قرص جوش شیرین باعث جوش صورت می‌شود؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چاق شدن هم مانند لاغر شدن سخت است! حتی برخی متخصصان تغذیه با بررسی مراجعین خود به این نتیجه رسیده‌اند که در برخی شرایط وزن گیری و روند افزایش وزن، کندتر و سخت‌تر از روند کاهش وزن پیش می‌رود! به همین دلیل هم افرادی که از کمبود وزن شدید رنج می‌برند، به سراغ قرص‌های اشتها آور می‌روند تا بتوانند به اندازه‌ی کافی غذا بخورند. از بین انواع مکمل اشتها آور موجود در بازار، قرص شیکوریدین محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. زیرا کاملاً گیاهی است و عوارض جدی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

با وجود محبوبیتی که این محصول شرکت دینه دارد، هنوز برخی افراد هنگام خرید قرص اشتها آور شیکوریدین نگرانی‌هایی دارند که آن‌ها را از خرید منصرف می‌کند. یکی از نگرانی‌ها، به خصوص برای خانم‌ها، این است که آیا قرص شیکوریدین باعث جوش صورت می‌شود؟ یا نه؟ برای دانستن پاسخ این سؤال، در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب همراه باشید.

قرص شیکوریدین چیست؟

برای اینکه به طور دقیق و کاملی به سؤال اصلی متن پاسخ دهیم، بهتر است ابتدا شما را با بیشتر با این قرص اشتها آور گیاهی، ویژگی‌ها، ترکیبات و نحوه اثرگذاری آن در بدن آشنا کنیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که با آگاهی بیشتری به سراغ خرید قرص شیکوریدین دینه بروید.

همانطور که گفتیم، قرص شیکوریدین دینه یک داروی اشتها آور گیاهی است. شرکت داروسازی دینه با تحقیق روی گیاهان مؤثر در افزایش وزن، ۴ تا از بهترین آن‌ها را انتخاب کرده، عصاره‌ی آن‌ها را مخلوط کرده و در قالب یک قرص در اختیار شما قرار داده است.

اگر بخاطر استرس و اضطراب شدید، ابتلا به برخی بیماری‌ها یا عمل‌های جراحی سنگین دچار بی اشتهایی شده‌اید، می‌توانید با استفاده از این قرص دوباره اشتهای خود را بدست آورید و ضعف‌های بدنی خود را جبران کنید. البته به جز این شرایط هم اگر به دنبال افزایش وزن هستید، بازهم قرص شیکوریدین می‌تواند به شما کمک کند.

خواص قرص شیکوریدین دینه
فواید قرص شیکوریدین دینه برای چاقی

فواید قرص اشتها آور شیکوریدین

  • کاهش سوء تغذیه
  • افزایش اشتها و میل به غذا خوردن
  • افزایش سوخت و ساز قندها در بدن
  • تأمین ریزمغدی های مهم بدن
  • کاهش مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه
  • افزایش صفرا و دفع بهتر آن
قرص اشتها آور شیکوریدین
ترکیبات قرص اشتها آور شیکوریدین

ترکیبات قرص شیکوریدین؛ بهترین قرص چاق کننده موجود در داروخانه‌ها

قرص اشتها آور شیکوریدین در واقع مخلوطی از عصاره‌های خشک گیاهی است که هم به تأمین املاح مورد نیاز بدن کمک می‌کند و هم باعث افزایش میل به غذا می‌شود. ریشه کاسنی، شنبلیله، رازیانه و پودر مالت، ۴ گیاهی هستند که در لابراتوارهای شرکت داروسازی دینه به صورت استاندارد در آمده و از عصاره آن‌ها در قرص شیکوریدین استفاده شده است.

هرکدام از این گیاهان به نحوی به کاهش ضعف بدن و افزایش وزن کمک می‌کنند. در ادامه بیشتر از خواص این گیاهان گفته‌ایم:

ریشه کاسنی؛ افزایش صفرا و بهبود گوارش

تقریباً همه‌ی ما از خواص کاسنی برای سلامتی آگاهیم. این گیاه با ترکیبات آنتی اکسیدانی که در عصاره‌ی خود دارد به بهبود سوء هاضمه و اسپاسم معده کمک می‌کند. علاوه بر این، ویتامین‌های B، C، E و K موجود در کاسنی هم در تأمین املاح مورد نیاز بدن و کاهش ضعف و بی حالی نقش موثری دارد.

شنبلیله؛ برای افزایش انرژی و اشتها

یکی از دلایل اصلی کاهش میل به غذا خوردن، هضم ناقص و نادرست غذا در روده و جمع شدن گاز اضافی در معده است. گیاه شنبلیله حاوی پروتئین‌ها، آمینو اسیدها و استروئیدهایی است که در تنظیم آنزیم‌های گوارشی نقش دارند و به بهبود هضم غذا کمک می‌کنند. همچنین املاح مهمی از جمله منیزیم، آهن و زینک که در عصاره شنبلیله یافت می‌شود، نیز در افزایش اشتها و افزایش انرژی بدن نقش موثری دارند.

قرص اشتها شیکوریدین برای چاقی
تاثیر رازیانه در قرص اشتها آور شیکوریدین

رازیانه؛ برای بهبود سوء هاضمه و افزایش اشتها

بیشتر خانم‌ها با خواص رازیانه و تاثیرات آن برای سلامت بدن آشنا هستند. اما این گیاه علاوه بر خواصی که برای خانم‌ها دارد، برای کاهش نفخ و سوء هاضمه نیز کاربرد دارد. رازیانه سرشار از فیبر و ویتامین C است که به عملکرد بهتر روده‌ها در هضم و جذب غذا کمک می‌کند.

پودر مالت؛ غلات کامل برای رفع کمبودهای بدن

پودر عصاره مالت انواع ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده است. به همین دلیل هم مالت را به عنوان غلات کامل می‌شناسند. علاوه بر این، فیبر موجود در این گیاه نیز برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. در عصاره مالت ریزمغذی‌هایی مانند مس، کلسیم، منیزیم و ویتامین E نیز یافت می‌شود که برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای و تقویت بدن بسیار مهم هستند.

خرید سریع قرص شیکوریدین

جدول ترکیبات قرص شیکوریدین دینه

ترکیبات گیاهی مقدار در هر قرص
کاسنی ۲۰۰ میلی گرم
شنبلیله ۳۵۰ میلی گرم
رازیانه ۱۰۰ میلی گرم
پودر مالت ۱۰۰ میلی گرم
قرص شیکوریدین برای چاقی
تاثیر قرص شیکوریدین برای چاقی و افزایش وزن

قرص شیکوریدین چگونه باعث چاقی می‌شود؟

حال که با ترکیبات بهترین قرص اشتها آور گیاهی ایرانی آشنا شدید، می‌خواهیم به شما بگوییم که این قرص چگونه باعث چاق شدن و افزایش وزن شما می‌شود. برای پاسخ به این سؤال که قرص شیکوریدین باعث جوش صورت می‌شود یا نه؟ بهتر است از تاثیرات این قرص در بدن آگاه باشید.

بی اشتهایی در افراد ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. کمبود املاح معدنی از جمله آهن، زینک، ویتامین B6، B9 و B12، تنظیم نبودن آنزیم‌های گوارشی، مشکلات صفرا یا مشکلات معده، به خصوص سوء هاضمه جزو مهم‌ترین دلایل بی اشتهایی در افراد لاغر است.

اگر بخش قبل را خوانده باشید، متوجه می‌شوید که ترکیبات قرص شیکوریدین در کنار هم قادرند تا حد قابل توجهی کمبود املاح ضروری بدن را، که در بی اشتهایی نقش دارند، رفع کنند. پودر مالت به تنهایی قادر است ویتامین‌های گروه B مورد نیاز بدن را فراهم کند. در کنار این گیاه، شنبلیله، رازیانه و کاسنی نیز هستند که علاوه بر ویتامین B، آهن، زینک، مس، کلسیم، ویتامین E و C را نیز در اختیار بدن قرار می‌دهند. همه‌ی این املاح در کنار هم بی اشتهایی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای را درمان می‌کند.

مشکل ترشح صفرا و دفع آن هم با کمک کاسنی و رازیانه حل می‌شود. برای بهبود کلی مشکلات گوارشی مانند سوء هاضمه، نفخ و یبوست نیز فیبرها و آنتی اکسیدان های موجود در شنبلیله، رازیانه و مالت وارد عمل می‌شوند.

در نتیجه مصرف قرص شیکوریدین هم کمبودهای تغذیه‌ای را برای شما جبران می‌کند و هم مشکلات گوارشی را برطرف می‌کند تا بتوانید از غذا خوردن لذت ببرید و به وزن ایده آل خود برسید.

قرص شیکوریدین برای چاقی صورت
تاثیر قرص شیکوریدین برای چاقی صورت

شیکوریدین برای چاقی صورت خوب است؟

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، قرص اشتها شیکوریدین روی کل بدن اثر گذاشته و با کاهش مشکلات گوارشی، افزایش اشتها و تأمین املاح مورد نیاز بدن به افزایش وزن کمک می‌کند.

املاح موجود در ترکیبات شیکوریدین ممکن است در آبرسانی و جوانسازی پوست صورت هم تا حدودی مؤثر باشد؛ اما این قرص به تنهایی تأثیر چشمگیری روی پر شدن و چاقی صورت ندارد و چاقی موضعی در بدن ایجاد نمی‌کند.

طریقه مصرف قرص شیکوریدین دینه

بهترین زمان مصرف قرص شیکوریدین، نیم ساعت قبل از غذا است. برای اثرگذاری مطلوب دارو روزی ۳ بار و هر بار یک یا دو عدد از این قرص را مصرف کنید. مصرف شیکوریدین را تا ۴ الی ۸ هفته ادامه دهید و سپس به تدریج دوز مصرفی را تا قطع کامل، کاهش دهید.

عوارض قرص اشتها آور شیکوریدین

اگر به گیاهان موجود در ترکیبات این دارو حساسیت داشته باشید، احتمالاً پس از مصرف شیکوریدین دچار حساسیت‌های پوستی یا مشکلات گوارشی جزئی خواهید شد. در غیر این صورت، این دارو عوارض جدی برای بدن ندارد.

عده‌ای می‌گویند که مصرف قرص‌های اشتها آور ممکن است روی ریزش مو تأثیر بگذارد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا قرص شیکوریدین باعث ریزش مو می‌شود؟ یا نه؟ این مقاله از مجله مفیدطب را از دست ندهید.

شیکوریدین باعث جوش صورت می‌شود؟
ارتباط شیکوریدین با جوش صورت

آیا قرص شیکوریدین باعث جوش صورت می‌شود؟

پس از آشنایی با تاثیرات قرص اشتها شیکوریدین و عوارض آن، به سؤال اصلی متن رسیدیم. باتوجه به عوارضی که برای این داروی اشتها آور گیاهی ذکر شده، اگر به گیاه رازیانه، شنبلیله یا کاسنی حساسیت داشته باشید، احتمالاً باید انتظار واکنش‌های حساسیتی مانند جوش‌های ریز روی پوست را نیز پس از مصرف این دارو داشته باشید.

هرچند به ندرت پیش آمده که افراد با مصرف شیکوریدین دچار جوش صورت شوند؛ اما عوارض احتمالی قرص شیکوریدین نیز مانند هر داروی گیاهی دیگری در همه‌ی افراد قابل پیش بینی نیست. پس بهتر است قبل از مصرف این قرص از عدم حساسیت خود نسبت به ترکیبات این داروی گیاهی مطمئن شوید.

اگر بازهم درباره این قرص اشتها آور گیاهی سؤال دارید، بهتر است مقاله‌ی پرسش و پاسخ درباره قرص شیکوریدین را بخوانید. ما در این مطلب سعی کردیم به تمام سؤالات شما درباره این قرص پاسخ دهیم.

قرص شیکوریدین؛ قویترین قرص اشتها آور گیاهی در ایران

در این متن به طور مفصل و با جزئیات کامل قرص شیکوریدین دینه را به شما معرفی کردیم و سعی کردیم آگاهی شما را درباره تاثیرات این قرص بیشتر کنیم. در پاسخ به سؤال اصلی متن هم گفتیم که اگر به ترکیبات این دارو حساسیت نداشته باشید، به احتمال زیاد دچار عوارض پوستی مانند جوش‌های ریز روی صورت و بدن نمی‌شوید. البته نکته‌ی مهم در استفاده از قرص شیکوریدین برای چاقی این است که در کنار مصرف آن باید یک برنامه غذایی مناسب هم داشته باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب خود برسید. با رعایت این نکته افراد زیادی به نتیجه دلخواه خود رسیده‌اند.

خرید بهترین مکمل اشتها آور

برای خرید قرص شیکوریدین و سایر مکمل‌های اشتها آور، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید تنها با چند کلیک و در کمتر از یک دقیقه، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید نظرات و سؤالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و از دکتر داروساز درباره‌ی قرص شیکوریدین مشورت بگیرید.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی و نیز توسط متخصصین ما تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره