شربت ایمیونس چیست و چه مزایایی برای سیستم ایمنی بدن شما دارد؟

مزایای شربت ایمیونس برای سیستم ایمنی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

سیستم گوارش، گردش خون، استخوان‌ها و عضلات هرکدام در بدن ما وظیفه‌ای به عهده دارند، اما سیستم ایمنی وظیفه‌اش دفاع از همه این بخش‌ها است. به همین دلیل هم رسیدگی و تقویت آن تا این حد اهمیت دارد. به خصوص که این روزها تعداد بیماری‌های واگیردار و غیر واگیردار روز به روز بیشتر هم می‌شود! شربت ایمیونس یک داروی تقویتی است که یک زره فولادی برای سیستم ایمنی بدن شما تأمین می‌کند تا با قدرت بیشتر به جنگ ویروس‌ها و باکتری‌ها برود. اگر هنوز با این شربت پرخاصیت آشنا نشده‌اید یا می‌خواهید بیشتر از تاثیرات و فواید آن آگاه شوید، در ادامه این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا به شما بگوییم شربت ایمیونس چیست و چه تاثیراتی در بدن شما دارد.

شربت ایمیونس برای چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، داروی ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری‌های واگیردار و شایع تهیه شده است. این شربت حاوی املاح و ویتامین‌های مهمی است که نیازهای سلول‌های دفاعی شما را برای مبارزه با عفونت‌ها تأمین کرده و گاهی خود نیز در نابودی عوامل بیماری زا نقش دارند! در ادامه به شما می گوییم، که چگونه این شربت تقویتی بدن شما را در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌کند و چرا مصرف آن در همه فصول سال (نه فقط فصول سرد) لازم و ضروری است؟

شربت ایمیونس بهترین شربت برای تقویت ایمنی
شربت ایمیونس؛ بهترین شربت برای تقویت سیستم ایمنی

ترکیبات شربت ایمیونس ویتابیوتیکس؛ بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی

در اولین قدم برای آشنایی بیشتر با شربت تقویت ایمنی ایمیونس، بهتر است نگاهی به ترکیبات آن بیاندازیم تا بهتر فواید آن را درک کنیم. شرکت انگلیسی ویتابیوتیکس در این داروی تقویتی خود از همه ریز مغذی‌های مهم برای افزایش ایمنی بدن، از جمله آمینو اسیدهای ضروری مانند آل کارنیتین، بتاکاروتن ها و ویتامین‌ها و املاح معدنی استفاده کرده است.

بتاکاروتن های شربت تقویتی ایمیونس

بتاکاروتن ها نقش اصلی در فرایند تولید ویتامین A دارند و در واقع پیش ساز این ویتامین محسوب می‌شوند که نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی دارد. به جز این اثر مهم، بتاکاروتن ها خاصیت آنتی اکسیدانی نیز دارند و تولید گروهی گلبول‌های سفید را در خون افزایش می‌دهند. آنتی اکسیدان بودن این ترکیبات از آسیب رسیدن سلول‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو (آسیب رادیکال‌های آزاد) جلوگیری می‌کند.

ریزمغدی‎‌های شربت ایمیونس
ویتامین‌ها و املاح شربت ایمیونس

ویتامین‌های شربت ایمیونس

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس همه ویتامین‌های ضروری برای ایمنی زایی در بدن را در ترکیبات خود دارد. هرکدام از این ویتامین‌ها مانند یک دوپینگ برای سیستم ایمنی عمل می‌کنند. ویتامین‌های گروه B (B1,B3,B5,B6,B7,B9,B12) برای رفع کم خونی و خون سازی طبیعی، بهبود خونرسانی به سلول‌های دفاعی بدن، حفاظت از سلول‌های عصبی بدن و جلوگیری از ایجاد حمله خود ایمنی و افزایش تولید سلول‌های دفاعی از جمله لنفوسیت‌ها مؤثر هستند.

در کنار این‌ها ویتامین‌های محلول در چربی A، E و D از اولین سد دفاعی بدن یعنی پوست و غشاءهای مخاطی حفاظت می‌کند تا در صورت آسیب دیدگی سریع‌تر ترمیم شده و عفونت از این طریق وارد بدن نشود. در ضمن ویتامین D در برقراری ارتباط بین سلول‌های دفاعی نیز نقش دارد.

ویتامین C نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی، به رفع التهاب‌های بدن در بیماری مانند التهاب گلو و سینوس‌ها کمک می‌کند و آسیب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

املاح و مواد معدنی ایمیونس ویتابیوتیکس

سیستم ایمنی بدن ما برای عملکرد سریع و قدرتمند علاوه بر ویتامین‌ها، به املاح معدنی نیز نیاز دارد. املاح معدنی ضروری بدن وظیفه تأمین انرژی و تعدیل سوخت و ساز بدن را به عهده دارند. هرچه منبع انرژی بیشتری در اختیار سلول‌های دفاعی باشد، با قدرت بیشتر به نابودی عفونت‌ها و عوامل بیماری زا می‌روند.

زینک، ید، آهن، سلنیوم، منگنز، کروم و مس عناصر مهم شربت ایمونس هستند که در بدن وظیفه بهینه کردن سوخت و ساز، خون رسانی بهتر، تأمین انرژی، بهبود عملکرد تیروئید و تعدیل هورمون‌های تیروئیدی، مبارزه با عفونت‌ها و ایفای نقش ضد التهابی را بر عهده دارند.

سایر ترکیبات شربت تقویت ایمنی ایمیونس

آل کارنیتین و کولین دو ترکیب دیگر شربت تقویت کننده سیستم ایمنی هستند که نقش مهمی در ایمنی زایی در بدن دارند.

ال کارنیتین آمینو اسیدی است که خود از ترکیب دو آمینو اسید ضروری لیزین و متیونین تشکیل شده است. آمینو اسیدهای ضروری اصلی‌ترین ترکیبات برای تشکیل پروتئین‌ها در بدن هستند. پروتئین‌ها هم تقریباً در تمام بخش‌های بدن نقشی بر عهده دارند. در واقع برای تشکیل سلول‌های دفاعی بدن و ترمیم سلول‌های آلوده شده یا جایگزین کردن آن‌ها، وجود آمینو اسید ال کارنیتین ضروری است. در ضمن تحقیقات نشان داده است که این ترکیب می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌های قلبی و مغزی هم مؤثر باشد!

کولین شیبه ویتامینی است که نقش مهمی در حفاظت از رشد و تقویت عملکرد سلول‌های مغز دارد. این ریزمغذی مهم نیز از آسیب سلول‌های مغز در برابر حملات خود ایمنی بدن جلوگیری می‌کند.

شربت ایمیونس برای تقویت سیستم ایمنی شما چه فوایدی دارد؟

  • دارای اثر آنتی اکسیدان قوی
  • افزایش گلبول‌های سفید خون
  • افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها
  • تأمین انرژی بیشتر و کاهش ضعف بدن
  • کاهش دوره نقاهت بیماری‌های ویروسی
  • کاهش شدت واکنش‌های آلرژیک در بدن
  • حفاظت از سلول‌های مغز در برابر حملات خود ایمنی
  • مهار اثر عوامل عفونت زا (ویروس، باکتری، انگل، قارچ و…)
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر دار (سرماخوردگی و آنفولانزا)
  • محافظت از غشاءهای مخاطی و سلول‌های پوست در برابر آلودگی‌های محیط
نقش شربت ایمیونس در سرماخوردگی
تاثیر شربت ایمیونس برای درمان سرماخوردگی

نقش شربت ایمیونس در سرماخوردگی چیست؟

اصلی‌ترین تأثیر شربت ایمیونس در واقع زمانی مشخص می‌شود که ما دچار سرماخوردگی شده‌ایم یا در معرض ابتلا به آن قرار داریم. اگر در همه طول سال به فکر تجهیز و قدرتمند کردن سیستم ایمنی بدن خود باشیم و کمبودهای این سیستم را با مصرف شربت ایمیونس جبران کرده باشیم، اصلاً نباید در فصول سرد سال که احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا زیاد است مریض شویم! یا اگر هم احیاناً مریض شدیم، بیماری را با علائم خیلی ضعیف و به اصطلاح سبک پشت سر می‌گذاریم.

البته استفاده از مزایا و فواید شربت ایمیونس ویتابیوتیکس در طول سرماخوردگی نیز تأثیر دارد و می‌تواند در کاهش شدت علائم سرماخوردگی (سردرد، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف و بی حالی) و طول دوره نقاهت موثر باشد.

بیشتر بخوانید: شربت ایمیونس در سرماخوردگی

شربت ایمیونس برای چه کسانی است
شربت ایمیونس برای تقویت ایمنی همه سنین!

شربت تقویت سیستم ایمنی ایمیونس برای چه کسانی مناسب است؟

شربت ایمیونس عاری از هرگونه رنگ‌های مصنوعی، مواد نگهدارنده و لاکتوز است به همین دلیل با بدن همه افراد در همه سنین سازگار است. البته مصرف این شربت تقویتی محدویت هایی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

میزان مصرف شربت تقویتی ایمیونس برای کودکان

شربت ایمیونس برای تقویت فرزندان ما به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی نیز بسیار تاثیرگذار است. اما مصرف این شربت برای کودکان زیر ۳ سال توصیه نمی‌شود. مگر اینکه توسط پزشک متخصص اطفال تجویز شده باشد.

برای کودکان مصرف روزی دو بار و هر بار نصف تا یک قاشق مرباخوری (۲.۵ تا ۵ میلی لیتر) از ایمیونس کافی است.

میزان مصرف شربت تقویتی ایمیونس برای بزرگسالان

بزرگسالان، به خصوص افراد مسن، نیز باید به فکر افزایش ایمنی بدن خود باشند. بسیاری از ما به دلیل مشغله کاری فراوان از مصرف مواد مغذی و مفید و تأمین ریزمغذی‌های ضروری بدن خود در طول روز غافل می‌شوید. از این رو، مصرف شربت تقویتی ایمیونس می‌تواند در جبران کمبودهای بدن و ضعف سیستم ایمنی به ما کمک کند.

مصرف روزی ۱ الی ۲ قاشق مرباخوری، دو بار در روز برای بزرگسالان کافی است. مگر در زمان ابتلا به بیماری، طبق دستور پزشک این میزان تغییر کند.

سوالات درباره شربت ایمیونس
نظرات و سوالات درباره شربت تقویتی ایمیونس

نظرات و سؤالات درباره داروی ایمیونس

حال که با تأثیر داروی ایمیونس در بدن آشنا شدیم، وقت آن رسیده است که به چند سؤال پرتکرار درباره این شربت تقویت کننده ایمنی پاسخ دهیم.

شربت ایمیونس در بارداری قابل استفاده است؟

ترکیبات شربت ایمیونس برای مادران باردار کاملاً ایمن است و عوارضی ندارد. اما اگر باردار هستید، قبل از مصرف هرگونه شربت و مکملی باید با پزشک خود مشورت کنید.

ایمیونس برای کاهش ریزش مو تاثیری دارد؟

اگر ریزش مو غیر طبیعی به دلیل کمبود زینک، آهن، فولیک اسید، ویتامین‌های گروه B یا سایر ریز مغذی‌ها باشد، احتمالاً با مصرف شربت ایمیونس، کاهش می‌یابد. زیرا این شربت تعداد زیادی از مهم‌ترین ریزمغذی‌های بدن را تأمین می‌کند. در غیر این صورت تاثیری در ریزش مو نخواهد داشت.

شربت تقویتی ایمیونس باعث افزایش اشتها می‌شود؟

یکی از استفاده‌های شربت ایمیونس در کودکان، به جز تقویت سیستم ایمنی، افزایش اشتها است. در کودکانی که به دلیل کمبود آهن، زینک و فولیک اسید دچار کاهش اشتها شده‌اند، مصرف شربت ایمیونس می‌تواند در بازگشت اشتها و میل به غذاخوردن به حالت طبیعی مؤثر باشد.

مصرف شربت ایمیونس برای افراد دیابتی مشکل ساز است؟

نه! شرکت ویتابیوتیکس برای شیرین سازی این محصول از سوکرالوز استفاده کرده که برای افراد دیابتی کاملاً ایمن است و عوارضی ندارد.

شربت ایمیونس برای کودکان زیر دو سال هم قابل استفاده است؟

نه! براساس گفته‌های شرکت سازنده، شربت ایمیونس را نباید برای کودکان زیر ۳ سال استفاده کرد. مگر پزشک متخصص آن را تجویز کرده باشد.

بیشتر بخوانید: شربت ایمیونس برای کودکان

بهترین شربت تقویت سیستم ایمنی بدن را از ما بخواهید!

در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را درباره شربت ایمیونس ویتابیوتیکس و تاثیرات آن در تقویت سیستم ایمنی در اختیار شما قرار دهیم. برای خرید این شربت تقویتی یا سایر محصولات تقویت سیستم ایمنی، کافی است به اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین دکتر اصیلی (مفیدطب) سری بزنید. در مفیدطب می‌توانید از بین بهترین مکمل‌های تقویت ایمنی، محصول مناسب خود را خریداری کنید و آن را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

اگر نظر، تجربه و یا سوالی درباره شربت ایمیونس دارید، با ما درمیان بگذارید. ما سؤالات شما را به کمک دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

خرید سریع شربت ایمیونس


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «شربت ایمیونس چیست و چه مزایایی برای سیستم ایمنی بدن شما دارد؟»

  1. واقعا خداوند در رشته علم بزرگترین پزشک است که ما هر چه بیشتردرس می‌خونیم وبا گونه هایی ازگیاهان آشنا می‌شویم باز هم خیلی چیزها هست که ما نمی دونیم چیه خداوندا بزرگیت شکر….

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام، از این که نظرتان را با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزاریم
      با آرزوی سلامتی برای شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط