قرص سینارکول یا لیورگل؟
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

این روزها با پیشرفت تکنولوژی در صنعت داروسازی و خالص سازی عصاره‌های گیاهی، داروهای گیاهی متنوعی با اثرگذاری مطلوب وارد بازار شده‌اند. این داروها با عوارض بسیار کمتر خود نسبت به داروهای شیمیایی، جای آن‌ها را هم تا حد زیادی گرفته‌اند. سینارکول و لیورگل هم دو مورد از بهترین داروهای گیاهی ایرانی هستند که برای کمک به عملکرد کبد و رفع مشکلات این اندام حیاتی تهیه شده است. تأثیر این داروها به قدری بوده که مدت‌هاست طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و حالا به محبوب‌ترین داروهای کنترل کبد چرب تبدیل شده‌اند. این محبوبیت باعث شده ما هنگام خرید بین این دو قرص کبد دو دل شویم.

اگر شما هم به دنبال یک داروی گیاهی برای تقویت کبد هستید و نمی‌دانید قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟ در ادامه‌ی این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این دو محصول آشنا کنیم و بگوییم که کدام برای شما بهتر است؟

ویژگی‌های قرص لیورگل

  • خاصیت آنتی اکسیدان قوی
  • حفاظت از کبد در برابر سموم
  • مؤثر برای بهبود کبد چرب
  • پیشگیری از سیروز کبدی
  • کمک به بازسازی سلول‌های کبدی
  • مؤثر برای بهبود هپاتیت شدید
ترکیبات قرص لیورگل
خارمریم؛ ترکیب اصلی قرص لیورگل گل دارو

ترکیبات قرص لیورگل ۷۰ و لیورگل ۱۴۰

شرکت گل دارو برای تهیه این محصول محبوب خود از عصاره گیاه خار مریم استفاده کرده است. این گیاه منبع غنی‌ای از آنتی اکسیدان های طبیعی را در خود جای داده که اثرات مثبتی روی عملکرد کبد دارند. ماده مؤثر خار مریم سیلیمارین است. هر قرص لیورگل ۷۰، شامل ۱۰۲ میلی گرم عصاره خار مریم است که ۷۰ میلی گرم آن را سیلی مارین تشکیل می‌دهد. قرص لیورگل نیز ۱۹۲ میلی گرم عصاره خار مریم دارد که ۱۴۰ میلی گرم آن سیلی مارین است.

آنتی اکسیدان های سیلی مارین خواص زیادی برای بدن دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به عملکرد بهتر کبد، حفاظت از سلول‌های کبدی، کاهش التهاب کبد، کاهش اکسیداسیون چربی‌ها و… کمک می‌کند. در ادامه بیشتر با فواید و کاربردهای این قرص کبد آشنا می‌شوید.

قرص لیورگل برای چیست؟
تاثیر قرص لیورگل برای کبد چرب

کاربردهای قرص لیورگل گل دارو

تا اینجا گفتیم که قرص کبد گل دارو از چه مواد موثری تشکیل شده است. برای اینکه ببینیم قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟ لازم است بدانیم هرکدام با توجه به ترکیباتی که دارند، چه کاربردها و فوایدی برای بدن دارند.

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، قرص لیورگل برای کبد و عملکرد صحیح آن اثرات خوبی دارد. در ادامه می گوییم که این اثر چقدر است و چگونه در بدن ایجاد می‌شود.

تأثیر قرص لیورگل برای کبد چرب

کبد یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اندام‌های بدن است که وظایف مهم زیادی بر عهده دارد. سم زدایی داروها و غذاها، تجزیه چربی‌ها و هدایت آن‌ها به بافت‌های دیگر و جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها بر عهده‌ی کبد است.

اما گاهی اوقات ما با تغذیه ناسالم و سبک زندگی غلطی که در پیش می‌گیریم ناخواسته به بزرگترین عضو داخلی بدن خود آسیب می‌زنیم. در این شرایط سلول‌های کبدی توانایی خود برای متابولیسم چربی‌ها و سموم را از دست می‌دهند. در نتیجه مقداری از آن‌ها در کبد ذخیره شده و مقداری از آن نیز وارد چرخه اکسیداسیون و تولید رادیکال‌های آزاد می‌رود. ادامه دار شدن این روند سبب ایجاد کبد چرب و سیروز کبدی می‌شود.

خوشبختانه با اصلاح نوع تغذیه و سبک زندگی و کمک گرفتن از داروهای گیاهی می‌توان از این روند مخرب جلوگیری کرد. خواص شگفت انگیز گیاه خارمریم برای کبد چرب در شکستن چرخه‌ی تخریب کبد نقش موثری دارد. سیلی مارین موجود در این گیاه چرخه‌ی اکسیداسیون چربی‌ها و سموم را در کبد مهار می‌کند و از تخریب بیشتر سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند. این اثر باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها نیز شده و از ذخیره‌ی آن در رگ‌ها و سلول‌های کبد هم جلوگیری می‌کند. همچنین ترکیبات فعال سیلیمارین با افزایش تولید پروتئین‌های مهم ترمیمی از جمله هپارین، پروترومبین و فیبرینوژن به بازسازی سریع‌تر کبد کمک می‌کند.

اثر خوب دیگر گیاه خارمریم در قرص لیورگل، ضد التهاب بودن آن است. سیلی مارین یک ضد التهاب قوی نیز هست که التهاب کبد را در زمان ابتلا به کبد چرب، هپاتیت و سایر عارضه‌های کبدی کاهش می‌دهد.

خرید سریع قرص لیورگل ۷۰

قرص لیورگل برای جوش

تجمع چربی در رگ‌ها و سلول‌های کبدی، باعث افزایش تولید برخی هورمون‌ها شده و چربی زیر پوست را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل معمولاً افرادی که اختلالات کبدی دارند، جوش‌های قرمز و ملتهب روی صورت دارند. بنابراین اگر جوش صورت بخاطر مشکلات کبد باشد، قرص لیورگل می‌تواند به نابودی آن‌ها کمک کند. زیرا آنتی اکسیدان های موجود در سیلیمارین روی افزایش متابولیسم چربی‌ها و تجزبه سالم آن‌ها تأثیر بسیار خوبی دارند. البته برای اثیر قرص لیورگل برای جوش، باید دوره‌ی مصرف آن را تکمیل کنید و همزمان با آن نیز برنامه‌ای برای افزایش سلامت کبد خود داشته باشید.

قرص لیورگل برای چیست؟
تاثیر قرص لیورگل برای لاغری و چربی سوزی

اثرات قرص لیورگل برای لاغری

معمولاً افرادی که دچار کبد چرب هستند، اضافه وزن هم دارند (در بیشتر موارد نه همه‌ی موراد!). در واقع می‌توان گفت در بیشتر موارد، این اضافه وزن است که کبد را به سمت چرب شدن پیش می‌برد. به همین دلیل هم تلاش‌های ما برای حفاظت از کبد در برابر چرب شدن و سایر عوارض کبدی می‌تواند به کاهش اضافه وزن ما نیز کمک کند. بنابراین اگر یک برنامه منظم و سالم برای تغذیه و فعالیت بدنی خود داشته باشیم، کمک گرفتن از داروهای گیاهی می‌تواند روند کاهش وزن ما را سریع‌تر کند.

همانطور که گفتیم، آنتی اکسیدان های سیلی مارین در قرص لیورگل متابولیسم چربی‌های اضافی را افزایش می‌دهند. این یعنی روند چربی سوزی در بدن افزایش می‌یابد. در نتیجه مصرف این قرص کبد همراه با فعالیت‌هایی که منجر به تجزیه چربی‌های اضافی می‌شود، می‌تواند در کاهش وزن نیز تا حدودی مؤثر باشد.

قرص لیورگل برای چربی خون و دیابت

تا اینجا به خوبی با تاثیر لیورگل بر کبد چرب آشنا شدید. توضیحاتی که در بخش‌های قبل دادیم، به خوبی نشان می‌دهد که گیاه خارمریم چگونه می‌تواند روی چربی‌ها اثر بگذارد و باعث تجزیه آن‌ها شود. ترکیبات سیلیمارین نه تنها خودشان باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها می‌شوند، بلکه با تقویت سلول‌های کبد نیز باعث تجزیه سریع‌تر چربی اضافه خون می‌شوند.

مصرف یک دوره از قرص لیورگل، برای کاهش قند خون نیز مؤثر است. زیرا آنتی اکسیدان های قوی گیاه خارمریم با کاهش مقاومت به انسولین در بدن، به افزایش متابولیسم قندها نیز کمک می‌کنند. در نتیجه قند اضافی درون رگ‌ها توسط سلول‌های بدن به خوبی مصرف می‌شوند. این مکانیسم اثر خوبی روی کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دارد.

خرید سریع قرص لیورگل ۱۴۰

نحوه مصرف لیورگل
نحوه مصرف قرص لیورگل برای کبد چرب

طریقه مصرف قرص لیورگل

میزان مصرف قرص لیورگل گل دارو، به میزان دوز دارو بستگی دارد. اگر لیورگل ۱۴۰ را خریده‌اید، باید سه نوبت در روز ۱ عدد از آن را میل کنید. برای لیورگل ۷۰ این مقدار، به روزی ۲ قرص در ۳ وعده افزایش می‌یابد.

بهترین زمان مصرف لیورگل یک ساعت پس از صرف غذا است. برای اینکه به طور کامل از تاثیرات این دارو نتیجه بگیرید، بهتر است مصرف آن را حداقل تا ۲ ماه ادامه دهید.

عوارض قرص لیورگل گل دارو

قرص لیورگل معمولاً اگر به میزان توصیه شده مصرف شود، عوارضی ندارد. اما افرادی که به گیاهان دارویی حساسیت شدید دارند یا دچار انسداد مجاری صفراوی شده‌اند، نباید از این دارو استفاده کنند.

اگر در دوران بارداری یا شیردهی هستید و قصد خرید قرص لیورگل را دارید، بهتر است قبل از خرید با پزشک خود مشورت کنید. البته تاکنون عوارضی از مصرف لیورگل در بارداری و شیردهی گزارش نشده است.

حال که با ویژگی‌ها، نحوه عملکرد و عوارض قرص کبد گل دارو آشنا شدیم، در ادامه‌ی پاسخ به این سؤال که قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل، نوبت به سینارکول می‌رسد تا با آن بیشتر آشنا شویم و ببینیم چقدر برای سلامت کبد اثرگذار است؟

ویژگی‌های قرص سینارکول

  • تقویت کبد و بهبود عملکرد آن
  • کمک به کنترل کبد چرب
  • تنظیم آنزیم‌های صفراوی
  • حفاظت از سلول‌های کبد
  • رفع یبوست ناشی از نارسایی کبدی
  • بهبود نفخ و سوء هاضمه
  • کاهش کلسترول (چربی بد) خون
ترکیبات قرص سینارکول
ترکیبات گیاهی قرص سینارکول

ترکیبات قرص سینارکول چیست؟

قرص سینارکول متعلق به یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های داروسازی گیاهی ایران است. این قرص توسط شرکت دینه تهیه شده و برای حفاظت از کبد نقش موثری دارد. شرکت دینه برای تولید این محصول خود از دو گیاه مشهور برای سلامت کبد استفاده کرده است. این دو گیاه ریشه زردچوبه و کنگر فرنگی هستند که تاکنون توانایی خود برای کمک به کبد را به ما ثابت کرده‌اند. به همین دلیل هم بیشتر ما با خواص آن‌ها آشناییم. در هر قرص سینارکول ۴۵۰ میلی گرم عصاره کنگر فرنگی (آرتیشو) و ۷۰ میلی گرم پودر ریشه زردچوبه وجود دارد. در ادامه کمی بیشتر از خواص این دو گیاه می گوییم.

کنگر فرنگی

این گیاه نیز مانند خارمریم مقدار قابل توجهی سیلی مارین در عصاره خود دارد. البته این تنها ماده مؤثر کنگر فرنگی نیست. سینارین نیز مانند سیلیمارین یک ماده بسیار قوی است و برای کاهش التهاب کبد نقش موثری دارد. علاوه بر این، ویتامین‌های K، A و C، فلاونوئیدها و فیبر موجود در این گیاه نیز برای کمک به سیستم گوارش موثرند.

ریشه زردچوبه

تقریباً بیشتر ما این روزها با خواص ماده کورکومین موجود در زردچوبه آشنا شده‌ایم. این ماده‌ی ضد التهاب قوی نه تنها برای سلامت کبد، بلکه برای کاهش درد و التهاب مفاصل، سلامت قلب، مغز و رگ‌ها نیز معجزه می‌کند. علاوه بر این ریشه زردچوبه منبع غنی از ویتامین‌های B6، B1، C، E و ریزمغذی‌های مهمی از جمله آهن و زینک است. این ترکیبات کمبودهای بدن برای عملکرد بهتر را تأمین می‌کند.

کاربردهای قرص سینارکول

دانستن اینکه این قرص کبد گیاهی چه کمکی به بدن ما می‌کند، ما را سریع‌تر به جواب می‌رساند. پس اگر هنوز می‌خواهید بدانید قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟ در ادامه با ما همراه باشید.

قرص سینارکول برای چیست؟
فواید قرص سینارکول برای کبد چرب

تأثیر سینارکول برای کنترل کبد چرب

مسلماً اینکه بدانیم قرص سینارکول برای کبد چرب چقدر تأثیر دارد، ما را در انتخاب بین لیورگل و سینارکول بیشتر کمک می‌کند. قبل‌تر گفتیم که عصاره کنگر فرنگی موجود در سینارکول، دو ماده‌ی مؤثر و قوی دارد که برای سلامت کبد نقش موثری دارند. سیلیمارین و سینارین سرشار از آنتی اکسیدان های قوی هستند که آنزیم‌های صفراوی را افزایش می‌دهند و با این اثر چربی‌های تجمع یافته در کبد را کاهش می‌دهند.  علاوه بر این، دفع صفرا از کبد را نیز آسان‌تر می‌کنند.

در کنار این اثر، کورکومین موجود در زردچوبه نیز با خاصیت ضد التهاب خود همراه با سینارین التهاب کبد را کاهش می‌دهد. همچنین این سه ماده‌ی مؤثر (سیلی مارین، سینارین و کورکومین) با مهار اثر رادیکال‌های آزاد و کاهش چربی درون کبد، بازسازی سلول‌های کبد را سریع‌تر پیش می‌برند.

خرید سریع قرص سینارکول

قرص سینارکول برای کاهش کلسترول خون

خواص کورکومین برای سلامتی کم نیست. یکی دیگر از تاثیرات این ماده در کنار دو ماده مؤثر کنگر فرنگی، کمک به کاهش کلسترول خون است. چربی‌های اضافی در بدن اگر به درستی وارد چرخه متابولیسم نشوند، وارد چرخه اکسیداسیون شده و مواد مضری از جمله رادیکال‌های آزاد را تولید می‌کنند. آنتی اکسیدان های موجود در کورکومین و سیلی مارین می‌تواند جلوی اکسیداسیون چربی‌ها را بگیرد. در نتیجه این مواد وارد چرخه‌ی متابولیسم خود شده و به درستی تجزیه می‌شوند. این اثر فقط برای چربی‌های ذخیره شده در چربی نیست؛ بلکه چربی خون، که در رگ‌ها ذخیره شده، را نیز در بر می‌گیرد.

بنابراین با مصرف قرص سینارکول برای کبد چرب، می‌توانید روی اثر آن برای کاهش کلسترول خون نیز حساب کنید.

قرص سینارکول برای چیست؟
تاثیر قرص سینارکول برای لاغری

قرص سینارکول برای لاغری

در توضیحاتی که برای قرص لیورگل دادیم، به این موضوع اشاره کردیم که چگونه ماده سیلیمارین با آنتی اکسیدان های قوی خود می‌تواند روی کاهش چربی‌های اضافی در بافت‌های بدن اثر بگذارد. حال تصور کنید این ماده در کنار دو ماده مؤثر دیگر با همین خاصیت آنتی اکسیدان چه اثری روی چربی‌های اضافی بدن دارد! البته قرص سینارکول با هدف کمک به کاهش وزن تولید نشده و نباید با این هدف هم مصرف شود. اما می‌توانید در کنار اصلاح تغذیه و الگوی زندگی خود برای اصلاح عملکرد کبد، قرص سینارکول را نیز استفاده کنید و از تاثیرات خوب آن برای چربی سوزی بهره ببرید.

قرص سینارکول برای مشکلات گوارشی

به جز سه ماده مؤثر قرص سینارکول که تا اینجا تاکید زیادی روی آن‌ها داشتیم، ترکیبات دیگری هم در عصاره‌های گیاهی تشکیل دهنده این داروی گیاهی هستند که اثرات خوبی برای سلامتی ما دارند. ویتامین‌های B، آهن، منیزیم و فیبر موجود در زردچوبه و کنگر فرنگی، شرایط بهتری برای سیستم گوارش ما فراهم می‌کنند. با اثر این ریزمغذی‌ها در کنار هم، یبوست ناشی از مشکلات کبد، نفخ، درد شکم، حالت تهوع و سوء هاضمه را در بدن از بین می‌برد.

مصرف قرص سینارکول
نحوه مصرف قرص سینارکول

نحوه مصرف قرص سینارکول

برای اثرگذاری دارو، توصیه می‌شود روزی ۳ بار و هر بار ۱ تا ۲ عدد از این قرص را مصرف کنید. بهترین زمان مصرف قرص سینارکول برای کبد چرب، همراه با غذا است. اگر با این الگوی مصرف دچار عوارض گوارشی شدید، برای تعیین دقیق میزان و زمان مصرف با پزشک مشورت کنید.

عوارض قرص سینارکول

این قرص هم اگر به میزان توصیه شده مصرف شود، عوارضی ندارد. اما همانند لیورگل، مصرف این قرص نیز برای افرادی که دچار انسداد مجاری صفراوی هستند یا به ترکیبات دارو حساسیت دارند، ممنوع است.

برای کبد چرب؛ قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟

پس از توضیحات کاملی که درباره ویژگی‌ها، ترکیبات، کاربردها، نحوه عملکرد و عوارض این دو قرص کبد گیاهی دادیم، حال نوبت این رسیده که بگوییم کدام بهتر است؟

اگر توضیحات این متن را با دقت خوانده باشید، متوجه می‌شوید که هر دوی این داروها تاثیرات مشابهی در بدن دارند. هردو با مکانیسم‌های مشابهی به کنترل کبد چرب و افزایش سلامت این اندام کمک می‌کنند. همچنین هر دو نیز اثرات جانبی مثبت یکسانی (برای لاغری، جوش صورت، چربی خون) دارند. به همین دلیل هم هر دوی آن‌ها جزو بهترین داروهای گیاهی برای کبد چرب محسوب می‌شوند.

هرچند این دو محصول شباهت‌های زیادی دارند؛ اما تحقیقات و آزمایشات بالینی انجام شده روی آن‌ها تفاوت‌های جالبی را آشکار کرده است. بررسی‌ها درباره‌ی قرص لیورگل نشان داده که این قرص اثر خوبی روی دیابت دارد. به همین دلیل قرص لیورگل برای افرادی که علاوه بر مشکل کبد با دیابت یا قند خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنند، مناسب‌تر است. از طرفی قرص سینارکول تأثیر شگفت انگیزی روی کاهش چربی خون دارد. از این رو، افرادی که بخاطر چربی خون بالا دچار اختلالات کبدی شده‌اند، بهتر است سینارکول را انتخاب کنند.

در واقع پاسخ این سؤال که قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟ به خود شما بازمی گردد. با بررسی‌های ساده و مشورت با پزشک می‌توانید بفهمید که هرکدام از گیاهان خارمریم، زردچوبه و کنگر فرنگی در بدن شما چگونه  رفتار می‌کنند و چقدر سازگاری و اثرگذاری دارند. با دانستن این موضوع به راحتی می‌توانید بهترین قرص برای پاکسازی کبد و جلوگیری از اختلالات کبدی را برای خود انتخاب کنید و از خواص آن برای حفاظت از کبد خود بهره ببرید.

سینارکول یا لیورگل
قرص سینارکول بهتر است یا لیورگل؟

در انتخاب قرص گیاهی برای کنترل کبد چرب دقت کنید!

در این متن دو مورد از بهترین انواع قرص کبد موجود در بازار را بررسی کردیم و با ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها آشنا شدیم. در نهایت هم گفتیم که با توجه به شباهت زیاد قرص سینارکول و لیورگل، انتخاب بهترین گزینه بین این دو به شرایط و سازگاری‌های بدن شما بستگی دارد. در واقع نکته‌ی مهم برای خرید قرص کبد نیز همین است. زیرا اگر بدن شما با ترکیبات دارو سازگاری نداشته باشد، ممکن است آسیب بیشتری به کبدتان وارد کند. پس برای انتخاب بین لیورگل یا سینارکول بهتر است بیشتر به واکنش بدن خود به دارو دقت کنید.

خرید بهترین انواع قرص کبد گیاهی

سریع‌ترین راه برای خرید قرص سینارکول، لیورگل یا سایر انواع قرص کبد گیاهی، اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب است. در مفیدطب می‌توانید محصول مورد نظر خود را از بین بهترین‌ها انتخاب کنید و در کمتر از یک دقیقه آن را سفارش دهید. مفیدطب سفارشتان را در مدت زمان کوتاهی به شما تحویل می‌دهد.

شما بین سینارکول یا لیورگل کدام را انتخاب می‌کنید و دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را برای ما بنویسید. اگر هم سوالی درباره هرکدام از این محصولات دارید، با ما در میان بگذارید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط