نظرات در مورد قرص دابل بول چگونه است؟

نظرات در مورد قرص دابل بول
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص دابل بول یک مکمل تغذیه‌ای است که با دارا بودن انواع ویتامین‌ها به افزایش انرژی و استقامت بدن کمک می‌کند. دابل بول حاوی عصاره‌های گیاهی جینسینگ و گوارانا بوده که با فعال کردن چرخه انرژی می‌تواند ضعف و خستگی را از بین ببرد. این مکمل دارای خواص دیگری نیز می‌باشد و در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است. کاربران زیادی راجع به میزان تاثیر این قرص انرژی‌زا از ما سوال پرسیده بودند و قصد داشتند نظرات در مورد قرص دابل بول را بدانند. از همین رو این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به بررسی نظرات افرادی که از این محصول استفاده کرده‌اند و یا در مورد آن از کارشناسان ما سوال پرسیده‌اند، اختصاص داده‌ایم.

قرص دابل بول چیست؟

قبل از اینکه به بررسی نظرات در مورد قرص دابل بول بپردازیم، بهتر است با این مکمل انرژی زا بیشتر آشنا شویم. قرص دابل بول (double bull) ساخت ایران و شرکت داروسازی کیش مدیفارم است که با همکاری تکنیکی شرکت نیچرز اونلی آمریکا تولید می‌شود. هر قرص روکش‌دار دابل بول حاوی ویتامین B3، ویتامین B6، ویتامین B5، ویتامین B12، تائورین، جینسینگ کره‌ای، عصاره دانه گوارانا و کافئین است.

همانطور که گفتیم دابل بول یک قرص انرژی زا و افزایش‌دهنده استقامت بدن است. ترکیبات موجود در این فرآورده که آن را از سایر قرص‌های انرژی زا متمایز می‌سازد، در کاهش استرس و اثرات منفی آن نیز موثر هستند. قرص دابل بول بر خلاف نوشیدنی‌های انرژی‌زا کالری اضافی به بدن وارد نمی‌کند. این ترکیب فوق‌العاده از ویتامین‌ها، تائورین، کافئین، گوارانا و جینسینگ می‌تواند به بهبود عملکرد جسمی و روانی فرد کمک کرده و در نتیجه با کاهش استرس و خستگی در تقویت سلامت عمومی بدن نقش دارد.

علاوه بر این دابل بول با بهره‌گیری از خواص جینسینگ موجب افزایش اکسیژن بدن می‌شود و از همین رو با مصرف این قرص خستگی معمول از بین رفته و انجام فعالیت‌ها در طول روز راحت‌تر می‌شود. تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد حافظه از دیگر فواید قرص دابل بول به شمار می‌روند.

نظرات در مورد قرص دابل بول

برای اینکه بهتر متوجه شویم نظرات در مورد قرص دابل بول چگونه است، کامنت‌ها و نظرات کاربران را در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب بعلاوه برخی سایت‌های دیگر مانند نی نی سایت و دیجی کالا ارزیابی کردیم. به طور کلی می‌توان گفت اغلب افرادی که از این مکمل استفاده کرده‌اند نظرات مثبتی داشتند. از آنجا که بیشتر کامنت‌ها به سوالاتی در مورد نحوه مصرف این قرص، میزان تاثیرگذاری آن و عوارض جانبی دابل بول اختصاص پیدا کرده است، در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد.

قرص دابل بول برای چیست؟

نمونه‌ای از نظرات در مورد قرص دابل بول:

با سلام خدمت شما مرد هستم و ۶۲ سال سن دارم چندین وقته صبح که از خواب بیدار می شم احساس خستگی و کم حوصلگی دارم بطوریکه اگر می‌خواهم کاری انجام دهم بسختی این کار انجام می‌دهم ایا تاثیری دارد مصرف این دارو؟ در ضمن شبها قرص خواب استفاده می کنم مشکلی پیش نمی آید مصرف این دو قرص؟ ممنون از پاسخ گویی شما

پاسخ دکتر داروساز داروخانه مفیدطب: با سلام دابل بول می‌تواند در رفع خستگی به شما کمک کند و انرژی شما را افزایش دهد. مصرف این محصول با قرص‌های خواب آور تداخلی ایجاد نمی‌کند. دابل بول را به میزان روزانه یک عدد بعد از صبحانه میل نمایید.

سوالات زیادی مشابه کامنت بالا در مورد مکانیسم اثر قرص دابل بول و خواص آن پرسیده شده است. برای پاسخ به این سوال که قرص دابل بول برای چیست و چه کسانی می‌توانند از آن استفاده کنند، باید بگوییم، این فرآورده دارای خواص زیر است:

  • افزایش انرژی، استقامت و پایداری در بدن
  • رفع سندرم خستگی مزمن
  • افزایش عملکرد سیستم ایمنی
  • ضعف عمومی
  • تقویت عملکرد حافظه
  • دارای اثر آنتی اکسیدانی

امروزه به دلیل شرایط جوامع و افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی، استرس و خستگی مزمن در بین افراد کاملا شایع است. این استرس می‌تواند سطح کورتیزول را بالا برده و با افزایش فشار خون حتی منجر به بروز مشکلات قلبی و بیماری‌های دیگر شود. گذشته از این، فعالیت‌های روزانه نیز تا حد زیادی به دلیل افت انرژی و ضعف عمومی دچار اختلال می‌شود. از همین رو مصرف مکمل‌هایی همچون قرص دابل بول که حاوی انواع ویتامین‌ها و عصاره‌های مورد نیاز برای بدن هستند، به بیشتر افراد توصیه می‌شود.

برای مصرف قرص دابل بول محدودیت سنی خاصی ذکر نشده است، اما با توجه به بعضی از اجزای موجود در این دارو بهتر است کودکان زیر ۱۲ سال از آن استفاده نکنند.

خرید قرص دابل بول

موارد مصرف قرص دابل بول

نمونه‌ای از نظرات در مورد قرص دابل بول:

آیا قرص دابل بول برای افزایش استقامت بدن جهت مسابقه فوتبال مفید است؟ و آیا جزو قرص های دوپینگ محسوب میشود؟

پاسخ دکتر داروساز داروخانه مفیدطب: این قرص برای رفع استرس و خستگی است که می‌تواند چرخه انرژی بدن شما را دوباره فعال کند. بنابراین برای این مورد قابل مصرف است اما قرص دوپینگ محسوب نمیشود.

برای اینکه بهتر متوجه شویم موارد مصرف قرص دابل بول چیست، درمورد ترکیبات این فرآورده و خواص آن‌ها توضیح مختصری می‌دهیم:

  • ویتامین B3: یک ویتامین محلول در آب است، در درجه اول در واکنش‌های کاتابولیک که انرژی بالقوه موجود در کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها را به آدنوزین تری فسفات (ATP) منتقل می‌کند، نقش دارد، همچنین برای آنزیم‌های دخیل در عملکردهای حیاتی سلولی مانند حفظ یکپارچگی ژنوم، کنترل بیان ژن و ارتباطات سلولی مورد نیاز است.
  • ویتامین B5: عملکرد اصلی این ویتامین در سنتز کوآنزیم A و پروتئین حامل آسیل است. کوآنزیم A برای سنتز و تجزیه اسیدهای چرب و بسیاری از فرآیندهای آنابولیک و کاتابولیک ضروری می‌باشد. نقش کلیدی پروتئین حامل آسیل در سنتز اسیدهای چرب است. این ماده به سنتز استیل کولین که مسئول عملکردهای عصبی عضلانی است، کمک می‌کند.
  • ویتامین B6: در بیش از ۱۰۰ واکنش آنزیمی که بیشتر مربوط به متابولیسم پروتئین است، نقش دارد. ویتامین B6 همچنین در رشد شناختی از طریق بیوسنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی و در حفظ سطوح طبیعی هموسیستئین نقش دارد. ویتامین B6 در گلوکونئوژنز و گلیکوژنولیز، عملکرد سیستم ایمنی (به عنوان مثال، تولید لنفوسیت و اینترلوکین ۲) و تشکیل هموگلوبین شرکت می‌کند.
  • ویتامین B12: یک ویتامین مهم محلول در آب بوده که برای سنتز DNA لازم است. در متابولیسم کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها نقش دارد. این ویتامین برای فعال‌سازی اسید فولیک و حفظ یکپارچگی بافت‌های عصبی ضروری است.
  • تائورین: تائورین نقش‌های بیولوژیکی بسیاری از جمله ترکیب اسیدهای صفراوی، آنتی اکسیداسیون، تنظیم اسمزی، تثبیت غشاء و تعدیل سیگنال‌دهی کلسیم را نشان می‌دهد. تائورین همچنین ممکن است مزایایی برای عملکرد ورزشی داشته باشد. مواد زائد را که منجر به خستگی و سوزاندن عضله می‌شوند از بین می‌برد. همچنین از عضلات در برابر آسیب سلولی و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و از عملکرد کلی سیستم عصبی مرکزی، چشم‌ها و عملکرد قلب و عروق پشتیبانی می‌کند.
  • گوارانا: این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. می‌تواند خستگی را کاهش دهد و توانایی تمرکز را افزایش دهد. ممکن است توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن را بهبود بخشد.
  • جینسینگ: نشان داده شده که جینسینگ به مبارزه با خستگی و تقویت انرژی برای تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که عملکردهای مغز مانند حافظه، رفتار و خلق و خو را بهبود می‌بخشد. همچنین ممکن است جایگزین مفیدی برای درمان اختلال نعوظ (ED) در مردان باشد.

قرص دابل بول برای زنان

نمونه‌ای از نظرات در مورد قرص دابل بول:

سلام وقت بخیر، خانم ها هم میتونن از این دارو استفاده کنند؟

برخی از کاربران به اشتباه فکر می‌کنند که قرص دابل بول مختص آقایان است. چرا که با وجود عصاره جینسینگ در این قرص می‌تواند در تقویت جنسی آقایان نیز کمک‌کننده باشد. اما قرص دابل بول یک مکمل انرژی زا و افزایش استقامت است که برای جنسیت مشخصی ساخته نشده و برای همه افراد از جمله خانم‌ها نیز قابل استفاده می‌باشد.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این قرص در خانم‌هایی که دچار بی‌نظمی در دوران قاعدگی و یا درد پستان هستند، نباید مصرف شود. همچنین در دوران بارداری، این محصول باید تنها زمانی استفاده شود که به وضوح مورد نیاز است. لطفا قبل از استفاده قرص دابل بول در بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

قرص دابل بول را چگونه مصرف کنیم؟

در مورد نحوه مصرف این قرص نیز سوالات زیادی پرسیده شده است. در پاسخ باید بگوییم، برای مصرف قرص دابل بول می‌توانید روزانه ۱ یا ۲ عدد از آن را میل کنید (البته در صورتی که پزشک دستور مصرف دیگری توصیه نکرده باشد). این قرص را می‌توان در هر زمانی از روز، قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. از جویدن قرص و مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص دابل بول

نمونه‌ای از نظرات در مورد قرص دابل بول:

سلام. آیا قرص دابل بول را می شود به صورت مکمل در دوره ۶ ماه و بالاتر استفاده کرد و سن من ۶۳سال میباشد ضرری ندارد؟ اگر امکان دارد راهنمایی کنید ممنون میشم.

پاسخ دکتر داروساز داروخانه مفیدطب: سلام دوست گرامی، چنانچه احتیاج به مصرف دابل بول به صورت طولانی‌مدت می‌باشد، نسبت به عوارضی هم چون، بروز تورم دست و پا، درد قفسه سینه، افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون و یا سرگیجه هشیار باشید و چنانچه دچار این عوارض شدید مصرف فرآورده را قطع نمایید.

عوارض قرص دابل بول

نمونه‌ای از نظرات در مورد قرص دابل بول

باسلام. من بعد از مصرف این محصول سردرد میگیرم. بنظر خودم بخاطر جینسینگ موجود در داروه چونکه “رد جینسینگ” که مصرف کردم همچنین سر دردی گرفتم.

پاسخ دکتر داروساز داروخانه مفیدطب: باسلام، بله احتمال دارد سردرد شما ناشی از وجود جینسینگ در فراورده باشد.

ذر مورد عوارض قرص دابل بول نیز سوالات زیادی پرسیده شده است. در پاسخ باید بگوییم، عوارض جانبی این قرص نادر بوده و فقط در برخی موارد ممکن است علائمی همچون بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ، اسهال، راش پوستی و یا دیگر حساسیت‌های غیر طبیعی مشاهده شود. چنانچه نسبت به هر یک از ترکیبات این قرص سابقه واکنش حساسیتی یا بثورات جلدی داشته‌اید، از مصرف دابل بول خودداری نمائید.

قرص دابل بول چاق میکند؟

این سوال نیز از جمله سوالات متداول مصرف‌کنندگان این قرص است. همچنین افرادی که هنوز از این محصول استفاده نکرده‌اند نگران این هستند که آیا قرص دابل بول چاق میکند؟

در پاسخ باید بگوییم، خیر قرص دابل بول چاق کننده نیست بلکه به دلیل محتوای کافئینی که دارد می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز چربی نیز بشود، مخصوصا اگر این قرص در کنار فعالیت ورزشی استفاده شود.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی نظرات در مورد قرص دابل بول پرداختیم. این نظرات در اکثر موارد شامل سوالات مصرف‌کنندگان این قرص راجع به نحوه مصرف، تداخلات و عوارض جانبی بود. به طور کلی با توجه به کامنت‌های افرادی که از قرص دابل بول استفاده کرده‌اند، این قرص توانسته رضایت حداکثری را کسب کند.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص دابل بول به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه سریع‌تر مراجعه به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است که به صورت اینترنتی سفارش شما ثبت می‌شود. در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات مورد نظر شما درب منزل تحویل داده خواهد شد.

خرید قرص دابل بول

هر سوالی در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و