قرص برای ضعف معده
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

معده و گوارش جزو مهمترین سیستم‌های بدن ماست. در واقع این سیستم اگر به درستی عمل نکند، می‌تواند به بسیاری از قسمت‌های دیگر بدن آسیب‌های جدی وارد شود. سوءهاضمه که به علت ضعف معده اتفاق می‌افتد، یکی از مشکلات شایع مربوط به این اندام مهم است. درمان‌های خانگی، داروهای گیاهی و گیاهان دارویی مختلفی برای تقویت معده وجود دارند. اگر به دنبال قرص برای ضعف معده هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از مجله سلامت مفیدطب همراه ما باشید؛ زیرا در این مقاله علاوه بر مطالعه درباره بهترین گیاهان دارویی مقوی معده، با چند تا از بهترین قرص های گیاهی موثر برای ضعف معده آشنا می‌شوید.

بهترین گیاهان دارویی برای ضعف معده

قبل از این که به معرفی چند قرص برای ضعف معده بپردازیم، خوب است با موثرترین گیاهان دارویی را که برای ضعف معده استفاده می‌شوند، آشنا شوید. درباره این گیاهان و خواص آن‌ها در ادامه می‌خوانید.

زیره

زیره یک گیاه دارویی فوق‌العاده برای سیستم گوارش است. این گیاه از قدیم‌الایام به عنوان مسکنی برای کرامپ‌های شکمی و معده درد استفاده می‌شده است. زیره ضد تهوع نیز می‌باشد. این گیاه همچنین یک گیاه دارویی موثر برای گاز روده است و از وقوع تخمیر در مسیر گوارش جلوگیری می‌کند. به همین دلایل است که از این گیاه شگفت انگیز در انواع قرص برای ضعف معده و تقویت آن استفاده می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل یک گیاه مقوی معده ضعیف و موثر برای هضم غذا است. طبع زنجبیل گرم است و برای گوارش مفید است. ریشه زنجبیل که پودر آن به عنوان ادویه هم استفاده می‌شود، به خواص ضد تهوعش هم معروف است. این گیاه همچنین برای سلامت دستگاه گوارش موثر واقع می‌شود. اگر به خاطر شام شب قبل احساس ناراحتی معده دارید، نگران نباشید. با استفاده از زنجبیل می‌توانید سلامت دستگاه گوارش خود را تقویت کرده و ناراحتی شکم را تسکین دهید.

به علاوه، زنجبیل از روده محافظت و عملکرد آن را بهبود می‌دهد، حرکت غذا را در دستگاه گوارش تسریع می‌کند و نفخ و گرفتگی‌های شکمی را کاهش می‌دهد.

گشنیز

گشنیز گیاه فوق‌العاده دیگری برای تقویت معده ضعیف است. این گیاه که در سفره‌های ایرانی به عنوان سبزی خوردن هم استفاده می‌شود، خواص زیادی برای معده، گوارش و به طور کلی بدن دارد. این گیاه برای رفع درد معده، تهوع، اسهال، گاز روده، یبوست و علائم IBS (سندرم روده تحریک پذیر) تاثیرات مثبتی دارد. گشنیز همچنین برای رفع اضطراب و بیخوابی مفید واقع شده و ضد باکتری و ضد قارچ است.

گشنیز ترشح اسید معده را تحریک کرده و این موضوع برای افرادی که از سوءهاضمه، یبوست یا گاز روده رنج می‌برند، می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد. خواص بیشمار گشنیز آن را به یکی از بهترین گیاهان برای مشکلات مختلف از جمله ضعف معده و گوارش تبدیل کرده است. به همین دلیل هم از این گیاه در برخی از انواع قرص برای ضعف معده استفاده میشود.

آمله

آمله یک گیاه بومی هند و کشورهای اطراف آن است. میوه این گیاه نوعی توت محسوب می‌شود که حتی با عنوان «اَبَر میوه» هم معروف است. چرا که آمله سرشار از ویتامین سی بوده و خواص بسیار زیادی برای گوارش، بینایی، مغز و حافظه و سیستم ایمنی بدن دارد. آمله یکی از گیاهان مناسب برای رفع ضعف معده و روده است. در واقع فیبر موجود در آمله به جلوگیری از یبوست کمک کرده و علائم سندرم روده تحریک پذیر را تسکین می‌دهد.

میزان زیاد ویتامین سی در میوه این گیاه کمک می‌کند که مواد مغذی دیگر را به خوبی جذب کنید؛ خصوصا زمانی که مکمل آهن یا دیگر مواد معدنی مصرف می‌کنید، خوراکی مقوی مناسبی برای جذب این مواد است.

هلیله

هلیله با نام علمی Tropical Almond در سه نوع زرد، سیاه و کابلی موجود است. هر سه آن‌ها خواص درمانی برای معده دارند و به تقویت کبد نیز کمک می‌کنند. هلیله گیاهی فوق العاده برای درمان و جلوگیری از یبوست، اسهال، اسهال خونی و نفخ است. این گیاه همچنین خاصیت ضد عفونی کننده معده و تقویت معده ضعیف برای هضم بهتر را دارد. میوه این گیاه یک ملین و تونیک مقوی معده می‌باشد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه آخرین گیاه دارویی برای ضعف معده است که می‌خواهیم معرفی کنیم. این ادویه فوق‌العاده خوش عطر و طعم که در غذاهای ایرانی هم زیاد استفاده می‌شود، در واقع با تحریک هیدروکلریک اسید در معده باعث می‌شود هضم غذا بهتر انجام شده و معده در جذب مواد مغذی غذا قوی تر عمل کند. فلفل سیاه  همچنین خواص بادشکن و ضد نفخ نیز دارد که از ناراحتی‌های شکمی در اثر تجمع گاز جلوگیری می‌کند.

بهترین قرص برای ضعف معده

در این بخش به معرفی سه قرص برای ضعف معده که کاملا گیاهی و طبیعی هستند، می‌پردازیم.

قرص دایجسترانگ سینا فرآور

قرص دایجسترانگ یک قرص گیاهی خوب برای ضعف معده است. ترکیبات قرص دایجسترانگ شامل زیره سیاه، سداب، زنجبیل و فلفل سیاه است که در کنار هم برای توقف یا کاهش اسپاسم ها و گرفتگی های دستگاه گوارش مفید هستند. این قرص میزان ترشح شیرابه های گوارشی را افزایش داده و باعث بهبود کیفیت هضم می‌شود؛ بنابراین می‌توان آن را به عنوان قرصی مفید برای ضعف معده در نظر گرفت.

زیره سیاه مورد استفاده در دایجسترانگ سینا فرآور با طبع گرم و خشک خود، به درمان سوءهاضمه، گرفتگی عضلات معده و روده و نفخ و اختلالات عصبی قلبی-معدی کمک زیادی می‌کند. به علاوه، زنجبیل دایجسترانگ، تقویت کننده معده ضعیف است و خاصیت بادشکن و ضد نفخ دارد. از زنجبیل برای درمان زخم معده نیز استفاده می شود.

برای آشنایی بیشتر با این قرص ضعف معده و نحوه مصرف آن به صفحه دایجسترانگ در داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

مشاهده و خرید قرص دایجسترانگ

قرص دایجسترانگ سینا فرآور
قرص دایجسترانگ سینا فرآور

قرص اطریفل صغیر نیاک

قرص اطریفل صغیر یکی از قرص های محبوب برای ضعف معده است. قرص اطریفل صغیر نیاک با ترکیب گیاهی تری پالا به بهبود نفخ، تقویت معده و کاهش علائم سندروم روده تحریک‌پذیر کمک می‌کند. این قرص گیاهی در تقویت و درخشندگی پوست صورت و موها نیز موثر است.

اطریفل (otrifel) در واقع یک ترکیب گیاهی هندی است که از گیاهان بومی هند شامل هلیله (زرد، سیاه و کابلی)، بلیله و آمله تهیه می‌شود. در طب سنتی، ترکیب اطریفل برای ضعف معده، بواسیر و تقویت مغز استفاده شده و گفته می‌شود که این ترکیب از سفید شدن موی سر جلوگیری کرده و موجب دفع رطوبات به خصوص بلغم می‌شود و به هضم غذا نیز کمک می‌کند. قرص اطریفل صغیر نیاک علاوه بر این ترکیب، حاوی عسل و روغن بادام شیرین نیز می‌باشد که هردوی این ترکیبات اضافه، برای معده خواص خوبی دارند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره قرص اطریفل صغیر نیاک، به صفحه آن در مفیدطب مراجعه کنید. همچنین شما میتوانید این قرص معده را از این طریق به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

مشاهده و خرید قرص اطریفل صغیر

قرص اطریفل صغیر نیاک
قرص اطریفل صغیر نیاک

قرص اطریفل گشنیزی نیاک

اطریفل گشنیزی یکی دیگر از انواع بهترین قرص برای ضعف معده است که با توجه به دستورات طب سنتی تولید شده است. قرص اطریفل گشنیزی در واقع ترکیبات مشابهی با اطریفل صغیر دارد، به علاوه این که از خواص گشنیز نیز در آن استفاده شده است.

گشنیز حاوی ترکیب فعالی به نام کوریاندرول است که این ترکیب به طور مستقیم به رفع نفخ و اسپاسم‌های اضافی معده کمک می‌کند. در کنار این ماده، آنتی اکسیدان‌های موجود در هلیله سیاه و ترکیبات فعالی از جمله لیگنین، فلاون‌ها و گالیک اسید موجود در بلیله، می‌توانند در کاهش التهاب معده، تنظیم آنزیم‌های گوارشی و میزان ترشح صفرا مؤثر باشند.

تأثیر دیگر قرص اطریفل گشنیزی نیاک کمک به بهبود سوء هاضمه است. عصاره گشنیز موجود در آن، به باعث تحریک ترشح اسیدهای گوارشی شده و حس سنگینی و سیری کاذب را در معده از بین می‌برد. به همین دلیل است که می‌توان قرص اطریفل گشنیزی را به عنوان گزینه خوبی در دسته انواع قرص برای ضعف معده دانست. برای اطلاعات بیشتر و خرید این قرص می‌توانید لینک زیر را ببینید.

مشاهده و خرید قرص اطریفل گشنیزی

قرص اطریفل گشنیزی نیاک
قرص اطریفل گشنیزی نیاک

جمع بندی

در این مقاله ضمن آشنایی با چند گیاه دارویی و ادویه فوق‌العاده برای تقویت معده، با سه تا از بهترین انواع قرص برای ضعف معده نیز آشنا شدید. به خاطر داشته باشید که اضطراب، بی خوابی، کم تحرکی و عدم نوشیدن آب کافی می‌تواند از دلایل مهم ضعف معده و سوء هاضمه باشد. بنابراین در کنار مصرف داروها و قرص های گیاهی برای ضعف معده، می‌توانید با ایجاد اصلاحاتی در سبک زندگی خود، این مشکل گوارشی خود را درمان کنید.

در صورتی که به هر کدام از گیاهان یا قرص های گیاهی برای این منظور حساسیت نشان دادید، مصرف آن را قطع کرده و در صورت شدتِ زیاد یا ادامه دار شدنِ عوارض، حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر ضعف معده شما به مدت طولانی ادامه داشت، توصیه می‌شود برای انجام آزمایشات جهت تشخیص بیماری احتمالی، خود درمانی را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

شما می‌توانید انواعی از بهترین قرص تقویت معده مانند قرص‌های معرفی شده در این مقاله را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی تهیه کرده و در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

مشاهده لیست و خرید بهترین قرص تقویت معده

سوالات متداول

ضعف معده از چیست؟

معده یک عضو حیاتی در دستگاه گوارش است. این عضو با استفاده از حرکات، آنزیم‌ها و هیدروکلریک اسید به هضم غذا کمک می‌کند. وقتی که در معده ضعف ایجاد می‌شود، عضلات معده نمی‌توانند به صورت عادی غذا را خرد و تجزیه کرده و با سرعت مناسبی به روده‌ها بفرستند. ضعف معده می‌تواند سبب سوء هاضمه شود. مواردی مثل دیابت، عفونت، کمبود برخی از مینرال ها مثل پتاسیم، کلسیم یا منیزیم، مصرف برخی از داروها، مشکلات تیروئیدی و... می‌توانند این مشکل را ایجاد کنند. همچنین برخی از عادات غذایی و سبک زندگی ناسالم، می‌توانند باعث ضعف معده شوند، مثل: کم خوابی، کم آبی بدن، خوردن غذای ناسالم و ناسازگار، سریع غذا خوردن، سیگار، الکل، استرس و اضطراب بالا.

برای ضعف معده چه قرصی بخوریم؟

سه قرص گیاهی مناسب برای رفع ضعف معده که در این مقاله نیز معرفی شد، شامل دایجسترانگ، اطریفل صغیر و اطریفل گشنیزی است. این قرص ها از گیاهان دارویی مقوی معده و مفید برای سوء هاضمه در ترکیبات خود استفاده کرده‌اند؛ که با این گیاهان نیز در این مطلب آشنا شدید.

چه میوه ای برای ضعف معده خوب است؟

موز یکی از بهترین میوه ها برای ضعف معده است. این میوه به راحتی هضم می‌شود، حاوی پتاسیم زیادی است و به رفع سوء هاضمه کمک می‌کند. انواع توت نیز به تقویت معده کمک می‌کنند. آووکادو میوه فوق‌العاده دیگری برای بهبود هاضمه است.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره