شربت نئوزینک مکمل تغذیه ای کودکان
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نیاز به زینک، آهن و ویتامین‌های مهم برای دوران کودکی و نوزادی یکی از موارد ضروری است که حتما والدین باید در نظر داشته باشند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب گفتگوی کوتاهی با خانم دکتر داروساز ضحی مرتضوی درمورد شربت نئوزینک یکی از مکمل‌های با استفاده رایج در دوران کودکی داشته‌ایم. مطالعه این مقاله و مشاهده ویدئوی موجود در انتهای این متن می‌تواند برای شما در انتخاب مکمل زینک مناسب برای کودکتان بسیار مفید باشد.

نیاز کودک به زینک

بسیاری از اوقات کودک ما به دریافت زینک روزانه نیاز دارد. یا به خاطر مشکلات مختلفی که ممکن است نوزاد و کودک داشته باشد، مثل کاهش رشد، مشکلات پوستی و بی اشتهایی مصرف زینک لازم است و پزشک آن را تجویز می‌کند. اما در بسیاری از موارد نوزاد یا کودک از خوردن آن ممانعت می‌کند. به این خاطر که زینک همانند سایر فلزها مثل آهن، بو و طعم ناخوشایندی دارد. و اگر مکملی که به کودکمان می‌دهیم، نتوانسته باشد این بوی ناخوشایند را بپوشاند، طبیعی است که کودک تمایلی به مصرف آن نداشته باشد.

شربت نئوزینک یکی از مکمل‌های زینک مناسب کودکان و نوزادان است که حاوی زینک با مِلح گلوکونات است که نسبت به املاح دیگر زینک عارضه گوارشی کمتری برای آن ذکر شده است.

شربت نئوزینک برای چی خوبه

در هر ۵ سی سی از شربت نئوزینک حدود ۳۴.۸ میلی‌گرم زینک گلوکونات وجود دارد که درصدی از این زینک گلوکونات در واقع خود زینک است. در مورد شربت نئوزینک در هر ۵ سی سی ۵ میلی‌گرم خود زینک است. این دوزینگ تجویز این شربت را مناسب‌تر می‌کند و باعث می‌شود، دوزی که پزشک برای شما تجویز کرده بسیار دقیق‌تر شود. و راحت‌تر بتوانید میزان زینک مورد نیاز کودکتان را استفاده کنید.

خرید شربت نئوزینک

علاوه بر ملحی که شربت نئوزینک گلوکونات دارد و دقتی که در دوزینگ آن هست، خصوصیت خوب دیگر آن PH تنظیم شده شربت نئوزینک است و طعم آن با ترکیبات مختلف بسیار بهتر شوده و بوی فلزی و طعم بد زینک کاملا پوشانده شده است. و این مسئله باعث می‌‎شود که کودکان خیلی راحت بتوانند این شربت را مصرف کنند و به خوردن آن تمایل بیشتری داشته باشند.

در صورتی که کودک شما به خاطر کمبود زینک دچار توقف یا کندی روند رشد شده باشد، یا دچار ریزش مو باشد که البته در اطفال نادر است، یا دچار بی‌اشتهایی شده باشد، زخم‌های پوستش زود خوب نشوند یا موارد دیگر؛ نئوزینک به عنوان یک مکمل زینک مناسب برای کودکان شما قابل استفاده است.

اگر بتوانید کمبود فرزندتان را با مکمل‌های زینک از جمله شربت نئوزینک به خوبی جبران کنید، اشتهای او برمی‌گردد، وزنش بالا می‌رود و رشدش نیز دوباره متناسب می‌شود.

شربت نئوزینک گلوکونات الحاوی
شربت نئوزینک می‌تواند گزینه مناسبی برای جبران نیاز روزانه کودک و نوزاد شما به زینک باشد.

یکی از مواردی که نئوزینک و به طور کلی املاح زینکی مخصوص کودکان توسط پزشکان زیاد تجویز و نسخه می‌شوند، در مواقعی است که کودک یا نوزاد دچار اسهال عفونی یا غیرعفونی شده است. زینک به صورت خیلی خوبی می‌تواند به قطع اسهال کمک کند که البته دوز مناسب را می‌توانید از پزشک یا حتی داروساز دریافت کنید. با این حال در نظر داشته باشید که مصرف پیوسته زینک می‌تواند از شدت گرفتن اسهال‌ها در نوزادان یا حتی کودکان جلوگیری کند. مصرف زینک با دستور خاص می‌تواند به درمان اسهال و کوتاه شدن مدت زمان ابتلا به آن کمک کند.

مقدار مصرف شربت نئوزینک

قبل از مصرف شربت نئوزینک حتما باید تکان داده شود و طبق دستوری که پزشک برای کودک شما تجویز کرده یا توصیه‌ای که داروساز داشته باید استفاده شود.

  • شربت نئوزینک برای بزرگسالان هم قابل استفاده است، منتهی با توجه به نیاز بیش­تری که بزرگسالان به زینک دارند باید میزان مصرف هم بیشتر باشد.
  • این شربت در دوران بارداری و شیردهی هم قابل استفاده است اگر که پزشک آن را برای شما تجویز کند.

عوارض شربت نئوزینک

عوارض مکمل‌های زینک در برندهای مختلف معمولا مشترک است. مخصوصا عوارض گوارشی را می‌تواند ایجاد کند و همانطور که قبلا گفتیم در مورد شربت نئوزینک چون ملح گلوکونات دارد، این عارضه گوارشی به حداقل رسیده است. موارد دیگر تداخلات یا نحوه مصرف نئوزینک را می‌توانید در صفحه شربت نئوزینک در سایت داروخانه مفیدطب مطالعه کنید.

ویدئو نئوزینک

در ویدئوی زیر می‌توانید توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره شربت نئوزینک را مشاهده کنید:

جمع بندی

همانطور که گفتیم مصرف زینک در بسیاری از موارد برای کودکان و نوزادان تجویز می‌شود. در این مواقع انتخاب مکمل زینک مناسب می‌تواند نیازمند اطلاعات بیشتر باشد که مطالعه این مقاله به شما درمورد خصوصیات شربت نئوزینک گلوکونات کمک خواهد کرد.

هر سوال دیگری در مورد نحوه مصرف شربت نئوزینک گلوکونات و سایر محصولات گیاهی دارید، می‌توانید در صفحه مربوط به آن در داروخانه اینترنتی مفیدطب ثبت کنید، متخصصین داروساز ما به آن‌ها پاسخ خواهند داد.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

3 دیدگاه دربارهٔ «شربت نئوزینک گلوکونات برای چیست؟»

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید من حدود ۱ماه و نیم پیش یه شربت نئو زینک برای دخترم خریدم یکی دوبار دادم بهش دیگه ندادم الان میتونم بدم بهش داخل یخچال هم نزاشتم بنظرتون خراب نشده میتونم بدم یا نه خراب شده
    ممنونم ازتون

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      با سلام مدت قابل استفاده بودن شربت ها بعد از باز شدن در منابع متفاوت ذکر شده. حداکثر زمان استفاده پیشنهادی ۶ ماه و حداقل آن یک ماه است. ابتدا بسته بندی محصول را چک کنید. اگر بر روی بسته بندی مدت قابل مصرف بودن شربت بعد از باز شدن ذکر شده است، مطابق آن عمل کنید. در غیر این صورت، اگر پیش از این شربت را با قاشق خشک و تمیز استفاده کرده اید و در این مدت هم آن را با در بسته در دمای ۱۵ تا ۳۰ درجه و دور از آفتاب نگهداری کرده اید، مدت میانگین سه ماه برای استفاده از آن منطقی به نظر می رسد.
      ضمنا همیشه به ویژگی های ظاهری شربت مثل طعم و بو و قوام توجه داشته باشید. تغییر این ویژگی های شربت معمولا نشانه خرابی آن است.
      ​​​​​​​با احترام، دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره