بهترین قرص پاکسازی کبد
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کبد بزرگ‌ترین پالایشگاه بدن است که وظیفه سم زدایی بدن را به عهده دارد. اما گاهی رفتارها و عادت‌های غلط ما در تغذیه و سبک زندگی باعث می‌شود این مرکز سم زدایی بدن، خود با سموم مختلف احاطه شود. در چنین شرایطی کبد دیگر نمی‌تواند ترکیبات مضر مواد غذایی و داروها را تصفیه کند. در نتیجۀ کاهش عملکرد کبد، ممکن است مشکلات متعددی برای ما بروز پیدا کرده و سلامت عمومی بدنمان به خطر بیفتد.

با وقوع این وضعیت، بهترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های کبدی و مشکلات جدی ناشی از اختلالات کبدی، پاکسازی کبد است. زیرا این کار سموم را از پالایشگاه اصلی بدن خارج کرده و آن را به چرخه طبیعی خود بازمی‌گرداند.

پاکسازی کبد یکی از توصیه‌های مهم طب سنتی است که اگر به درستی انجام شود، فواید زیادی برای بدن خواهد داشت. به دلیل اهمیت سلامت کبد برای بدن، ما این مطلب از مجله سلامت مفیدطب را به معرفی سم زدایی کبد اختصاص داده‌ایم و در ادامه نیز بهترین قرص پاکسازی کبد را به شما معرفی خواهیم کرد.

شما می‌توانید مطلب بهترین قرص برای پاکسازی کبد را در اینجا بشنوید:

 

پاکسازی کبد چیست؟

همانطور که گفتیم، کبد با اینکه پالایشگاه اصلی بدن محسوب می‌شود، اما گاهی خودش نیاز به پاکسازی و سم زدایی دارد! خوردن غذاهای ناسالم، استرس زیاد در برهه‌ای از زندگی، نداشتن فعالیت بدنی، ابتلا به برخی بیماری‌ها و… همگی شرایطی هستند که کبد را تحت فشار قرار می‌دهند. ادامه‌دار شدن این شرایط، باعث سمی شدن کبد و ایجاد اختلال در عملکرد بزرگترین عضو داخلی بدن می‌شود. در این مواقع پاکسازی کبد می‌تواند به کمک کبد بیاید و ما را از خطر ابتلا به بیماری‌های جدی‌تر نجات دهد.

پاکسازی کبد فرآیندی است که به کمک مجموعه‌ای از فعالیت‌ها انجام می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها را در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

  •  مصرف مکمل‌های سم زدای کبد
  •  پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و سالم برای کبد
  • استفاده از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب‌های طبیعی (آبمیوه‌های طبیعی تازه)
  • پرهیز از مصرف غذاهای مضر برای کبد
  • برنامه فعالیت بدنی مداوم و منظم
  • پاکسازی روده بزرگ

همه این فعالیت‌ها در کنار هم به خروج سموم از کبد کمک می‌کند. بنابراین مصرف قرص پاکسازی کبد یا پاکسازی روده بزرگ به تنهایی برای سلامت این عضو مهم بدن کارساز نیست و در کنار آن حتماً باید عادات غلط تغذیه‌ای اصلاح شود.

پاکسازی کبد برای چیست؟
اهمیت پاکسازی کبد برای بدن

چرا باید کبد را پاکسازی کنیم؟

گفتیم که اختلال در عملکرد کبد، بدن ما را در خطر ابتلا به بیماری‌های جدی‌تر قرار می‌دهد. اختلالات کبدی بیماری‌هایی از جمله سیروز کبدی، مشکلات عروق خونی، سنگ کیسه صفرا، حساسیت‌های پوستی و در موارد شدیدتر هموکروماتوز یا حتی سرطان را ایجاد می‌کنند. در این مراحل دیگر حتی مصرف بهترین قرص پاکسازی کبد نیز کارساز نخواهد بود. به همین دلیل است که پاکسازی کبد چرب یا آسیب دیده اهمیت بسیار زیادی برای بدن دارد.

اگر به تازگی متوجه اختلال عملکرد کبد خود شده‌اید، با رعایت یک رژیم غذایی سالم و استفاده از انواع قرص کبد و مکمل‌های کمکی می‌توانید از بروز مشکلات زیر جلوگیری کنید.

پاکسازی کبد برای جلوگیری از بیماری های کبدی
پاکسازی کبد از بروز بیماری های کبدی جلوگیری می کند.

پاکسازی کبد چرب برای بهبود بیماری‌های کبدی

در بیشتر موارد پاکسازی کبد با طب سنتی و به کمک خواص گیاهان دارویی انجام می‌شود. تقریباً همه گیاهانی که در دستورات سم زدایی کبد در طب سنتی به آن‌ها اشاره شده است، خاصیت آنتی اکسیدان دارند. این ترکیبات باعث تجزیه چربی‌های ذخیره شده در کبد می‌شوند و از آسیب به سلول‌های کبدی سالم نیز جلوگیری می‌کنند.

مهم‌ترین عاملی که در عملکرد کبد اختلال ایجاد می‌کند و باعث بروز بیماری‌های ثانویه می‌شود، التهاب است. ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب موجود در گیاهان دارویی، التهاب کبد را کاهش داده و با تنظیم ترشح صفرا، میزان آنزیم‌های کبدی را نیز تنظیم می‌کنند. در نتیجه با رعایت اصول پاکسازی کبد در طب سنتی، کبد دوباره سلامت خود را به دست می‌آورد.

پاکسازی کبد برای جوش صورت

یکی از اولین نشانه‌های اختلال در عملکرد کبد، ظهور ناگهانی جوش‌های ملتهب و قرمز روی صورت و بروز حساسیت‌های پوستی است. تجمع چربی و مواد سمی در کبد، میزان چربی زیر پوستی و چربی موجود در فولیکول‌های مو روی پوست را نیز افزایش می‌دهد. از طرفی باکتری‌های مضر غیر فعال در این فولیکول‌ها نیز به حالت فعال درآمده و جوش‌های چرکی ایجاد می‌کنند.

با توجه به تاثیری که پاکسازی کبد در بهبود کبد چرب و کاهش سموم در کبد دارد، بسیاری از کارشناسان طب سنتی معتقدند که این فرایند سم زدایی می‌تواند در کاهش حساسیت‌های پوستی و جوش‌های ناشی از اختلال کبدی می‌تواند مؤثر باشد.

هرچند که در علم پزشکی نیز منشاء برخی از جوش‌های صورت، مشکلات کبدی تشخیص داده می‌شود. اما هنوز از لحاظ علمی و به طور قطعی تأثیر پاکسازی کبد برای بهبود جوش صورت به اثبات نرسیده است.

بهترین قرص پاکسازی کبد
کمک به کاهش وزن با پاکسازی کبد

کمک به کاهش وزن با پاکسازی کبد

اگر برای سم زدایی پالایشگاه بدن خود، قرص پاکسازی کبد مصرف می‌کنید و در کنار آن توصیه‌های غذایی و فعالیت بدنی را نیز رعایت می‌کنید، به احتمال زیاد روند کاهش وزن شما سرعت می‌گیرد.

استفاده از مواد غذایی مفید برای پاکسازی کبد و رعایت دستور العمل‌های آن نه تنها چربی ذخیره شده در کبد را کاهش می‌دهد، بلکه به طور کلی متابولیسم چربی‌های بدن را نیز بالا می‌برد (به دلیل مصرف آنتی اکسیدان های طبیعی).

علاوه بر این سم زدایی کبد، باعث بهبود مشکلات گوارشی از قبیل یبوست شده و خروج مواد سمی و اضافی از بدن را سرعت می‌بخشد. پس اگر رژیم لاغری دارید و در طول ابتلا به رژیم لاغری دچار یبوست می‌شوید، مصرف قرص پاکسازی کبد و رعایت اصول سم زدایی بدن، می‌تواند در روند کاهش وزن به شما کمک کند.

خرید سریع قرص کبد

بهترین زمان پاکسازی کبد کی است؟

از آنجا که تقریباً سلامت همه بخش‌های بدن به سلامت کبد بستگی دارد، بهتر است در اولین فرصتی که متوجه اختلال در عملکرد کبد خود شدید، به سراغ پاکسازی کبد بروید. زیرا هرچه دیرتر اقدام کنید، فرایند سخت‌تری را باید طی کنید تا کبد شما دوباره سلامت کامل خود را بدست آورد.

همولاکس؛ بهترین قرص برای پاکسازی کبد

خب همانطور که اول متن وعده داده بودیم، می‌خواهیم در این بخش یکی از انواع بهترین قرص پاکسازی کبد را به شما معرفی کنیم.

قرص همولاکس محصولی از شرکت سینا فرآور است که از بین داروهای گیاهی پاکسازی کبد، تاکنون بیشترین تأثیر را در بهبود اختلالات کبدی داشته و افراد زیادی از آن نتیجه گرفته‌اند. به همین دلیل هم از بین محصولات ایرانی پاکسازی کبد، این قرص به عنوان یکی از بهترین قرص‌ها برای سم زدایی کبد معرفی شده است. در ادامه بیشتر با ترکیبات و ویژگی‌های این داروی گیاهی آشنا می‌شوید.

ترکیبات بهترین قرص پاکسازی کبد
ترکیبات قرص همولاکس؛ بهترین قرص برای پاکسازی کبد

ترکیبات قرص همولاکس برای پاکسازی کبد چرب

در طب سنتی و باستانی هندی، ترکیبی گیاهی به نام اطریفل وجود دارد که از مخلوط کردن عصاره ۴ گیاه پرخاصیت تهیه می‌شود. این ۴ گیاه در کنار هم به دفع اخلاط مضر، خروج مایعات صفراوی اضافه از بدن و حفاظت از سلول‌های کبدی کمک می‌کنند. این فرایندها دقیقاً همان چیزی است که در پاکسازی کبد باید انجام شوند. به همین دلیل هم شرکت سینا فرآور از این ترکیب برای تهیه قرص همولاکس برای سم زدایی کبد استفاده کرده است و نهایتا این محصول را به یکی از انواع بهترین قرص برای پاکسازی کبد تبدیل کرده است.

در ادامه گیاهان تشکیل دهنده ترکیب اطریفل را همراه با ویژگی‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • بلیله

گیاه بلیله در طب سنتی به عنوان یک صفرا بر قوی تجویز می‌شود. این گیاه با خاصیت ضد صفرای خود به تنظیم آنزیم‌های صفراوی و بهبود مشکلات معده نیز کمک می‌کند.

  • آمله

آمله سرشار از فیبر و ترکیبات آنتی اکسیدان است که علاوه بر بهبود یبوست، در محافظت از سلول‌های کبدی و کاهش استرس اکسیداتیو در کبد نقش دارند.

  • هلیله سیاه

این گیاه حاوی ویتامین‌های C و E است که خاصیت آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال دارند. این خواص نه تنها به کاهش مشکلات گوارشی کمک می‌کنند، بلکه آسیب به کبد را هم کاهش داده و از بروز بیماری‌های کبدی جلوگیری می‌کنند.

  • هلیله زرد

هلیله زرد نیز مانند آمله برای تنبلی روده و بهبود یبوست بسیار مؤثر و مفید است. این گیاه نیز مانند هلیله سیاه آنتی اکسیدان‌های قوی‌ای دارد که باعث تقویت کبد و کاهش سموم آن می‌شوند.

همه این ترکیبات در کنار هم با تاثیرات مثبتی که روی صفرا، سیستم گوارش و سلول‌های کبدی دارند، در نهایت سم زدایی کبد را با موفقیت انجام می‌دهند.

بهترین زمان مصرف قرص همولاکس

بهترین زمان مصرف این داروی پاکسازی کبد، نیم ساعت پس از غذا است. برای سم زدایی کبد، روزی سه بار و هر بار ۲ عدد از این قرص را استفاده کنید. اثربخشی این داروی گیاهی روی تنظیم آنزیم‌های کبدی و بهبود کبد چرب را پس از ۴ الی ۸ هفته مصرف مداوم خواهید دید.

عوارض جانبی قرص همولاکس چیست؟

شرکت داروسازی سینا فرآور تاکنون برای مصرف میزان توصیه شده‌ی همولاکس عوارضی گزارش نداده است. هرچند اگر به گیاهان موجود در این قرص حساسیت داشته باشید، ممکن است با مصرف آن عوارض ناخواسته‌ای را تجربه کنید.

چه افرادی نباید قرص همولاکس را مصرف کنند؟

با اینکه قرص همولاکس یکی از نمونه‌های بهترین قرص برای پاکسازی کبد است، اما برای همه افراد و همه سنین مناسب نیست. کودکان زیر ۱۲ سال، خانم‌های باردار و شیرده و افراد مبتلا به نارسایی کبدی از جمله سیروز، هپاتیت و سوء القنیه، نباید از این دارو استفاده کنند.

سلامت بدن در گرو سلامت کبد است؛ به کبد خود بیشتر توجه کنید!

کبد سالم، بدنی سالم برای شما به ارمغان می‌آورد. پس سعی کنید تا می‌توانید از کبد خود مراقبت کنید و با عادت‌های غذایی غلط به آن آسیب نرسانید. اگر هم تا به حال مسیر اشتباهی را می‌رفتید، می‌توانید با استفاده از یک قرص پاکسازی کبد خوب، مانند همولاکس و رعایت رژیم سم زدایی، دوباره کبدی سالم داشته باشید. پیشگیری از بیماری از کبدی می‌تواند سرمایه‌گذاری بزرگی برای سلامتی شما باشد.

برای تهیه قرص همولاکس یا سایر داروهای سم زدای کبد، کافی است وارد اپلیکیشن یا وبسایت داروخانه آنلاین مفیدطب شوید و از بین بهترین محصولات، گزینه مورد نظر خود را سفارش دهید. مفیدطب سفارش شما را در کمترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

خرید سریع قرص همولاکس

اگر تجربه استفاده از قرص همولاکس را داشته‌اید، یا هنوز سوالی درباره این محصول یا دیگر انواع داروی پاکسازی کبد دارید، آن را با ما در میان بگذارید. ما سؤالات شما را با مشورت دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

سوالات متداول

چرا پاکسازی کبد ضرورت دارد؟

پاکسازی کبد احتمال بروز مشکلات کبدی مانند سیروز کبدی، مشکلات عروق خونی، سنگ کیسه صفرا و حساسیت‌های پوستی را کاهش داده و سلامت بدن را حفظ می‌کند.

بهترین قرص برای پاکسازی کبد چیست؟

داروهای مختلفی با هدف پاکسازی کبد عرضه می‌شوند، در این بین قرص همولاکس یکی از محبوب‌ترین قرص‌های پاکسازی کبد می‌باشد که رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کرده است.

چرا باید از قرص گیاهی برای پاکسازی کبد استفاده کنم؟

در طب سنتی و باستانی سال‌هاست که از ترکیبات مختلف گیاهی برای سم‌زدایی و پاکسازی کبد استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد قرص‌های گیاهی عوارض کمتری نسبت به قرص‌های شیمیایی دارند.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره