قرص نروکسین برای چیست
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

متاسفانه بسیاری از ما بیماری‌های روان و ذهن را جدی نمی‌گیریم. ممکن است برای هر یک از ما اختلالاتی از قیبل افسردگی و اضطراب پیش بیاید ولی در اکثر مواقع به اشتباه آن را یک خاصیت و خصوصیت شخصیتی آن فرد در نظر می‌گیریم. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم در مورد اهمیت درمان افسردگی و اختلالات روان صحبت کنیم. خانم دکتر ضحی مرتضوی گفتگوی کوتاهی با ما داشتند و قرص نروکسین را به عنوان یک داروی گیاهی ضد افسردگی و اختلالات خلقی به شما معرفی کرده‌اند. با ما تا انتهای متن همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

درمان افسردگی و اضطراب

قبل از هر چیز تشخیص اینکه دچار افسردگی هستید یا اختلال اضطرابی دارید اهمیت بسیاری دارد. بیشتر مواقع خودتان می‌توانید متوجه شوید که خلق و خوی شما گرفته‌تر از حدی که باید باشد است و در بسیاری از اوقات هم پزشک متخصص در تشخیص اختلالات روان به شما کمک می‌کند. یکی از مشکلاتی که معمولا پیش می‌آید و افراد را از دنبال کردن درمان اختلالات روان دور می‌کند، این است که مراجعه به روان‌پزشک برای آن‌ها سخت است. یا اینکه به هر دلیلی احساس خوبی به مصرف داروهای شیمیایی اعصاب ندارند و ترجیح می‌دهند که برای موارد خفیف‌تر از ترکیبات گیاهی استفاده کنند.

معرفی قرص نروکسین

یکی از ترکیبات گیاهی که مصرف آن در درمان افسردگی و اضطراب گسترده خفیف تا متوسط، توسط FDA کاملا تایید شده است، گیاه علف چای یا علف رای است که در سراسر دنیا در فرم‌های دارویی مختلف از آن محصولات گوناگونی وجود دارد و افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. نروکسین یکی از قرص‌هایی است که مقدار معینی از عصاره علف چای را دارا می‌باشد.

خرید قرص نروکسین

نحوه مصرف قرص نروکسین

جعبه نروکسین حاوی ۵ ورقه ۱۰ تایی از قرص‌های روکشدار نروکسین است که دستور مصرف آن معمولا یک تا دو عدد همراه با وعده غذایی در طی روز است. مگر اینکه پزشک برای شما دستور دیگری تجویز کرده باشد.

قرص ضد افسردگی نروکسین
قرص نروکسین حاوی گیاه علف چای بوده که در درمان افسردگی و اختلالات اضطرابی استفاده می‌شود.

مصرف قرص نروکسین تا چهار الی شش هفته توصیه می‌شود. اگر در این چهار تا شش هفته بهبودی حاصل شد، خودتان یا پزشکتان برای ادامه مصرف محصول می‌توانید تصمیم بگیرید و برای گرفتن حداکثر نتیجه تا ۶ ماه از نروکسین استفاده کنید. اگر در این چهار تا شش هفته هیچ‌گونه بهبودی احساس نکردید، بهتر است که مصرف نروکسین را قطع کنید و به پزشک مراجعه کنید.

به جز افسردگی و اضطراب، نروکسین در طیف گسترده‌ای از انواع اختلالات خلقی قابل استفاده است. به طور مثال در یائسگی، زمانی که به علت کاهش سطح استروژن اختلالات خلقی به وجود می‌آید، در بی‌خوابی که می‌تواند ریشه اضطراب داشته باشد و یا در اختلالات خلقی قبل از قاعدگی، نروکسین قابل استفاده است و می‌تواند نتیجه مثبت خوبی داشته باشد.

قرص نروکسین چه عوارضی دارد

مکانیسم علف چای که در نروکسین وجود دارد، به گونه‌ای است که می‌تواند روی انواع گیرنده‌های مغز که در حفظ آرامش و خواب فرد نقش دارند، اثر بگذارد. به همین دلیل قرص نروکسین می‌تواند با دسته داروهای شیمیایی که روی همین گیرنده‌ها اثر می‌گذارند، تداخلات مختلفی داشته باشد. این داروهای شیمیایی بسیاری از داروهای اعصاب را شامل می‌شود.

بنابراین قبل از مصرف نروکسین باید به تداخلات آن که در بروشور محصول به طور کامل ذکر شده است توجه کنید. داروهای ضد انعقاد خون، داروهای خواب‌آور با کافئین و بسیاری از داروهای دیگر ممکن است با نروکسین تداخل داشته باشد. گیاهی بودن این محصول دلیل بر این نیست که بتوانید با خیال راحت و هر مقداری که خواستید از آن استفاده کنید و هیچ عارضه‌ای نداشته باشد.

همچنین بهتر است اگر از مکمل آهن استفاده می‌کنید، دو الی سه ساعت با مصرف نروکسین فاصله داشته باشد. مراقب باشید که در حین مصرف قرص نروکسین، از ماهی دودی، پنیر یا میوه مانده استفاده نکنید چون ممکن است باعث بروز بعضی سندروم‌های خطرناک شود.

بعد از توجه به تمام این نکات مصرف قرص نروکسین می‌توانید از آن استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که نروکسین یک داروی موثر و تایید شده است و در بسیاری از موارد حتی اثری معادل داروهای شیمیایی دارد. مصرف درست و با دقت قرص نروکسین و تکمیل کردن دوره درمان آن دقیقا همانند مصرف داروهای شیمیایی اهمیت دارد.

ویدئوی معرفی قرص نروکسین

در ویدئوی زیر توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره نروکسین را مشاهده می‌کنید:

سخن پایانی

در این مقاله مطالب مفیدی در رابطه با مصرف قرص نروکسین به عنوان یک داروی ضد افسردگی و اختلالات خلقی بیان شد. نحوه مصرف قرص نروکسین و نکات لازم درمورد آن ذکر شد. مطالعه این مطلب و مشاهده ویدئوی صحبت‌های دکتر داروساز می‌تواند به شما در انتخاب و خرید این محصول گیاهی افسردگی کمک بسیاری کند.

هر سوال دیگری درمورد قرص نروکسین، داروهای ضد افسردگی و سایر محصولات گیاهی داشتید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه اینترنتی مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.

محصولات گیاهی درمان افسردگی


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

1 دیدگاه دربارهٔ «قرص نروکسین برای چیست؟»

  1. وقت بخیر من به علت ابتلا به فشار خون عصبی و تپش قلب و تنگی نفس حاصل از آن بعد انجام ازمایشات و معاینات یکسالی هست پرانول ۱۰ روزی دو عدد و آلپروزولام ۰.۵ شبی نصف میکنم میخورم حالم بهتر شده ولی هنوز ریشه اضطراب درمان نشده نمیتونم داروها بزارم کنار وقتی کمش میکنم یا مصرف کافیین بالا میره دوباره علایم تشدید میشه اخیرا یک ماه هم روی اسنترا ۵۰ بودم ولی حالم بدتر کرد و علایم تشدید میکرد با اینکه کمی احساس راحتی میکردم و قطع کردم میتونم روزی یک دو عدد کنار پرانول و الپروزولام نروکسین به مدت ۴ تا ۶ هفته مصرف کنم شاید حالم عالی بشه بتونم پرانول و الپروزولام هم کم کم قطع کنم دیگه ؟ با توجه به اینکه در سالیان قبل سابقه این بیماری داشتم و پس از مصرف داروهای مختلف برای کنترل فشار خون عصبی دکتری بهم تجویز کرد فقط نروکسین خالی خوردم بعد ۶ هفته خوب شدم قرص هم براحتی قطع کردم بدون هیچ وابستگی روم خوب جواب داد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع