عوارض قرص فلوردو چیست؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

قرص‌های لاغری گیاهی چند سالی است که سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. عده‌ای از مزایا و تاثیرات مثبت این قرص‌ها برای کاهش وزن سریع می‌گویند و عده‌ای نیز نگران عوارض آن‌ها هستند و دائم آن‌ها را نقد می‌کنند. فلوردو یکی از مشهورترین قرص‌های لاغری گیاهی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. از طرفی هم ابهامات درباره عوارض آن بیشتر شده و افرادی که به دنبال راه‌های آسان برای لاغری هستند، می‌خواهند قبل از خرید قرص لاغری فلوردو از تاثیرات آن در بدن آگاه باشند.

ما در این مطلب مجله سلامتی مفید طب با بررسی نظرات پزشکان و متخصصین داروساز، تاثیرات و عوارض قرص فلوردو را برای شما شرح می‌دهیم تا اگر در مورد این قرص لاغری گیاهی دچار ابهام شده‌اید، پاسخ ابهامات خود را پیدا کنید.

معرفی قرص لاغری فلوردو

قرص لاغری گیاهی فلوردو

قرص گیاهی فلوردو، محصولی از شرکت سینافرآور است که برای کمک به لاغری بدون عوارض به کمک گیاهان دارویی تهیه شده‌است. این محصول با ترکیب ۶ گیاه مؤثر برای افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی تولید شده‌است که در کنار هم تأثیر فوق العاده ای در کاهش وزن دارند. ترکیب این گیاهان در کنار این تأثیر، سبب کاهش کلسترول بد خون، بهبود ناراحتی‌های گوارشی از جمله نفخ، رفلاکس و التهاب و بهبود آسیب‌های کبدی در زمان چاقی (سیروز کبدی) نیز می‌شود.

جهت درک بهتر عوارض قرص فلوردو، بهتر است ابتدا با ترکیبات این قرص گیاهی لاغری و تاثیرات آن‌ها در بدن آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

با دیدن ویدئوی توضیحات دکتر ضحا مرتضوی درباره این محصول نیز می‌توانید با این محصول بیشتر آشنا شوید:

ترکیبات قرص لاغری گیاهی فلوردو

قرص لاغری فلوردو، فقط از گیاهان دارویی تهیه شده و هیچگونه ترکیبات شیمیایی (ترکیبات رایج و پر عوارض در قرص‌های لاغری شیمیایی) در آن به کار نرفته است. آشنایی با گیاهان دارویی به کار رفته در این قرص می‌تواند ما را نسبت به تاثیرات و سازگاری آن در بدنمان آگاه‌تر کند.

گیاهان زیر ترکیبات اصلی فلوردو را تشکیل می‌دهند:

چای سبز

نام این گیاه را در بسیاری از محصولات لاغری گیاهی دیده‌ایم. چای سبز حاوی ماده موثری به نام کاتچین (کاتشین) است که نقش اصلی را در روند چربی سوزی در بدن ایفا می‌کند. این ماده یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که با افزایش سوخت و ساز چربی‌ها در بدن، اشتهای کاذب را از بین برده و کالری ورودی به بدن را از این طریق کاهش می‌دهد.

نعناع فلفلی

این گیاه از خانواده نعناع نیز جزو دوست داران سیستم گوارش است و در افرادی که دچار التهاب روده و سندروم روده تحریک پذیر شده‌اند، علائم را کاهش می‌دهد. این گیاه هم سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که در کاهش اشتها و کوچک کردن معده و در نتیجه لاغری با گیاهان دارویی مؤثر است.

علف طلایی

شرکت سینافرآور در قرص لاغری فلوردو این گیاه را استفاده کرده چون این گیاه یک ضد التهاب گیاهی است و از تجمع چربی‌ها در نقاط مختلف بدن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، تحقیقات مختلفی نشان داده است که علف طلایی می‌تواند با تنظیم ژن‌های سنتزکننده و افزایش‌دهنده اندازه سلول‌های چربی، میزان آن‌ها را در بدن کنترل کرده و سبب لاغری شود.

ختمی

ختمی سرشار از مواد معدنی مغذی از جمله ویتامین C، B، کلسیم، روی، آهن و… است. این گیاه راه حلی برای شایع‌ترین مشکل سلامتی در افراد چاق، یعنی کبد چرب، محسوب می‌شود. زیرا از تجمع چربی در کبد جلوگیری می‌کند. عصاره این گیاه برای کاهش نفخ و یبوست نیز بسیار مؤثر است.

انجدان رومی

این گیاه برای تقویت سیستم گوارش و کمک به هضم بهتر غذا در قرص لاغری گیاهی فلوردو گنجانده شده‌است. انجدان با افزایش سرعت هضم چربی از جذب بیشتر آن جلوگیری می‌کند.

سیاه توسه

گیاه سیاه توسه یا سیاه اربعه حاوی ترکیبات موثری همچون تانن ها و آنتراکینون ها است که نقش موثری در کاهش یبوست دارند. البته که این ترکیبات آنتی اکسیدان خاصیت ضد سرطانی نیز داشته و در درمان سیروز کبدی نیز بسیار مؤثر است.

خرید قرص فلوردو

عوارض قرص لاغری فلوردو برای بدن

همانطور که در بخش قبل خواندید، قرص لاغری فلوردو از چند مکانیسم مؤثر یعنی کاهش اشتها، افزایش سوخت ساز بدن و افزایش چربی سوزی برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌کند. همه این مکانیسم‌ها توسط عصاره‌های کاملاً گیاهی در بدن اعمال می‌شود و هیچگونه ماده مصنوعی شیمیایی در آن دخیل نیست. به همین دلیل این قرص با بدن افراد زیادی سازگار است.

عوارض قرص لاغری فلوردو نیز تا حد زیادی به مکانیسم عملکرد آن در بدن برمی‌گردد. طبق تحقیقات انجام‌شده روی این محصول و طبق نظر پزشکان تغذیه و داروسازان، این قرص به دلیل گیاهی بودن، هیچگونه عارضه‌ای برای افراد سالم ندارد.

درست است که این قرص ادعا می‌کند که هیچ عوارضی برای افراد سالم ندارد؛ اما اگر قصد خرید قرص لاغری فلوردو را دارید، حتماً قبل از خرید به این دو نکته مهم توجه کنید:

  1. اول اینکه افرادی که به گیاهان موجود در ترکیبات این قرص حساسیت شناخته‌شده دارند، ممکن است پس از مصرف آن دچار واکنش‌های آلرژیک شوند.
  2. دوم اینکه وجود ترکیبات ملین گیاهی در این قرص باعث می‌شود مصرف بیش از حد آن فرد را دچار اسهال کند. اسهال طولانی مدت نیز سبب از دست رفتن آب و الکترولیت‌های مهم بدن می‌شود.

پس اگر قرص فلوردو را به میزان توصیه‌شده مصرف کنید و نسبت به سازگاری گیاهان موجود در آن با بدن خود آگاه باشید، این قرص هیچگونه عوارضی برای شما نخواهد داشت و در روند کاهش وزن هم به شما کمک می‌کند.

قرص فلوردو بهتر است یا هزال؟

قرص هزال و فلوردو هر دو متعلق به یک شرکت داروسازی هستند اما محتویات مختلفی دارند. دلیل این تفاوت این است که افرادی که به گیاهان موجود در قرص فلوردو حساسیت دارند، بتوانند از خواص سایر گیاهان مؤثر برای لاغری بهره ببرند.

هر دو این قرص‌ها مکانیسم‌های یکسانی را با استفاده از عصاره‌های گیاهی در بدن اجرا می‌کنند تا در نهایت به کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کنند. بنابراین تفاوتی در میزان تأثیر آن‌ها وجود ندارد. در مقاله مقایسه قرص هزال و فلوردو جزئیات بیشتری از آن‌ها را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا راحت‌تر انتخاب نهایی خود را بین این دو قرص لاغری گیاهی محبوب انجام دهید.

لاغری سریع و بدون عوارض با قرص فلوردو ممکن است؟

همانطور که می‌دانید، لاغری سریع به خودی خود بدون عوارض ممکن نیست! زیرا ایجاد تغییرات زیاد در بدن آن هم در مدت کم چه برای کاهش یا افزایش وزن، بدن را تحت فشار قرار داده و آسیب‌های جدی به بار می‌آورد. پس لاغری سریع و بدون عوارض وعده توخالی بیش نیست! اما خبر خوب این است که مصرف قرص فلوردو همراه با رعایت یک رژیم متعادل لاغری و فعالیت بدنی روزانه، تلاش‌های شما برای کاهش وزن را موثرتر کرده و با یک سرعت منطقی شما را به وزن ایده آل مد نظرتان می رساند.

برای خرید قرص لاغری فلوردو یا سایر قرص‌های لاغری گیاهی، می‌توانید به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفید طب) مراجعه کنید و از بین بهترین برندهای موجود، مناسب‌ترین گزینه برای خودتان را انتخاب کنید.

خرید قرص لاغری فلوردو

در ادامه به برخی از سوالات شما درباره‌ی قرص فلوردو پاسخ داده‌ایم. با این حال اگر بازهم سوالی درمورد استفاده از این قرص لاغری یا سایر قرص‌های لاغری گیاهی دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات شما درباره قرص فلوردو

بهترین زمان مصرف قرص فلوردو کی است؟

بهترین زمان مصرف قرص فلوردو، نیم ساعت قبل از نهار و نیم ساعت قبل از شام است. اگر کم خونی فقر آهن دارید، یک قرص بعد از نهار و یک قرص بعد از شام مصرف کنید.

قرص فلوردو چه عوارضی دارد؟

قرص فلوردو اگر طبق دستور مصرف شود، عوارضی ندارد. مگر اینکه به گیاهان موجود در آن حساسیت داشته باشید.

با مصرف قرص فلوردو چقدر لاغر می شویم؟

میزان کاهش وزن با قرص فلوردو تا حد زیادی به شرایط سلامتی و رعایت رژیم لاغری و فعالیت بدنی شما بستگی دارد. علت چاقی (مثلا کم کاری تیروئید) نیز در میزان اثرگذاری این قرص لاغری گیاهی موثر است.

چه افرادی نباید قرص فلوردو را مصرف کنند؟

کودکان زیر ۱۸ سال، مادران باردار و شیرده، افراد مبتلا به انسداد یا تنگی روده یا دردهای ناشناخته شکمی نباید از این قرص لاغری استفاده کنند.

آیا قرص لاغری فلوردو برای مشکلات گوارشی خوب است؟

بله. نعناع فلفلی، انجدان و ختمی اثرات بسیار خوبی روی کاهش دردهای شکم و روده دارند و عملکرد معده و روده را بهبود می‌دهند.

بیشتر بخوانید


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

16 دیدگاه دربارهٔ «عوارض قرص فلوردو چیست؟»

  1. سلام دو روز قبل از ناهار قبل ازشام از فلوردو استفاده کردم بالای نافم درد شدید و دلپیچه گرفتم و سردرد شدید علتش میتونه چی باشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، چنانچه پس از مصرف قرص فلوردو دچار تحریکات گوارشی می شوید احتمال دارد شما نسبت به یک و یا چند ترکیب ان قرص حساسیت داشته باشید و در صورت تکرار دارو را قطع و به پزشک مراجعه داشته باشید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام من قرص سودابروفلوردووتصفیه کننده ی خون مصرف میکنم مدتی است خارش شدیددارم باتوجه به اینکه تصفیه کننده خودش رفع خارش می‌کنه ممکنه ازعوارض فلوردوباشه

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام هر کدام از داروهایی که نام بردید محتوی چند ترکیب گیاهی است که هر کدام از آن ترکیبات احتمال ایجاد خارش و حساسیت را دارند. مدتی مصرف فلوردو را قطع کنید اگر خارش برطرف شد نشان می دهد عامل خارش فلوردو بوده است.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تاثیری که میفرمایید تا به حال به عنوان عارضه مصرف فلوردو گزارش نشده است. این محصول با توجه به ترکیبات و مکانیسم اثری که دارد نمی تواند سبب افزایش حرارت در برخی از نقاط بدن شود.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  3. سلام ، من ۱۷ سالمه و تنبلی تخمدان و کم‌کاری تیروئید دارم ، پزشکم برام پونیکا و فلوردو تجویز کردن ولی از وقتی استفاده میکنم بدنم کهیر زده و بشدت میخاره
    آیا از عوارض قرص فلوردو هست؟!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      فلوردو و پونیکا و تقریبا همه داروهای گیاهی می توانند در برخی از مصرف کنندگان ایجاد واکنش های حساسیتی کنند. برای تشخیص اینکه علائم حساسیت شما ناشی از فلوردو است یا پونیکا، باید یکی از اینها را قطع کنید، اگر علائم برطرف شود یعنی به آن محصول حساسیت داشته اید. برای تجویز درمان جایگزین هم باید با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      بله برای تاثیرگذاری فلوردو داشتن رژیم غذایی کم کالری و ورزش منظم ضروری است.
      عوارض گوارشی مانند اسهال با این محصول دیده شده است.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فلوردو در دوران یائسگی یا در موارد کمکاری تیروئید، منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. با سلام
      منع و احتیاطی از طرف شرکت سازنده فلوردو در زمان شیردهی گفته نشده است، اما ممکن است مصرف فلوردو روی مزه و کیفیت شیر تاثیر داشته باشد لذا قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
      با احترام، مسئول فنی داروخانه (دکتر داروساز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع