بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان چیست؟

بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

به جرأت می‌توان گفت برای همه خانم‌ها داشتن یک ظاهر مرتب، زیبایی پوست و موهای بلند و پرپشت اهمیت بالایی دارد. حال اگر هر یک از این موارد دچار مشکل شود، علاوه بر اخلال در زیبایی ظاهری فرد می‌تواند در روحیه و اعتماد به نفس او نیز تاثیر بگذارد. مشکل ریزش مو یکی از مواردی است که بسیاری از زنان نگران آن هستند و در صورت تجربه آن به دنبال موثرترین راه حل می‌گردند. در چنین مواردی معمولا پزشکان مصرف مکمل‌های تقویت مو و یا انواع قرص ضد ریزش مو را توصیه می‌کنند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب شما را در انتخاب بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان راهنمایی خواهیم کرد. اگر دچار ریزش مو هستید یا می‌خواهید پرپشتی موهایتان را حفظ کنید این مطلب می‌تواند به شما کمک کند.

انواع ریزش مو زنان چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است انواع ریزش مو زنان را بشناسیم و ببینیم آیا ما هم دچار ریزش مو هستیم یا خیر. متخصصان معتقدند زمانی می‌توانیم بگوییم شخصی در حال ریزش مو است که در طول روز بیشتر از ۱۰۰ عدد تار مو را از دست بدهد. مقادیر ریزش کمتر این تعداد را می‌توان طبیعی در نظر گرفت. همانطور که می‌دانید ریزش مو یا آلوپسی در زنان و مردان تقریبا متفاوت است. به طور مثال بدترین نوع ریزش مو که به صورت طاسی است، بیشتر در مردان دیده می‌شود و زنان خیلی کمتر این نوع ریزش را تجربه می‌کنند.

معمولا ریزش مو زنان ابتدا به شکل نازک شدن تار مو اتفاق می‌افتد و در ادامه موجب کم پشت شدن موها می‌شود. زنان بعد از بلوغ و در طی چرخه افزایش سن ممکن است چندین بار دچار ریزش مو شوند. این اتفاق می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی همچون ژنتیک، تغییرات هورمونی، استفاده از مواد شیمیایی، بستن و اتو کردن زیاد موها، کمبود ویتامین و… رخ دهد. در ادامه انواع ریزش مو زنان را بیان می‌کنیم:

  • ریزش مو (آلوپسی) آندروژنیک: شایع‌ترین نوع ریزش مو است که به دلایل ژنتیکی ایجاد می‌شود.
  • ریزش موی سکه‌ای: قسمتی از موهای سر یا ابروها به صورت یک لکه دچار ریزش می‌شود.
  • تلوژن افلوویم: این نوع ریزش مو به دلایلی مانند کمبود ویتامین، کم‌خونی، تیروئید، زایمان و یا جراحی ایجاد می‌شود که در زنان شیوع بیشتری دارد. در تلوژن افلوویم فولیکول‌های مو به طور همزمان وارد مرحله استراحت می‌شوند.
  • آناژن افلوویم: بر اثر مصرف برخی داروهای قوی و یا در روند شیمی درمانی اتفاق می‌افتد.
  • آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه‌ای): در این نوع ریزش مو سلول‌ها به فولیکول‌های مو حمله کرده و موجب ریزش می‌شوند که بیشتر در آقایان دیده می‌شود ولی در برخی خانم‌ها خصوصا سنین بالا نیز ممکن است رخ دهد.
  • تینیا کپیتیس: عفونت قارچی سر علت این نوع ریزش مو است که نواحی کچلی به صورت دایره‌های کوچک قرمز در می‌آیند.

مهمترین علت ریزش مو در زنان

قبل از اینکه به مبحث درمان ریزش مو و معرفی بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان برسیم، بهتر است علت ریزش مو در زنان را بشناسیم. همانطور که گفتیم ریزش مو به علل مختلفی ممکن است رخ دهد که شناخت عامل اصلی می‌تواند در روند درمان بسیار تاثیرگذار باشد.

مهمترین علت ریزش مو در زنان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ریزش مو به علت آندروژنیک و وراثت
  • ریزش مو بعد از زایمان
  • ریزش مو بر اثر استرس‌های جسمی یا روحی
  • ریزش مو بر اثر کمبود آهن، زینک و سایر ویتامین‌ها
  • ریزش مو هورمونی
  • ریزش مو بر اثر مصرف داروهای خاص

همانطور که می‌بینید علت ریزش مو در زنان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. به طور مثال کمبود ویتامین برای ریزش موی شدید یک عامل موثر است و یا ریزش موی هورمونی نیز از موارد رایج برای خانم‌ها به شمار می‌رود.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

علت ناگهانی ریزش مو در زنان

برخی اوقات ممکن است خانم‌ها به صورت ناگهانی با ریزش موهایشان روبرو شوند و این مسئله موجب نگرانی آن‌ها شود. این اتفاق در هر سنی برای زنان پیش می‌آید ولی در برخی دوره‌ها از زندگی آن‌ها احتمال ریزش مو بیشتر است.

علت ناگهانی ریزش مو در زنان می‌تواند بر اثر شروع دوره یائسگی، افزایش سطح هورمون آندروژن، شروع دوره بارداری، استرس و تنش روانی، کاهش ترشح هورمون استروژن و پروژسترون، کم خونی ناشی از فقر آهن، دوران شیردهی، ابتلا یا شدت گرفتن اختلال تیروئید، سندروم تخمدان پلی کیستیک و کمبود ویتامین B باشد.

توجه داشته باشید که ممکن است علت ناگهانی ریزش مو در زنان بروز یک بیماری جدی باشد، از همین رو مراجعه به پزشک و بررسی علائم و شروع درمان مناسب می‌تواند یک گزینه امن باشد. سبک زندگی شما، عوامل ژنتیکی، تغییرات هورمونی و دوره‌های مختلفی که در طول زندگی تجربه می‌کنید، هر یک می‌تواند علتی برای ریزش موی ناگهانی باشد.

علت ریزش موی ناگهانی در زنان
تغییر هورمون‌ها و یا دورانی مانند بارداری، یائسگی و زایمان می‌تواند از علل ریزش موی ناگهانی در زنان باشد.

علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟

همانطور که گفتیم کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌تواند یکی از علت‌های ریزش مو باشد. این نوع از ریزش مو بسیار شایع است چرا که به دلیل شرایط زندگی خانم‌ها احتمال دریافت کمتر ریزمغذی‌ها برای آن‌ها بیشتر است.

حال ببینیم کدام ویتامین برای ریزش موی شدید تاثیرگذار است؟ یا علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ مطمئنا تامین تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری به صورت روزانه علاوه بر حفظ سلامت عمومی افراد، در تقویت پوست و موها نیز تاثیرگذار خواهد بود. از همین رو پزشکان همواره به دریافت این ریزمغذی‌ها چه از طریق منابع غذایی و چه مصرف مکمل‌ها تاکید می‌کنند. اما برخی از مواد مغذی تاثیر مستقیم‌تری روی رشد مو و تقویت فولیکول‌های مو دارند، که با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • آهن: کمبود این ماده بسیار مهم در بدن تاثیر زیادی بر ریزش موی شدید می‌گذارد، چرا که آهن عمل اکسیژن‌رسانی به تمام سلول‌ها را بر عهده دارد.
  • زینک: کسانی که به کمبود زینک دچار شوند، در اغلب موارد ریزش مو را نیز تجربه خواهند کرد. این ماده معدنی در رشد و بازسازی سلول‌های بدن از جمله مو نقش اساسی دارد.
  • ویتامین A: با اینکه کمبود ویتامین آ خیلی رایج نیست، ولی در صورت این اتفاق، ریزش مو نیز جزو علائم آن خواهد بود.
  • ویتامین‌های گروه B: این ویتامین‌های مهم که برخی از آن‌ها مانند B7 (بیوتین)، به نام ویتامین مو نیز شناخته می‌شوند، نقش بسیار موثری در حفظ سلامت و زیبایی پوست و مو دارند. کمبود ویتامین‌های گروه B موجب ریزش مو می‌شود.
  • ویتامین C: همانطور که می‌دانید ویتامین ث یک آنتی اکسیدان قوی طبیعی است که با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از تاثیرات مخرب آن‌ها بر فولیکول‌های مو جلوگیری خواهد کرد.
  • ویتامین D: یکی از مهم‌ترین نقش‌های ویتامین دی تحریک فولیکول مو برای بازسازی و افزایش ضخامت مو است.

با توجه به اطلاعات فوق به نظر می‌رسد برای افرادی که به دلیل کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی مانند زینک و آهن، دچار ریزش مو شده‌اند، مصرف یک مکمل که حاوی این مواد مغذی باشد می‌تواند یک درمان کمکی بسیار موثر باشد. از این رو بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان می‌تواند یک مولتی ویتامین مینرال باشد، که در ادامه به معرفی نمونه‌های پرطرفدار آن می‌پردازیم.

درمان قطعی ریزش مو در زنان

امروزه راهکارها و روش‌های درمان بسیار متنوعی برای ریزش مو پیشنهاد می‌شود. اما همه کسانی که از این مشکل رنج می‌برند به دنبال درمان قطعی ریزش مو در زنان و مردان هستند. انواع روش‌های درمان ریزش مو را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

داروهای خوراکی ریزش مو

به عنوان رایج‌ترین روش درمان برای مقابله با اختلال بسیار شایع ریزش مو، درمان دارویی را می‌توان نام برد. به خصوص برای کسانی که به ریزش موی آندروژنیک مبتلا هستند، فقط دو دارو تایید شده است. این دو دارو ماینوکسیدیل و فیناستراید هستند که حتما باید توسط پزشک تجویز شوند. علاوه بر این داروهای ضد آندروژن، کورتیکو استروئید، کتوکونازول و اسپیرونولاکتون نیز از جمله داروهای خوراکی ریزش مو هستند که فقط با نسخه پزشک قابل تهیه می‌باشند.

داروهای موضعی ریزش مو

متاسفانه در بسیاری از مواقع، تنها مصرف داروهای خوراکی نمی‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند. از این رو پزشک برخی داروهای موضعی را نیز به عنوان درمان کمکی تجویز می‌کند. از مهم‌ترین داروهای موضعی ریزش مو می‌توان ماینوکسیدیل را نام برد. انواع شامپو، قطره، سرم مو، لوسیون و محلول نیز به عنوان درمان موضعی ریزش مو در بازار وجود دارد که باید در انتخاب آن‌ها با پزشک مشورت داشته باشید.

کاشت موی طبیعی

مطمئنا درمان قطعی ریزش مو در زنان و مردان کاشت موی طبیعی است. این روش یک راه دائمی برای درمان این اختلال می‌باشد که در صورت جواب ندادن داروهای موضعی و خوراکی می‌توان به سراغ آن رفت. البته کاشت مو به دلیل هزینه بالا بیشتر در مواردی که ریزش مو بسیار شدید باشد یا فرد دچار طاسی سر شده باشد، به عنوان یک گزینه در نظر گرفته می‌شود.

لیزر تراپی مو

از روش‌های درمانی برای ریزش مو در زنان و مردان، لیزر تراپی است که می‌تواند موهای شما را ضخیم کند. در این روش تراکم موهای شما افزایش خواهد یافت. لیزرتراپی با استفاده از انرژی نور پوست را به ساخت کلاژن تحریک می‌کند.

مزوتراپی مو

در این روش پزشک چند ویتامین و مواد ضروری برای رویش مجدد موها را با هم ترکیب کرده و با تزریق وارد پوست سر می‌کند. این ترکیب از عصاره برخی گیاهان، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌های لازم برای رشد موها ساخته می‌شود.

پلاکت درمانی مو

پی آر پی مو روشی است که در آن با تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، به آزاد شدن پلاکت‌ها کمک کرده و موجب رشد مجدد موهای سر می‌شود. این تزریق علاوه بر اینکه پوست سر را تحریک به ساخت کلاژن می‌کند، می‌تواند باعث تشکیل عروق خونی جدید شود.

درمان ریزش مو زنان در خانه

علاوه بر روش‌های گفته شده فوق، برخی مراقبت‌ها و راهکارهای خانگی نیز در جلوگیری از ریزش مو زنان و مردان تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال باید بدانید استفاده مداوم از رنگ مو، دکلره، کراتین، اتو کشیدن و سشوار کردن تا حد زیادی بر ایجاد ریزش مو نقش دارند. از همین رو کاهش دادن این موارد تا جای ممکن می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

همچنین توصیه می‌شود از شانه غیرپلاستیکی و برس‌های چوبی استفاده کنید، به صورت روزانه دریافت آفتاب را در نظر بگیرید، از ایجاد موخوره پیشگیری کنید و یا در صورت رخ دادن آن را رفع کنید، همچنین از فرآورده‌های مراقبتی استفاده نمایید.

بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان

در بخش قبل به بررسی روش‌های درمان ریزش مو پرداختیم. اما نکته‌ای که لازم است به آن تاکید کنیم این است که طبق توصیه پزشکان در کنار راهکارهای درمان ذکر شده، استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار کمک‌کننده خواهد بود. در بازار ایران محصولات بسیار متنوعی برای درمان ریزش مو وجود دارد که توسط شرکت‌های داروسازی ارائه می‌شوند.

اما یکی از پرطرفدارترین و بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان قرص هیرویت است، که حتما نام آن را بارها شنیده‌اید. این فرآورده بسیار محبوب تاثیر خوبی بر سلامت و زیبایی موها از خود نشان داده است. قرص هیرویت حاوی آهن، زینک، ویتامین‌های گروه B و پروتئین بسیار موثر در تقویت مو یعنی کلاژن است.

خرید قرص هیرویت
جهت خرید قرص هیرویت برای جلوگیری از ریزش مو، با قیمت بسیار مناسب روی عکس کلیک کنید.

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص هیرویت هلث اید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش خونرسانی به فولیکول‌های مو
  • تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو
  • افزایش ضخامت تار موها
  • پیشگیری از سفیدی مو
  • توقف ریزش موی ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای

از قرص هیرویت می‌توانید به عنوان بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان و مردان استفاده کنید. قرص هیرویت یک منبع غنی از ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه ضروری است که فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، طعم‌دهنده و نگهدارنده می‌باشد. این محصول برای بیماران مبتلا به سلیاک و عدم تحمل لاکتوز نیز مناسب است. جهت مصرف هیرویت روزانه یک عدد کپسول را به همراه صبحانه میل نمایید.

خرید بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان

در پایان مقاله لازم است تاکید کنیم بهترین راه برای انتخاب بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان مشورت با پزشک می‌باشد. یک متخصص بهتر از هر شخص دیگری می‌تواند مناسب‌ترین روش درمان یا داروی کارآمد را به شما معرفی کند. اما جهت خرید یک مکمل یا مولتی ویتامین برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو می‌توانید قرص هیرویت را تهیه کنید که در این مقاله با آن آشنا شدیم. این محصول بدون نیاز به نسخه پزشک نیز قابل تهیه و مصرف است.

جهت خرید قرص هیرویت و مشاهده لیست کاملی از تمامی محصولات تقویت پوست و مو شامل بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به لینک دسته‌بندی زیر مراجعه کنید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد محصولات ضد ریزش مو و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو چیست؟

زینک، آهن، ویتامین‌های گروه B مخصوصا بیوتین، ویتامین A و ویتامین C از جمله مواد معدنی موثر در تقویت مو هستند. پس اگر برای جلوگیری از ریزش مو به دنبال یک مولتی ویتامین هستید، مکملی را انتخاب کنید که تعدادی از ویتامین‌های ذکر شده را دارا باشد. به طور مثال قرص هیرویت و قرص یونی زینک از بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو هستند.

برای درمان سریع ریزش مو چه باید بکنیم؟

اولین قدم برای درمان سریع ریزش مو شناسایی علتی است که باعث ایجاد این اتفاق در ما شده است. پزشک متخصص بهتر از هر کسی می‌تواند علت ریزش مو را تشخیص دهد. درصورتی که ریزش مو بر اثر کمبود ویتامین ایجاد شده باشد، مصرف مکمل و مولتی ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

ریزش مو زنان و ریزش مو مردان چه تفاوتی دارند؟

انواع و علل ایجاد ریزش مو در زنان و مردان تقریبا یکسان است. با این تفاوت که طاسی و کچلی در زنان به ندرت اتفاق می‌افتد، در حالی که این مشکل در مردان رایج‌تر است. ریزش مو در زنان معمولا به صورت کم پشت شدن و نازک شدن تار موها دیده می‌شود.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط