قرص اپتی وومن برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

از آنجا که خانم‌ها در طول زندگی خود به دلایل دوره‌های قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی، تغییرات زیادی را در بدن خود تجربه می‌کنند، نیاز آن‌ها به ریزمغذی‌ها نیز کمی با مردان متفاوت است. علاوه بر این عواملی همچون سبک زندگی، رژیم غذایی، میزان فعالیت بدنی، فشارهای روانی و… در دنیای مدرن نیز باعث شده که ویتامین‌ها و مواد معدنی به اندازه کافی تامین نشوند. از همین رو پزشکان برای اکثر خانم‌ها مصرف مکمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها را توصیه می‌کنند. قرص اپتی وومن از بهترین مولتی‌ویتامین‌های مخصوص خانم‌ها است که بسیاری از ریزمغذی‌های مورد نیاز آن‌ها را دارا می‌باشد. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به طور کامل توضیح می‌دهیم که قرص اپتی وومن برای چیست و چه مزایایی دارد.

خواص قرص مولتی ویتامین برای زنان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بدن زنان در طول زندگی‌شان به دلیل دوران قاعدگی، یائسگی و بارداری تغییرات زیادی می‌کند. این تغییرات همیشه با کمبود مواد مغذی ضروری بدن همراه است؛ که باعث افزایش ضعف بدن، بی حوصلگی، دردهای موضعی، ریزش مو، پیری زودرس پوست و… می‌شود. به همین دلیل خانم‌ها برای داشتن بدنی سالم و شاداب در طول دوره‌های مختلف زندگی خود برای جبران این کمبودها باید مکمل تغذیه مصرف کنند.

یک مولتی ویتامین مخصوص بزرگسالان برای خانم‌ها باید این ریزمغذی‌ها را حتماً در ترکیبات خود داشته باشد: کلسیم، ویتامین D، فولیک اسید، آهن، ویتامین C، ید، منیزیم و ویتامین B12

از مهم‌ترین خواص قرص مولتی ویتامین برای زنان می‌توان به مواردی همچون رفع کمبودهای بدن بانوان به خصوص پس از زایمان و در یائسگی، رفع کم خونی، کاهش استرس، سم زدایی از کبد، تقویت سیستم ایمنی، کاهش دردهای دوران قاعدگی و علائم سندروم پیش از قاعدگی، تقویت پوست، مو و ناخن، افزایش انرژی و… اشاره کرد. جهت خرید انواع مولتی ویتامین بانوان از بهترین برندهای خارجی و ایرانی و با کیفیت عالی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید مولتی ویتامین بانوان

اپتی وومن چیست؟

قرص opti woman یک مکمل مولتی ویتامین مینرال مخصوص خانم‌ها است. اپتی وومن در ایران تحت لیسانس شرکت وایتکس (گلدن لایف) استرالیا تولید می‌شود.

قرص اپتی وومن از بهترین مکمل‌های مولتی ویتامین خانم‌ها است که تقریبا همه ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. شرکت گلدن لایف جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات شایعی از جمله پوکی استخوان، ریزش مو، کاهش میل جنسی و پیری زودرس در بانوان، علاوه بر ویتامین‌های گروه B و C و ویتامین‌های محلول در چربی، ریزمغذی‌های ضروری را نیز در ترکیب اپتی وومن در نظر گرفته است. این قرص روکشدار در بسته‌های ۳۰ عددی و ۶۰ عددی در داروخانه‌های کشور از جمله داروخانه آنلاین مفیدطب موجود می‌باشد.

وجود CaH2PO4 (کلسیم فسفات)، کلسیم کربنات، زینک، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم و آهن به شکل Ferrous Fumarate در مولتی ویتامین اپتی وومن جزو مزایای آن به شمار می‌رود. دو ترکیب گیاهی نیز در ترکیبات این مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها دیده می‌شود. یکی جینسینگ و دیگری عصاره دانه گیاه خار مریم (Milk thistle) که خواص بسیار زیادی برای بدن بانوان دارند و در بخش بعد به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

ترکیبات قرص opti woman

اپتی وومن گلدن لایف حاوی ۲۵ نوع ریز مغذی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره گیاهی و… است. شرکت سازنده مقادیر این مواد مغذی را با توجه به نیازهای بدن زنان در نظر گرفته است. در ادامه با خواص ترکیبات موجود در این مولتی ویتامین بیشتر آشنا می‌شویم تا بهتر متوجه شویم که قرص اپتی وومن برای چیست.

– ویتامین ‌C: این ویتامین به دلیل خواص آنتی اکسیدان با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد. البته ویتامین C جذب آهن را نیز بهبود می‌دهد و از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

– ویتامین‌های گروه B: ویتامین‌های B1، B2،B3، B5، B6،‌ ‌‌B9 و B12 در ترکیبات قرص اپتی وومن وجود دارند. ویتامین‌های گروه B می‌توانند در جوانسازی پوست، سلامت مو، تعادل وزن، بهبود عملکرد تیروئید، درمان کم‌خونی و افزایش انرژی موثر باشند.

– ویتامین E: به واسطه خواص آنتی اکسیدان، ویتامین E می‌تواند رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی کند. بنابراین سلامت پوست و مو، کاهش دردهای عضلانی، تقویت سیستم ایمنی و… جزو فواید مصرف ویتامین E هستند.

ویتامین D3: این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی، افزایش استحکام استخوان‌ها، رسیدن به وزن سالم (کاهش اشتهای کاذب)، کاهش علائم افسردگی، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی مانند ام اس و… نقش دارد.

– زینک: زینک در ترکیبات قرص اپتی وومن وجود داشته و برای حفظ سلامت زنان ضروری است. در پاسخ به این پرسش که قرص اپتی وومن برای چیست باید بگوییم این مکمل غذایی به واسطه زینک می‌تواند سیستم تقویت ایمنی بدن را تقویت کند، سلامت پوست و مو را ارتقا دهد و علاوه بر این‌ها باعث افزایش باروری گردد.

– منیزیم: این ماده معدنی به طور کلی در کاهش علائم پیش از قاعدگی موثر است. برای مثال از دردهای عضلانی، احتباس مایعات، نوسانات خلق و خو، خستگی و تحریک پذیری (که همگی جزو علایم پریودیک هستند) جلوگیری می‌کند.

– سلنیوم: ماده معدنی ضروری برای بدن انسان است چرا که به تولید آنزیم‌های دارای آنتی اکسیدان کمک می‌کند.

– کلسیم: علاوه بر تولید سلول‌های استخوان و دندان، برای فرآیندهای دیگر نیز بدن به کلسیم نیاز دارد. برای مثال تنظیم ضربان قلب و بهبود عملکرد ماهیچه‌ها از جمله فواید کلسیم برای بدن است.

– پتاسیم: تنظیم فشار خون، حفظ سلامت قلب و مغز نیز به میزان زیادی به پتاسیم وابسته است. این عنصر در قرص اپتی وومن گنجانده شده و کمبود آن را در بدن جبران می‌کند.

– منگنز: این ماده می‌تواند در کاهش نشانه‌های ناراحت‌کننده PMS مؤثر باشد. همچنین در افزایش قدرت باروری، کمک به بهبود تراکم استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.

– مس: مس از جمله مینرال‌هایی است که به میزان اندکی در بدن انسان یافت می‌شود. این عنصر در تنظیم ترشح هورمون توسط غدد درون ریز، کمک به جذب بیشتر کلسیم، تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش قدرت باروری و… نقش دارد.

– آهن: کمبود آهن در زنان جوان به عنوان مشکلی شایع گزارش می‌شود. معمولا علت اصلی کمبود آهن در بدن زنان جوان، خونریزی‌های دوره قاعدگی است. قرص اپتی وومن حاوی مینرال‌های ضروری مانند فروس فومارات است و کمبود آهن در زنان را جبران می‌کند.

– جینسینگ و خار مریم: این دو عصاره گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که سیلی مارین و جینسنوسید معروف‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. این ترکیبات به سم زدایی کبد کمک کرده و انرژی عمومی بدن را افزایش می‌دهند. همچنین میزان ترشح استروژن را بالا برده، باعث تنظیم قاعدگی، جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش عوارض یائسگی می‌شوند.

قرص اپتی وومن برای چیست؟

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، فرمولاسیون کامل مولتی ویتامین اپتی وومن خانم‌ها را از آسیب‌های دوره‌های مختلف زندگی محافظت می‌کند. ترکیبات منحصر به فرد این مولتی ویتامین باعث شده که در موارد متعددی قابل مصرف باشد. اپتی وومن می‌تواند سطح انرژی را افزایش دهد، ویتامین‌های مورد نیاز بدن خانم‌ها را تامین کند، از ریزش مو جلوگیری کرده و سلامت عمومی بدن را ارتقا دهد.

در زمان قاعدگی خانم‌ها مصرف قرص اپتی وومن به کاهش علائم PMS کمک کرده و دردهای پریودی را تسکین می‌بخشد. همچنین در تنظیم قاعدگی نیز می‌تواند مفید واقع شود. قرص مولتی ویتامین اپتی وومن عوارض دوران یائسگی زنان را نیز کاهش داده و باعث جلوگیری از پوکی استخوان در این سنین می‌شود. علاوه بر این اپتی وومن این قابلیت را دارد که از ریزش موی ناشی از تغییرات هورمونی و کمبود مواد مغذی پیشگیری کرده و با کمک در کلاژن‌سازی به حفظ شادابی پوست، مو و ناخن‌ها کمک کند. برای اینکه بهتر متوجه شوید که قرص اپتی وومن برای چیست، در بخش بعدی به صورت تیتروار مزایای آن را مشخص می‌کنیم.

خرید قرص اپتی وومن گلدن لایف

مزایا و معایب قرص اپتی وومن

هماطور که تا این بخش از مقاله متوجه شده‌اید شرکت گلدن لایف محصول اپتی وومن را به عنوان یک مکمل غذایی جهت کاهش عوارض ناشی از قاعدگی، بارداری و یائسگی خانم‌ها تولید کرده است. البته فواید مصرف قرص اپتی وومن محدود به این موارد نیست. مصرف این محصول مانند سایر مکمل‌های غذایی برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌ها تجویز نمی‌گردد، با این حال این مکمل‌ با تأمین ویتامین‌ها و مینرال‌های ضروری، بدن را در برابر بیماری‌ها تقویت می‌کنند و انجام فرآیند‌های طبیعی بدن را بهبود می‌بخشند.

از مهم‌ترین مزایای قرص اپتی وومن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش انرژی بدن
  • جوانسازی پوست
  • جلوگیری از ریزش مو
  • درمان کم خونی ناشی از فقر آهن
  • تقویت سیستم ایمنی
  • کاهش عوارض یائسگی
  • کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  • مقابله با استرس
  • کمک به عملکرد سم زدایی کبد

گزارشی مبنی بر عوارض قرص اپتی وومن در بروشور این محصول ذکر نشده است. این محصول یک فرآورده ایمن است که می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

طریقه مصرف قرص اپتی وومن

شما می‌توانید اپتی وومن گلدن لایف را مطابق با دستور پزشک خود مصرف کنید. طریق مصرف قرص اپتی وومن به صورت روزانه یک عدد همراه با غذا توصیه شده است که می‌توانید مطابق آن نیز عمل نمایید. توجه داشته باشید که زنان باردار و شیرده قبل از مصرف این قرص باید با پزشک مشورت کنند. همچنین اگر از هر داروی دیگری استفاده می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف قرص اپتی وومن پزشک خود را در جریان بگذارید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی این سوال که قرص اپتی وومن برای چیست پرداختیم و شما را با مزایا و معایب قرص اپتی وومن گلدن لایف آشنا کردیم. این مولتی ویتامین مخصوص خانم‌ها یک مکمل با فرمولاسیون کامل است که می‌تواند تمامی ریزمغذی‌های مورد نیاز زنان را تامین کند.

جهت خرید قرص اپتی وومن می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید. سایت داروخانه آنلاین مشهد مفیدطب در کمترین زمان ممکن سفارشات شما را در هر شهری که باشید، درب منزل تحویل می‌دهد.

خرید قرص اپتی وومن

سؤالات متداول درباره قرص اپتی وومن

قرص اپتی وومن چاق کننده است؟

خیر. این مولتی ویتامین تأثیر مستقیمی بر افزایش وزن ندارد. فقط ممکن است به دلیل وجود ویتامین‌های گروه B و زینک، بعد از مصرف قرص اپتی وومن، اندکی افزایش اشتها را تجربه کنید.

عوارض قرص اپتی وومن چیست؟

این قرص یک فرآورده ایمن است. عوارض قرص اپتی وومن در بروشور آن ذکر نشده و این محصول دارای عوارض جانبی خاصی نمی‌باشد.

مصرف قرص اپتی وومن برای لاغری خوب است؟

قرص اپتی وومن می‌تواند کنار رژیم غذایی سالم، برای رسیدن به وزن سلامت مؤثر باشد. به عبارتی تمام کمبودهای احتمالی ویتامین و مینرال در بدن جبران می‌شود. با این حال خاصیت کاهش وزن در رابطه با این مکمل غذایی وجود ندارد.

بهترین زمان مصرف قرص اپتی وومن چه موقع است؟

بهتر است اپتی وومن را در ساعات اولیه روز و با صبحانه یا ناهار میل کنید.

قرص اپتی وومن برای چی خوبه؟

این مولتی ویتامین یک مکمل کامل مخصوص خانم‌ها است که در تامین مواد مغذی مورد نیاز بانوان، تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی، رفع خستگی، تقویت پوست و مو و حفظ سلامت عمومی آن‌ها موثر است.

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط