طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

کپسول فاماژلیتان یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های مولتی ویتامین است که به رفع کمبودهای تغذیه‌ای بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. این فرآورده که با نام فارماتون ایرانی نیز شناخته می‌شود، به دلیل ترکیبات انحصاری متنوعی که دارد، در موارد مصرف گوناگونی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد که طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان در هر یک از کاربردهای آن چگونه است.

امروزه به دلایل افزایش مصرف غذاهای آماده و داشتن رژیم غذایی نامناسب، کمبودهای تغذیه‌ای در میان جوانان و بزرگسالان بسیار شایع شده است. از همین رو پزشکان و متخصصین تغذیه همواره به اهمیت فراوان رژیم سالم و توجه به غذای مصرفی تاکید می‌کنند. با این حال بسیاری از افراد باز هم ناچارند برای جبران کمبودهای ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از مکمل‌های مولتی ویتامین استفاده کنند. این مکمل‌ها می‌توانند تا حد قابل قبولی ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن را تامین کنند و در حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد موثر باشند.

فارماژلیتان چیست؟

کپسول فارماژلیتان یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های تغذیه‌ای است که حاوی تعداد زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بدن می‌باشد. علاوه بر این فاماژلیتان حاوی عصاره گیاه جینسینگ با غلظت بالا نیز می‌باشد که در مجموع به واسطه این ترکیبات منحصر به فرد، تاثیر ویژه‌ای بر تقویت قوای جسمی، جنسی و ذهنی افراد بزرگسال و مسن دارد.

قرص فارماتون یک مکمل مولتی ویتامین خارجی است که طرفداران زیادی دارد. کپسول فارماژلیتان به دلیل داشتن ترکیبات کاملا مشابه با فارماتون، دارای اثربخشی یکسانی با این محصول است. از همین رو فارماژلیتان را با نام فارماتون ایرانی نیز می‌شناسند.

از مهم‌ترین خواص و ویژگی‌های قرص فارماژلیتان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش قوای جسمی و ذهنی
  • رفع ضعف‌های بدن و افزایش تمرکز
  • پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد مغذی در بزرگسالان و افراد مسن
  • پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، آرتروز و سایر بیماری‌های ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای
  • کمک به عملکرد بهتر ماهیچه‌ها در افراد مسن
  • حاوی عصاره جینسینگ با غلظت بالا

ترکیبات قرص فارماژلیتان

قرص فارماژلیتان با در اختیار داشتن ترکیب انحصاری از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ مانع از بروز کمبود مواد مغذی در افراد مصرف‌کننده آن می‌شود. این ترکیبات شامل موارد زیر می‌باشد:

ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، نیکوتینامید، کلسیم پانتوتنات، روتین، آهن، کلسیم، فسفر، فلوئور، مس، پتاسیم، منگنز، منیزیم، زینک و لیستین سویا

همانطور که مشاهده می‌کنید این کپسول تمام آنچه را که برای حفظ سلامت بدن و بهبود قوای جسمی و ذهنی ضروری است، شامل می‌شود. گفتیم که ترکیبات قرص فارماژلیتان و قرص فارماتون کاملا مشابه یکدیگر هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار آهن و ویتامین‌های گروه B در قرص فارماژلیتان است که با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای در کشور ما، مقدار آن‌ها کمی بیشتر در نظر گرفته شده است. در واقع می‌توان گفت فارماتون ایرانی از لحاظ تأمین کمبودهای تغذیه‌ای، متناسب با شرایط ایرانی‌ها فرموله شده است و به همین دلیل برای مصرف‌کنندگان ایرانی کاربردی‌تر و مفیدتر از نمونه خارجی می‌باشد.

طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان

جهت اطلاع از طریق مصرف کپسول فارماژلیتان بهتر است با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. دستور مصرف توصیه شده برای فارماژلیتان، مصرف روزانه یک کپسول به همراه آب کافی است. هر بسته از این محصول حاوی ۳۰ عدد سافت ژل یا کسپول ژلاتینی است که برای مصرف یک ماه کافی خواهد بود.

همانطور که قبلا اشاره کردیم کپسول فارماژلیتان در موارد گوناگونی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مهم‌ترین کاربرد قرص فارماژلیتان تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بزرگسالان می‌باشد. همچنین این محصول از ابتلا به بیماری‌های ناشی از کمبودهای تغذیه‌ای پیشگیری کرده و به رفع ضعف‌های بدن، عملکرد بهتر ماهیچه‌ها و افزایش تمرکز کمک می‌کند.

اما خواص کپسول فارماژلیتان به همین موارد ختم نمی‌شود. جالب است بدانید اکثر کاربران از قرص فارماژلیتان برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز پوست و موی خود استفاده می‌کنند. این مکمل غذایی کامل، در مشکلاتی از قبیل ریزش موی شدید و ناگهانی، وجود چین و چروک‌ها، آسیب پوست بر اثر اشعه‌های مضر و کم حجم شدن موها مخصوصا در خانم‌ها نیز یاری‌رسان شما خواهد بود. در ادامه با طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان در هر یک از کاربردهای ذکر شده آشنا خواهیم شد.

خرید کپسول فارماژلیتان
جهت خرید کپسول فارماژلیتان مولتی ویتامین حاوی جینسینگ روی عکس کلیک کنید.

مصرف کپسول فارماژلیتان برای پوست

ویتامین C و زینک موجود در قرص فارماژلیتان به تحریک سنتز کلاژن و الاستین در پوست و پیشگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست کمک می‌کنند. همچنین ویتامین A و ویتامین B2 نیز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی موجب حفظ رطوبت پوست می‌شوند و از پوست در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کنند.

از همین رو می‌توانید در مواردی که بر اثر افزایش سن، پوست بدن دچار کمبود عناصر محافظتی می‌شود، از کپسول فارماژلیتان استفاده کنید. تامین این ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند در افزایش درخشش و زیبایی پوست موثر عمل کرده و سلامت پوست را حفظ نماید. جهت مصرف کپسول فارماژلیتان برای پوست، روزانه یک عدد کپسول را صبح‌ها میل کنید.

طریقه استفاده از قرص فارماژلیتان برای مو

قرص فارماژلیتان یک محصول تخصصی برای درمان ریزش مو نیست، اما ترکیبات تشکیل‌دهنده آن در تقویت فولیکول‌های مو موثراند. درصورتی‌که فرد به کمبود ریز مغذی‌ها دچار باشد، این مسئله می‌تواند منجر به ریزش مو شود. در چنین مواردی استفاده از فارماژلیتان برای درمان ریزش مو موثر خواهد بود.

قرص فارماژلیتان با داشتن زینک، آهن، جنسینگ، ویتامین A و ویتامین B می‌تواند تا حدودی تغییرات هورمونی پس از یائسگی را کنترل کرده و از ریزش مو و کم حجم شدن موهای خانم‌ها که در اثر کمبود مواد مغذی ایجاد می‌شود، جلوگیری کند. علاوه بر این طبق تحقیقات، جینسینگ و زینک از ریزش موی آندروژنی با الگوی مردانه نیز جلوگیری کرده و باعث مهار هورمون‌های موثر در ریزش موی آقایان می‌شود.

جهت استفاده از قرص فارماژلیتان برای مو می‌توانید روزی یک عدد کپسول را همراه با آب کافی میل کنید. این قرص در مواردی که شخص مصرف‌کننده به دلیل کمبود برخی املاح دچار ریزش مو شده باشد، می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

خرید قرص فارماژلیتان

کپسول فاماژلیتان برای چاقی صورت

یکی از سوالات پرتکرار کاربران ما درمورد نحوه مصرف کپسول فارماژلیتان برای چاقی صورت و بدن است. برای پاسخ دادن به این سوال باید بدانید که کپسول فارماژلیتان چاق کننده نیست.

کمبود برخی از ریزمغذی‌ها مانند آهن، زینک یا ویتامین‌های گروه B ممکن است در برخی افراد موجب کم شدن اشتها و یا بی‌اشتهایی شود. بدیهی است با مصرف مکمل‌های تامین کننده این مواد و جبران کمبود، اشتهای طبیعی فرد برخواهد گشت و در نتیجه وزن به حالت نرمال برخواهد گشت.

اما نمی‌توان گفت این افزایش وزن در همه افراد اتفاق خواهد افتاد یا قرص فارماژلیتان باعث چاق شدن یا پرشدن صورت می‌شود. در واقع هیچ محصول موضعی یا خوراکی نداریم که اختصاصا باعث چاقی صورت شود. مگر کرم‌های لیفت و جوان‌کننده که مقداری ظاهر صورت را پرتر می‌کنند.

نحوه مصرف کپسول فارماژلیتان برای کودکان

شرکت داروسازی دانا مولتی‌ویتامین‌های فارماژلیتان را در دو نوع مخصوص بزرگسالان و مخصوص کودکان و نوجوانان ارائه کرده است. مقدار ترکیبات موجود در کپسول فارماژلیتان بزرگسالان که در این مقاله مورد بحث ما است، متناسب با نیاز کودکان نمی‌باشد. لذا مصرف این محصول برای افراد بالای ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

کپسول فارماژلیتان مخصوص کودکان و نوجوانان نیز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز آن‌ها می‌باشد. در این محصول با توجه به شرایط کودکان، عصاره جینسینگ به کار نرفته است. جهت مصرف کپسول فارماژلیتان برای کودکان بزرگتر از ۵ سال و نوجوانان می‌توانید روزانه ۱ الی ۲ کپسول را همراه با آب میل کنید.

روش مصرف کپسول فارماژلیتان برای بارداری

از آنجا که میزان ویتامین A در کپسول فارماژلیتان بیشتر از حدی است که خانم‌های باردار بتوانند دریافت کنند، بهتر است این محصول در دوران بارداری مصرف نشود. همینطور خانم‌های شیرده نیز بهتر است این محصول را با مشورت پزشک استفاده کنند.

خانم‌های باردار در این دوران می‌توانند از مولتی‌ویتامین‌های مخصوص بارداری مانند قرص پرگنازون و قرص لاکتاول استفاده کنند.

بهترین زمان مصرف قرص فارماژلیتان

توصیه می‌شود قرص فارماژلیتان به هنگام صبح و همراه با صبحانه مصرف شود. با این حال ممکن است پزشک با توجه به شرایط بالینی و گوارشی شما، روش یا زمان مصرف دیگری برای استفاده از کپسول فارماژلیتان توصیه کند. در هر صورت ارجحیت با نظر پزشک یا داروساز می‌باشد.

توجه کنید که عصاره جینسینگ موجود در این محصول دارای خاصیت افزایش‌دهنده انرژی می‌باشد. از همین رو توصیه می‌شود مصرف قرص فارماژلیتان را به شب موکول نکنید، تا باعث ایجاد بی‌خوابی برای شما نشود.

کپسول فارماژلیتان را می‌توانید تا ۱۲ هفته مصرف کنید و درصورتی‌که تداخل یا عارضه جانبی خاصی مشاهده نکردید، استفاده از آن را همچنان ادامه دهید. استفاده طولانی مدت فارماژلیتان مانعی ندارد، اما توصیه می‌شود هر چند وقت یک‌بار سطح ویتامین‌های محلول در چربی را چک کنید تا بیشتر از حد مجاز نباشد.

عوارض کپسول فارماژلیتان

به طور کلی عارضه خاصی در مورد مصرف قرص فارماژلیتان گزارش نمی‌شود، با این وجود مکمل‌های حاوی مواد معدنی ممکن است در اوایل مصرف عوارض گوارشی خفیفی ایجاد کنند که با ادامه مصرف برطرف خواهد شد. عوارض شایعی که اغلب در افراد حساس به جینسینگ ممکن است بروز پیدا کند، حالت تهوع، استفراغ، سردرد و در موارد نادری اسهال است.

همچنین توجه داشته باشید جینسینگ می‌تواند مقداری سطح انرژی بدن را بالا برد، به همین دلیل مصرف قرص فارماژلیتان قبل از خواب ممکن است منجر به بی‌خوابی گردد. جینسینگ همچنین ممکن است کمی عوارض گوارشی ایجاد کند، اما این عوارض در اکثر موارد قابل توجه نیست.

قیمت کپسول فارماژلیتان

برای تهیه قرص فارماژلیتان می‌توانید به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما یک راه آسان‌تر جهت خرید و اطلاع از قیمت کپسول فارماژلیتان سفارش اینترنتی این محصول از سایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. این فروشگاه با ارائه تخفیفات ویژه و تامین انواع مکمل‌های اصل و معتبر، سفارشات شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید انواع مکمل‌ها از جمله قرص و شربت مولتی ویتامین بزرگسالان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید شربت مولتی ویتامین بزرگسالان

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌ها و محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

این محصول برای مصرف بزرگسالان و افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. برای کودکان و نوجوانان، کپسول فارماژلیتان مخصوص این سن از همین شرکت و با بسته بندی متفاوت وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند.

کپسول فارماژلیتان برای چی خوبه؟

این محصول یک مکمل مولتی ویتامین است که به پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. همچنین به دلیل حضور جینسینگ در فرآورده باعث افزایش قوای ذهنی و جسمی می‌شود. علاوه بر این در بهبود حافظه، افزایش تمرکز، رفع خستگی و ضعف، تقویت پوست و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.

قرص فارماژلیتان کی بخورم؟

بهترین طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان مطابق با تجویز پزشک یا داروساز است. اما قرص فارماژلیتان محتوی یک برگه راهنما می‌باشد که طبق آن می‌توانید روزانه یک عدد کپسول را به هنگام صبح و همراه با صبحانه میل نمایید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

12 دیدگاه دربارهٔ «طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان»

  1. امیراشکان سینائی

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما همکاران عزیز،
    مستدعی است در عکس تبلیغاتی نسبت به تغییر کپسول دو رنگ به سافت ژل قهوه ای رنگ اقدام نمایید. کپسول(سافت ژل) فارماژلیتان به رنگ قهوه ای می باشد. با تشکر دکتر سینائی (کارشناس QA داروسازی دانا )

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهی و تذکر شما، تصویر به روزرسانی شد
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      سپاس از همراهیتون، خوشحالیم مطالب براتون مفید بوده
      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

  2. سلام. من همیشه مصرف میکردم. اما چون سویا داره و مقدارش بالاست برای تیروئید کم کار مناسب نیست. درسته یا نه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فارماژلیتان محتوی سویا نیست، بلکه محتوی لسیتین سویا ست. البته اکثر قریب به اتفاق مطالعات نشان داده اند حتی خود سویا هم تاثیر قابل توجهی بر تیروئید ندارد و در نتیجه نباید افراد مبتلا به کمکاری تیروئید را از مصرف آن منع کرد. فارماژلیتان در افرادی مبتلا به کمکاری تیروئید منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام وقت بخیر برای چاقی بدن چی توصیه میکنید که برگشت پذیر نباشه و اینکه به پیجهای اینستا تو این زمینه میشه اعتماد کرد، فارماتون می‌تونه تاثیر داشته باشه
    ممنون

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام برای اینکه وزنی که اضافه میکنید برنگردد، باید کالری دریافتی شما از کالری مصرفی تان بالاتر باشد. شما می توانید از پودر گین آپ استفاده کنید. این پودر که در افراد ورزشکار و غیر ورزشکار قابل استفاده است، باید تا زمان رسیدن به وزن دلخواه روزی ۵ پیمانه و بعد از آن روزی ۲.۵ پیمانه میل شود. با این روش، معمولا کالری دریافتی بالا می ماند و برگشت وزن را نداریم.
      پیج های پرشماری در اینستاگرام فعالیت می کنند که برخی قابل اعتماد و برخی نامعتبر هستند؛ نمیشود همه این پیج ها را یکجا قضاوت کرد.
      فارماتون محتوی زینک و ویتامین های بی است که در افزایش اشتها می توانند موثر باشد، اما جنسینگ هم دارد که معمولا برای کاهش وزن کمک کننده است. پس نمی شود فارماتون را به عنوان یک مکمل مناسب برای افزایش وزن معرفی کرد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام بابت اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم. البته باید توجه داشت فارماژلیتان محتوی جنسینگ است اما مولتی ویتامین یوروویتال فاقد این گیاه می باشد.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید