پودر ماءالجبن افتیمونی برای چاقی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

ماءالجبن یا آب پنیر ترکیبی است که از قدیم‌الایام برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. این ماده فوق‌العاده ارزشمند در بهبود بیش از ۱۶۰ بیماری موثر شناخته شده است. اما خواص بی‌نظیر این ترکیب فقط مربوط به گذشته نیست، در دنیای امروز نیز داروهای متنوعی از این ماده تهیه و فرآوری می‌شود که در بازار وجود دارند. پودر ماءالجبن افتیمونی یکی از این فرآورده‌ها است که به دلیل فواید زیادی که دارد بسیار محبوب و پرفروش است.

یکی از مواردی که مورد سوال بسیاری از کاربران و مشتریان ما بوده این است که پودر ماءالجبن افتیمونی برای چاقی تاثیر دارد یا برای لاغری؟ آیا می‌توان از این دارو برای افزایش وزن یا پر کردن صورت استفاده کرد؟ آیا پودر ماءالجبن افتیمونی و لاغری ارتباطی دارند؟ اجازه دهید با هم بررسی کنیم که پودر ماءالجبن افتیمونی چیست، چه خواصی دارد و چه تاثیری بر افزایش وزن خواهد گذاشت.

پودر ماءالجبن چیست؟

ماء الجبن (jobn) یا به زبان فارسی آب پنیر از محصولات لبنی شگفت انگیزی است که برای تقویت بدن و دفع سموم کاربرد فراوانی دارد. متاسفانه بسیاری از افراد از خواص بی‌نظیر این ماده بی‌خبر هستند. معمولا در زمان تهیه پنیر و ماست، مایع زرد رنگ به جا مانده دور ریخته می‌شود، که این مایع همان ماءالجبن معجزه آسایی است که از آن صحبت می‌کنیم.

ماءالجبن سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است. از نظر غذایی، پروتئین آب پنیر بسیار ویژه است و معادل طبیعی ندارد. رژیم غذایی حاوی ماءالجبن برای هر کسی که به دنبال رژیم غذایی کم چرب و کم کربوهیدرات باشد، ایده آل است. این رژیم برای گیاهخواران نیز عالی است و تمام پروتئین مورد نیاز بدن را به آن‌ها می‌رساند.

نوع شیر به کار رفته در تولید آب پنیر و موادی که در ادامه روند تولید به آن اضافه می‌شود، تعیین خواهد کرد که ماءالجبن به دست آمده در درمان چه بیماری‌هایی استفاده شود. به طور مثال زمانی که اثر ملینی آن مدنظر باشد، بهترین شیر برای تولید ماءالجبن شیر بز است و دلیل آن نسبت آب و چربی شیر بز می‌باشد که در مقایسه با سایر انواع شیر بسیار مناسب این امر است. اما در صورتی که اثرات دیگری از ماءالجبن مدنظر باشد، ممکن است پزشک متخصص طب سنتی، شیر گاو یا شتر و… را در تولید آب پنیر توصیه کند.

پودر ماءالجبن ممکن است به صورت ساده فرآوری شود و یا اینکه با برخی از گیاهان ترکیب شود. به طور مثال افتیمون و هلیله از جمله گیاهانی هستند که ترکیب آن‌ها با ماءالجبن تاثیر آن را دوچندان خواهد کرد. افتیمون مسهل سودا و هلیله نیز پاک‌کننده خون از سودای اضافی محسوب می‌شود.

افتیمون که در زبان فارسی به نام‌های دیگری همچون ترشک و شکوفا نیز معروف است، گیاهی دارویی است که دارای خواص فراوان برای رفع یبوست، زخم معده، اضطراب و التهاب بوده و باعث حفظ سلامت پوست و مو، کلیه و کبد نیز می‌گردد. فکر می‌کنید وقتی ماءالجبن با افتیمون ترکیب شوند چه خواصی برای بدن خواهد داشت. خب الان بررسی خواهیم کرد.

پودر ماءالجبن افتیمونی برای چیست؟

ماءالجبن به تنهایی دارای مزاج گرم و مرطوب است و مسهل بودن آن از جمله مهم‌ترین خواص آن به شمار می‌رود. آب پنیر از معدود داروهایی است که مواد زائد را برای دفع آماده می‌سازد و به اصطلاح منضج است. با مصرف درست ماءالجبن، ماده زائدی در بدن ایجاد نمی‌شود و همچنین بر طبیعت بدن باقی نمی‌ماند و اگر چیزی از آن در بدن بماند، مورد تغذیه بدن قرار‌ می‌گیرد. این ماده شگفت انگیز بسیار زود در بدن پخش شده و به عضو دچار بیماری می‌رسد و اثر آن در عروق ریز نیز گردش پیدا می‌کند.

اما ترکیب ماءالجبن با افتیمون که خود یک مسهل قوی سودا و بلغم است، می‌تواند به درمان بیماری‌های سوداوی کمک کند. پودر ماءالجبن افتیمونی که توسط چندین شرکت داروسازی به صورت قوطی یا ساشه‌ای تولید می‌شود، حاوی بسیاری از مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

این فرآورده سموم بدن را دفع کرده و خون و کبد را پاکسازی می‌کند. درمان یبوست، شقاق، حساسیت‌های پوستی، سیاتیک و واریس، از دیگر خواص درمانی پودر ماءالجبن افتیمونی است. از این محصول همچنین می‌توان به منظور رفع احساس خستگی و کاهش غلبه سودا در بدن نیز استفاده کرد.

از مهم‌ترین خواص ماءالجبن افتیمونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت‌کننده عمومی بدن به ویژه برای کودکان، سالمندان و دوران نقاهت
  • موثر در بهبود دردهای سیاتیکی، آرتریت روماتوئید و واریس
  • درمان یبوست و شقاق
  • تصفیه کننده خون
  • پاکسازی کننده کبد
  • داروی کمکی برای درمان حساسیت‌های پوستی و پسوریازیس
  • رفع احساس خستگی
  • کاهش دهنده غلبه سودا در بدن

پودر ماءالجبن افتیمونی نیاک

پودر ماء الجبن افتیمونی ساشه‌ای محصولی از شرکت داروسازی معتبر نیاک است که حاوی ۸ آنزیم ضروری و مورد نیاز بدن بوده و مصرف آن فواید بسیاری برای سلامتی بدن به همراه دارد. این محصول دارای تمامی خواص ذکر شده فوق می‌باشد و از شیر تازه گاو، سرکه انگور، شکر و افتیمون تهیه می‌شود. هر بسته حاوی ۱۰ عدد ساشه ۳۰ گرمی می‌باشد.

خرید پودر ماءالجبن افتیمونی نیاک
جهت خرید پودر ماءالجبن افتیمونی ساشه‌ای نیاک برای پاکسازی و تقویت بدن کلیک کنید.

این فرآورده تقریبا حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است و جذب سریعی دارد. به دلیل توان آنتی اکسیدانی بالای این محصول، شاهد اثرات مناسب محافظت از کبد آن نیز خواهید بود.

طریقه مصرف ماءالجبن افتیمونی

در مورد طریقه مصرف ماءالجبن افتیمونی پزشک متخصص طب سنتی با توجه به مزاج بیمار و نوع بیماری تجویز لازم را به شما خواهد کرد. توصیه می‌شود که ماءالجبن جهت بروز بهترین اثر درمانی در زمان هوای متعادل مثل فصل بهار مصرف شود. البته مصرف ماءالجبن برخلاف داروهای مسهل دیگر، بسیار با ملایمت به دفع مواد زائد کمک می‌کند و معمولا حتی در زمانی که گرمی هوا غالب است نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای استفاده از پودر ماءالجبن افتیمونی ساشه‌ای نیاک، می‌توانید طبق توصیه منابع طب سنتی عمل کنید و روزانه یک ساشه را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل نمایید. مصرف ماءالجبن را می‌توانید تا بیشتر از چهل روز ادامه دهید.

خرید پودر ماءالجبن افتیمونی

اما سوال پرتکرار بسیاری از افرادی که قصد تهیه این محصول را دارند این است که آیا پودر ماءالجبن افتیمونی چاق کننده است؟ یا این محصول باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود؟

پودر ماءالجبن افتیمونی برای چاقی

مصرف پودر ماءالجبن افتیمونی به گونه‌ای است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه داشته و باعث سرکوب اشتها می‌شود. همچنین این ترکیب سرعت هضم بالایی دارد و باعث بهتر شدن تخلیه روده‌ها می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که ماءالجبن افتیمونی در کاهش وزن و لاغری تاثیر می‌گذارد.

اما در صورتی که فرد برای مدت طولانی‌تری از ماءالجبن استفاده کند، ماءالجبن دیگر در وی باعث اسهال و هضم سریع نمی‌شود، چون بدن فرد به ماءالجبن عادت می‌کند. بنابراین در چنین شرایطی تمام ماءالجبن مصرفی به عنوان غذا تلقی می‌شود و می‌تواند به افزایش وزن بیمارانی کمک کند که هرکاری می‌کنند نمی‌توانند وزنشان را افزایش دهند.

علاوه بر این ماءالجبن به عنوان یکی از بهترین و کامل‌ترین مکمل‌های غذایی نیز استفاده می‌شود. این ماده شفابخش منبعی بسیار غنی و مغذی از انواع پروتئین، ویتامین، کربوهیدرات و املاح معدنی است. بسیاری از ورزشکاران و افراد بدنساز برای رشد و نگهداری توده‌های عضلانی خود از پودر آب پنیر که در دنیا با نام Whey Powder آن را می‌شناسند، استفاده می‌کنند.

همچنین در برخی داروهای گیاهی ماءالجبن را با موادی ترکیب می‌کنند که نتیجه این ترکیب تاثیر در افزایش وزن خواهد بود. به عنوان مثال در صورتی که پودر آب پنیر با موادی مغذی مانند نشاسته، پودر سفیده تخم مرغ و شکر ترکیب شود، دارای اثرات چاق کننده خواهد بود.

جمع بندی

همانطور که در طول متن هم مطالعه کردید، آب پنیر و محصولات تهیه شده از آن موجب بالا رفتن هضم مواد غذایی می‌شود و می‌تواند باعث کاهش وزن شود. اما در برخی موارد پودر ماءالجبن افتیمونی برای چاقی نیز استفاده می‌شود که لازم است به مدت طولانی‌تری استفاده شود تا بدن به آن عادت کند و تاثیر هضم بالای آن کمتر شود. ماءالجبن حاوی بسیاری از ویتامین‌ها است که به همین دلیل می‌تواند در افرادی که به سبب کمبود برخی ویتامین‌ها دچار کم اشتهایی شده‌اند، با جبران این کمبود باعث برگشتن اشتهای طبیعی آن‌ها شود.

جهت خرید پودر ماءالجبن و مشاهده بهترین پودر چاقی در داروخانه ها به لینک دسته‌بندی زیر شامل انواع محصولات افزایش وزن و اشتها مراجعه کنید.

خرید بهترین پودر چاقی در داروخانه ها

هر سوال دیگری در مورد پودر ماءالجبن افتیمونی نیاک و نحوه مصرف آن داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

طرز تهیه پودر ماءالجبن افتیمونی چگونه است؟

ماءالجبن از فرایند تهیه پنیر و جدا کردن مایع زرد رنگ روی پنیر به دست می‌آید. بسته به نوع شیر مصرفی و ترکیباتی که به این مایع زردرنگ اضافه می‌شود، خواص ماءالجبن متفاوت خواهد بود. در ماءالجبن افتیمونی از گیاه افتیمون که دارای خواص بسیار زیادی برای معده است، استفاده می‌شود.

خواص ماءالجبن افتیمونی در طب سنتی چیست؟

در منابع مختلف طب سنتی به اثر ماءالجبن در درمان بیماری‌های سر، چشم، مژه، بینی، زبان و دهان، لب، حلق، مری، نای، ریه، قلب، معده، کبد، طحال و یرقان، روده، معده، کلیه، مثانه، دست و پا، بیماری‌های مخصوص زنان و مردان، پوست، مو، ناخن، تب‌ها، ورم‌ها و زخم‌ها اشاره شده است. گفته می‌شود ماءالجبن می‌تواند در درمان بیش از ۱۶۰ بیماری به کار گرفته شود.

قیمت پودر ماءالجبن افتیمونی چقدر است؟

جهت اطلاع از قیمت ماءالجبن افتیمونی می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. جهت خرید می‌توانید روی عکس محصول موجود در همین صفحه کلیک کنید.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره