در نسخ مختلف طب سنتی به کرات به مصرف آن توصیه شده است. در عفونت‌های مختلف تنفسی که علامت آن­‌ها سرفه مخصوصا سرفه­ تر یا خلط­ دار است، مصرف آویشن خیلی خوب می‌­تواند به کنترل سرفه کمک کند.

از آن جایی که برای فرد بیمار یا خانواده‌­اش تهیه­ آویشن سالم و قابل اعتماد سخت است. علاوه بر آن آویشن را باید ابتدا صاف کند، دم کنند و بعد استفاده کنند. به همین دلیل بسیاری از شرکت­‌های داروسازی در ایران و البته خارج از ایران، محصولات حاوی آویشن از جمله شربت‌­های آویشن را تهیه می‌­کنند. یکی از این محصولات شربت تیمکس تولید شده توسط شرکت ایران داروک است. در این مقاله اثر شربت تیمکس برای گلو درد را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید ویدئوی معرفی محصول را نیز در این مقاله دسته رسانه تصویری مشاهده کنید.

شربت تیمکس برای چیست؟

شربت تیمکس حاوی عصاره آویشن باغی است. این شربت ضد سرفه گیاهی در بهبود التهابات مجاری دستگاه تنفسی، گلودرد، سرفه و خلط آور (مناسب برای سرفه خلط دار و خشک) بسیار موثر واقع می‌شود.

اثر شربت تیمکس برای گلو درد و بقیه موارد گفته شده، به خاطر وجود ماده‌ای به نام تیمول در گیاه آویشن است. تیمول با افزایش حرکت مژک‌های تنفسی کمک می‌کند که خلط خیلی راحت‌تر از مجاری تنفسی خارج شود.

آویشن مقداری اثر ضد میکروب نیز دارد. البته به طور خاص شاید اثر آن علیه کووید ۱۹ چندان قابل اعتماد نباشد ولی به طور کلی به این اثر ضد میکروبایی آن در برابر بعضی از عفونت­‌های قارچی مختصر سطحی یا برخی از عفونت‌­های باکتریایی می‌­توان اعتماد کرد.

خرید شربت تیمکس

شربت تیمکس برای سنین بالای یک سال قابل استفاده است. یعنی هم در کودکان هم در بزرگسالان با دستورهای مشخص می‌­توانند استفاده کنند.

شربت تیمکس ایران داروک
شربت تیمکس حاوی آویشن باغی بوده و به عنوان ضد سرفه و خلط آور استفاده می‌شود.

محصولات دیگر تیمکس

شرکت ایران داروک علاوه بر شربت تیمکس که معرفی شد، دو محصول مشابه دیگر تولید کرده است:

شربت تیمکس پلاس

اگر شما علاوه بر سرفه‌های خلط دار، مقداری گلو درد، سوزش، خارش و التهاب گلو هم دارید، می‌توانید از شربت تیمکس پلاس استفاده کنید. در این شربت به عصاره آویشن باغی، عسل هم اضافه شده است. عسل خودش یک ضد التهاب بسیار موثر است. همچنین ضد سرفه خوبی است که می‌تواند خلط‌ها را رقیق‌تر کرده و به دفع خلط یا سرفه کمک کند. همچنین شدت سرفه‌ها را افزایش می‌دهد.

خرید شربت تیمکس پلاس

موارد احتیاط و منع مصرف شربت تیمکس پلاس همانند شربت تیمکس است. با تاکید بر احتیاط در مصرف افراد دیابتی و اینکه در اطفال زیر چهار سال به دلیل وجود عسل، تیمکس پلاس قابل استفاده نیست.

قرص تیمکس پلاس

شرکت ایران داروک قرص تیمکس پلاس را هم فرموله و تهیه کرده که حاوی عصاره آویشن، اسانس عسل و ویتامین C هستند. اگر شخصی برای بهبود گلو درد و سرفه‌هایش بخواهد شربت را همراه با خودش به سر کار یا بیرون ببرد و برایش سخت باشد، می‌تواند از این قرص‌های مکیدنی در زمان احساس اذیت در گلویش استفاده کند و یکی از آن‌ها را بمکد.

خرید قرص برای گرفتگی صدا

احتیاط در مصرف

  • شربت تیمکس تقریبا برای همه قابل استفاده است، به غیر از افرادی که به آویشن حساسیت دارند.
  • همچنین در افرادی که مشکلات شدید کلیوی، ادراری و گوارشی دارند و افرادی که دیابت دارند بهتر است در مصرف شربت تیمکس احتیاط کنند.

ویدئو شربت تیمکس

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت‌های تیمکس و قرص تیمکس پلاس را مشاهده کنید:

جمع‌بندی

تیمکس حاوی آویشن باغی بوده که در بهبود سرفه و گلودرد بسیار موثر است. در این مقاله به بررسی شربت تیمکس برای گلودرد و التهاب مجاری تنفسی پرداختیم. همچنین به دو محصول مشابه این شربت ضد سرفه یعنی تیمکس پلاس و قرص مکیدنی تیمکس پلاس اشاره کردیم. نکات لازم برای مصرف این محصولات را می‌توانید در ویدئو توضیحات دکتر داروساز و نیز صفحه محصول در لینک زیر مشاهده بفرمایید.

مشاهده شربت تیمکس

هر سوال دیگری درمورد شربت‌ها، قرص مکیدنی تیمکس پلاس و سایر محصولات گیاهی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در سایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب ثبت کنید؛ متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره