آیا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟

قرص مگنیفورت چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اگر بگوییم قرص مگنیفورت هولیستیکا معروف‌ترین مکمل منیزیم در ایران است، اغراق نکرده‌ایم. زیرا این محصول علاوه بر این ماده معدنی ذکر شده، ترکیبات دیگری نیز دارد که باعث بهبود عملکرد قلب و عروق، تقویت عضلات و افزایش استحکام عضلات می‌شود. منیزیم یک ریز مغذی مهم برای بدن ما است که بیشتر ما آن را بخاطر تقویت استخوان‌ها و عضلات می‌شناسیم. اما نقش منیزیم به این موارد ختم نمی‌شود. کمبود منیزیم در بدن تاثیرات زیادی، از سردردهای میگرنی و ریزش مو گرفته تا بالا رفتن فشار خون و بیماری‌های قلبی و اختلال در عملکرد اعصاب محیطی، در بدن به جا می‌گذارد. این اثرات مخرب با مصرف کپسول مگنیفورت رفع می‌شود.

با این حال هنوز هم سوالاتی درباره این قرص منیزیم وجود دارد. یکی از پرتکرارترین سؤالات درمورد این محصول این است که «آیا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟». ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

قرص مگنیفورت چیست؟

یکی از بهترین نمونه‌های قرص منیزیم موجود در بازار ایران قرص مگنیفورت است. این قرص که توسط کمپانی فرانسوی هولیستیکا تهیه شده است، یک ترکیب کامل و مؤثر را برای رفع مشکلات بدن تهیه کرده است.

ترکیبات قرص مگنیفورت
ترکیبات قرص منیزیم مگنیفورت

کپسول مگنیوفورت از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

در کپسول مگنیفورت هولیستیکا از منیزیم دریایی به عنوان منبعی برای تأمین این عنصر استفاده شده است که فراهمی زیستی بیشتر و جذب بهتری نسبت به سایر املاح منیزیم دارد. علاوه بر این، ویتامین B1، B6، D3 و K2 نیز در ترکیبات این مکمل دیده می‌شود که هرکدام در کنار منیزیم و به تنهایی خواصی برای بدن دارند. در ادامه به خواص این ریزمغذی‌ها به طور مختصر اشاره می‌کنیم.

منیزیم:

منیزیم در استخوان سازی، تولید انرژی برای سلول‌های ماهیچه‌ای و گرفتگی عضلات، رفع آریتمی قلبی و کاهش فشار خون، بهبود گوارش و رفع بی اشتهایی نقش موثری دارد.

ویتامین B6:

پیروکسیدین یا B6 یک ویتامین محلول در آل است که همراه با منیزیم به رفع مشکل اعصاب، بی خوابی، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، کم خونی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین B1:

این ویتامین از ویتامین‌های گروه B نیز در رفع بی اشتهایی و کاهش شدید وزن نقش مؤثر دارد. همراهی B1 با سایر مینرال های موجود در قرص مگنیفورت، نقش موثری در جلوگیری از تحلیل عضلات بدن و مشکلات قلبی و عصبی دارد.

ویتامین D3:

ویتامین D3 یکی از مهم‌ترین مینرال ها برای استخوان سازی و افزایش تراکم استخوان‌ها در بدن است. مصرف ویتامین D در کنار منیزیم از ابتلا به پوکی استخوان، به خصوص در خانم‌های یائسه، جلوگیری می‌کند.

ویتامین K2:

این ویتامین در مصرف بهینه از کلسیم موجود در خون نقش مهمی دارد. کمبود K2 باعث می‌شود با وجود مقدار کافی کلسیم در خون، استخوان‌ها بازهم دچار ضعف شوند و این کلسیم اضافی و زیاد در رگ‌های اطراف قلب ذخیره شود. همچنین این ویتامین برای عملکرد اعصاب نیز مفید است.

جدول ترکیبات کپسول مگنیفورت

ترکیبات مقدار در هر کپسول
منیزیم ۱۵۰ میلی گرم
ویتامین ب ۱ ۹۹ میلی گرم
ویتامین ب ۶ ۲۰ میلی گرم
ویتامین د۳ ۴۰۰ واحد
ویتامین کا ۲ ۵۰ میکرو گرم

قرص مگنیفورت برای چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

منیزیم به تنهایی در بدن نقش‌های محدودی دارد. اما وقتی با ویتامین D، K2 و B6 همراه باشد، تاثیرات مثبت زیادی در بدن اعمال می‌کند. هرچند این ریزمغذی‌ها در کنار هم فواید زیادی برای بدن دارند، اما ما در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با توجه به آن‌ها در ادامه به سؤال اصلی متن دهیم که آیا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟ یا نه.

قرص مگنیفورت برای ریزش مو
تاثیر قرص مگنیفورت برای ریزش مو

قرص مگنیفورت برای ریزش مو

افزایش ناگهانی ریزش مو ملموس‌ترین هشدار بدن برای کمبود یک یا چند ماده مغذی در بدن است. این نشانه ممکن است مربوط به کمبود بیوتین، زینک، آهن، فولیک اسید، منیزیم، ویتامین B1 و… باشد. در صورتی که کمبود منیزیم و ویتامین B1 موجب افزایش ریزش مو شده باشد، با مصرف قرص مگنیفورت می‌توان آن را برطرف کرد.

یکی از وظایف منیزیم در بدن دخالت در سنتز پروتئین‌های مهم است. پروتئین‌هایی که در ساخت فولیکول‌های مو نقش دارند. بنابراین کمبود این عنصر در بدن سبب تضعیف فولیکول‌های مو و در نهایت افزایش ریزش مو می‌شود. ویتامین B1 نیز در تغذیه سلول‌های فولیکولی مو نقش مهمی دارد و کمبود آن منجر به افزایش ریزش مو می‌شود.

این دو عنصر مهم برای حفظ زیبایی و پرپشتی موها در کنار هم قرار داده شده تا قرص مگینفورت برای ریزش مو و تقویت آن‌ها بیشترین تاثیر را داشته باشد.

مکمل منیزیم مگنیفورت برای تقویت استخوان‌ها
مکمل منیزیم و دی ۳ مگنیفورت برای افزایش استحکام استخوان‌ها

منیزیم و D3 مگنیفورت برای تقویت استخوان‌ها

جالب است بدانید که حدود ۶۰% از منیزیم بدن در استخوان‌ها یافت می‌شود. وجود مقدار کافی از این عنصر در بدن برای تکمیل فرایند استخوان سازی و استفاده بهینه استخوان‌ها از کلسیم ضروری است.

منیزیم در بیش از ۶۰۰ واکنش در بدن شرکت می‌کند که یکی از آن‌ها، تبدیل ویتامین D به فرم فعال آن در کلیه‌ها است. فرمی که بدن از آن برای تولید پروتئین استئوکلسین استفاده می‌کند. این پروتئین در واقع یک جاذب کلسیم است که با افزایش ظرفیت استخوان‌ها برای دریافت این عنصر، به متراکم شدن و تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. ویتامین K2 نیز نقشی مشابه این پروتئین دارد.

همانطور که می‌بینید منیزیم، ویتامین  D3 و ویتامین K2 در یک فرایند زنجیروار برای عملکرد صحیح در راستای تقویت استخوان‌ها بهم نیاز دارند. به همین دلیل هم در قرص مگنیفورت این سه عنصر همراه هم قرار داده شده‌اند.

کپسول منیزیم مگنیفورت برای میگرن
بهبود میگرن با مصرف کپسول مگنیفورت

ویتامین B1 و منیزیم مگنیفورت برای میگرن

درصد کمی از منیزیمی که دریافت می‌کنیم وارد مغز و سیستم عصبی می‌شود. اما همین درصد کم کارهای بسیار مهمی در این بخش حیاتی بدن انجام می‌دهد. منیزیم نقش ضد التهابی داشته و می‌تواند التهاب‌های موجود در مغز و اعصاب را کاهش دهد. در نتیجه مکمل‌های منیزیم یک راه حل خوب برای درمان سردردهای میگرنی است. زیرا عامل اصلی ایجاد آن، التهاب در این بخش از بدن است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف منیزیم در افراد مبتلا به میگرن، نتیجه بهتری از داروهای شیمیایی مسکن دارد. علاوه بر این، ویتامین B1 و B6 نیز در تنظیم نیز در کاهش مشکلات عصبی، گیجی، کاهش استرس و بهبود خلق و خو نقش دارند.

در نتیجه این سه عنصر در کنار هم با تصحیح عملکرد مغز و اعصاب و ایجاد هماهنگی و برطرف کردن التهاب‌ها در این سیستم، به درمان میگرن، سر دردهای مزمن و سایر مشکلات عصبی کمک می‌کنند.

قرص منیزیم مگنیفورت برای تقویت عضلات
قرص منیزیم مگنیفورت برای تقویت ماهیچه‌ها و کاهش گرفتگی عضلات

قرص منیزیم مگنیفورت برای تقویت عضلات

عملکرد صحیح عضلات تا حد زیادی در انقباض صحیح خلاصه می‌شود. یک انقباض صحیح از دو بخش انقباض و استراحت تشکیل شده است. اگر عضله وارد فاز انقباض شود اما فاز استراحت از کار بی افتد، آنوقت است که گرفتگی عضلانی، لرزش عضلات و دردهای عضلانی مزمن (فیبرومیالژی) اتفاق می افتد.

اصلی‌ترین عاملی که سلول‌های ماهیچه‌ای را وارد فاز استراحت می‌کند، منیزیم است که نقش مقابل کلسیم را در ماهیچه‌ها دارد. افرادی که دچار اختلال انقباض عضلات هستند یا دائم دچار اسپاسم های عضلانی می‌شوند، با مصرف کپسول مگنیفورت می‌توانند این مشکل خود را برطرف کنند.

در کنار همه این تاثیراتی که گفتیم، منیزیم برای سلامت قلب و بهبود آریتمی قلبی، کاهش فشار خون و افتادگی دیواره رگ‌های کرونری و بهبود علائم PMS نیز بسیار مهم است.

قرص مگنیفورت باعث چاقی می‌شود؟

حال که با مکمل منیزیم مگنیفورت و کاربردهای آن در بدن آشنا شدیم، وقت آن رسیده است که به سؤال اصلی متن برگردیم و به آن پاسخ دهیم.

همانطور که بالاتر هم گفتیم، ویتامین‌های B1، B6 و منیزیم هر سه بر بی اشتهایی عصبی تاثیرگذارند. معمولاً افرادی که با کمبود این ویتامین‌ها مواجه هستند، دچار بد غذایی و کاهش وزن می‌شوند. به همین دلیل با مصرف قرص مگنیفورت، اشتها و میل به غذا خوردن در این افراد به حالت طبیعی و عادی باز می‌گردد.

بنابراین مصرف کپسول مگنیفورت باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود، بلکه به افراد بی اشتها کمک می‌کند تا دوباره اشتهای طبیعی خود را بدست آورند و در طول روز غذای کافی مصرف کنند.

بهترین مکمل منیزیم را از ما بخواهید!

ما در این مطلب سعی کردیم به سؤالات و ابهامات شما درباره معروف‌ترین مکمل منیزیم یعنی کپسول مگنیفورت هولیستیکا پاسخ دهیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند که با آگاهی بالاتر و اطمینان بیشتری مکمل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خرید قرص مگنیفورت

ما در داروخانه اینترنتی دکتر اصیلی (مفیدطب) باکیفیت‌ترین مکمل‌ها برای تقویت عضلات و استخوان‌ها را در یک جا جمع آوری کرده‌ایم تا شما از بین بهترین محصولات، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید. بازهم اگر قبل از خرید یا پس از آن سوالی درباره قرص مگنیفورت یا سایر مکمل‌های منیزیم داشتید، با ما در میان بگذارید تا با مشورت دکتر داروساز به سؤالات شما پاسخ دهیم.

نظرات و سؤالات درمورد قرص مگنیفورت هولیستیکا

در ادامه چند سؤال پرتکرار دیگری که درباره قرص مگنیفورت پرسیده می‌شود را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت چه موقع است؟

بهترین زمان برای مصرف قرص مگنیفورت برای جذب بهتر آن، دو ساعت پس از غذا است. اما اگر در این زمان دچار عوارض گوارشی می‌شوید، بهتر است آن را همراه با غذا میل کنید.

آیا می‌توان مکمل منیزیم مگنیفورت را با سایر مکمل‌های غذایی به صورت همزمان مصرف کرد؟

استفاده از سایر مکمل‌های غذایی به صور همزمان با این مکمل منیزیم مشکلی ندارد. اما برای کاهش تداخل دارویی و ایجاد عوارض بهتر است بین مکمل‌ها در طول روز حداقل دو ساعت فاصله ایجاد کنید.

مصرف قرص منیزیم D3 مگنیفورت در بارداری مجاز است؟

مکمل‌های حاوی منیزیم برای خانم‌های باردار بسیار مفید هستند و می‌توانند کمبودهای بدن مادر برای رشد بهتر جنین را فراهم کنند. اما برای اطمینان از سازگار بودن ترکیبات آن حتماً قبل از مصرف بهتر است با پزشک مشورت شود.

عوارض قرص مگنیفورت چیست؟

این مکمل اگر در مقدار تعیین شده مصرف شود، هیچ عوارضی برای شما ندارد و با خیال راحت می‌توانید از آن برای رفع کمبودهای بدن خود استفاده کنید.

قرص مگنیفورت با چه داروهایی تداخل دارد؟

موارد تداخل دارویی منیزیم با داروها کم نیست. اما مهم‌ترین آن قرص لوودوپا و کربی دوپا است که تداخل شدید ایجاد می‌کند. سایر موارد شامل داروهای ادرار آور، ضد اسید معده، آنتی بیوتیک ها، شل کننده عضلات، حاوی استروژن، کورتونی، گلی کلازید، کلیبکلامید و... هستند.

مصرف قرص مگنیفورت چاق می‌کند؟

خیر.مصرف کپسول مگنیفورت باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود، بلکه به افراد بی اشتها کمک می‌کند تا دوباره اشتهای طبیعی خود را بدست آورند و در طول روز غذای کافی مصرف کنند.

بیشتر بخوانید:


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره