فواید سرلاک برای بزرگسالان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

سرلاک و شیرخشک‌های موجود در بازار دارای تنوع زیادی هستند که معمولا به عنوان جایگزین شیر مادر و غذای کمکی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بزرگسالان نیز به دلایل مختلفی به سراغ مصرف سرلاک یا شیر خشک می‌روند. یکی از اصلی‌ترین دلیل مصرف سرلاک برای بزرگسالان تاثیر چاق کننده آن است. در واقع افرادی که اشتهای کمی دارند و یا دچار لاغری مفرط هستند، می‌توانند از سرلاک یا شیر خشک جهت افزایش وزن خود کمک بگیرند. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب مکانیسم اثر سرلاک برای چاقی بزرگسالان را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فواید سرلاک برای بزرگسالان

سرلاک یکی از انواع غذاهای کمکی برای کودکان است که معمولا از سن ۶ ماهگی به بعد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات در انواع مختلفی مانند سرلاک گندم، برنج، گندم و میوه، گندم و عسل و… ارائه می‌شوند. طعم بسیار دلپذیر سرلاک و یا شیر خشک‌ها یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها در بین بزرگسالان به شمار می‌رود. اما آیا سرلاک برای بزرگسالان فوایدی هم دارد و اینکه چاق کننده بودن آن صحیح است یا نه؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد.

استفاده از سرلاک برای افراد بزرگسال هیچ مانعی ندارد اما همانطور که می‌دانید نیازهای غذایی بزرگسالان با کودکان کاملا متفاوت است. این محصولات برای برطرف نمودن نیاز کودکان طراحی و فرموله می‌شوند، لذا میزان مواد مغذی موجود در آن‌ها مطابق با نیاز بزرگسالان نمی‌باشد. به طور مثال سرلاک‌ها معمولا چربی و قند کمی دارند و یا در برخی موارد فاقد فیبر هستند، لذا نمی‌توانند به طور کامل برطرف‌کننده نیاز تغذیه‌ای یک فرد بزرگسال باشند. اما می‌توان از آن‌ها به عنوان یک میان وعده لذیذ و مقوی که سرشار از ریزمغذی است، استفاده کرد. بزرگسالان معمولا به دلیل طعم دلچسب، تاثیر چاق‌کننده و برای بدنسازی به سراغ سرلاک‌ها می‌روند.

سرلاک برای چاقی صورت و بدن

همانطور که در بخش قبل گفتیم بیشتر بزرگسالان به دلیل تاثیر سرلاک بر افزایش وزن از آن استفاده می‌کنند. در حالت کلی می‌توان گفت چاقی بر اثر خوردن زیاد مواد غذایی و تحرک کم ایجاد می‌شود. در واقع وقتی یک فرد مقدار انرژی زیادی را از طریق مصرف مواد غذایی پرکالری به بدن خود برساند و از طرف دیگر فعالیت بدنی کمی داشته باشد، نسبت زیادی از انرژی به صورت چربی در بدن وی ذخیره شده و افزایش وزن رخ می‌دهد. پس می‌توان نتیجه گرفت که مصرف متناسب کالری و داشتن ورزش و فعالیت کافی به شما تا رسیدن به یک تناسب اندام ایده‌آل کمک خواهد کرد.

افراد زیادی از سرلاک برای چاقی صورت و بدن استفاده می‌کنند و به نتیجه مطلوبی هم رسیده‌اند. سرلاک یا انواع شیر خشک به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن، می‌توانند کالری مناسبی فراهم کرده و سبب افزایش وزن فرد مصرف‌کننده شوند. دلیل دیگر تمایل بزرگسالان به مصرف سرلاک برای چاقی صورت و بدن، این است که هیچ مواد افزودنی مضری به این محصولات اضافه نمی‌شود، در نتیجه مواد غذایی سالمی به شمار می‌روند.

به طور معمول سرلاک‌ها حاوی ترکیباتی چون پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌های D، E، A، K، C، آهن، زینک، سدیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، ید و ویتامین‌های گروه B هستند. وجود زینک و ویتامین‌های گروه B در ترکیبات سرلاک‌ها، نقش مهمی در افزایش وزن ایفا می‌کند. علاوه بر این معمولا سرلاک حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی است که باعث افزایش اشتها در بزرگسالان شده و به بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز کمک می‌کنند.

فواید سرلاک برای بدنسازی

همه ما می‌دانیم که ورزشکاران و بدنسازان در اغلب اوقات به منظور ارتقاء سلامتی خود و داشتن عملکرد بهتر از مکمل‌های بدنسازی استفاده می‌کنند. این مکمل‌ها با تنوع بسیار زیاد و جهت اهداف مختلفی در بازار وجود دارند. اما از آنجایی که قیمت مکمل‌های بدنسازی در اکثر موارد بسیار بالا است، ورزشکاران به مصرف سرلاک یا شیر خشک روی می‌آورند. قیمت این محصولات نسبت به مکمل‌های بدنسازی پایین‌تر بوده و می‌توانند برخی مواد مغذی مورد نیاز بدنسازان را تامین کنند.

مصرف سرلاک برای بدنسازی می‌تواند به عنوان یک میان‌وعده عالی جهت تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز آن‌ها در نظر گرفته شود. علاوه بر این سرلاک‌ها می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی، آسان‌تر کردن هضم و افزایش اشتها تاثیر بگذارند. ضمن اینکه محصولات سرلاک یا شیر خشک بدون مواد نگهدارنده و رنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند.

انواع سرلاک برای بزرگسالان

سرلاک‌ها به عنوان غذای کمکی برای نوزادان و کودکان فرموله می‌شوند. اما بزرگسالان نیز می‌توانند از تاثیرات مثبت آن‌ها بهره ببرند. انواع مختلفی از سرلاک در بازار وجود دارد که افراد بزرگسال می‌توانند از آن‌ها جهت چاقی یا بدنسازی استفاده کنند. به عنوان مثال سرلاک گندم، سرلاک گندم و عسل و… که با توجه به ترکیبات آن‌ها و مقدار هر یک از این ترکیبات می‌توان مناسب‌ترین را انتخاب نمود.

از جمله انواع سرلاک که بزرگسالان نیز می‌توانند از آن‌ها جهت افزایش وزن، پر شدن صورت و یا مکمل بدنسازی استفاده کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرلاک گندم و عسل نستله
  • سرلاک گندم و تکه‌های خرما به همراه شیر نستله
  • سرلاک گلابی ببلاک
  • سرلاک پنج غله هیپ
  • سرلاک گندم و موز نستله
  • سرلاک برنج همراه با شیر نستله
خرید سرلاک گندم و خرما نستله
جهت خرید سرلاک گندم و خرما نستله با قیمت مناسب روی عکس کلیک کنید.

بهترین سرلاک چاق کننده برای بزرگسالان

جهت انتخاب بهترین سرلاک چاق کننده برای بزرگسالان اولین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید، ترکیبات آن سرلاک و مقادیر آن‌ها است. زینک و ویتامین‌های گروه B بیشترین تاثیر را در روند چاق شدن افراد دارند، از همین رو سرلاکی که انتخاب می‌کنید، باید ترجیحا انوع ویتامین‌های این گروه شامل تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7)، اسید فولیک (B9) و کبالالین (B12) را داشته باشد.

نمی‌توان به قطعیت گفت که کدام سرلاک بهترین چاق کننده است، چرا که این انتخاب به خود شخص بستگی دارد. اما به طور کلی مجموعه سرلاک‌هایی که سطح ۴ هستند و برای کودکان ۱۲ تا ۱۸ ماهه استفاده می‌شوند و سرلاک‌های سطح ۵ که برای رنج سنی ۱۸ ماه تا ۲ سال فرموله شده‌اند، بهترین سرلاک چاق کننده برای بزرگسالان محسوب می‌شوند.

به عنوان یکی از بهترین سرلاک‌ها برای بزرگسالان می‌توانیم سرلاک گندم و خرما به همراه شیر نستله را به شما معرفی کنیم. ترکیبات این محصول شامل آرد گندم حاوی گلوتن، شیر خشک بدون چربی، فلیک موز، مخلوط روغن‌های گیاهی، شکر، فلیک خرما، کارامل، کربنات کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی، فسفات سدیم، پروبیوتیک‌ها (بیفیدوباکتریوم لاکتیس) و وانیلین است. از طریق لینک زیر می‌توانید نوع ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در سرلاک گندم و خرما نستله را مشاهده کنید و جهت خرید آن نیز اقدام نمایید.

خرید سرلاک گندم و خرما نستله

نحوه مصرف سرلاک برای بزرگسالان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، بزرگسالان به دو دلیل ممکن است از سرلاک استفاده کنند. بعضی افراد از سرلاک برای چاقی صورت و بدن بهره می‌برند و برخی نیز آن را برای بدنسازی مصرف می‌کنند. نحوه مصرف سرلاک برای بزرگسالان بهتر است طبق نظر متخصص تغذیه و یا مربی بدنسازی باشد. با این حال می‌توانید از روش‌های زیر نیز کمک بگیرید:

  • نحوه مصرف سرلاک برای چاقی: بهتر است سرلاک را با شیر و یا عسل ترکیب کنید و به مدت یک ماه هر شب قبل از خواب میل نمایید. همچنین می‌توانید آن را به همراه شیر و نشاسته ترکیب کرده و قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید. از سرلاک به صورت پودری نیز می‌‌توانید روزانه مصرف کنید.
  • نحوه مصرف سرلاک برای بدنسازی: در صورتی که یک ساعت قبل از تمرینات ورزشی یا بعد از تمرینات (۳۰ تا ۴۵ دقیقه) از سرلاک استفاده کنید، این ماده می‌تواند به عضله‌سازی شما کمک کند.

قیمت سرلاک برای بزرگسالان

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب درمورد فواید سرلاک برای بزرگسالان صحبت کردیم. اگر از لاغری صورت و بدن خود رنج می‌برید و یا در حال بدنسازی هستید و به علت قیمت بالای مکمل‌های بدنسازی، قادر به استفاده همیشگی از آن‌ها نیستید، می‌توانید از سرلاک‌ها کمک بگیرید. این محصولات به علت داشتن ترکیبات بسیار مغذی می‌توانند تا حد زیادی در افزایش وزن و تامین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن کمک‌کننده باشند.

شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت سرلاک برای بزرگسالان به لینک دسته بندی زیر مراجعه کنید و نسبت به خرید اقدام نمایید. محصولات مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.

قیمت شیر خشک و سرلاک

هر سوال دیگری در مورد محصولات چاق کننده و نحوه مصرف آن‌ها داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

 


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط