قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بسیاری از ما کمبود آهن و زینک را تجربه کرده‌ایم. با افزایش سن و نیاز بدن برای رشد بهتر، کمبودهای تغذیه‌ای بیشتری هم خود را نشان می‌دهند. هرچند با داشتن تغذیه‌ی ایده آل می‌توان بیشتر این کمبودها را جبران کرد، اما باید دائماً حواسمان به چیزهایی که می‌خوریم باشد و تا می‌توانیم از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنیم. البته به نظر می‌رسد بسیاری از ما وقتی برای این کار نداریم. در غیر این صورت دیگر این حد از کمبودهای تغذیه‌ای در جامعه‌ی ما وجود نداشت! با این وضعیت بهترین راه جلوگیری از ضعیف شدن بدن استفاده از مولتی ویتامین‌ها و مکمل‌های تغذیه‌ای است. قرص day vit active (دی ویت اکتیو) یکی از همین مکمل‌های تغذیه‌ای است که به ما کمک می‌کند با وجود وقت کم و باز ماندن از مصرف مواد غذایی سالم، کمبودهای بدن خود را جبران کنیم.

قرص دی ویت اکتیو یکی از بهترین نمونه‌های مولتی ویتامین بزرگسالان در کشورمان است. به همین دلیل هم این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی بیشتر این قرص اختصاص داده‌ایم. در ادامه به شما می گوییم که قرص دی ویت اکتیو برای چیست و استفاده از آن چه اثرات مثبتی در بدن شما خواهد داشت. پس با ما همراه باشید.

ترکیبات قرص دی ویت اکتیو چیست؟

قدم اول برای اینکه ببینیم مکمل دی ویت اکتیو برای چی خوب است، این است که با ترکیبات آن آشنا شویم. ترکیبات این مولتی ویتامین بزرگسالان به ما نشان می‌دهد که برای چه مشکلاتی در بدنمان می‌توانیم روی آن حساب باز کنیم. در ادامه در سه بخش جداگانه مواد تشکیل دهنده‌ی قرص دی ویت را به شما معرفی می‌کنیم.

مینرال‌ها (مواد معدنی) در مکمل دی ویت اکتیو هلث اید

دی ویت اکتیو به عنوان بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان، تقریباً بیشتر مینرال ها یا همان مواد معدنی مغذی مورد نیاز بدن را، که کمبود آن‌ها در بسیاری از افراد دیده می شود، درون خود دارد. این مینرال ها شامل آهن، زینک، ید، منگنز، کروم، سلنیوم، مولیبدن، مس و سیلیس می‌باشد.

این مینرال ها علاوه بر نقش مهمی که در رفع کم خونی و تنظیم هورمون‌های مهم بدن دارند، به طور کلی باعث افزایش انرژی بدن، افزایش ایمنی بدن، کمک به عملکرد بهتر غده‌ی تیروئید نیز می‌شوند.

قرص دی ویت اکتیو برای چیست
ترکیبات قرص دی ویت اکتیو

ویتامین‌های قرص day vit active

کمپانی با‌سابقه‌ی هلث اید برای تولید یک مولتی ویتامین کامل، همه‌ی ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی مورد نیاز بدن را کنار هم قرار داده است تا تمام نیازهای بدن را به خوبی پوشش دهد.

ویتامین‌های محلول در آب قرص دی ویت شامل ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، B7 (بیوتین)، B9 (فولیک اسید)، B12 و C است. این ویتامین‌ها در تقویت سیستم ایمنی، ساخت و تکمیل گلبول‌های قرمز و سفید خون، کاهش مشکلات گوارشی، کاهش ریزش مو، افزایش استحکام پوست، عملکرد بهتر قلب و مغز نقش حیاتی دارند.

ویتامین‌های E، K، A و D موجود در مکمل دی ویت، که ویتامین‌های محلول در چربی محسوب می‌شوند، در تغذیه‌ی سلول‌های مغز، افزایش سلامت پوست، تنظیم هورمون‌های جنسی در زنان و مردان، تقویت اسکلت و مفاصل بدن نقش دارند.

سایر ترکیبات موجود در قرص دی ویت

به جز ویتامین‌های ضروری مورد نیاز بدن، در این مولتی ویتامین بزرگسالان ریزمغذی‌های دیگری هم وجود دارد. متیونین یکی از آمینو اسیدهای ضروری است که تنها از طریق تغذیه تأمین می‌شود. از آنجا که این آمینو اسید ضروری در مواد غذایی محدودی یافت می‌شود، تأمین آن از طریق مکمل‌های غذایی برای ما راحت‌تر است. این آمینو اسید به مقدار کافی در قرص دی ویت اکتیو می‌شود.

مولیبدن یکی دیگر از این ترکیبات مفید است. نقش مولیبدن در جابجایی آهن از کبد و متابولیسم آمینو اسیدها است.

 کولین، لوتئین، کوآنزیم Q10، اینوزیتول، سیلیس و عصاره‌ی جینسینگ سایر ترکیبات مفید قرص دی ویت برای بدن هستند، که در ساخت پروتئین‌های حیاتی، افزایش انرژی بدن و از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن نقش موثری دارند.

قرص دی ویت اکتیو برای چیست

خواص قرص دی ویت اکتیو

  • افزایش استحکام ناخن‌ها
  • تقویت پوست و مو
  • کاهش ریزش مو
  • افزایش انرژی بدن
  • بهبود عملکرد ورزشی و کاهش دردهای عضلانی
  • بهبود کم خونی
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • رفع کمبودهای تغذیه‌ای بزرگسالان
  • مولتی ویتامین مناسب گیاهخواران

خرید سریع قرص دی ویت اکتیو

قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟

حال که با ترکیبات این مکمل غذایی آشنا شدید، در این بخش به سراغ تاثیرات قرص day vit active می‌رویم تا ببینیم این مکمل چطور به افزایش سلامت ما کمک می‌کند؟

دی ویت اکتیو برای چیست؟
مولتی ویتامین دی ویت برای تقویت پوست، مو و ناخن

قرص دی ویت برای مو، پوست و ناخن‌ها

برای اینکه موهای سالمی داشته باشیم، باید نیازهای فولیکول‌های موی خود را فراهم کنیم. این واحدهای سازنده‌ی مو برای اینکه تارهای مستحکم، ضخیم و در عین حال لطیف بسازند به آهن، ویتامین B6، B9، B1، B2 و زینک نیاز دارند. با مصرف قرص day-vit active هلث اید می‌توانیم این نیازها را تأمین کنیم و موهایی سالم داشته باشیم. وجود این ترکیبات در کنار هم برای کاهش ریز مو نیز معجزه می‌کند.

ریز مغذی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، همراه با ویتامین‌های A و E برای جوانسازی پوست و افزایش استحکام ناخن‌ها نیز موثرند. این ترکیبات در کاهش چین و چروک روی پوست، کاهش استرس اکسیداتیو در بدن، آبرسانی به سلول‌های پوست، ترمیم و جوانسازی پوست نقش موثری دارند.

دی ویت اکتیو؛ بهترین قرص مولتی ویتامین برای رفع کمبودهای تغذیه‌ای

کمبودهای تغذیه‌ای به طور کلی یکسری مشکلات عمومی در بدن ایجاد می‌کنند که بیشتر ما آن را تجربه کرده‌ایم. شایع‌ترین عوارض آن هم کاهش شدید انرژی بدن است. اگر مدتی است که احساس ضعف دارید و خیلی زود خسته می‌شوید، ممکن است دچار کمبودهای تغذیه‌ای شده باشید. علاوه بر این، وجود مشکلات گوارشی، کم خونی، ریزش مو، ضعف عضلات بدن، شکنندگی ناخن‌ها و… می‌تواند ناشی از کمبود مواد مغذی باشد.

