خواص شربت برون کلد چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

سرماخوردگی و علائم آن از جمله سرفه و گلودرد شایع‌ترین بیماری است که همه ما حداقل یک الی دو بار در طور سال آن را تجربه می‌کنیم. حتما می‌دانید که قوی‌ترین سلاح در برابر بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، تقویت سیستم ایمنی بدن است. اولین راه کمک به بدن در افزایش سطح ایمنی تغذیه سالم است و در مرحله بعد مصرف برخی محصولات دارویی مانند شربت برون کلد می‌تواند در این راه کمک‌کننده باشد. broncold یکی از بهترین شربت‌های گیاهی ضد سرفه است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. در این مقاله در مورد تمامی خواص شربت برون کلد و نحوه مصرف آن صحبت خواهیم کرد.

ترکیبات شربت broncold

شربت برون کلد محصولی از کمپانی انگلیسی هلث اید است که در ایران تحت امتیاز و لیسانس این شرکت توسط او پی دی فارما تولید و بسته‌بندی می‌شود. این شربت به کمک عصاره‌های گیاهی موثر در مبارزه با ویروس و باکتری، بهبود کم خونی، تسکین درد مفاصل و بهبود گوارش، به افزایش سلامت عمومی بدن کمک کرده و دوره نقاهت سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد. رازیانه، زنجبیل، میخک و نعناع فلفلی موثرترین ترکیبات تشکیل‌دهنده شربت broncold هستند.

در ادامه باهم هر یک از ترکیبات این شربت گیاهی ضد سرفه را بررسی می‌کنیم تا با خواص شربت برون کلد بهتر آشنا شویم:

  • نعناع فلفلی: حضور این گیاه در ترکیبات شربت برون کلد باعث می‌شود با خوردن آن حس خنکی خوشایندی در گلو ایجاد شود. این حس به دلیل حضور منتول و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند در عصاره نعناع فلفلی است. این گیاه بیشتر به عنوان یک مسکن و آرام بخش برای دردهای عضلانی و گوارشی شناخته می‌شود.
  • میخک: یکی از مشهورترین گیاهان برای درمان گلودرد و کاهش علائم سرماخوردگی است. میخک منبع غنی از فیبر، ویتامین b5، ویتامین C و ریبوفلاوین است. این ترکیبات در کاهش ضعف بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش موثری دارند.
  • زنجبیل: اکثر ما با خواص آنتی ویروس و آنتی باکتریال زنجبیل آشنایی داریم. زینک، ویتامین C و ویتامین E موجود در عصاره این گیاه این ادعا را اثبات می‌کنند. زنجبیل برای کاهش تب و لرز و ایمنی زایی در بدن بسیار مؤثر است.
  • فلفل قرمز: فلفل قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ضدالتهاب‌های قوی است که در درمان گلودرد، گرفتگی بینی و مبارزه با عوامل عفونی بدن نقش مهمی دارند.
  • رازیانه: این گیاه با داشتن ترکیبات مهمی از جمله زینک، آهن، فولات، ویتامین C، B6 و A می‌تواند در افزایش ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا، بهبود ضعف بدن و پیشگیری از سرماخوردگی کمک کننده باشد.

خواص شربت برون کلد

تا اینجا با ترکیبات شربت برونکلد و خواص هر یک از این گیاهان دارویی آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم خواص این شربت را از جوانب مختلف بررسی کنیم. با مصرف شربت برون کلد می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید! چرا که این شربت هم برای درمان و هم برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و شایعی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است. حتما این سوال برایتان پیش آمده برونکلد چگونه این تاثیرات را در بدن ایجاد می‌کند.

باید بگوییم مصرف این شربت گیاهی، قبل از شروع بیماری، می‌تواند به خوبی از بدن شما در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت کند و از بروز بیماری‌های ویروسی جلوگیری کند. علاوه بر این مصرف شربت برون کلد پس از ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا نیز می‌تواند به بهبود سریع‌تر شما کمک کند و علائمی مانند سرفه و گلودرد را در مدت زمان کمتری رفع نماید.

خرید شربت برون کلد

به طور کلی می‌توان مزایا و خواص شربت برون کلد را به صورت زیر بیان کرد که در ادامه راجع به هر یک از آن‌ها توضیح می‌دهیم:

  • تقویت سیستم ایمنی
  • پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کمک به بهبود سریع‌تر سرماخوردگی و آنفولانزا
  • بهبود علائمی مانند سرفه، گلودرد، تب و آبریزش بینی
  • کاهش احساس ضعف و خستگی در دوران نقاهت
  • فاقد هرگونه نمک، شکر و یا رنگ‌های مصنوعی

برون کلد برای تقویت سیستم ایمنی

عملکرد صحیح سیستم ایمنی به خون‌رسانی به موقع، تکثیر سریع سلول‌های مبارز و یک نیروی پشتیبان برای رفع التهاب‌های به وجود آمده در مبارزه با عوامل بیماری‌زا نیاز دارد. از همین رو سیستم ایمنی بدن ما نیاز خود را از طریق وجود ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌های E، C، B، A و K و عناصری مانند آهن، زینک، کلسیم و فولات برطرف می‌کند.

شربت برون کلد با تامین این ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز سیستم ایمنی به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و فصلی کمک می‌کند. عصاره‌های گیاهی موجود در این شربت تولید آنزیم‌های ضد ویروس را در بدن افزایش داده و به عنوان عامل پشتیبان، التهاب‌های ایجاد شده را کاهش می‌دهند.

خرید شربت برون کلد
جهت خرید شربت برون کلد با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

شربت برونکلد برای سرماخوردگی

برونکلد را شربت ضد سرماخوردگی گیاهی نیز می‌نامند و بسیاری از پزشکان برای کمک به درمان این بیماری در کودکان و بزرگسالان آن را تجویز می‌کنند. عصاره‌های گیاهی به کار رفته در شربت broncold از دیرباز برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شدند.

نمونه بارز آن هم میخک و زنجبیل است. اکثر ما از متخصصان طب سنتی شنیده‌ایم که نوشیدن دمنوش این گیاهان چقدر در بهبود گلودرد و تب و لرز می‌تواند مؤثر باشد. این دو گیاه ترکیبات آنتی باکتریالی دارند که به سیستم ایمنی در مبارزه با باکتری‌های عامل عفونت در گلو کمک می‌کند. فلفل قرمز و نعناع فلفلی دو منبع بسیار غنی از ویتامین C هستند که می‌توانند التهاب گلو، گرفتگی‌های عضلانی و ضعف بدن را در ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش دهند. رازیانه نیز در کاهش مشکلات گوارشی در اثر این دو بیماری نقش دارد.

شربت برون کلد خلط اور است؟

یکی از سوالاتی که در مورد این محصول پرسیده می‌شود این است که آیا شربت برون کلد خلط اور است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم بله این شربت با جدا کردن باکتری‌های نفوذ کرده در گلو به صورت خلط، اثرات خلط آور داشته و به بهبود هرچه سریع‌تر گلودرد و سرفه کمک می‌کند.

ترکیبات موجود در این شربت دارای خاصیت ضد التهاب هستند. به طور مثال نعنا فلفلی یک ضد احتقان طبیعی بوده که می‌تواند سبب باز شدن گرفتگی‌های بینی و سینوس‌ها شود. این گیاه در دسته داروهای گیاهی خلط آور ریه قرار می‌گیرد و خواص ضد میکروبی و ضد اسپاسم دارد. زنجبیل هم ضد التهاب و ضد سرفه است و می‌تواند به عنوان یک داروی خلط آور مورد استفاده قرار بگیرد.

شربت برون کلد برای کرونا

درمورد اثر شربت برون کلد برای کرونا باید گفت این داروی گیاهی با تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به کاش سرفه‌های خشک و گرفتگی گلو می‌تواند در روند بهبودی بیماری کرونا کمک‌کننده باشد. این شربت می‌تواند ضعف و بی‌حالی بیمار را در دوران ابتلا تا حدی کاهش دهد.

با این حال باید تاکید کنیم که شربت برون کلد یک داروی ضد کرونا محسوب نمی‌شود. این فرآورده فقط می‌تواند تاثیرات مثبتی روی روند بهبودی کرونا داشته باشد و به عنوان یک گزینه کمکی در کنار سایر داروهای تجویزی استفاده شود.

شربت برون کلد برای تنگی نفس

یکی از فواید مهم شربت برون کلد در راستای کاهش علائم سرماخوردگی، بهبود مشکلات تنفسی است. همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، عصاره گیاهانی از جمله میخک، نعناع فلفلی و زنجبیل با خاصیت ضد التهاب و ضد احتقان خود، گرفتگی‌های تنفسی را بهبود می‌دهند. البته نمی‌توان گفت این شربت به طور مستقیم مشکلات ریه و گرفتگی مجراهای تنفسی تحتانی را رفع می‌کند. اما تا حد زیادی خس خس گلو و تنگی نفس را کاهش می‌دهد.

شربت برونکلد نفس کشیدن راحت‌تر و کامل‌تر در طول دوره نقاهت بیماری، خون‌رسانی به ریه‌ها را افزایش می‌دهد. این یعنی سلول‌های دفاعی سریع‌تر و راحت‌تر به ریه‌ها می‌رسند و می‌توانند با عوامل عفونی درون ریه‌ها مبارزه کنند. در نتیجه به صورت غیر مستقیم شربت برون کلد می‌تواند روی بهبود مشکلات ریه تأثیر بگذارد.

نحوه مصرف شربت برون کلد هلث اید

بهتر است جهت اطلاع دقیق از مقدار و نحوه مصرف شربت برون کلد با پزشک مشورت نمایید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد، می‌توانید مطابق دستور پیشنهادی بروشور این محصول عمل کنید:

مقدار مصرف شربت برون کلد برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، روزانه یک الی دو بار، هر بار ۵ میلی‌لیتر است. برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال، این مقدار به دو الی سه بار در روز، هر بار ۵ میلی‌لیتر افزایش می‌‌یابد.

در صورتی که از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم مصرف شربت برون کلد را تحت نظارت پزشک شروع کنید. همچنین از آنجایی که این شربت حاوی فلفل و نعناع فلفلی است، می‌توانند جذب آهن را تا حدودی کاهش دهد، به همین دلیل بهتر است برون کلد را با فاصله زمانی از فرآورده‌های حاوی آهن مصرف نمایید.

عوارض شربت برونکلد

این شربت کاملاً گیاهی است و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد. تاکنون نیز عوارضی برای آن گزارش نشده است. اما ممکن است افرادی که به گیاهان موجود در ترکیبات این شربت حساسیت دارند، پس از مصرف آن دچار واکنش‌های آلرژیک شوند. این شربت حتی خاصیت خواب‌آوری نیز ندارد که این مسئله یکی از نکات مثبت برای برون کلد در مقایسه با بسیاری از محصولات سرماخوردگی دیگر است.

شربت برون کلد ممکن است در افرادی که دستگاه گوارش حساسی دارند، باعث ایجاد کمی سوزش معده شود. دلیل آن هم بخاطر ترکیبات این شربت می‌باشد و این احساس طبیعی است. اگر برای شما این عارضه اتفاق افتاد، معمولا با مصرف برون کلد با معده پر قابل پیشگیری است.

قیمت شربت برون کلد

در این مقاله تمامی خواص شربت برون کلد را بررسی نموده و شما را با این شربت گیاهی ضد سرفه پرطرفدار آشنا کردیم. شربت broncold یک فرآورده گیاهی موثر در تقویت سیستم ایمنی است که در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا تجویز می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از جدیدترین قیمت شربت برون کلد به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید. این سایت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که مورد تایید سازمان غذا و دارو می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید انواع قرص و شربت ضد سرفه و سایر محصولات گیاهی درمان سرماخوردگی می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

خرید قویترین شربت گیاهی ضد سرفه

هر سوال دیگری در مورد شربت برون کلد و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

شربت بادمجان چیست؟

شربت برون کلد محصولی از هلث اید انگلستان است که با نام‌های شربت سرفه خارجی و یا شربت بادمجان شناخته می‌شود. دلیل آن مشابه بودن عکس روی بسته بندی شربت برون کلد به بادمجان است که به اشتباه با این نام شناخته می‌شود.

شربت برون کلد برای کودکان قابل مصرف است؟

شربت برون کلد برای کودکان بالای ۶ سال قابل استفاده است. این شربت گیاهی برای بهبود علائم سرماخوردگی کودکان مانند سرفه و گلو درد کاربرد دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

آیا برون کلد خواب آور است؟

ترکیبات موجود در شربت برون کلد بر خلاف خیلی از ترکیباتی که برای رفع علائم بدن درد یا گلودرد و سرفه در دوران سرماخوردگی استفاده می‌شود، اثر خواب آلودگی نداشته و برای افرادی که در طی روز به هوشیاری احتیاج دارند و یا کودکانی که به مدرسه می‌روند بسیار مناسب است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید