قرص ویزارسین چیست و چه عوارضی دارد؟

قرص ویزارسین چیست
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ویزارسین یکی از داروهای حاوی ماده سیلدنافیل است که برای درمان اختلال نعوظ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قرص جزو قویترین داروهای درمان‌کننده ناتوانی جنسی به شمار می‌رود که با بهبود مشکلات نعوظ مردان، سبب استحکام بیشتر روابط بین زوجین می‌شود. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم تمام نکات لازم در مورد مصرف قرص ویزارسین را در اختیار شما قرار دهیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه شوید قرص ویزارسین برای چی استفاده میشه و به موازات اثرات مطلوب خود دارای چه عوارضی است.

قرص ویزارسین چیست؟

قرص ویزارسین (vizarin) یکی از بهترین و پرفروش‌ترین داروهای درمان اختلال نعوظ است. این قرص توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو و تحت لیسانس KRKA کشور اسلوونی تولید می‌شود. قرص روکشدار ویزارسین با نام سیلدنافیل نیز شناخته می‌شود و به دو شکل دارویی ۵۰ و ۱۰۰ میلی‌گرم عرضه می‌گردد. ویزارسین (سیلدنافیل) جریان خون در آلت تناسلی را افزایش می‌دهد و به نعوظ کمک می‌کند. علاوه بر این قرص ویزارسین سیستم عروق ریوی را گشاد می‌کند.

مردانی که با مشکلات اختلال نعوظ درگیر هستند، نمی‌توانند رابطه جنسی لذت‌بخشی داشته باشند و ممکن است این مسئله بر روی روابط زناشویی این افراد تاثیر منفی بگذارد. منظور از اختلال نعوظ یک ناتوانی جنسی است که در طی آن فرد هنگام رابطه جنسی یا به نعوظ کامل نمی‌رسد و یا نمی‌تواند حالت نعوظ را نگه دارد. اختلال نعوظ می‌تواند به دلایل جسمی و روان شناختی ایجاد شود، و درمان آن به علت این عارضه بستگی خواهد داشت. با این حال  اختلال نعوظ را می‌توان به کمک درمان‌های دارویی کنترل و رفع کرد. قرص ویزارسین سیلدنافیل یکی از بهترین داروهای درمان‌کننده اختلال نعوظ است که توسط پزشکان برای بسیاری از افراد دچار این مشکل تجویز می‌شود.

عکس قرص ویزارسین

همانطور که گفتیم قرص ویزارسین عموما در دو دوز ۵۰ میلی‌گرم و ۱۰۰ میلی‌‌گرم به فروش می‌رسد. در تصویر زیر می‌توانید عکس قرص ویزارسین را در این دو شکل دارویی مشاهده کنید.

عکس قرص ویزارسین
عکس قرص ویزارسین در دوزهای ۵۰ میلی‌گرم و ۱۰۰ میلی‌گرم

قرص ویزارسین برای چی استفاده میشه؟

ماده موثره قرص ویزارسین، سیلدنافیل است. این ترکیب به افزایش جریان خون کمک کرده و باعث برطرف شدن مشکل نعوظ می‌شود. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، اختلال نعوظ به جز علت جنسی، می‌تواند با دلایل مشکلات ذهنی و روانی نیز ایجاد شود. لذا مصرف قرص ویزارسین باید فقط با تجویز پزشک و بعد از بررسی علت بروز اختلال نعوظ انجام بگیرد.

قرص ویزارسین به واسطه وجود ماده موثره سیلدنافیل می‌تواند عملکرد جنسی مردان را بهبود بخشیده و رضایت زوجین را از رابطه جنسی افزایش دهد. این دارو جریان خون را در آلت تناسلی افزیش داده و به نعوظ کمک کند. قرص ویزارسین سیستم عروق ریوی را گشاد می‌کند و می‌تواند در درمان فشار خون بالا در ریه‌ها تاثیر بگذارد. با این حال پزشک ممکن است برای موارد دیگری نیز قرص ویزارسین را تجویز کند.

قرص ویزارسین تاخیری است؟

بسیاری از مصرف‌کنندگان داروی سیلدنافیل این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا قرص ویزارسین تاخیری است؟ همانطور که گفتیم ترکیب اصلی قرص ویزارسین، ماده موثره سیلدنافیل است که یک داروی درمانی برای اختلالات نعوظ می‌باشد که تاخیر در انزال نیز می‌تواند جزو نتایج آن باشد. البته باید توجه داشته باشید که قرص ویزارسین تاثیر مستقیمی روی تاخیر در انزال ندارد، بلکه فقط باعث افزایش جریان خون در اندام تناسلی مرد می‌گردد که این مسئله موجب عملکرد جنسی شخص را بهبود می‌بخشد.

در نتیجه نمی‌توان گفت قرص ویزارسین تاخیری است. این قرص به عنوان یک راهکار کمکی برای بهتر کردن عملکرد جنسی بوده و به تنهایی در انزال تاخیری ایجاد نمی‌کند.

قرص ویزارسین برای بانوان

تا این بخش از مقاله حتما به خوبی متوجه شده‌اید که قرص ویزارسین چیست و مورد مصرف اصلی آن کمک به درمان اختلال نعوظ است. برخی از کاربران از متخصصین ما پرسیده بودند که آیا می‌توان از قرص ویزارسین برای بانوان استفاده کرد. همانطور که می‌دانیم قرص ویزارسین حاوی ماده فعال سیلدنافیل است که در مردان رگ‌های خونی را منقبض کرده و جریان خون به آلت تناسلی را افزایش می‌دهد.

حال اگر یک خانم از قرص ویزارسین استفاده کند، این افزایش جریان خون در آلت تناسلی می‌تواند باعث افزایش حساسیت و تحریک‌پذیری بیشتر شود و عملکرد ارگاسمی را بهبود بخشد. با این حال مطالعات درباره اثرگذاری سیلدنافیل در افزایش میل جنسی خانم‌ها نتایج مختلفی دارد. لذا به جز در مواردی که پزشک تجویز کرده باشد، قرص ویزارسین برای بانوان نباید استفاده شود.

نکات مصرف قرص ویزارسین سیلدنافیل

در ادامه مقاله در مورد نکات مصرف قرص ویزارسین صحبت می‌کنیم. این نکات شامل، طریقه مصرف، احتیاطات و موارد منع مصرف قرص ویزارسین، فراموشی مصرف و عوارض جانبی این قرص می‌باشد.

طریقه مصرف قرص ویزارسین ۱۰۰

همانطور که می‌دانید قرص ویزارسیون را فقط با نسخه پزشک می‌توان از داروخانه‌ها تهیه کرد. لذا اولویت اول برای اطلاع از طریقه مصرف قرص ویزارسین ۱۰۰، نسخه تجویزی پزشک شما است. اما به طور معمول میزان مصرف قرص ویزارسیون به مقدار ۲۵ تا ۵۰ میلی‌گرم می‌باشد. در نتیجه برای مصرف قرص ویزارسین ۱۰۰، باید نصف یک قرص یا ۱/۴ آن را مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف قرص ویزارسین ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت قبل از شروع رابطه جنسی است. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه دوز دارو را بدون مجوز پزشک افزایش ندهید چرا که این مسئله می‌تواند باعث افزایش اثرات جانبی دارو شود.

طریقه مصرف قرص ویزارسین ۵۰

همانطور که در بخش قبل گفته شد، جهت اطلاع از طریقه مصرف قرص ویزارسین ۵۰ نیز باید مطابق با نسخه پزشک خود عمل کنید. مقدار مصرف معمول قرص ۵۰ میلی‌گرم ویزارسین، به اندازه یک قرص یا نصف آن، قبل از شروع نزدیکی می‌باشد.

فراموشی یک دوز قرص ویزارسین

اگر از قرص ویزارسین برای رفع اختلالات نعوظ استفاده می‌کنید، در صورت فراموش کردن یک دوز، بیشتر از آنچه پزشک برای شما تجویز کرده نباید مصرف کنید. از داروی ویزارسین برای اختلال نعوظ دو بار در یک روز نباید استفاده شود.

اما اگر این قرص برای درمان فشار زیاد در ریه‌های شما تجویز شده است، در صورت فراموشی یک دوز، به محض یادآوری، دوز فراموش‌شده را مصرف کنید. اما اگر نزدیک به دوز بعدی هستید، دوز فراموش شده را استفاده نکرده و به زمان طبیعی برگردید. به هیچ عنوان دو دوز را هم زمان با هم مصرف نکنید.

عوارض قرص ویزارسین چیست؟

قرص ویزارسین برای برخی افراد می‌تواند موجب بروز عوارض جانبی زیر شود:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • اختلال در بینایی
  • سوء هاضمه

در صوتی‌که پس از مصرف ویزارسین با علائم غیرعادی (خس خس سینه، تورم لب و…) روبرو شدید سریعا به پزشک مراجعه نمایید، چرا که ممکن است بدن شما به این دارو حساسیت نشان داده باشد. از آنجایی که این دارو ممکن است سرگیجه ایجاد نماید، بهتر است پس از مصرف آن از رانندگی و دیگر کارهایی که به تمرکز نیاز دارند اجتناب شده و حتی به هنگام نشستن و برخاستن نیز مراقبت‌های لازم صورت پذیرد.

با اینکه قرص ویزارسین ممکن است عوارض جانبی داشته باشد، توجه داشته باشید که طبق صلاح‌دید پزشک، شما باید از این دارو استفاده کنید. لذا قطعا پزشک شما معتقد بوده که مزایای این قرص برای شما خیلی بیشتر از عوارض آن است.

قرص ویزارسین برای اختلال نعوظ
قرص ویزارسین توسط پزشکان برای درمان اختلال نعوظ مردان تجویز می‌شود.

نکات احتیاط در مصرف قرص ویزارسین

قبل از مصرف قرص ویزارسین به نکات زیر توجه داشته باشید و در صورت داشتن هر سوالی با پزشک خود مشورت کنید:

  • اگر به سیلدنافیل یا هر جزء دیگر از این دارو و یا داروهای مشابه قرص ویزارسین حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • اگر بیماری انسداد ورید ریوی (POVD) دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید و یا دارویی برای درمان اختلال نعوظ (ED) یا فشار زیاد در ریه‌ها استفاده می‌کنید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.
  • از قرص ویزارسین در دوران بارداری و شیردهی نباید استفاده شود.
  • بدون دستور پزشک مصرف دارو را متوقف نکرده و یا دوز آن را تغییر ندهید.
  • استفاده از این دارو در افراد بالای ۶۵ سال، احتمال بروز عوارض جانبی را بیشتر می‌کند.
  • این دارو مانع از گسترش بیماری‌های منتقله جنسی مانند عفونت HIV یا هپاتیت نمی‌شود. بنابراین هنگام رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید.
  • این دارو برای استفاده در کودکان تأیید نشده است. با این حال، پزشک فرزند شما ممکن است تصمیم بگیرد که قرص ویزارسین را برای درمان فشار زیاد در ریه‌های کودک تجویز کند و معتقد باشد که مزایای مصرف این دارو از خطرات آن بالاتر است. اگر به فرزند شما این دارو داده شد، برای اطلاع از فواید و خطرات با پزشک مشورت کنید.

سخن پایانی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی قرص ویزارسین اختصاص یافت. این داروی موثر در درمان اختلال نعوظ یکی از پرفروش‌ترین مکمل‌های تقویت جنسی آقایان است که توسط پزشکان تجویز می‌شود. در این مطلب سعی کردیم تمامی اطلاعات لازم در مورد این داروی تقویت نعوظ را در اختیاز شما قرار دهیم. اگر هر سوال دیگری در مورد مصرف قرص ویزارسین داشتید، می‌توانید پایین همین صفحه در بخش نظرات و یا در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب، سوالات خود را بپرسید. متخصصین داروساز ما به پرسش‌های شما پاسخ می‌دهند.



  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و