قرص دی ویت اکتیو هلث اید بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن را در اختیار ما قرار می‌دهد. با استفاده از این مولتی ویتامین می‌توانیم کمبودهای تغذیه‌ای بدن خود را رفع کنیم و بدنی سالم‌تر و پر انرژی تر داشته باشیم.

قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟
افزایش ایمنی بدن با قرص دی ویت اکتیو

تقویت سیستم ایمنی با قرص دی ویت اکتیو

برای تقویت سیستم ایمنی بدن، گلبول‌های قرمز و سفید خون در خط مقدم قرار دارند. فرآیند تولید این واحدهای خونی در بدن دو بخش دارد. بخش اول آن در دوران جنینی در سلول‌های مغز استخوان، طحال و گره‌های لنفاوی تکمیل می‌شود که گلبول‌های غیر فعال را تولید می‌کند. برای تکمیل شدن تولید گلبول‌های سفید و قرمز خون و فعال شدن آن‌ها ریزمغذی‌هایی از جمله آهن، ویتامین ب۱۲، فولیک اسید (B6)، ویتامین B1 و B2 نیاز است. همه‌ی این ترکیبات در قرص day vit active پیدا می‌شوند.

در کنار این ویتامین‌ها، ویتامین C، A، E، D، آمینو اسید متیونین و عصاره‌ی جینسینگ نیز با افزایش تولید آنزیم‌های کشنده، تحریک تولید انواع گلبول‌های سفید و اثر آنتی اکسیدان قوی خود به افزایش ایمنی در بدن ما کمک می‌کنند.

خرید سریع مولتی ویتامین دی ویت اکتیو

نحوه‌ی مصرف مولتی ویتامین دی ویت اکتیو هلث اید

بهترین زمان مصرف قرص دی ویت اکتیو یک ساعت پس از صبحانه یا یک ساعت پس از نهار است. اگر بالای ۱۸ سال دارید، مصرف روزی یک عدد از این مکمل برای تقویت بدن شما کافی است.

عوارض قرص دی ویت اکتیو
عوارض قرص دی ویت اکتیو

عوارض قرص دی ویت اکتیو چیست؟

قرص دی ویت اکتیو عوارض جانبی جدی یا خطرناکی ندارد. افرادی که معده حساسی دارند ممکن است با این محصول دچار عوارض گوارشی مانند معده درد شوند. همچنین افرادی که به جنسینگ یا سایر ترکیبات دی ویت اکتیو حساسیت دارند، ممکن است با این محصول دچار علائم حساسیت شوند.

آیا قرص دی ویت اکتیو چاق کننده است؟

قرص دی ویت اکتیو کمبودهای مهم بدن از جمله آهن، زینک، فولیک اسید و ویتامین‌های B را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه این کمبودهای تغذیه‌ای معمولا کاهش اشتها ایجاد می کنند، رفع این کمبودها می تواند در برخی از افراد سبب افزایش اشتها شود. اگر شما جزو این افراد باشید و در اثر این افزایش اشتها، مواد غذایی پرکالری استفاده کنید، وزن شما افزایش خواهد یافت. برای اینکه هم کمبودهای تغذیه‌ای‌تان برطرف شود هم افزایش وزن نداشته باشید، پیشنهاد می شود از مواد غذایی پرحجم و کم کالری استفاده کنید، مانند منابع فیبر، سبزیجات، قارچ و… همچنین ورزش در پیشگیری از افزایش وزن موثر است.

قرص دی ویت اکتیو؛ کامل‌ترین مکمل غذایی برای تقویت بدن

سالم نگهداشتن بدن در طول دوره‌های مختلف زندگی به خصوص دوره میانسالی، پس از زایمان یا پس از یائسگی کار دشواری است. زیرا بدن سالم نیاز به تغذیه‌ی سالم دارد. نکته‌ی مهمی که باید قبل از خرید بهترین قرص مولتی ویتامین بدانید، این است که مصرف قرص‌های مکمل به هیچ وجه جایگزینی برای تغذیه مناسب نیست. مکمل‌هایی مانند قرص دی ویت اکتیو برای این تولید شده‌اند که اگر دچار کمبودهای تغذیه‌ای شدیم، با مصرف دوره‌ای آن‌ها در کنار برنامه غذایی سالم، این کمبودها را برطرف کنیم.

خرید بهترین مولتی ویتامین بزرگسالان

برای خرید قرص دی ویت اکتیو یا انتخاب از بین بهترین محصولات مولتی ویتامین بزرگسالان، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید. در مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اگر نظر یا سوالی درباره قرص دی ویت اکتیو دارید که در این متن به آن پاسخ ندادیم، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

قرص دی ویت برای چیست؟

قرص دی ویت اکتیو یک مولتی‌ویتامین کامل برای بزرگسالان است که حاوی ویتامین‌ها، مینرال‌ها، کوآنزیم Q10 و عصاره‌ی جینسینگ است.

قرص day vit active چاق کننده است؟

افرادی که به دلیل کمبود مواد مغذی دچار کاهش اشتها شده‌اند، با مصرف قرص دی ویت اکتیو اشتهای اولیه خود را به دست می‌آورند. اما در حالت کلی، دی ویت یک قرص اشتها‌ آور یا چاق کننده نیست.

بهترین زمان مصرف قرص day vit active چیست؟

بهترین زمان مصرف قرص دی ویت یک ساعت بعد از صبحانه یا یک ساعت بعد از ناهار می‌باشد.

قرص day vit active چه عوارضی دارد؟

به طور کلی این مکمل عوارض جدی یا خطرناکی برای بدن ندارد ، اما افرادی که به جینسنگ حساسیت دارند باید از مصرف این فرآورده خودداری کنند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

74 دیدگاه دربارهٔ «قرص day vit active برای چیست؟»

  1. سلام خسته نباشین
    من ریزش مو شدیدی دارم ،یکی از دوستانم این قرصو بهم بهم معرفی کرد
    اگه درست استفاده کنم موهام عین قبل پرپشت میشه وریزشش قطع میشه؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      این دارو برای کاهش ریزش مو هم میتواند کمک کننده باشد ولی بیشتر برای افزایش سطح انرژی بدن مورد استفاده قرار میگیرد. محصولات اختصاصی بهتری برای ریزش مو شدید (در صورتی که علت داخلی یا هورمونی ندارید) مانند فولیکوژن وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دی ویت اکتیو مکملی برای بزرگسالان است و مصرف آن را به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی کنم.
      برای تقویت رشد نوجوان ۱۵ ساله می توانید از کپسول گروث ژل دانا استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام
    دکتربمن گفت امکان اینکه باردارنشی هست ازااین قرص ها واسم تجویز کرد با ویتامینE.الان قاعدگیم عقب افتاده.
    میشه باردار باشم یاعقب افتادگی درزمان مصرف این قرص نرماله؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دی ویت اکتیو با توجه به اینکه محتوی گیاه جنسینگ است، می تواند در سیکل پریود تغییراتی ایجاد کند. پس این احتمال وجود دارد که عقب افتادن پریود در شما ناشی از مصرف دی ویت اکتیو باشد.
      برای تشخیص بارداری از بیبی چک و/یا آزمایش بتا کمک بگیرید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دی ویت اکتیو با داشتن ویتامین ها و مواد معدنی به رفع کمبود مواد مغذی کمک می کند. این محصول حاوی جنسینگ است که در افزایش توان بدنی موثر می باشد. هم افرادی که بدنسازی کار می‌کنند و هم سایر افراد می توانند از این خواص بهره ببرند.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام من با دارو چاق شدم بعد الان میخام وزنم ثابت بمونه و برنگردم به لاغری قبل بهم گفتن این قرص رو بخورم آیا تاثیری هم داره واقعا یا نه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای حفظ وزنتان باید کالری دریافتی بدنتان را بالاتر از کالری مصرفی تان نگه دارید. برای این منظور دو راهکار دارید یک اینکه اشتهای خود را تقویت کنید دو اینکه مواد غذایی پرکالری میل کنید. دی ویت اکتیو با توجه به اینکه محتوی زینک و ویتامین های بی است، به تقویت اشتها کمک می کند. در صورت تمایل می توانید علاوه بر آن، از پودر گین آپ بزرگسالان هم استفاده کنید که کالری بالایی دارد و به حفظ وزن کمک می کند.
      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام وقتتون بخیر و شادی، من در آزمایش خونم مقدار فریتین خونم بالا تر از حد نرماله ک پزشکم فرمود ک دلیلش کم خونی تالاسمی مینورم هست به دلیل بالا بودن فریتین آیا منع مصرف این قرص day vit active را دارم یا خیر؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام با توجه به اینکه دی ویت اکتیو محتوی آهن است، مصرف آن در افرادی که تالاسمی مینور دارند توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام خسته نباشید ،
    میخاستم ببینم میشه دوروز یکبار این قرصو بخورم ؟ تازه میخام شروع کنم ، یا باید هروز بخورم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن دی ویت اکتیو باید هر روز استفاده شود.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام وقت بخیر ببخشید من این قرص رو تهیه کردم در کنارش قرص آهن هم مصرف میکنم بدون تجویز پزشک….اشکال نداره ؟
    واینک شنیدم بعد مصرف این قرص تا ۷الی۸ ساعت نباید ۰ایی خورد…حقیقت داره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سام دی ویت اکتیو خود نیاز بدن انسان به آهن را برطرف می کند در نتیجه نباید در کنار آن از قرص آهن استفاده کنید، مگر اینکه کمخونی داشته باشید.
      اگر منظورتان این است که تا ۷ ساعت بعد از دی ویت اکتیو نباید “چیزی” خورد، خیر چنین ممنوعیتی وجود ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف قرص دی ویت اکتیو در دوران بارداری مجاز نیست. در دوران بارداری، برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن از مکمل های مخصوص این دوران مانند کپسول پریناتال دی اچ ای پرگمام استفاده نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام افرادی که مبتلا به تالاسمی مینور هستند باید از مصرف آهن پرهیز کنند. دی ویت اکتیو محتوی آهن است و بنابراین برای افراد مبتلا به تالاسمی مینور مناسب نمی باشد.
      این افراد می توانند برای تقویت بدن خود از شربت مولتی سانستول پلاس زینک استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  7. سلام .خانم دکتر سوالات و پاسخها رو چک کردم از اینکه با حوصله و تجربه مفید جواب میدهید ممنون از شما و اینکه لطف کنید ی شماره تماس از داروخانهیا مشاوره خودتون بزارید که در صورت نیاز بتونیم ازشما راهنمایی بگیریم .

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز با سپاس از توجه شما، متاسفانه مشاوره تلفنی نداریم. در صورتیکه در خصوص ثبت سفارش سوالی دارید می توانید با تلفن پشتیبانی ما به شماره ۰۵۱۹۱۰۰۳۱۶۵ تماس بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  8. سلام
    برای افزایش وزن و چاقی مراجعه کردم دارو خانه این قرص را برم دادن
    آیا ادامه بتونم یا قرص دیگری برم پیشنهاد میکنید

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام دوست عزیز
      افرادی که به دلیل کمبود مواد مغذی دچار کاهش اشتها شده‌اند، با مصرف قرص دی ویت اکتیو اشتهای اولیه خود را به دست می آورند و احتمالا شاهد افزایش وزن خواهند بود. اما در حالت کلی، دی ویت یک قرص اشتها‌آور نیست. برای افزایش اشتها می توانید از شربت اشتها آور باریج بزرگسالان یا قرص شیکوریدین استفاده کنید برای افزایش وزن میتوانید از مکمل های چاقی مانند پودر گین آپ بزرگسالان پی ان سی کارن که حاوی پروتیین هستتند نیز کمک بگیرید. در کنار مصرف اینها، بهتر است رژیم غذایی پرکالری هم داشته باشید که برای نتیجه گیری بهتر ترجیحا با متخصص تغذیه مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دی ویت اکتیو هیچ تاثیری در رفع افتادگی دریچه میترال ندارد. با این حال، افرادی که دچار این مشکل هستند، می توانند برای تقویت عمومی بدن خود از قرص دی ویت اکتیو استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

  9. سلام وقت بخیر به مدت ۵روز پشت سر هم قرص نوروبیون مصرف کردم
    نحوه قطع این قرص به چه صورته که بعدش قرص دی ویت رو شروع کنم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص نورودینون برای قطع مصرف نیاز به روش خاصی ندارد. کافیست دیگر از این قرص استفاده نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام
    من دچار سردرد میگرنی هستم دکتر این قرص را برام تجویز کرده
    آیا اثری برای رفع سردرد داره؟
    و اینکه چرا اینقدر بوش نامطبوع هست؟!!! من نصف کردم بتونم بخورم حالم از بوش بهم خورد

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      دی ویت اکتیو قرصی برای رفع سردرد نیست اما با رفع کمبود ریزمغذی های مختلف در تقویت بدن موثر است. بوی بد این محصول ممکن است ناشی از وجود جنسینگ کره ای باشد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در این رابطه بهتر است با شرکت سازنده تماس بگیرید.
      با احترام دکتر داروساز

  11. هل یسبب النعاس فی البدایه عند الاخذ منه ؟
    لأنی احسست بالرغبه فی النوم لوقت اطول عندما کنت اتناوله

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      مرحبًا ، لا تحتوی أقراص Day vit Active على مکونات النوم. هذه الحبه عاده لا تسبب النعاس.
      مع خالص التقدیر دکتور داروساز

  12. سلام وقتتون بخیر . من بر اثر تنبلی تخمدان دچار ریزش مو شدید شدم این قرص رو میتونم مصرف کنم؟ و این که یک دوره ۳ ماهه مصرف کردم مجدد چه مقداری فاصله بدم و کی دوباره شروع به مصرف کنم و به چه مدتی ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز حتما پیگیر درمان تنبلی تخمدان خود با مشورت پزشک، باشید.
      بهتر است بجای تکرار دی ویت اکتیو، این بار از یک مکمل دیگر که اختصاصا برای تقویت موها طراحی شده است، استفاده کنید. مثلا قرص یونی زینک گزینه مناسبی است:
      https://www.mofidteb.com/product/2099
      با احترام دکتر داروساز

  13. سلام
    من روماتیسم مفصلی دارم دکتر در کنار داروهای روماتیسم این قرص رو هم برای من تجویز کردن آیا در درمان موثره؟ و اینکه زمان بارداری میتونم مصرف‌کنم
    با سپاس

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دی ویت اکتیو محتوی مجموعه ای وزیتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است و با تقویت بدن در کاهش علائم بیماری ها موثر است. این قرص مناسب استفاده در بارداری نیست. در صورتیکه باردار شدید باید از مکملهای مخصوص دوران بارداری مانند کپسول پریناتال آنتی ایجینگ استفاده کنید. لینک محصول:
      https://www.mofidteb.com/product/5941
      با احترام دکتر داروساز

  14. سلام ببخشید من این قرص رو خریدم ، یه بوی خاصی میده و همراه با غذا خوردم خیلی موند سر دلم و یه مقدار تهوع بهم دست داد ، آیا ممکنه محتویات قرص خراب شده باشه ؟؟ضرری نداشته باشه برای سلامتی ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دی ویت اکتیو فاقد ترکیبات بد طعم، بدبو یا تهوع زاست. اگر مطمئنید محصول بوی بدی دارد بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف دی ویت اکتیو در دوران شیردهی توصیه نمی شود.
      مادران شیرده می توانند برای تقویت بدنشان از مولتی ویتامین های پریناتال استفاده کنند. لینک قرص مولتی ویتامین پریناتال یوروویتال:
      https://www.mofidteb.com/product/5926
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام احتمالا به یکی از ترکیبات این محصول حساسیت داشته اید. در هر صورت سپاسگزاریم که تجربه خود را با ما به اشتراک گذاشتید.
      با احترام دکتر داروساز

  15. سلام مامان من یه دوره ازاین قرص استفاده کرد بعد چنروز دکتر رفته بود ایشونم یبار دیگه تجویز کردن و چن روزه دارن مصرف میکنن اخیرا من همون روز بهش قرص نوروبیون جدا هم میدادم
    چندروزی میشه شدیدا بدنش کهیر زده میتونه بخاطر این قرص یا تداخلشون باشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز پیام شما زیاد واضح نیست. به هر حال، گرچه نیازی به مصرف همزمان نوروبیون و دی ویت اکتیو نیست، اما مصرف همزمان این دو ضرری هم ندارد چون اضافه ویتامین های بی که در نوروبیون وجود دارد از ادرار دفع می شود و مشکلی ایجاد نمیکند. پس کهیر بدن مادر شما ناشی از مصرف همزمان این دو نیست. این کهیر احتمالا ناشی از حساسیت به یکی از اجزای سازنده یکی از این محصولات، یا حساسیت به عامل دیگری است.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص دی ویت اکتیو محتوی جنسینگ است. جنسینگ تاثیراتی بر فشار خون دارد و می تواند فشار خون را افزایش یا کاهش دهد. بر همین مبنا بهتر است این محصول را استفاده نکنید، یا در روزهای ابتدایی مصرف، فشار خون خود را مانیتور کنید (روزی چند بار چک کنید).
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ در پی مصرف در ویت اکتیو، در اثر وجود ویتامین های گروه ب ایجاد می شود و جای نگرانی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام خسته نباشید من چند ماه ریزش مو شدید گرفتم این قرص بهم معرفی کردن میخواستم ببینم تاثیری داره برای ریزش مو و اینکه غلظت خون دارم برام مشکلی ایجاد نمیکنه ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بله این محصول با تامین ریز مغذی های مورد نیاز فولیکول مو، تقویت مو و کاهش ریزش را به همراه دارد.
      مصرف دی ویت اکتیو برای افرادی که غلظت خون دارند مانعی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  17. سلام دختر من قلبش تترا لوژی فالوت بود عمل شده ۱۲ سال داره دکتر براش این مولتی ویتامینو یعنی دی ویت اکتیو را تجویر کردن ایا ضرر نداره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز دی ویت اکتیو محصولی برای بزرگسالان است و مصرف آن برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. شما اون بالا توضیحات نوشتید، اگر بالای ۱۲ سال دارید، مصرف روزی یک عدد از این مکمل برای تقویت بدن شما کافی است.

        1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

          سلام دوست عزیز
          با سپاس از دقت و نظر شما
          درست می‌فرمایید؛ “مصرف برای بالای ۱۲ سال” در سایت اصلی Healthaid که شرکت سازنده دی ویت اکتیو است، ذکر شده است؛ اما به دلیل این که روی بسته بندی داروی تحت لیسانس نوشته شده برای “بزرگسالان”، جانب احتیاط رعایت شده و بالای ۱۸ سال را توصیه می‌کنیم.
          اگرچه دی ویت اکتیو برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا نیز با تجویز پزشک می‌تواند مصرف شود.
          برایتان آرزوی سلامتی داریم.

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام محدودیت زمانی برای مصرف دی ویت اکتیو وجود ندارد. می توانید مصرف این مکمل را برای دو یا سه دوره تمدید کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  18. آیا استفاده همزمان دی ویت با یونی زینک به صورت روزانه مشکلی ایجاد میکنه؟ برای ریزش مو مصرف میکنم
    اگه مشکل داره میشه زینکو یک روز در میان بخورم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف همزمان دی ویت اکتیو و هیرویت باعث دریافت دوز بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی می شود لذا بهتر است این دو مکمل همزمان مصرف نشوند. ولی می توانید این دو را بصورت روز درمیان میل بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دی ویت اکتیو برای افراد دارای دیابت مفید است و ضرری ندارد.
      البته افراد مبتلا به دیابت بجای دی ویت اکتیو می توانند از مکمل های مخصوص بیماران دیابتی مانند دیافیت استفاده کنند:
      https://www.mofidteb.com/product/5693
      با احترام دکتر داروساز

  19. من دیابت دارم و انسولین استفاده میکنم و دکتر این قرص رو برای درمان هاشیموتو دادن. آیا این قرص باعث افزایش قندم میشه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دی ویت اکتیو یک مکمل مولتی ویتامین مینرال است و فقط به تامین مواد مورد نیاز بدن کمک میکند و هیچ بیماری را درمان نمیکند. این محصول قند خون را نیز افزایش نمی دهد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      مصرف دی ویت اکتیو در افراد دچار کمکاری تیروئید مشکلی ندارد، اما از آنجا که این فرآورده حاوی جینسینگ است، بهتر است افرادی که دچار فشار خون بالا هستند از مصرف آن خودداری کنند.
      شما می‌توانید به عنوان مکمل روزانه از مولتی ویتامین کامپلیت یوروویتال استفاده کنید. این محصول نیز محتوی مجموعه کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.
      با احترام دکتر داروساز

  20. سلام
    من دی ویت اکتیو در ماه رمضان
    موقع سحر میخورم
    یعنی از زمانیک که خوردن سحری تمام میشه تا اذان حدودا پنج دقیقه فاصله است که در همین زمآن میخورم
    میخواستم بدونم تاثیرش چطوره ؟ آیا داره؟
    بعدش روزه میگیرم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      این طریقه مصرف صحیح است و هیچ مشکلی در تاثیر مکمل به وجود نمی آید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      طریقه مصرف دی ویت اکتیو برای بدنسازان فرقی با افراد عادی ندارد.
      روزی یک عدد یک ساعت بعد از صبحانه یا یک ساعت بعد از ناهار همراه آب میل بفرمایید.
      با احترام، دکتر داروساز

  21. سلام. ببخشید همسرم واریکوسل دارن واقدام به بارداری هستیم. رفتن پیش دکتراورولوژی بهش ویتامینEوقرص دی ویت اکتیو دادن.این داروها به واریکوسل یا اسپرم مربوط میشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام
      دی ویت اکتیو با تامین ویتامین ها و مینرال ها به رفع کمبود ریزمغذی ها کمک می کند و از این طریق میتواند روی باروری موثر باشد.
      ویتامین ئی هم باعث افزایش کیفیت اسپرم میشود.
      با احترام، دکتر داروساز

  22. سلام
    برای افزایش اشتها مزاجعه کردم داردخانه این کپسول رو داد شک کردم گفنم سؤال کنم، گفتن ۲ساعت قبل از نهار بخوریذ

    1. نفیسه کیامنش

      با سلام
      قرص دی ویت اکتیو با داشتن زینک به افزایش اشتها کمک می‌کند. همچنین این قرص کمبودهای مهم بدن از جمله آهن، فولیک اسید و ویتامین‌های B را برای بدن تأمین می‌کند. جبران این ریزمغذی‌ها که در برخی افراد باعث کاهش اشتها می‌شوند، باعث افزایش میل به غذا خوردن در این افراد می‌شود.

      با احترام، دکتر داروساز مفید طب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره