عوارض حانبی قرص اگنوگل
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عوارض قرص اگنوگل با توجه به ترکیبات گیاهی و ایمن آن، چندان قابل توجه نیستند. البته شایان ذکر است که مصرف این قرص، می‌تواند برای برخی افراد مضر باشد. برای مثال مبتلایان به سرطان سینه، خانم‌هایی که داروهای ضد بارداری مصرف می‌کنند و… از مصرف قرص اگنوگل منع می‌شوند.

در مقاله پیش رو از مجله سلامت مفید طب می‌خواهیم درباره عوارض قرص اگنوگل صحبت کنیم. با اینکه اگنوگل جز محصولات با ترکیبات گیاهی و سودمند است، پیشنهاد می‌کنیم پیش از مصرف، از ویژگی‌های آن آگاه شوید. اجازه بدهید در ادامه، اطلاعات دقیق‌تری راجع به این محصول به مخاطبان محترم ارائه کنیم.

قرص اگنوگل برای چیست؟

پیش از آنکه درباره عوارض قرص آگنوگل صحبت کنیم، می‌خواهیم موارد کاربرد این محصول را نام ببریم. قرص اگنوگل حاوی عصاره گیاه پنج انگشت است، این دارو برای تنظیم قاعدگی، کاهش علایم آزاردهنده پیش از قاعدگی، کاهش عوارض قبل و پس از یائسگی کاربرد دارد. برخی پزشکان، قرص اگنوگل را در کنار سایر داروها برای بهبود بیماری‌هایی همچون سندرم پلی کیستیک، تنبلی تخمدان و… تجویز می‌کنند.

قرص اگنوگل به واسطه عصاره گیاه پنج انگشت، بر هورمون‌های زنانه تاثیر داشته و برای مواردی که نام بردیم، سودمند واقع می‌شود. در بخش های بعدی راجع به مکانیسم اثر قرص اگنوگل بیشتر صحبت می‌کنیم. اگر می‌خواهید قرص اگنوگل را به صورت اینترنتی تهیه کنید، کافی است روی دکمه زیر کلیک کرده و عملیات خرید را به راحتی انجام دهید.

خرید قرص اگنوگل

قرص اگنوگل برای تنظیم قاعدگی

سیکل قاعدگی زنان به ۴ هورمون بستگی دارد که استروژن و پروژسترون، در آن نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند. میزان ترشح این دو هورمون، توسط هورمون‌های LH و FSH تنظیم می‌شود. LH  و FSH نیز تحت تاثیر هورمون پرولاکتین هستند. اگر ترشح پرولاکتین بیش از حالت طبیعی باشد، اختلالات قاعدگی به وجود می‌آیند.

گیاه پنج انگشت می تواند با مهار ترشح پرولاکتین و تاثیر بر هیپوفیز، ترشح LH و FSH را کنترل کند. در نتیجه تمام این فرآیند‌ها، از افزایش غیر عادی استروژن نیز جلوگیری می‌شود. به این ترتیب قاعدگی تنظیم شده، علایم آزاردهنده پیش از آن (شامل تغییرات فیزیکی و روحی) کمتر خواهند بود.

اگنوگل برای تنظیم قاعدگی
اگنوگل با تنظیم هورمون‌ها، از شدت علائم آزاردهنده پیش از قاعدگی می‌کاهد.

معمولا زنان، اختلالات قاعدگی مانند آمنوره ثانویه را به دلیل وجود عواملی چون استرس، کمبود آهن، کمبود برخی ریزمغذی‌ها و… تجربه می‌کنند. این عوامل می‌توانند در بر هم خوردن تعادل بین ۴ هورمون زنانه، بسیار موثر باشند. قرص اگنوگل به واسطه ترکیبات موثرش، به شکلی که شرح دادیم، در تنظیم هورمون‌های زنانه و سپس تنظیم قاعدگی سودمند واقع می‌شود. عوارض قرص اگنوگل (به عنوان قرص تنظیم قاعدگی) نسبت به فوایدی که مصرف این دارو به همراه دارد، بسیار اندک هستند.

توصیه می‌کنیم، برای تنظیم قاعدگی به پزشک متخصص زنان یا متخصص غدد مترشحه مراجعه نمایید. دارو درمانی به همراه حذف عوامل مخربی که نام بردیم، در تنظیم قاعدگی مفید واقع می‌شوند.

طریقه مصرف قرص اگنوگل برای تنظیم قاعدگی

اگر قرص اگنوگل را برای تنظیم قاعدگی مصرف می‌کنید، باید از روز پنجم تا بیست و یکم دوره، هر شب یک عدد قرص اگنوگل مصرف کنید. برای اطلاع از اینکه تا چند دوره، نیاز به مصرف قرص اگنوگل دارید، باید با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

عوارض اگنوگل برای تنظیم قاعدگی چیست؟

قرص اگنوگل برای تنظیم قاعدگی کاربرد دارد و عوارض جانبی آن به ندرت مشاهده می‌گردد. ممکن است در برخی افراد، پس از مصرف قرص اگنوگل، مشکلات جزیی در گوارش، خارش سطحی پوست یا آکنه به وجود بیاید. چنانچه هر یک از این عوارض را تجربه کردید، از پزشک یا داروساز راهنمایی بخواهید.

برخی افراد پس از مصرف قرص اگنوگل، شاهد افزایش خونریزی در قاعدگی هستند. در این صورت، می‌توانید در دور‌ه‌های بعدی، دوز مصرفی را کاهش دهید. اگر خونریزی همچنان شدید بود، مصرف دارو را قطع کرده و از پزشک راهنمایی بخواهید.

قرص اگنوگل برای کاهش علائم یائسگی

یائسگی در زنان، با تغییرات عمده‌ای در هورمون‌ها به وجود می‌آید. معمولا ۶ ماه پس از آخرین قاعدگی، علایمی همچون احساس گرگرفتگی، کم خوابی، تعریق شدید، تغییرات خلق و خو و… بروز می‌کنند. دلیل عمده این نشانه‌ها، کاهش ترشح دو هورمون استروژن و پروژسترون در بدن زنان است. گیاه پنج انگشت دارای فیتواستروژن بوده که بر روی رسپتور‌های هورمون سروتونین موثر هستند. این ترکیبات می توانند دو عارضه مهم یائسگی یعنی افسردگی و گرگرفتگی را بهبود دهند. بنابراین قرص اگنوگل به واسطه عصاره گیاه پنج انگشت، به عنوان یکی از بهترین مکمل‌های دوران یائسگی پیشنهاد می‌شود.

اگنوگل برای کاهش علایم یائسگی
گیاه پنج انگشت دارای فیتواستروژن بوده که بر روی رسپتور‌های هورمون سروتونین موثر هستند.

طریقه مصرف قرص اگنوگل برای کاهش علایم یائسگی

قرص اگنوگل برای کاهش علایم یائسگی و گرگرفتگی، روزانه یک عدد تا برطرف شدن علائم، مصرف شود.

عوارض مصرف اگنوگل برای یائسگی چیست؟

چنانچه برای کاهش علایم یائسگی، قرص اگنوگل مصرف می‌کنید، عوارض جانبی خاصی تجربه نخواهید کرد. ممکن است همان علایم نادری که در بخش های قبلی نام بردیم، در برخی مصرف کنندگان قرص اگنوگل مشاهده شود. اگر دچار اختلالات هورمونی خاصی هستید، بهتر است پیش از مصرف قرص اگنوگل با پزشک یا داروساز مشورت کنید. البته این نکته برای تمام مصرف کنندگان قرص اگنوگل در تمام سنین صدق می‌کند.

علاوه بر مواردی که به عنوان کاربرد قرص اگنوگل نام بردیم، این محصول می‌تواند برای افزایش باروری، درمان تنبلی تخمدان و برخی دیگر از بیماری‌های مرتبط با اختلالات هورمونی زنانه، تجویز گردد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با پزشک مشورت کنید.

آیا قرص اگنوگل چاق میکند؟

در بررسی عوارض قرص اگنوگل برخی مصرف کنندگان به خواص چاق کننده قرص اگنوگل مشکوک هستند. در واقع قرص اگنوگل هیچ گونه خاصیت چاق کنندگی ندارد. از طرفی ممکن است تنظیم هورمون‌ها، به واسطه مصرف قرص اگنوگل، برای تنظیم و یا کاهش وزن اندکی موثر باشد. با این حال متخصصان بر این باور هستند که مصرف قرص اگنوگل، تغییرات معناداری بین قرص اگنوگل و لاغری هم وجود ندارد.

بررسی تداخل‌های داروی قرص اگنوگل

داروهای پروژسترونی، ضد بارداری، ضد جنون (مخصوصا هالوپریدول)، متوکلوپرامید، لوودوپا، پرامی پکسول، روپیرینول و…  با اگنوگل تداخل دارویی دارد. بنابراین اگر در حال مصرف هر یک از داروهای مذکور هستید، پیش از مصرف قرص اگنوگل، پزشک را در جریان قرار دهید.

موارد منع مصرف قرص اگنوگل

موارد احتیاط و منع مصرف در رابطه با قرص اگنوگل، به شرح زیر است:

  • افرادی که به واسطه بیماری‌های خاص، در شرایط حساس به هورمون قرار دارند باید پیش از مصرف اگنوگل با پزشک یا داروساز مشورت کنند.
  • مصرف قرص اگنوگل، در افرادی که قصد انجام لقاح مصنوعی دارند، ممکن است در پروسه لقاح اختلالاتی ایجاد نماید. بنابراین پیش از مصرف این دارو با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • مصرف قرص اگنوگل در مادران شیرده و خانم‌های باردار ممنوع است.
  • افراد مبتلا به سرطان سینه و سایر سرطان‌های زنان، از مصرف قرص اگنوگل منع می‌شوند.

کلام آخر

مطالبی که برای شما جمع آوری کرده بودیم، به طور اختصاصی به بررسی عوارض قرص اگنوگل پرداخت. همان طور که خواندید، قرص اگنوگل دارای عصاره گیاه پنج انگشت بوده و به واسطه همین ماده، برای تنظیم قاعدگی، کاهش علایم یائسگی، کاهش عوارض پیش از قاعدگی و… کاربرد دارد. همچنین قرص آگنوگل عوارض نادری داشته و تنها ممکن است عوارض گوارشی خفیف یا خارش بدن در برخی افراد بروز کند.

خرید قرص اگنوگل

شما می‌توانید برای تهیه انواع دارو یا مکمل‌های مورد نیاز خود، به داروخانه آنلاین مفید طب مراجعه کنید. سوالات درباره قرص اگنوگل را در بخش نظرات ثبت نمایید تا داروسازان مفید طب در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

سوالات متداول

قرص اگنوگل برای چیست؟

اگنوگل برای تنظیم قاعدگی، کاهش علایم PMS، کاهش علایم یائسگی و برخی دیگر از بیماری‌های مرتبط به هورمون‌های زنان کاربرد دارد.

آیا قرص اگنوگل چاق میکند؟

خیر. قرص اگنوگل تاثیری بر کاهش یا افزایش وزن ندارد.

موارد منع مصرف قرص اگنوگل چیست؟

مصرف قرص اگنوگل برای خانم‌های باردار، مادران شیرده، مبتلایان به سرطان سینه، مبتلایان به بیماری‌های خاص که در شرایط حساس به هورمون قرار دارند ممنوع است.

عوارض قرص اگنوگل چیست؟

این محصول گیاهی ممکن است سبب خارش بدن گردد و یا با عوارض گوارشی همراه باشد که روکش دار بودن این قرص سبب شده است که این عوارض گوارشی خفیف باشد و کمتر رخ دهد.

طریقه مصرف قرص اگنوگل برای تنظیم قاعدگی چگونه است؟

برای تنظیم قاعدگی، از روز پنجم تا بیست و یکم دوره، هر شب ۱ عدد قرص اگنوگل مصرف شود.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

55 دیدگاه دربارهٔ «بررسی عوارض قرص اگنوگل»

  1. سلام قرص اگنوگل مصرف میکنم بختطر کیست تخمدان تقریبا سه ماه موهای بدنم کم و نازک و بی رنگ بودن الان یک ماه بیشتر ک خیلی تیره و زخیم شدن ایا ربط به قرص اگنوگل داره ؟؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، جهت رفع این مشکل و علت یابی آن نیاز است به متخصص غدد مراجعه داشته باشید و آزمایش هورمون ها صورت گیرد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. با سلام، من برای آبان پریود نشدم و ازمایش هورمون وسونو دادم مشکلی نداشتم،آذر با قرص مدروکسی پروژسترون پریود شدم. دی ماه هم تاخیر داشتم و با پروژسترون پریود شدم. دوبار آزمایش هورمون دادم که نرمال بود. یکبار سونو دادم مشکلی نداشتم. برای تنظیم پریود از پنجمین روز پریودی دیماه قرص آگنوگل مصرف کردم و یعد از ۲۱ روز قطع و ۷ روز استراحت دوباره مصرف کردم. اما الان ۳۳ روز میگذره و پریود نشدم. میتونم ۷ روز مدروکسی پروژسترون همزمان با آگنوگل استفاده کنم تا پریود بشم؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، آگنوگل نباید همراه با داروهای پروژسترونی (مانند مدروکسی پروژسترون) و قرص‌های ضدبارداری مصرف شود.
      با احترام دکتر داروساز

  3. سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم قرص اگنوگل مصرف میکنم تنبلی تخمدان دارم بعد یبوست آورد برام مصرف کنم یا نه بعدم قرص اگنوگل جلو گیری از بار داری هم میشه استفاد کرد یا قرص ال دی هم استفاد کنم یا نه چکار کنم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، خیر به هیچ عنوان قرص آگنوگل در جلوگیری از بارداری موثر نمی باشد. ضمن اینکه مصرف هم زمان قرص آگنوگل و قرص ال دی منع مصرف دارد و نباید همراه یکدیگر استفاده شوند.

      با احترام دکتر داروساز

  4. سلام
    آگنوگل توسط جراح زنان بعد از برداشتن رحم و تخمدان برای عوارض یائسگی تجویز شده .توده هایی خوشخیم در سینه دارم و هر ۶ ماه تحت نظر هستم .این قرص باعث بیشتر شدن یا بدخیمی توده های سینه نمیشه؟

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام دوست گرامی، با توجه به اینکه نوع توده مشخص نمی‌باشد مصرف این قرص تنها با تجویز و نظر پزشک متخصص برای شما خواهد بود.
      با احترام دکتر داروساز

  5. سلام خدمت شما دوستان عزیز من قرص چربی و همچنین قرص لورکسین برای تروئید میخورم آیا تداخل دارویی ندارد وازتیمایب ۱۰ایا تداخل دارویی ندارد

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      آکنوگل با قرص هایی که ذکر کردید تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  6. سلام من سرطان تیرویید بدخیم داشتم نه ماه پیش جراحی شدم یه چند ماهی که تنظیمات پریودیم بهم خورده الان ماه دوم که اگناگول میخورم برام مشکلی نداره؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آگنوگل در افرادی که سابقه سرطان تیروئید دارند منع مصرف ندارد. با این حال، بهتر است در خصوص مصرف این محصول با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز 

  7. درود بر شما، ۵۵ ساله هستم و ریزش موی ژنتیکی از طرف مادری دارم چند سالی است که موهام کم پشت شده و جلوی سرم کمی خالی شده، حدود ۲ سالی هم است بشدت ریزش مو پیدا کردم چند سالی هم هست که ماینوکسیدیل زدم ولی فایده نداشت دکتر گفت چون ارثی هست کاری نمیشه کرد. حدود تقریبا ۹ ماه است اگنوگل برای گرگرفتگی یائسگی دکتر زنان برام تجویز کرده و مصرف میکنم، بطور باور نکردنی تقریبا ۱ ماه بیشتر است که ریزش موهام قطع شده و لابه لای موها ی سرم پر از موی جدید است و حجم کف سرم خیلی خوب شده،و بسیار بسیار خوشحالم
    سوالم اینه امکان داره از مصرف اگنوگل باشه؟
    چون من داروی دیگه ایی مصرف نمیکنم، حتی برای ریزش موهام، چون از دکتر قطع امید کرده بودم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه موجود در آگنوگل، گیاه پنج انگشت نام دارد. فعلا در منابع علمی خاصیت ضد ریزش مو به گیاه پنج انگشت نسبت داده نشده است. با این حال، از نظر تئوری، می توان این پدیده را به این صورت توجیه کرد که ریزش موی شما ناشی از بی نظمی هورمون بوده است؛ و آگنوگل با رفع بی نظمی هورمونی و ایجاد تعادل در هورمون هایتان، ریزش موی شما را برطرف کرده است.
      ​​​​​​​​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  8. سلام من ۲۴ سالمه قرص اگنوگل مصرف میکنم این قرص تاثیر منفی بر روی لیزر موهای زائد نداره؟
    اگر تاثیر منفی دارع الانکه نصفشو مصرف کردم بقیشو نخورم قط کنم ؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص آگنوگل با لیزر موهای زائد تداخلی ندارد.
      ​​​​​​​با احترام دکتر داروساز

  9. سلام ۵۴سال سن دارم گرگرفتگی شدید دارم من قرص اگنوگل موثره آیا قرص اگنوگل برای گرگرفتگی شدید موثره؟تا چند دوره مجاز به استفاده هستم؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آگنوگل در رفع گرگرفتگی بانوان در سنین یائسگی کاملا موثر است.
      آگنوگل برای یک سال قابل استفاده است. در مطالعات دیده شده که مصرف آگنوگل برای مدت های طولانی تر هم بی خطر بوده است.
      با احترام دکتر داروساز

  10. سلام وقتتون بخیر من ۲۴ سالمه و حدود دو سالی هست که هورمون‌ هام به هم ریخته و هورمون مردانه و پرولاکتینم بالاست وریزش موی شدید پریود های نامنظم ،کیست تخمدان داشتم که با قرص ضد بارداری برطرف شده ، الان سه ماهی هست که پریود نشدم میخواستم برای پریود شدن این قرص را مصرف کنم ایا برای مشکل من مناسب است؟

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      با سلام
      در صورتی که مجددا سونوگرافی داده اید و مطمئن هستید کاملا درمان شده اید و هیچ قرص هورمونی دیگری استفاده نمیکنید، میتوانید از این دارو برای تنطیم قاعدگی خود استفاده کنید. با این حال باز هم اگر پس از یک دوره مصرف دارو، مجددا دچار بهم ریختگی قاعدگی بودید، به پزشک زنان مراجعه نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    2. با سلام ۴۱ ساله هستم مجرد
      به علت fsh بالا یعنی ۵۰ دکتر بهم اگنوگل داده آیا میشه با اگنوگل,fsh ۵۰ رو پایین اورد
      می تونید بگید با ورزش و اصلاح سبک و مدیتیشن یوگا و داروی اگنوگل
      چقدر پایین میاد و داروی زینک با اگنوگل تداخل دارویی دارد یا نه؟

      1. دکتر مهلا دهقانپور

        باسلام دوست گرامی، مقادیر هورمون FSH در مراحل مختلف یک چرخه قاعدگی متغیر می باشد.در برخی روز ها پایین تر و در برخی روز ها بالاتر است. اما درمان ازیاد آن، نیازمند دارودرمانی توسط پزشک متخصص دارد.
        سبک زندگی سالم (مانند ورزش و دوری از اضطراب و …) می تواند در تعادل هورمونی بسیار موثر واقع گردد.
        داروی آگنوگل با قرص زینک تداخلی ندارد.
        با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام آگنوگل برای کاهش علائم آزاردهنده یائسگی قابل استفاده است و در فشار خون بالا منع یا احتیاط مصرف ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  11. سلام وقتتون بخیر
    من الان ۱۲ روز قرص اگنوگل رو مصرف میکنم برای تنظیم پریودی دل درد و معده درد و کمر درد دارم و وضعیت بدنم رو ریخته بهم چیکار کنم،دکتر گفتن عوارض دارو و حذف نکن دوره مصرف رو،۱۲ روز افتادم روی تخت،لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام وقتی یک دارو تا این حد با بدن شما ناسازگاری دارد بهتر است مصرف آن را ادامه ندهید و برای دریافت درمان جایگزین با پزشکتان مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  12. سلام من آمنوره اولیه هستم
    مجرد و ۳۷ ساله. تا کنون هرگز پریود نشدم و پیگیر نبودم اخیر آزمایش خون و سونوگرافی دادم که توی سونوگرافی مشکل اساسیم کوچیکی رحم می باشد و البته کیست هموراژیم هم دارم و فک کنم که پرولاکتینم بالاس. به فوق تخصص زنان مراجعه کردم قرص داده ولی موثر نبود. حالا میخام بدونم قرص آگنوگل مؤثره که استفاده کنم و آیا تداخل با قرص استرومارین ۶۲۵ داره؟؟
    لطفا راهنمایی کنید خیلی نیاز به کمک‌ دارم 🙏

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام از آنجا که مصرف گیاه پنج انگشت می تواند سطح پرولاکتین را کاهش دهد، مصرف آگنوگل ممکن است در شرایط شما کمک کننده باشد. با این حال، این دارو می توان با استرومارین تداخل ایجاد کند. بطور کلی بهتر است قبل از مصرف با پزشک درمانگر خود مشورت کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  13. من الان دوروزه که قرص آگناگول مصرف میکنم‌‌هم یبوست شدم هم گرگرفتگیم بدتر شد چکار کنم ادامه بدم مدفوعم سیاه میشه بااین قرص

  14. باسلام من الان یک ساله که داروی هورمونی قطع کردم دیگه پریود نمیشم الان اگه از قرص آگناگول استفاده کنم طریقه مصرفش چطوریه و اینکه خیلی گرگرفتگی دارم آیا خوب میشم کیست پستان هم دارم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سوال شما چندان واضح نیستید. اگر بانویی هستید که علائم یائسگی شما را آزار می دهد، می توانید برای کاهش این علائم از آگنوگل استفاده کنید. آگنوگل به رفع گرگرفتگی ناشی از یائسگی کمک می کند.
      آگنوگل باید روزی یک عدد بعد از صبحانه مصرف شود.
      اگر کیست پستان شما خوش خیم است مصرف آگنوگل بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  15. بادرود
    آیا همزمان خوردن آگنوگل وکپسول فمی اورت برای کنترل علائم یائسگی مشکلی ندارد
    من برای رفع گرگرفتگی همه نوع هورمون گیاهی مصرف کردم هیچکدام باعث بهبود نشده در حال حاضریک هفته است که‌ این دوتا را مصرف می کنم
    لطفا بفرمایید اثر دارد یاخیر آیا داروی جدیدی برای کنترل علائم به بازارنیامده 😔

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام محصولی با نام فمی اورت در بازار نداریم. اگر منظور نظر شما قرص منواورت است، باید بگویم منواورت با آگنوگل تداخلی ندارد.
      منواورت محتوی ایزوفلاون های سویا ست و آگنول محتوی گیاه پنج انگشت می باشد. هر دو این محصولات به رفع علائم آزاردهنده یائسگی کمک می کنند. اگر با این داروها نتیجه نگرفتید، می توانید محصولات حاوی گیاه بلک کوهش، مانند مانند قرص سیمی فوگل را هم امتحان کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  16. سلام
    دکتربه من آگنوگل داده هرشب یک عدد وقرص جستیران داده از۱۴پریودتا۱۰روز استفاده کنم میخاستم بدونم تداخل نداره باهم؟؟؟

  17. سلام من با آگنوگل ذچار کهیر گرذن و کتف شدم وخارش دوره اول مصرف هست
    ایا باادامه درمان کهیرها میرن یاهمچنان ادامه دارن ‌باید قطع کنم مصرفش رو

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز لطفا مصرف آگنوگل را قطع کنید و دیگر از آگنوگل یا سایر محصولات گیاهی حاوی گیاه پنج انگشت استفاده نکنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگنوگل با دپاکین و لاموتریژین تداخل ندارد. لطفا نام داروی ضد افسردگی خود را بنویسید تا از نظر تداخل با اگنوگل بررسی کنم.
      با احترام دکتر داروساز

  18. باسلام برای کسی که آمنوره اولیه هست واصلا پریود نمیشه وفقط بادارو پریود میشه قرص آگنوگل تاثیری در پریود شدن به صورت طبیعی داره

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه پنج انگشت که در آگنوگل وجود دارد برای رفع آمنوره تجویز می شود و تاثیر خوبی هم دارد. ممکن است این گیاه با تنظیم هورمون ها به رفع آمنوره در افراد با آمنوره اولیه هم کمک کند؛ مطالعات در این خصوص چندان کامل نیست و نمی توان با قطعیت نظر داد. ضمنا گیاه پنج انگشت معمولا باید حداقل ۳ دوره مصرف شود تا اثرات خود را نشان دهد.
      با احترام دکتر داروساز

  19. باسلام ووقت به خیر دکتر من برای جلوگیری از عوارض یائسگی این دارو رو داده هر ۱۲ساعت یک عدد که میشه روزانه ۲تا در حالیکه شما روزی یک عدد فرمودین .اگر دو تا بخورم برام مضره ؟تشکر

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوز پیشنهادی شرکت سازنده روزی یک عدد است، اما در بسیاری موارد ممکن است پزشک تجویز کننده آگنوگل، این دستور را مطابق با شرایط بیمار تغییر دهد و بیشتر یا کمتر کند. خوردن روزی دو عدد آگنوگل مشکلی ایجاد نمی کند.
      با احترام دکتر داروساز

  20. ببخشید من پریودم نامنظم بود دکتر برام اگنوگل نوشتن ولی من بچه شیر میدم..داخل سایت نوشته در دوران شیردهی ممنوع هس مصرفش…حالا نمیدونم چیکار کنم…پس چرا دکتر برام نوشته!!

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام علت اینکه در بروشور اگنوگل نوشته شده که نباید در شیردهی استفاده شود، این است که تاثیرات این دارو در دوران شیردهی مطالعه علمی نشده است. با این حال، تجربه پزشک شما در خصوص مصرف این دارو در مادران شیرده، به ایشان اثبات کرده که مصرف آن در مادران شیرده مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین پیشینه مصرف این دارو به نفع بلامانع بودن مصرف آن در دوران شیردهی است.
      با احترام دکتر داروساز

  21. با سلام و خسته نباشید
    من برای یکی از مراجعینم اگناگول )تجویز کردم
    بعدش متوجه شدم روکین مصرف میکنه
    توضیحات اگناگول نوشته بود نباید همزمان با داروهای هورمونی مصرف بشه و تداخل داره
    من باهاشون ارتباط ندارم
    مشکلش حادی ایجاد میکنه؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام گیاه ویتکس که در اگنوگل وجود دارد می تواند تاثیرگذاری داروهای ضد بارداری خوراکی را کاهش دهد. علت تداخل بین این دو نوع محصول هم همین است. توصیه می شود در صورتی که به هر دلیلی ناچارید از اگنوگل استفاده کنید، علاوه بر قرص ضد بارداری یک روش بک آپ جلوگیری از بارداری هم داشته باشید.
      در مجموع به جز افزایش احتمال باردار شدن، این تداخل خطر دیگری ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

  22. سلام خسته نباشید می خواستم تداخل داروی اگنوگل باکلیسم وویتامین د سه وبرکمپلکس رابدانم لطفا راهنمایی بفرمایید
    پاسخ

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام اگنوگل با کلسیم، ویتامین دی و ب کمپلکس تداخلی ندارد.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز همانطو که میدانید اگنوگل محتوی گیاه پنج انگشت است. بررسی ها نشان می دهد گیاه پنج انگشت می تواند شانس بارداری موفق را افزایش دهد. به همین جهت، خانمهایی که برای باردار شدن تلاش می کنند می توانند از اگنوگل استفاده کنند اما بعد از باردار شدن، باید مصرف اگنوگل را متوقف کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف آگنوگل در روزهای پریود به خودی خود مشکلی ایجاد نمیکند؛ اما مطالعات نشان داده است اگر در روزهای پریود مصرف دارو قطع شود، سیکل قاعدگی بهتر تنظیم می گردد و تاثیر دارو بیشتر می شود. به همین دلیل توصیه می شود خانمهای قبل از یائسگی، از روز پنجم دوره قاعدگی، روزی ۱ عدد به مدت ۲۱ شب مصرف کنند و بعد ۷ شب مصرف آن را قطع کنند و مجدداً به همین روش تکرار شود تا سیکل قاعدگی تنظیم گردد. البته خانمهای یائسه جهت درمان اختلالات یائسگی، روزی ۱ قرص باید مصرف کنند و نیازی به قطع ۷ روزه ندارند.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

زمان مصرف قرص بایو آی بی اس

حتما تا به حال نام پروبیوتیک‌ها و مکمل‌های آن را شنیده‌اید. این باکتری‌های سودمند در درمان مشکلات گوارشی به ویژه اسهال به کار گرفته می‌شوند.

قرص پریوتین چیست

قرص پریوتین چیست؟

ریزش مو و مشکلات پوست و ناخن، از مسائلی است که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت بوده و اغلب به دنبال راه‌هایی برای رفع