قرص شیکوریدین چیست
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص شیکوریدین دینه یک مکمل گیاهی اشتها آور است که بسیاری از افراد آن را برای درمان بی‌اشتهایی و افزایش وزن مصرف می‌کنند. مسلما کسانی که از مکمل‌ها و محصولات دارویی برای وزن گیری استفاده می‌کنند، به دنبال بهترین و موثرترین فرآورده هستند که در عین حال کمترین عوارض جانبی را برای آن‌ها داشته باشد. قرص شیکوریدین دینه از جمله محصولات چاق کننده موجود در داروخانه‌ها می‌باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با هم بررسی خواهیم کرد که فواید و عوارض قرص شیکوریدین چیست و چرا تا این اندازه پرطرفدار شده است.

قرص شیکوریدین چیست؟

افرادی که به هر دلیلی دچار سوءتغذیه و بی‌اشتهایی شده باشند، با پیامدهای زیادی درگیر می‌شوند. چرا که سوء تغذیه موجب می‌شود که این افراد مواد مغذی لازم برای بدن را دریافت نکرده و دچار کمبودهای تغذیه‌ای شوند. این کمبودها خیلی زود سبب کاهش سطح انرژی بدن، ضعف ایمنی، ضعف عضلات و تحلیل رفتن پروتئین‌های ضروری بدن می‌شود.

در چنین شرایطی برای کسانی که میل به خوردن غذا ندارند و در نتیجه قادر به تامین ریزمغذی‌های لازم از طریق غذاها نیستند، پزشکان مصرف مکمل‌های اشتها آور را پیشنهاد می‌کنند. قرص شیکوریدین دینه یکی از بهترین انواع مکمل‌های تقویت‌کننده است که علاوه بر بهبود اشتها به تامین املاح مورد نیاز بدن نیز کمک می‌کند.

از قرص شیکوریدین دینه به عنوان یک مکمل گیاهی اشتها آور و در عین حال یک تونیک مقوی یاد می‌شود. این فرآورده کاملا گیاهی بوده و از خواص ریشه و عصاره کاسنی، دانه شنبلیله، اسانس رازیانه، مالت و نشاسته در ترکیبات خود بهره برده است. شیکوریدین بی اشتهایی ناشی از برخی بیماری‌ها، اضطراب و استرس و عمل‌های جراحی سنگین را رفع کرده و سبب بازیابی قوای بدن می‌شود.

خرید قرص شیکوریدین

ترکیبات قرص شیکوریدین دینه

همانطور که گفتیم قرص شیکوریدین یک فرآورده گیاهی متشکل از عصاره چندین گیاه دارویی است. از همین رو می‌توان گفت عوارض قرص شیکوریدین بسیار ناچیز خواهد بود. برای اینکه بهتر این مطلب را درک کنید شما را با خواص برخی از ترکیبات موجود در این قرص آشنا خواهیم کرد. قرص شیکوریدین دینه حاوی ریشه و عصاره کاسنی، دانه شنبلیله، اسانس رازیانه، مالت، نشاسته، میکروکریستالین سلولز، کراس کارملوزسدیم، استئارت منیزیم، سیلیکای کلوئیدی و پوویدون است.

شنبلیله؛ منبع غنی آهن برای افزایش اشتها

حتماً شنیده‌اید که سبزی‌هایی که به رنگ سبز تیره هستند، آهن زیادی دارند. شنبلیله هم جزو همین سبزی‌هاست. این گیاه مشهور در عصاره‌ی خود املاح معدنی مهمی از جمله آهن، منیزیم، کلسیم و مس را دارد که همگی، به خصوص آهن و منیزیم، در افزایش اشتها نقش دارند. علاوه بر این، شنبلیله حاوی ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و آمینو اسیدهای ضروری از جمله لیزین و تریپتوفان هم هست که تنها از طریق تغذیه تأمین می‌شوند. این ترکیبات برای هضم بهتر غذا و افزایش اشتها بسیار موثرند.

پودر مالت؛ غنی از ویتامین برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای

مالت هم مانند جو نوعی غلات است که پکیج کاملی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را در عصاره‌ی خود جای داده است. عصاره‌ مالت علاوه بر ویتامین‌های گروه B (که برای گوارش خوب غذا ضروری هستند)، املاحی از جلمه مس، کلسیم، منیزیم، ویتامین E و… را نیز دارد. این ریزمغذی‌ها نه تنها کمبودهای بدن را جبران می‌کنند، بلکه باعث افزایش قوای بدن نیز می‌شوند.

کاسنی؛ برای دفع بهتر صفرا و رفع ضعف بدن

همانطور که خودتان هم حدس زدید، کاسنی برای بهبود مشکلات گوارشی در قرص اشتها آور شیکوریدین به کار رفته است. این گیاه دارویی، اسپاسم معده را کاهش داده و علائم سوءهاضمه را از بین می‌برد. همچنین ویتامین‌های B، C، K و E موجود در عصاره‌ی این گیاه نیز برای افزایش انرژی بدن و بی حالی ناشی از لاغری هم مؤثر است.

رازیانه؛ بهترین گیاه برای رفع نفخ و سوء هاضمه

خانم‌ها بیشتر با خواص رازیانه آشنا هستند، زیرا این گیاه بیشتر برای تنظیم هورمون‌های زنانه شهرت دارد. اما این تنها خاصیت رازیانه نیست. این گیاه خوش عطر سرشار از فیبر و ویتامین C است که برای بهبود مشکلات گوارشی شایع از جمله سوء هاضمه و نفخ ضروری هستند. این مشکلات از دلایل اصلی بی میلی و هضم بد غذا محسوب می‌شوند که در طولانی مدت باعث روی کاهش وزن هم اثر می‌گذارند.

قرص شیکوریدین برای چیست؟

در بخش قبلی با خواص بی‌نظیر برخی از ترکیبات گیاهی موجود در قرص شیکوریدین آشنا شدیم. این قرآورده مقوی برای بدن به واسطه همین ترکیبات دارای فواید و خواص بسیاری است که مهم‌ترین آن را می‌توان افزایش اشتها دانست.

خرید قرص شیکوریدین دینه
جهت خرید قرص شیکوریدین دینه برای افزایش اشتها و وزن روی عکس کلیک کنید.

به طور کلی فواید و ویژگی‌های قرص شیکوریدین به شرح زیر می‌باشند:

  • کاهش سوء تغذیه
  • افزایش اشتها و میل به غذا خوردن
  • افزایش سوخت و ساز قندها در بدن
  • تأمین ریزمغدی های مهم بدن
  • رفع احساس ضعف عمومی
  • کاهش مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه و نفخ
  • بهبود بی‌نظمی‌های گوارشی، کبدی و صفراوی
  • مناسب برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز در دوران نقاهت بیماران و تغذیه سالمندان

قرص شیکوریدین برای چاقی

کمبود برخی از ریزمغذی‌ها مانند زینک، آهن، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و ویتامین E باعث ایجاد برخی عوارض در بدن می‌شود که شایع‌ترین آن‌ها، کاهش اشتها می‌باشد. علاوه بر این نبود این ویتامین‌ها و املاح معدنی باعث بروز کم خونی، مشکلات گوارشی، کاهش انرژی و در نهایت ضعف بدن می‌شود. در نتیجه تامین ریزمغذی‌های ضروری می‌تواند به بهبود اشتها و افزایش وزن کمک کند.

یکی از موارد مصرف اصلی قرص شیکوریدین برای چاقی و افزایش اشتها است. ترکیبات موجود در این قرص با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن باعث افزایش میل به غذا خوردن می‌شوند و به شما تا رسیدن به وزن مناسب یاری می‌کند.

عصاره شنبلیله و پودر مالت موجود در قرص شیکوریدین ریزمغذی‌های حیاتی برای اشتها را برای ما تأمین می‌کنند. ویتامین C موجود در رازیانه نیز به جذب بهتر آهن کمک می‌کند. علاوه بر این عصاره شنبلیله توانایی این را دارد که سوخت و ساز قندها را افزایش دهد و سبب کاهش سطح قند خون شود. این فرایند حس سیری کاذب را از بین برده و میل به غذا را افزایش می‌دهد.

قرص شیکوریدین چند روزه چاق میکند؟

قرص شیکوریدین با افزایش سوخت و ساز مواد قندی موجود در بدن می‌تواند باعث افرایش وزن به طور متناسب و یکسان شود. این افزایش حجم و وزن به گونه‌ای اتفاق می‌افتد که انباشت چربی در بخشی از بدن ایجاد نشود. اما سوالی که بسیاری از کاربران در مورد این محصول می‌پرسند این است که قرص شیکوریدین چند روزه چاق میکند؟

پاسخ این است که متابولیسم هر فرد با دیگری متفاوت است. همچنین نوع رژیم غذایی هر شخص نیز متغیر خواهد بود که مجموع این عوامل در روند افزایش وزن و چاقی موثر هستند. بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اثرگذاری قرص اشتها آور شیکوریدین اعلام کرد. با این حال شرکت سازنده طول دوره مصرف دارو را ۴ تا ۸ هفته اعلام کرده است؛ در نتیجه می‌توان انتظار داشت که در این مدت اثرگذاری قرص شیکوریدین مشاهده شود.

عوارض قرص شیکوریدین

طبق تحقیقاتی که شرکت دینه روی این داروی خود انجام داده است، قرص گیاهی شیکوریدین عوارض جانبی خاصی ندارد. البته باید توجه داشته باشید که این ایمنی در مصرف، زمانی میسر می‌شود که مقدار استفاده شما از قرص شیکوریدین مطابق با میزان توصیه شده توسط پزشک یا بروشور محصول باشد.

درمورد عوارض قرص شیکوریدین می‌توان گفت که این محصول یک قرص اشتها آور ایمن است و فقط در افرادی که به گیاهان موجود در این محصول حساسیت دارند، به ندرت باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شود. در نتیجه کسانی که قصد استفاده از قرص شیکوریدین برای چاقی و افزایش اشتها دارند با خیال راحت می‌توانند این قرص را مصرف نمایند.

طریقه مصرف قرص شیکوریدین

بهتر است جهت اطلاع از طریق مصرف قرص شیکوریدین با پزشک خود مشورت کنید. اما در صورتی که دستور خاصی برای شما تجویز نشده باشد می‌توانید روزی ۳ بار و هر مرتبه دو عدد قرص شیکوریدین مصرف نمایید. لازم است این قرص اشتها آور را نیم ساعت قبل از غذا میل کنید. جهت حصول نتیجه بهتر مصرف قرص شیکوریدین را تا ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید.

توجه داشته باشید که قرص شیکوریدین برای کودکان و در دوران بارداری و شیردهی منع مصرف دارد. همچنین به خاطر وجود مالت در ترکیبات این دارو، مصرف آن در افراد حساس به گلوتن نیز توصیه نمی‌شود.

قیمت قرص شیکوریدین برای چاقی

برای تهیه قرص شیکوریدین دینه می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص شیکوریدین سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید این قرص و سایر مکمل‌ها شامل انواع قرص اشتها آور به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید انواع قرص اشتها آور

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص شیکوریدین دینه چاق کننده است؟

بله ترکیبات گیاهی موجود در قرص شیکوریدین دینه به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که با تامین برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می‌توانند به افزایش اشتها کمک کرده و دارای خاصیت چاق کننده است. این قرص حاوی عصاره کاسنی، دانه شنبلیله، اسانس رازیانه و عصاره مالت می‌باشد.

قرص شیکوریدین در شیردهی و بارداری چگونه باید مصرف شود؟

مصرف قرص شیکوریدین در شیردهی و بارداری ممنوع است. وجود برخی گیاهان در ترکیبات قرص شیکوریدین باعث شده که این محصول برای مصرف در دوران بارداری و شیردهی ایمن نباشد.

قرص شیکوریدین خارجی کدام است؟

شیکوریدین یک محصول ایرانی است که تولید شرکت داروسازی دینه می‌باشد. از قرص شیکوریدین می‌توان برای افزایش اشتها، چاقی و وزن گیری استفاده کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

10 دیدگاه دربارهٔ «عوارض قرص شیکوریدین چیست؟»

  1. سلام ببخشید من چون قندخونم لب مرزی هستم رژیم گرفتم حالا وزن کردم هرچی میخورم افزایش وزن ندارم قد ۱۵۸ وزن ۴۵ کیلو ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، علل بسیار زیادی در کاهش وزن مطرح است به عنوان اختلالات هورمون تیروئید،نوع دیابت و استیج آن،افزایش کالری مصرفی نسبت به کالری دریافتی به هر دلیل و …بنابراین نیاز است حتما به متخصص غدد و یا داخلی مراجعه داشته باشید. تا با کمک آزمایشات و معاینه بالینی علت کاهش وزن در شما مشخص و سپس درمان صحیح قرار داده شود.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام سه ماهه قرص شیکوریدین میخورم هم قندم پایین اومده هم وزنم که میخواستم یک کیلو بالا رفته میخوام قرص رو ادامه بدم چون خیلی بهم میسازه اشکال نداره؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، طبق اطلاعاتی که شرکت سازنده شیکوریدین ذکر نموده است بعد از یک وقفه چند ماهه می توانید مجددا در صورت نیاز ادامه دهید.
      سه بار در روز هر بار یک یا دو قرص نیم ساعت قبل از غذا (به مدت ۴ الی ۸ هفته، سپس بتدریج مصرف آن را تا قطع کامل کاهش داده و بعد از چند ماه در صورت نیاز، مجددا به همان صورت مصرف شود.)
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من چند روزی هست این دارو رامصرف میکنم وازاون به بعد اشتهام کم شده واحساس سنگینی درمعده دارم.لطفا بفرمایید ادامه بدم یا خیر؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      با توجه به کم شدن اشتهای شما ظاهرا دارو بر شما اثر نکرده و توصیه میشود ان را قطع نمایید. به صورت جایگزین میتوانید از پک اشتهاآور و چاق کننده به عنوان جایگزین این دارو استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  4. باسلام خانم من ۲۰روزباردارشده ومتوجه نبوده قرص شکوردین مصرف میکرده قبل ازغذاالان فهمیده بارداره گزاشته کنار میشه راهنمایی کنید چکارکنیم خیلی اعصابش خورده برای مصرف قرص دوران بارداری

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام نیاز به انجام هیچ کاری نیست و جای نگرانی هم نیست.
      علت ممنوع بودن مصرف شیکوریدین در بارداری، این است که تاثیرات مصرف آن در بارداری به خوبی مطالعه نشده است. با این حال، با توجه به تجربه ای که داریم، در عمل با مصرف اتفاقی چند دوز شیکوریدین در دوره اوایل بارداری، اتفاق خاصی نمی افتد و جای نگرانی نیست.
      با احترام دکتر داروساز

  5. برای اطفال بهتره از پودر جنرال تونیک دینه استفاده بشه . یکی دیگه از محصولات این شرکت هست . همین ترکیبات بعلاوه درصدی کربوهیدرات هست که کمک به افزایش وزن می‌کنه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام شما می توانید به جای شربت فروگلوبین از انواع مکمل آهن لیپوزومال استفاده کنید. فرم لیپوزومال آهن نسبت به فرم معمولی عوارض جانبی کمتری دارد. به عنوان مثال، کپسول سیدرال مناسب است.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره