ترکیبات یونی زینک، بهترین قرص پوست و مو چیست؟

ترکیبات یونی زینک چیست؟
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

یونی زینک از جمله محصولاتی است که احتمالا نام آن را به عنوان بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو یا بهترین قرص ویتامین برای پوست شنیده‌اید. این مکمل غذایی به دلیل فرمولاسیون بی‌نظیر و تاثیرگذاری مناسبی که دارد، از محبوبیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان خود برخوردار است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم درمورد ترکیبات قرص یونی زینک و تاثیر هر یک از آن‌ها بر تقویت پوست و مو صحبت کنیم. اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید، مطالعه این مطلب می‌تواند شما را در این تصمیم کاملا مطمئن کند. با ما همراه باشید.

ریزش مو، چین و چروک پوست، تضعیف و شکنندگی ناخن‌ها، تیرگی و لک‌های پوستی از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد در طول زندگی خود با آن روبرو می‌شوند. کمبود زینک یکی از رایج‌ترین دلایل ایجاد این مشکلات است. به همین خاطر بسیاری از پزشکان بر مصرف مواد غذایی غنی از زینک و یا مکمل‌های حاوی زینک به افرادی که مستعد کمبود آن هستند، تاکید می‌کنند. قرص یونی زینک یکی از بهترین مکمل‌های زینک است که از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد.

قرص یونی زینک چیست؟

قرص یونی زینک یک مکمل عالی برای تامین زینک و سایر ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین‌های گروه B است. یونی زینک را می‌توان به منظور جلوگیری از ریزش مو، سلامت پوست و تقویت استحکام ناخن‌ها استفاده کرد. این قرص که بسیاری آن را بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو می‌دانند، همچنین با هدف بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، افزایش تمرکز، بهبود حافظه و رفع احساس خستگی می‌تواند مورد مصرف قرار گیرد.

قرص uni zinc تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس تهیه شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. نوع زینک مورد استفاده در این محصول باعث شده تا کمترین عوارض گوارشی به دنبال مصرف آن ایجاد شود. این قرص در بسته‌بندی ۶۰ عددی توسط شرکت ابیان دارو در ایران تولید می‌شود. در ادامه شما را با ترکیبات یونی زینک که آن را به یک مکمل منحصر به فرد تبدیل کرده است، آشنا می‌کنیم.

جدول ترکیبات یونی زینک

فرمولاسیون این محصول شامل روی (زینک)، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C است. این قرص حاوی ۴۱.۱ میلی‌گرم زینک سولفات معادل ۱۵ میلی‌گرم زینک المنتال می‌باشد. جدول ترکیبات یونی زینک مقدار مواد موثره موجود در هر قرص را نشان می‌دهد:

عنوان مقدار
زینک سولفات ۴۱.۱ میلی‌گرم
ویتامین B1 (تیامین) ۱۰ میلی‌گرم
ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ۱۰ میلی‌گرم
ویتامین B3 (نیاسین) ۳۰ میلی‌گرم
کلسیم دی-پنتوتنات (ملح کلسیم و ویتامین B5) ۵۰ میلی‌گرم
ویتامین B6 (پیریدوکسین) ۳ میلی‌گرم
ویتامین B7 (بیوتین) ۱۰۰ میکروگرم
ویتامین B9 (فولیک اسید) ۵۰۰ میکروگرم
ویتامین B12 (کوبالامین) ۱۵ میکروگرم
ویتامین C ۱۵۰ میلی‌گرم

قرص یونی زینک علاوه بر زینک و ویتامین‌های گفته شده فوق حاوی مواد جانبی کراس کارملوز، کلسیم فسفات، منیزیم استئارات و میکرو کریستالین نیز می‌باشد.

خرید قرص یونی زینک
جهت خرید قرص یونی زینک برای ریزش مو و تقویت پوست کلیک کنید.

خواص ترکیبات یونی زینک

تا اینجا با مقدار هر یک از ترکیبات قرص یونی زینک آشنا شدیم. حال می‌خواهیم علت استفاده از این ترکیبات در قرص یونی زینک و مکانیسم اثر هر یک از آن‌ها را با هم بررسی کنیم.

زینک سولفات

زینک یا روی بعد از آهن دومین ماده معدنی حیاتی برای بدن است که برای فعالیت بیش از ۳۰۰ آنزیم کمک‌کننده در متابولیسم، هضم، عملکرد عصبی و بسیاری از فرآیندهای دیگر ضروری است. علاوه بر این، زینک برای رشد و عملکرد سلول‌های ایمنی نیز بسیار مهم است. این ماده معدنی برای سلامت پوست، سنتز DNA و تولید پروتئین لازم است و به دلیل نقش زینک در رشد و تقسیم سلولی، رشد بدن به آن وابسته است.

زینک سولفات برای درمان و پیشگیری از کمبود زینک استفاده می‌شود. مکمل‌های حاوی زینک سولفات اغلب برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ارتقای سلامت پوست، درمان بیماری‌های پوستی رایج مانند آکنه، کاهش ریزش مو و استحکام بیشتر ناخن‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرند.

ویتامین B1

این ویتامین مواد مغذی مورد نیاز سلول‌های مغز و قلب را تأمین می‌کند و در حفظ سلامت گلبول‌های قرمز و خون‌رسانی بهتر نیز نقش دارد. ویتامین ب۱ به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به انرژی تبدیل کند. این ماده برای متابولیسم گلوکز اهمیت زیادی دارد و نقش حیاتی در عملکرد اعصاب، ماهیچه‌ها و قلب دارد.

بدن ما به صورت روزانه به ویتامین B1 یا تیامین نیاز دارد. تیامین را ویتامین ضد استرس نیز می‌نامند چرا که در مبارزه با استرس و اختلالات روانی نقش مهمی ایفا می‌کند. این ویتامین به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر زیادی برای سلامت و استحکام موها دارد. ویتامین B1 برای فرایند تولید فولیکول ضروری است در نتیجه کمبود آن منجر به ریزش مو می‌گردد.

ویتامین B2

این ویتامین که نام دیگر آن ریبوفلاوین است، در جذب بهتر آهن و فولیک اسید، تنظیم فعالیت تیروئید، تقویت دید و تقویت سیستم ایمنی نقش دارد. ویتامین B2 به طور طبیعی در برخی از غذاها وجود دارد اما کمبود آن در بدن، ما را دچار مشکلاتی چون ضعف بدنی، بی‌اشتهایی، پرخوری عصبی، کاهش دید چشم، شکنندگی ناخن، چربی، خشکی و ریزش غیرطبیعی مو، التهابات پوستی و بروز اگزما، پیری زودرس و ایجاد چین‌و‌چروک می‌کند.

تامین میزان کافی از ویتامین B2 برای بهبود گردش خون، ترمیم بافت پوست، تضیمین سلامت چشم، تقویت عملکرد سیستم ایمنی، افزایش سطح انرژی، تقویت مو و تقویت مغز و اعصاب ضروری است.

ویتامین B3

این ویتامین از خشکی و تبخیر رطوبت موجود در بافت پوست جلوگیری می‌کند و در درمان التهاب مفاصل و بهبود اختلالات جنسی مؤثر است. ویتامین B3 که آن را نیاسین نیز می‌نامند، یک ریزمغذی است که بدن برای سوخت‌وساز، عملکرد سیستم عصبی و… به آن نیاز دارد.

نیاسین خواص بسیار زیادی برای سلامتی بدن دارد. این ویتامین سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول بد را کاهش می‌دهد، سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد، به جلوگیری از بیماری قلبی کمک می‌کند، در درمان دیابت نوع ۱ کمک‌کننده است، عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد، علائم آرتریت را کاهش می‌دهد، به پیشگیری و درمان آکنه کمک می‌کند و از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید و آلودگی محافظت می‌کند.

کلسیم دی پنتوتنیت

یکی دیگر از ویتامین‌های مورد نیاز بدن ویتامین B5 است که مهم‌ترین اثر آن تبدیل کربوهیدرات‌ها به گلوکز و تولید انرژی در بدن است. در قرص یونی زینک از ملح کلسیم و ویتامین B5 استفاده شده که نام این ترکیب کلسیم دی-پنتوتنات می‌باشد. این ترکیب به طور موثری سبب افزایش انرژی بدن، تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

ویتامینB5 به پوست کمک می‌کند تا انواع زخم‌ها و آسیب‌های بافتی را سریع‌تر بهبود دهد. همچنین به‌عنوان یک آبرسان و عامل ضدپیری برای پوست کاربرد دارد که همین موضوع سبب شده است در تولید بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی از خواص ویتامین B5 برای پوست استفاده شود.

ویتامین B6

این ویتامین تأثیر بسیار مهمی در تقویت حافظه، توانایی حرکتی و ساخت هموگلوبین دارد. ویتامین B6 خواص بسیاری برای بدن دارد که از آن جمله می‌توان به تاثیر آن در بهبود حال روحی، عملکرد مغزی، کمک به درمان آنمی، سلامت چشم، بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی و… اشاره کرد.

مصرف ویتامین b6 عبور جریان خون اکسیژن‌دار را در فولیکول مو و پوست سر افزایش می‌دهد. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم چربی، کربوهیدرات و پروتئین دارد و به شما امکان می‌دهد کالری بسوزانید و سریع‌تر وزن کم کنید. ویتامین ب ۶ یک ماده ضروری برای سلامت و رشد سلول‌های پوستی است. این آنتی‌اکسیدان قوی که لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد، چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و خاصیت ضد درماتیتی (ضدالتهابی) دارد.

ویتامین B7

یکی از مهم‌ترین هشت ویتامین گروه B بیوتین یا ویتامین B7 است که در اکثر مکمل‌های تقویت پوست، مو و ناخن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش ریزش مو، کاهش گلوکز خون، درمان مشکلات مو و ناخن، بهبود درماتیت سبورتیک، کمک به بازیابی چشایی و کمک به نوروپاتی محیطی از جمله خواص بی‌نظیر بیوتین است.

بیوتین به کاتابولیسم اسیدهای آمینه کمک می‌کند که نتیجه آن تجزیه مولکول‌ها به منظور شکل‌گیری پروتئین‌های جدید است. یکی از این پروتئین‌هایی که در نتیجه این متابولیسم تولید می‌شود، کراتین است که به وفور در مو، پوست و ناخن‌ها یافت می‌شود. جهت خرید انواع مکمل‌های پوست و مو شامل بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو روی لینک کلیک کنید:

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

ویتامین B9

ویتامین B9 یا فولیک اسید تأثیر مستقیمی روی کم خونی دارد. کمبود این ماده در بدن سبب عوارض زیادی از جمله مشکلات گوارشی، ریزش مو، رنگ پریدگی و سفیدی زودرس موها می‌شود. نقش این ویتامین در عملکرد طبیعی مغز حیاتی است و تاثیر مهمی بر سلامت روانی دارد.

از نشانه‌های کمبود فولیک اسید می‌توان به ایجاد ضعف و خستگی جسمی، ضربان قلب نامنظم، تنگی نفس، عدم دقت و تمرکز کافی، ریزش مو و ایجاد زخم‌های دهانی اشاره کرد. این ویتامین باید از طریق مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی آن تامین شود.

ویتامین B12

این ویتامین در متابولیسم اسیدهای چرب و تولید انرژی، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز و بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی نقش مهمی دارد. ویتامین B12 نه تنها به رشد موهای سالم کمک می‌کند بلکه می‌تواند در سلامت آن‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

ویتامین B12 که کوبالامین نیز نامیده می‌شود، یکی از هشت ویتامین از خانواده ویتامین گروه B است. بدن شما برای تبدیل غذای مصرفی به انرژی، به ویتامین B12 نیاز دارد، به همین دلیل است که افراد مبتلا به کمبود ویتامین B12 گاهی احساس کسالت و خستگی می‌کنند. این ویتامین برای تولید گلبول‌های قرمز خون که فولیکول‌های مو را با مواد مغذی و اکسیژن برای رشد سالم مو تغذیه می کنند، مهم است.

ویتامین C

ویتامین سی به جذب بهتر آهن، افزایش تولید کلاژن و خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن کمک می‌کند. بنابراین برای افزایش سلامت پوست و تقویت ایمنی تأثیر زیادی دارد. این آنتی اکسیدان قوی موجب ساخت کلاژن شده و به طور طبیعی موجب کاهش بروز چین و چروک می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن، مبارزه با رادیکال‌های آزاد، بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا، درمان سرطان، کاهش خطر سکته مغزی، جذب بهتر آهن و تقویت پوست و مو از جمله مهم‌ترین فواید ویتامین C هستند که البته به همین جا ختم نمی‌شوند.

خرید پک یونی زینک
جهت خرید پک سه عددی قرص یونی زینک با ۳۰ درصد تخفیف ویژه روی عکس کلیک کنید.

قرص یونی زینک برای چیست؟

در این مقاله سعی کردیم شما را با ترکیبات یونی زینک به عنوان بهترین قرص مکمل پوست و مو آشنا کنیم. اکنون با بیان موارد مصرف بی‌نظیر این قرص بحثمان را به اتمام می‌رسانیم. یونی زینک برای بدن فواید زیادی دارد و کاربرد آن فقط محدود به یک مورد نیست. این قرص نیازهای اصلی و اساسی بدن به ویتامین‌ها و موادمغذی را تامین کرده از این طریق سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های قرص یونی زینک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به ترمیم سریع‌تر زخم‌های پوستی
  • کمک به رفع لک‌ها و چین و چروک‌های پوستی
  • کمک به ساخت کلاژن و جوان‌سازی پوست
  • کمک به رفع آکنه
  • آبرسانی و شاداب کردن پوست
  • کاهش ریزش مو
  • کمک به حفظ سلامت و لطافت مو
  • افزایش استحکام ناخن‌ها
  • کمک به رفع کم خونی ناشی از کمبود فولیک اسید
  • تقویت حافظه و تمرکز
  • خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی برای خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد
  • تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین‌ها و مواد مغذی

خرید قرص یونی زینک

شما می‌توانید جهت خرید قرص یونی زینک به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید خرید مکمل‌های اصل لازم است از مراکز معتبر و یا سایت‌های دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام پذیرد. یک روش دیگر که می‌تواند در زمان شما صرفه جویی کند، خرید اینترنتی قرص یونی زینک از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. جهت تهیه مکمل یونی زینک همراه با تخفیف بسیار مناسب روی لینک زیر کلیک کنید. سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده خواهد شد.

خرید قرص uni zinc

هر سوال دیگری در مورد قرص یونی زینک و سایر مکمل‌های پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض قرص یونی زینک چیست؟

مشابه تمام مکمل‌های تغذیه‌ای این محصول هم ممکن است در بعضی افراد سبب بروز عوارضی مانند سردرد، سرگیجه و یا اسهال شود که در صورت مشاهده این علائم، مصرف را قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قرص یونی زینک برای چه سنی مناسب است؟

در بروشور این محصول نکته‌ای جهت ممنوعیت مصرف قرص یونی زینک برای سنین خاصی ذکر نشده است. با این حال قبل از مصرف این مکمل برای کودکان لازم است حتما با پزشک مشورت شود.

بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک چه زمانی است؟

بهتر است این قرص را همراه با وعده غذایی و روزانه یک عدد میل کنید و در صورتی که تمایلی به افزایش اشتها پس از مصرف قرص یونی زینک ندارید، این محصول را شب قبل از خواب میل نمایید.

آیا قرص یونی زینک چاق کننده است؟

قرص یونی زینک یک مکمل چاق کننده نیست ولی در برخی افراد که به علت کمبود زینک یا ویتامین‌ها دچار بی‌اشتهایی شده باشند، مصرف این مکمل می‌تواند اشتهای طبیعی آن‌ها را بازگرداند، در نتیجه فقط در این افراد کمی افزایش وزن مشاهده خواهد شد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط