قرص دابل بول برای چاقی و لاغری موثر است؟

قرص دابل بول برای لاغری و چاقی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

بسیاری از افراد زمانی که قصد کاهش وزن یا افزایش وزن دارند، به دنبال دارویی مکمل برای تسریع در رسیدن به هدف هستند. از طرفی توجه کردن به اثر چاق کنندگی یا لاغر کنندگی داروها و مکمل‌های دیگری که استفاده می‌کنیم، می‌تواند به ما کمک کند تا درباره سبک زندگی و انتخاب‌های خود سنجیده‌تر عمل کنیم. در ادامه کمی درباره قرص انرژی زا دابل بول صحبت می‌کنیم و به این سوال پاسخ می‌دهیم که این قرص به لاغری یا چاقی کمک می‌کند یا خیر؛ به عبارت دیگر آیا قرص دابل بول برای چاقی و لاغری موثر است؟ با ما در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفید طب همراه باشید تا جنبه‌های مربوط به این سوال را بررسی کنیم.

قرص دابل بول چیست؟

قرص دابل بول (double bull) یک قرص انرژی زا و مکمل غذایی برای رفع خستگی است. مصرف این قرص می‌تواند تولید انرژی را در سلول‌ها افزایش دهد. قرص دابل بول توسط شرکت داروسازی کیش مدیفارم با همکاری تکنیکی شرکت نیچرز اونلی (Natures Only) آمریکا تولید می‌شود.

قرص دابل بول همچنین با ترکیبات مفید خود می‌تواند به افزایش استقامت بدن کمک کند. ترکیبات این قرص شامل ویتامین ب۳، ویتامین ب۶، ویتامین ب۵، ویتامین ب۱۲، تائورین، جینسینگ کره‌ای و عصاره دانه گوارانا است. جینسینگ و گوارانا ترکیباتی هستند که دابل بول را از بسیاری از قرص‌های انرژی زای دیگر متمایز می‌کنند. گوارانا سرشار از  کافئین است که اثر بالقوه بر روی آگاهی و قدرت درک دارد. از طرفی جینسینگ نیز بر قدرت ادراک، اثرات مثبتی داشته و برای فشار خون بالا، دیابت شیرین، خستگی و افسردگی ناشی از یائسگی مفید واقع می‌شود.

قرص انرژی زا دابل بول در بسته‌های ۳۰ عددی ارائه شده است. روش مصرف آن به صورت روزانه ۱ یا ۲ عدد قرص همراه یک لیوان آب می‌باشد.

قرص دابل بول انرژی زا
قرص دابل بول محصولی از شرکت نیچرز اونلی که قرصی انرژی زا و حاوی جینسینگ کره‌ای، دانه گوارانا و ویتامین‌های گروه B می‌باشد.

 

قرص دابل بول برای چاقی و لاغری

در این بخش به پاسخ سوالات اصلی این مقاله می‌پردازیم. تاثیر قرص دابل بول در چاقی و لاغری چیست؟

آیا دابل بول برای لاغری مفید است؟

زمانی‌که محصولی به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک کند، در واقع منجر به این می‌شود که تبدیل چربی بدن به انرژی بیشتر اتفاق بیفتد؛ اما این لزوماً به این معنا نیست که آن محصول مکملی برای لاغری محسوب می‌شود. درباره قرص دابل بول نیز چنین است. این مکمل انرژی زا، یک مکمل لاغری نیست و برای این هدف تولید نشده است؛ اما آیا دابل بول برای لاغری مفید است؟

این قرص با افزایش انرژی و بالا بردن متابولیسم بدن، می‌تواند به شما توانایی بیشتری برای فعالیت بدهد و و چربی سوزی شما کمک کند. به خاطر داشته باشید که برای دریافت اثر لاغری از قرص دابل بول، لازم است فعالیت ورزشی خود را افزایش داده و رژیم غذایی مناسب داشته باشید و این مکمل فقط می‌تواند از راه‌های ذکر شده به شما در مسیر کاهش وزن و لاغری کمک کند.

آیا دابل بول برای چاقی مفید است؟

قرص دابل بول با داشتن ترکیبات متنوع و مفیدی می‌تواند سوال دیگری را نیز ایجاد کند: آیا دابل بول برای چاقی مفید است؟

با بررسی قرص دابل بول برای لاغری و تاثیرات مثبت احتمالی آن در کاهش وزن (در صورت رعایت شرایط مناسب)، شاید پاسخ این سوال را بدیهی فرض کنید. اما یک جنبه دیگر درباره این قرص انرژی‌زای محبوب وجود دارد. دابل بول حاوی انواع ویتامین های گروه B است. شاید بدانید که ویتامین‌های B برای داشتن اشتهای سالم لازم است و به عبارتی کمبود این دسته از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین B12 می‌تواند باعث کم اشتهایی یا بی اشتهایی شود. بنابراین دابل بول با داشتن این ویتامین‌ها ممکن است سبب افزایش اشتها شود. حال در اثر این افزایش اشتها اگر غذاهای پرکالری مصرف کنید، وزن شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بالاخره دابل بول چاق میکند یا لاغر؟

در نهایت پاسخ این سوال «بستگی دارد» است. اگر بخواهیم پاسخ سوال را جمع‌بندی کنیم می‌توانیم این‌گونه بگوییم: قرص دابل بول یک قرص انرژی زاست و محتوی ترکیبات مفیدی برای رفع خستگی و افزایش توان بدن برای فعالیت بیشتر است. به علاوه، این قرص به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. از طرفی، این قرص حاوی ویتامین‌های گروه B است که برای رفع بی اشتهایی مفید است.

اگر به دنبال استفاده از قرص دابل بول به فعالیت و ورزش بیشتر بپردازید و در اثر افزایش اشتهای احتمالی، به جای غذاهای پر کالری از خوراکی‌های کم کالری و سبزیجات فراوان استفاده کنید، این قرص می‌تواند به نفع لاغری و کاهش وزن شما عمل کند.

از طرف دیگر، در صورتی که با مصرف دابل بول و تامین ویتامین های گروه B، اشتهای شما افزایش یافته و به دنبال آن غذاهای پرکالری و مفید در رژیم چاقی مصرف کنید، این قرص می‌تواند در افزایش وزن و چاقی به شما کمک کند. البته در نظر داشته باشید مصرف یک عدد از قرص دابل بول تنها قسمتی از نیاز روزانه شما به ویتامین های B را تامین می‌کند.

نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که دابل بول برای لاغری یا چاقی تولید نشده است و این قرص یک مکمل انرژی زاست. بنابراین اگر می‌خواهید دابل بول را تنها برای این اهداف استفاده کنید، می‌توانید گزینه‌های مرتبط‌تر و مناسب‌تر با هدف خود را در نظر داشته باشید. در نهایت در صورتی که حس می‌کنید مشکل یا کمبود خاصی دارید یا به صورت طولانی مدت، سلامت عمومی خوبی را تجربه نمی‌کنید، خوب است برای تشخیص دقیق‌تر مشکل به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با معاینه و آزمایشات لازم، ریشه مشکل شما را به طور دقیق‌تر تشخیص دهد.

خرید قرص دابل بول

انواع مکمل لاغری را از کجا تهیه کنیم؟

اگر هدف لاغری و کاهش وزن دارید، می‌توانید انواع مکمل و قرص لاغری و محصولات کاهش دهنده اشتها مانند انواع قرص کاهش اشتها خیلی قوی را در داروخانه آنلاین مفیدطب مشاهده کنید و در صورت تمایل به صورت اینترنتی محصول مورد نظرتان را تهیه کنید.

انواع مکمل اشتها آور و چاقی را چطور خریداری کنیم؟

در صورتی که می‌خواهید چاق شوید و وزن اضافه کنید و به دنبال یک مکمل کمکی می‌گردید، می‌توانید محصولات چاقی از جمله انواع بهترین پودر چاقی در داروخانه ها را در مفیدطب بررسی نمایید. همچنین انواع قرص اشتها آور در این داروخانه موجود است.

جمع بندی

در این مقاله بررسی کردیم که قرص دابل بول برای چاقی و لاغری موثر است؟ توجه داشته باشید دابل بول یک مکمل لاغری یا چاقی نیست و به این منظور تهیه نشده است؛ می‌توان گفت که این قرص به طور مستقیم تاثیر قابل توجهی بر وزن نخواهد داشت (مگر این که تنها تاثیر آن بر افزایش متابولیسم در نظر بگیریم). اما این قرص با داشتن ترکیبات متنوع و مفیدی برای هم لاغری و هم چاقی می‌تواند در صورت رعایت شرایط گفته شده، به لاغری یا چاقی شما کمک کند. برای خرید قرص دابل بول و انواع مکمل‌‌های گفته شده، می‌توانید وارد صفحه اصلی داروخانه آنلاین مفیدطب شوید.

خرید قرص دابل بول

سوالات متداول

قرص دابل بول برای چیست؟

قرص دابل بول یک مکمل انرژی زا و افزایش دهنده استقامت بدن است. این مکمل به افزایش انرژی، رفع سندرم خستگی مزمن، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، درمان ضعف عمومی، رفع مشکلات حافظه و کاهش خستگی و افسردگی ناشی از یائسگی کمک می‌کند و دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی می‌باشد.

قرص دابل بول برای زنان مفید است؟

بله دابل بول هم برای مصرف زنان و هم مردان دارای فواید ویژه‌ای است. یکی از خواص این قرص برای زنان، در هنگام یائسگی است؛ چرا که با داشتن جینسینگ در ترکیباتش، به افزایش انرژی و رفع احساس خستگی در این دوران کمک می‌کند.

قرص دابل بول ساخت کدام کشور است؟

قرص دابل بول تولید شده در ایران با همکاری تکنیکی شرکت نیچرز اونلی آمریکا است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع