قرص لینورمیا برای چیست
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کپسول لینورمیا یکی از انواع کپسول‌های گیاهی است که به صورت علمی برای بهبود شرایط جسمی به تولید رسیده است. این کپسول حاوی عصاره ریشه گیاه آشواگاندا می‌باشد و خواص بی‌شماری برای بدن دارد. آشواگاندا (Ashwagandha) یک گیاه دارویی جوان کننده است که به بدن برای مقابله با استرس کمک می‌کند. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله هندی Indian Journal of Psychologial Medicine، آشواگاندا به کاهش سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس کمک می‌کند. هنگامی که فرد تحت استرس است سطح کورتیزول بالا می‌رود. این مسئله باعث نامتعادل شدن سایر هورمون‌ها و انتقال دهنده‌های عصبی شده که منجر به بروز علائمی مثل اضطراب، افسردگی و بدخوابی می‌شود. کپسول لینورمیا با بهره‌گیری از گیاه آشواگاندا بهبود شرایط روحی و ذهنی را نوید می‌دهد. در ادامه این مقاله در مجله سلامت مفید طب به سوال قرص لینورمیا برای چیست پاسخ می‌دهیم.

آشواگاندا چیست؟

گیاه آشواگاندا گیاهی از خانواده فلفل‌ها ‌می‌باشد که دارای درختچه‌ای همیشه سبز است و در هند، خاورمیانه و بخش‌هایی از آفریقا می‌روید، همچنین سابقه استفاده طولانی در طب سنتی دارد. صدها سال است که مردم از ریشه و میوه نارنجی مایل به قرمز آشواگاندا برای اهداف دارویی استفاده کرده‌اند. این گیاه به نام جینسینگ هندی یا گیلاس زمستانی نیز شناخته می‌شود. پزشکان از این گیاه به عنوان یک مکمل عمومی برای افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب استفاده می‌کنند. همچنین برخی ادعا می‌کنند که این گیاه ممکن است برای برخی سرطان‌ها، بیماری آلزایمر و اضطراب مفید باشد. یک مطالعه در سال ۲۰۰۰ نشان داد که آشواگاندا قابل مقایسه با لورازپام است و نشان می‌دهد که این گیاه ممکن است به همان اندازه برای آرام بخش و ضد اضطراب باشد.

قرص لینورمیا برای چیست؟

در دنیای امروزی با توجه به مشغله‌های فکری گوناگون، افسردگی و اضطراب ممکن است گریبان بسیاری از افراد شود. همانطور که گفتیم گیاه موجود در کپسول لینورمیا (آشواگاندا)، از گیاهی است که از زمان‌های خیلی دور در طب هندی جهت افزایش انرژی و تمرکز و کاهش افسردگی استفاده می‌شده است.

قرص لینورمیا برای چیست؟ کپسول لینورمیا در افزایش سطح انرژی و افزایش توان بدنی نقش بسیار موثری دارد. این کپسول تقویت‌کننده حافظه و تمرکز است و سبب ایجاد حس سرزندگی و جوانی در فرد می‌شود. علاوه بر این، کپسول لینورمیا تقویت‌کننده قوای جنسی بانوان و آقایان می‌باشد و در بهبود عملکرد جنسی آن‌ها موثر است. از دیگر فواید کپسول لینورمیا می‌توان به بهبود خلق و خو و عملکرد بدن، افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن و کاهش استرس اشاره نمود.

هر کپسول لینورمیا حاوی عصاره ریشه گیاه آشواگاندا (Ashwagandha Root Extract) با نام علمی Withania somnifera، به میزان حداقل ۳۰۰ میلی گرم می‌باشد. در طب سنتی هندوستان، از گیاه موجود در کپسول لینورمیا (آشواگاندا) به عنوان یک آداپتوژن یا تعدیل کننده، یاد شده است؛ و به این معناست که مصرف این گیاه می‌تواند هرگونه خروج از حالت طبیعی در بدن را به حالت عادی خود بازگرداند. به واسطه همین ویژگی است که مصرف این کپسول دارای اثرات متمایز و منحصر به فرد است، یعنی در عین اینکه می‌تواند باعث افزایش توان بدنی شود، دارای آثار ضد استرس و آرام بخش نیز می‌باشد.

خرید کپسول لینورمیا

کپسول لینورمیا آرامبخش و ضد استرس
قرص لینورمیا دارای اثرات متمایز و منحصر به فرد است، یعنی در عین اینکه می‌تواند باعث افزایش توان بدنی شود، دارای آثار ضد استرس و آرام بخش نیز می‌باشد.

از این رو بر اساس شرایط افراد، مصرف کپسول لینورمیا توان ایجاد تعادل در بدن را دارا بوده، چنانچه اگر فرد احساس خستگی و ضعف داشته باشد، باعث افزایش انرژی و توان خواهد شد و در صورت وجود تنش و اضطراب، در بهبود و رفع استرس و ایجاد حالت آرامش موثر است. مطالعات جدید اثرات منسوب به ماده موثر در کپسول لینورمیا، علی الخصوص آرامبخشی و افزایش توان بدنی را مورد تایید قرار داده‌اند. از این رو در دنیای پر تنش امروزی که مستلزم داشتن حالت پرتلاش و پرانرژی در طول روز و در حین ساعات کار از یک سو و از سوی دیگر استراحت و خواب مناسب و زندگی بدون استرس است، مصرف کپسول لینورمیا می‌تواند کمک شایانی در تحقق یک سبک زندگی پرانرژی و در عین حال سرشار از آرامش باشد.

در واقع لازم به ذکر است این محصول دارای فرم دارویی کپسول می‌باشد، اما گاهی اوقات فرم دارویی قرص و کپسول به جای هم استفاده و شناخته می‌شود، به همین علت ما در این مقاله از هر دو استفاده کرده‌ایم.

تاثیر کپسول لینورمیا بر تقویت میل جنسی

کپسول گیاهی لینورمیا مزایای چشمگیری در سلامت جنسی در مردان و زنان دارد. همچنین از این کپسول به عنوان یک دارو گیاهی برای افزایش میل جنسی، تقویت تعداد اسپرم در مردان و افزایش تستوسترون استفاده می‌کنند. گیاه آشواگاندا موجود در کپسول لینورمیا باعث افزایش گردش خون و در نتیجه باعث افزایش میل جنسی می‌شود. همچنین این گیاه می‌تواند در زنان به تعادل هورمون ها و افزایش میل جنسی کمک کند. زنان یائسه میزان استروژن در بدنشان کاهش می‌یابد و در نتیجه عوارض زیادی برای‌شان ایجاد می‌شود، کپسول لینورمیا می‌تواند به متعادل کردن سطح استروژن کمک کند و عوارض جانبی ناشی از آن را کاهش دهد و می‌توان از این کپسول به عنوان قرص تقویت جنسی مردان و زنان استفاده کرد.

موارد احتیاط

  • کپسول لینورمیا به دلیل داشتن گیاه آشواگاندا، می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کند در صورت داشتن سابقه زخم معده توصیه نمی‌شود.
  • توصیه می‌شود حداقل، ۲ هفته قبل از عمل جراحی مصرف آن را متوقف شود.
گیاه آشواگاندا موجود در کپسول لینورمیا
قرص لینورمیا برای چیست؟

تداخل دارویی

  • مصرف همزمان با داروهای دیابت: مصرف همزمان با داروهای دیابت ممکن است منجر به افت قند خون شود. در صورت مصرف کپسول لینورمیا در کنار این داروها کنترل دقیق قند خون توصیه می‌شود.
  • مصرف همزمان با داروهای کاهنده خون: کاهش فشارخون از اثرت احتمالی مصرف کپسول لینورمیا (آشواگاندا) است. در صورت مصرف توام با داروهای کاهنده فشار خون احتمال بروز افت فشار خون وجود دارد. در این رابطه با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.
  • مصرف همزمان با داروهای کنترل‌کننده سیستم ایمنی: گیاه آشواگاندا در کپسول لینورمیا، دارای اثر تحریک کننده سیستم ایمنی است. بنابراین مصرف همزمان آن در کنار داروهای کنترل‌کننده سیستم ایمنی ممکن است باعث تضعیف اثر این داروها شود.
  • مصرف همزمان با داروهای خواب‌آور: توام با داروهایی همچون بنزودیازپین‌ها و باربیتورات‌ها باعث افزایش بیش از حد اثر این داروها و عوارضی مثل خواب آلودگی در طول روز می‌شود.
  • مصرف همزمان با هورمون‌های تیروئیدی: در صورت داروهایی مانند لووتیروکسین، مصرف لینورمیا ممکن است سبب افزایش اثر این دارو در بدن شود. در صورت مصرف همزمان مصرف این فرآورده با داروهای تیروئیدی با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

آیا قرص لینورمیا عوارض جانبی دارد؟

مردم معمولا می‌توانند کپسول لینورمیا را در دوزهای کوچک تا متوسط استفاده کنند. اما مصرف مقداری زیاد از این کپسول می‌تواند منجر به ناراحتی گوارشی، اسهال، حالت تهوع و استفراغ شود.

جمع بندی

در این مقاله به سوال قرص لینورمیا برای چیست پاسخ داده‌ایم. برای سفارش کپسول لینورمیا مدین فارما و انواع داروهای گیاهی ضد افسردگی و شادی آور از سایت داروخانه آنلاین مفید طب روی دکمه زیر کلیک کنید.

خرید کپسول لینورمیا

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قرص لینورمیا برای چیست؟»

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره