عوارض قرص لاکتوزینک چیست؟
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول لاکتوزینک درمکس یک مکمل تغذیه‌ای است که در جهت سلامت و پاکسازی پوست و رفع التهابات ناشی از آکنه و جوش موثر عمل می‌کند. این محصول از ترکیب ویتامین‌ها، لاکتوفرین، زینک، بتاکاروتن و برخی عصاره‌های گیاهی تشکیل شده است. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب تمامی خواص این مکمل پرفروش پوست را بیان می‌کنیم. همچنین عوارض قرص لاکتوزینک درمکس را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با خیال راحت‌تری از آن استفاده کنید.

معرفی کپسول لاکتوزینک درمکس

این فرآورده به صورت کپسول تولید می‌شود، اما بیشتر افراد آن را به اشتباه با نام “قرص لاکتوزینک” نیز می‌شناسند. کپسول لاکتوزینک محصولی از برند درمکس و تولید شرکت داروسازی پارس حیان است که در بسته‌بندی ۳۰ عددی در بازار وجود دارد. درمکس یکی از برندهای شرکت پارس حیان است که مکمل‌هایی در زمینه تقویت و زیبایی پوست، مو و ناخن ارائه می‌کند. این مکمل‌ها بسیار باکیفیت بوده و از فروش بالایی برخوردار هستند. کپسول پیگمنتا، کپسول رجوا، کپسول سولاریس و کپسول لاکتوزینک از بهترین نمونه‌های مکمل‌های برند درمکس هستند که حتما نام آن‌ها به گوشتان خورده است.

اما کپسول یا همان قرص لاکتوزینک که در این مقاله درمورد آن صحبت می‌کنیم، از محبوب‌ترین محصولات این برند است، به طوری که می‌تواند به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای پوست در نظر گرفته شود. لاکتوزینک درمکس دارای ریزمغذی‌هایی است که به ساخت کلاژن و افزایش استحکام پوست کمک می‌کنند. این مکمل در جهت حفاظت از سلول‌های پوست، مو و ناخن نقش خود را ایفا می‌کند. قبل از اینکه به بررسی خواص و عوارض قرص لاکتوزینک بپردازیم، بهتر است ترکیبات این فرآورده را بهتر بشناسیم.

ترکیبات کپسول لاکتوزینک درمکس

همانطور که گفتیم در کپسول لاکتوزینک درمکس مخلوطی از ویتامین‌ها، عصاره‌های گیاهی، مواد معدنی به همراه لاکتوفرین و بتاکاروتن وجود دارد. در جدول زیر مقدار هر یک از ترکیبات موجود در قرص لاکتوزینک را به ازای هر کپسول مشخص کرده‌ایم:

عنوان ترکیب مقدار به ازای هر کپسول
لاکتوفرین ۲۰ میلی‌گرم
زینک ۱۰ میلی‌گرم
بتاکاروتن ۱۰۰۰ میکروگرم
ویتامین E ۱۰ واحد بین‌المللی
ویتامین B1 ۷۰۰ میکروگرم
ویتامین B2 ۸۰۰ میکروگرم
ویتامین B3 ۵ میلی‌گرم
ویتامین B5 ۵ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۲ میلی‌گرم
سلنیوم ۲۵ میکروگرم
عصاره بنفشه سه رنگ ۲۶۲.۵ میلی‌گرم
عصاره  گزنه ۲۶.۲۵ میلی‌گرم
عصاره دانه گیاه دم اسب ۲۶.۲۵ میلی‌گرم

همانطور که مشاهده می‌کنید، لاکتوزینک درمکس یک مجموعه کامل از مواد مغذی موثر برای تقویت پوست را گرد هم جمع‌آوری کرده است. برای اینکه بهتر با فواید و عوارض قرص لاکتوزینک درمکس آشنا شویم، لازم است خواص ترکیبات موجود در آن را بدانیم.

لاکتوفرین (Lactoferrin)

این پروتئین طبیعی دارای خواص ضد میکروبی بر علیه طیف گسترده‌ای از باکتری‌های گرم منفی و مثبت از جمله باکتری تولیدکننده آکنه پروپیونی باکتریوم آکنس و یا سودوموناس آئروژینوزا و اشرشیاکلی می‌باشد. همچنین از خواص ضدالتهابی و اثرات آنتی‌اکسیدانی نیز برخوردار است. لاکتوفرین با کمک به مهار رشد باکتری‌های مضر در حفظ سلامت پوست‌های دارای آکنه، پاکسازی پوست و کاهش آکنه بسیار موثر عمل می‌کند.

زینک (Zinc)

زینک یا روس یک عنصر معدنی با خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و کنترل‌کننده ترشح چربی از غدد سباسه پوست است که به ترمیم و بازسازی ساختار پوست آسیب‌دیده کمک می‌کند. علاوه بر این زینک موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل و کاهش التهاب نیز می‌شود. از همین رو باعث کاهش آکنه، پاکسازی و رفع چربی اضافی پوست شده و از تولید بیش از حد سبوم جلوگیری می‌کند.

بتاکاروتن (Beta Carotene)

این ماده از دسته کارتنوئیدهای پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. بتاکاروتن علاوه بر کمک به حفظ سلامت غشای سلولی پوست در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز بسیار موثر است.

عصاره بنفشه سه رنگ

بنفشه سه رنگ به واسطه مواد موثره خود سبب کاهش التهابات پوستی، کمک به رفع آکنه و حفظ سلامت پوست می‌گردد. گیاه بنفشه سه رنگ روی رشد باکتری‌ها و قارچ‌های پوستی اثر مهارکننده دارد و به دلیل وجود ترکیبات فنولی و فلاونوئیدی دارای خواص آنتی اکسیدانی است. از همین رو در محافظت سلول‌های پوستی از آسیب رادیکال‌های آزاد موثر است.

عصاره گیاه گزنه

این عصاره با دارا بودن خاصیت ضد آندروژنی، سبب مهار آنزیم ۵- آلفا ردوکتاز می‌شود و به پیشگیری و رفع آکنه کمک می‌کند. در واقع گیاه گزنه از آنجایی که دارای خواص ضد التهابی است، می‌تواند تورم و قرمزی جوش‌ها را کم کند. علاوه بر این گزنه خواص ضد باکتریایی هم دارد که به از بین بردن سطح باکتری‌های موجود روی پوست کمک می‌کند. از همین رو باعث برطرف شدن جوش‌های صورت نیز می‌شود.

عصاره دانه گیاه دم اسب

عصاره دانه گیاه دم اسب دارای عملکرد ضد التهابی بوده و با تحریک فعالیت سلول‌های استئوبلاست، سبب کمک به تحریک سنتز کلاژن از یک سو و کمک به ترمیم و بازسازی پوست از سوی دیگر می‌گردد.

قرص لاکتوزینک درمکس برای چیست؟

تا این بخش از مقاله به خوبی با ترکیبات موجود در کپسول لاکتوزینک و خواص آن‌ها برای پوست آشنا شدیم. حال می‌خواهیم بررسی کنیم که قرص لاکتوزینک درمکس برای چیست و چرا تا به این اندازه محبوبیت پیدا کرده است. خواص ترکیبات تشکیل‌دهنده این مکمل بیانگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن بوده و نشان می‌دهد که مخلوط این ریزمغذی‌ها می‌تواند در جهت سلامت و زیبایی پوست کاملا موثر عمل کند.

خرید قرص لاکتوزینک درمکس

از مهم‌ترین مزایای کپسول لاکتوزینک درمکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به کاهش و رفع آکنه
  • بهبود التهابات ناشی از آکنه
  • تنظیم ترشح چربی پوست
  • کمک به سلامت پوست
  • موثر در پاکسازی پوست
  • کمک به ترمیم و بازسازی پوست
  • حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی
  • حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری
  • فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ
  • فاقد هرگونه شیرین‌کننده و نگهدارنده

خرید قرص لاکتوزینک درمکس

عوارض قرص لاکتوزینک درمکس

این محصول یک فرآورده ایمن محسوب می‌شود. به طوری که متخصصان عوارض قرص لاکتوزینک درمکس را بسیار خفیف دانسته که به ندرت مشاهده می‌شود. البته نحوه مصرف نیز در ایجاد عوارض جانبی تاثیرگذار است. به طوری که اگر این فرآورده را مطابق با روش توصیه شده توسط پزشک یا بروشور، مصرف نمایید، احتمال بروز عارضه بسیار نادر است.

اما در صورت مصرف طولانی‌مدت و یا بیشتر از میزان توصیه‌شده، ممکن است برخی عوارض جانبی را به همراه داشته باشد. در صورتی که این علائم ادامه پیدا کردند و یا بدتر شدند، مصرف کپسول لاکتوزینک را قطع کرده و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. بنا بر توضیحات ارائه شده در مورد عوارض قرص لاکتوزینک درمکس، اغلب افراد می‌توانند با خیال راحت از این محصول مطابق با نسخه پزشک یا بروشور محصول استفاده کنند.

نحوه مصرف قرص لاکتوزینک

همانطور که در بخش قبل اشاره شد برای جلوگیری از عوارض قرص لاکتوزینک درمکس، لازم است این فرآورده را مطابق با دستور تجویزی پزشک مصرف کنید. پزشک بهترین منبع جهت اطلاع از نحوه مصرف قرص لاکتوزینک است. اما اگر پزشک برای شما دستور خاصی تجویز نکرده است، می‌توانید طبق دستورالعمل پیشنهادی بروشور این فرآورده به صورت روزانه یک عدد کپسول مصرف نمایید. جهت کسب بهترین نتیجه از قرص لاکتوزینک لازم است به مدت ۳۰ روز مصرف را ادامه دهید. اما دقت داشته باشید مقدار توصیه شده را افزایش ندهید مگر اینکه پزشک شما مجوز افزایش را داده باشد.

قیمت قرص لاکتوزینک درمکس

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب با شما در مورد یک مکمل عالی و پرفروش در حوزه سلامت و زیبایی پوست صحبت کردیم. کپسول لاکتوزینک درمکس که حاوی مواد موثره با کیفیت است در جهت پاکسازی پوست و کاهش آکنه به خوبی عمل می‌کند. با توجه به توضیحاتی که درباره عوارض قرص لاکتوزینک درمکس ارائه شد، این فرآورده ایمن و بی‌خطر بوده و فقط در موارد نادر ممکن است موجب بروز عارضه جانبی برای فرد مصرف‌کننده شود.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت قرص لاکتوزینک درمکس به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. از طریق لینک زیر مستقیم به صفحه خرید قرص لاکتوزینک منتقل می‌شوید:

خرید قرص لاکتوزینک درمکس

هر سوالی در مورد محصولات گیاهی و مکمل‌های ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط