قرص سلن پلاس برای زنان چه تاثیراتی دارد؟

قرص سلن پلاس برای زنان
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

قرص سلن پلاس یوروویتال یک مکمل حاوی سلنیوم است که با زینک و برخی ویتامین‌های ضروری برای بدن ترکیب شده است. این قرص به تقویت پوست، مو و ناخن‌ها کمک کرده و موهایی درخشنده، پوستی سالم و ناخن‌هایی محکم به شما هدیه می‌دهد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به طور مفصل راجع به سلن پلاس صحبت می‌کنیم، نحوه مصرف آن را بررسی می‌نماییم و همچنین مزایای قرص سلن پلاس برای زنان را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کپسول سلن پلاس یوروویتال

سلن پلاس محصولی از برند یوروویتال است که در ایران تحت لیسانس شرکت یورو او تی سی فارما آلمان (Euro OTC Pharma) تولید می‌شود. هر بسته از این محصول حاوی ۶۰ عدد کپسول است. بسیاری از افراد کپسول سلن پلاس را با نام “قرص سلن پلاس” می‌شناسند.

سلن پلاس حاوی ترکیبی متعادل از مواد معدنی سلنیوم و زینک به همراه ویتامین‌های A، C و E می‎باشد. مقادیر این ترکیبات به ازای هر یک عدد کپسول سلن پلاس مطابق با جدول زیر است:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر قرص
ویتامین C ۱۲۵ میلی‌گرم
ویتامین E ۴۰ میلی‌گرم
ویتامین A ۴۰۰ میکروگرم
سلنیوم ۵۰ میکروگرم
زینک ۸ میلی‌گرم

قرص سلن پلاس یوروویتال به واسطه ترکیبات مغذی خود می‌تواند در حفظ سلامت موها، پوست و ناخن‌ها موثر عمل کند. به طور مثال ویتامین A در حفظ پوست سالم و همچنین در فرایند تمایز سلولی حائز اهمیت است. سلنیوم موجود در این محصول تاثیر بسزایی در تقویت پوست و ناخن‌ها دارد. ویتامین E به ساخت کلاژن جهت عملکرد طبیعی پوست کمک کرده و وجود ویتامین C در حفاظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو موثر می‌باشد. تا این بخش از مقاله ترکیبات سلن پلاس شناختیم، در ادامه شما را با مزایای قرص سلن پلاس برای زنان و مردان آشنا می‌کنیم.

قرص سلن پلاس برای چی خوبه؟

سلن پلاس در واقع یک مکمل سلنیوم است که جهت تاثیرگذاری بیشتر با برخی مواد مغذی دیگر مانند زینک، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E ترکیب شده است. سلنیوم از مواد معدنی مورد نیاز بدن است که در واکنش‌های متابولیک نقش داشته و باعث تقویت سیستم ایمنی، افزایش شادابی و جوانی، حفظ سلامت جنسی و… می‌شود. سلنیوم با اینکه یکی از عناصر معدنی ضروری برای بدن است، به اندازه آهن، زینک و منیزیم شناخته‌شده نیست. استفاده از یک مکمل حاوی این ماده معدنی کمیاب مانند کپسول سلن پلاس می‌تواند نیاز روزانه بدن شما به سلنیوم را تامین کرده و موهایی نرم، پوستی براق و ناخن‌هایی قوی به شما هدیه دهد.

مهم‌ترین تاثیر سلنیوم در بدن را می‌توان سنتز سلنوپروتئین‌ها دانست. شرکت در فرآیند ساخت DNA و خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد از جمله مهم‌ترین عملکردهای این پروتئین‌ها است. علاوه بر تاثیر سلنیوم بر جوان‌سازی پوست و زیبایی و استقامت مو و ناخن‌ها، این ماده معدنی می‌تواند در عملکرد صحیح غده تیروئید، سلامت قلب و عروق و کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز نقش داشته باشد. همانطور که گفتیم در قرص سلن پلاس به واسطه ترکیب سلنیوم با زینک و ویتامین‌های A، C و E تاثیرات آن دوچندان شده است. تمامی این ترکیبات در سلامت پوست و مو نقش دارند و به دلیل اثرات آنتی‌اکسیدانی با روند پیری مبارزه می‌کنند.

جهت تهیه انواع مکمل‌ها و قرص ویتامین برای پوست و مو به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید قرص ویتامین برای پوست و مو

قرص سلن پلاس برای زنان

از مهم‌ترین فواید قرص سلن پلاس برای زنان تاثیرات فوق‌العاده آن برای تقویت پوست، مو و ناخن است که برای خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. وجود عنصر سلنیوم در کنار ترکیباتی چون زینک و ویتامین C باعث شده که قرص سلن پلاس به یک مکمل عالی در جهت سلامت پوست و مو و بهبود زیبایی آن‌ها تبدیل شود. این ترکیبات در سنتز پروتئین کلاژن و حفظ حالت ارتجاعی پوست تاثیر زیادی دارند و می‌توانند از پیری زودرس جلوگیری کنند.

خانم‌ها باید بدانند که برای داشتن پوستی سالم، ناخن‌هایی با استقامت بالا و موهایی درخشان و زیبا، تنها استفاده از لوازم بهداشتی مرغوب کافی نیست و لازم است نسبت به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن خود نیز توجه داشته باشند. از این لحاظ قرص سلن پلاس برای زنان از جمله مکمل‌های مرغوب و باکیفیت است که با تکیه بر برند معتبر خود توانسته رضایت بسیاری از خانم‌ها کسب کند.

خرید قرص سلن پلاس

قرص سلن پلاس برای مردان

اگر بخواهیم در مورد مزایای قرص سلن پلاس برای مردان صحبت کنیم، تفاوت چندانی با فواید این مکمل برای زنان وجود ندارد. آقایان هم می‌توانند از قرص سلن پلاس در جهت حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌های خود کمک بگیرند. ترکیبات موجود در این محصول همانند یک مکمل به بهبود سلامت عمومی بدن و عملکرد برخی از سیستم‌ها کمک می‌کند. از جمله خواص قرص سلن پلاس برای مردان و زنان می‌توان به موارد زیر به صورت تیتروار اشاره کرد:

  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • خنثی‌کننده اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • موثر در بهبود عملکرد سیستم ایمنی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کمک به عملکرد صحیح غده تیروئید

قرص سلن پلاس برای ناباروری زنان

همانطور که گفتیم مزایای قرص سلن پلاس برای زنان و مردان یکسان است که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره کردیم. اما برخی از کاربران درمورد اثر قرص سلن پلاس برای ناباروری زنان سوال می‌کنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم، این گزینه جزو موارد مصرف این قرص بیان نشده است، اما از تاثیر سلنیوم که ماده اصلی این محصول است بر بهبود باروری نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

برخی از تحقیقات اثر سلنیوم را بر میزان حرکت، مورفولوژی و زنده‌مانی اسپرم پس از پدیده انجماد و ذوب بررسی کرده‌اند. بر طبق این مطالعات سلنیوم برای عملکرد طبیعی و انجام فرایند اسپرماتوژنز ضروری است. این ماده به عنوان عامل کمک‌کننده آنتی اکسیدانی در جهت کاهش رادیکال‌های آزاد اکسیژن عمل کرده و انتظار می‌رود در افزایش باروری موثر باشد. با این حال لازم است قبل از مصرف قرص سلن پلاس برای ناباروری زنان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه و زمان مصرف قرص سلن پلاس

نحوه و زمان مصرف قرص سلن پلاس برای زنان و مردان یکسان است. بر طبق راهنمای شرکت سازنده این محصول شما می‌توانید روزانه یک کپسول را همراه غذا با مقدار کافی آب میل کنید. همچنین در صورت مشورت با پزشک ممکن است دستور مصرف دیگری برای شما تجویز شود که باید مطابق با آن عمل کنید.

توجه داشته باشید که بدون مجوز پزشک نباید میزان توصیه‌شده این قرص را افزایش دهید. مصرف بیش از حد کپسول سلن پلاس ممکن است باعث ایجاد اثر ملین در فرد شود.

قرص سلن پلاس برای زنان باردار

در مورد مصرف قرص سلن پلاس برای زنان باردار و شیرده، به دلیل حساس بودن شرایط در این دوران، لازم است با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض قرص سلن پلاس برای زنان

در بروشور این محصول مطلبی دال بر گزارش عوارض قرص سلن پلاس برای زنان و مردان ذکر نشده است. به این معنی که قرص سلن پلاس در صورت مصرف مطابق با مقدار توصیه‌شده ایمن بوده و عوارض جانبی خاصی ایجاد نمی‌کند. با این حال خانم‌های باردار و شیرده نباید بدون مجوز پزشک از آن استفاده کنند. همچنین با توجه به وجود سویا در ترکیبات سلن پلاس، افرادی که سابقه حساسیت دارند، نیز باید این فرآورده را با احتیاط مصرف کنند.

قیمت قرص سلن پلاس برای زنان

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص سلن پلاس برای زنان و مردان به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه سریع‌تر مراجعه به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است که به صورت اینترنتی سفارش شما ثبت می‌شود. در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات مورد نظر شما درب منزل تحویل داده خواهد شد.

خرید قرص سلن پلاس

هر سوالی در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط