عوارض قرص فولیکوژن شامل چه مواردی است؟

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

برای افرادی که به زیبایی و سلامت موهای خود اهمیت می‌دهند، مصرف یک مکمل غذایی که حاوی همه ریزمغذی‌های ضروری برای پوست و مو باشد، می‌تواند جزو اولویت‌ها قرار بگیرد. قرص فولیکوژن یکی از بهترین مکمل‌های تخصصی برای پیشگیری و درمان ریزش مو است که به بهبود رویش و سلامت موها نیز کمک می‌کند. به دلیل پرفروش بودن و محبوبیت بالای این محصول، سوالات زیادی نیز در مورد مصرف آن پرسیده می‌شود. به طور مثال عوارض قرص فولیکوژن جزو مواردی است که شاید برای برخی مصرف‌کنندگان این مکمل ایجاد نگرانی کند. از همین رو این مقاله از مجله سلامت مفیدطب را به بررسی عوارض جانبی قرص فولیکوژن اختصاص داده‌ایم.

مکمل فولیکوژن ضد ریزش مو

اگر شما تا به حال از این قرص استفاده نکرده باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که فولیکوژن چیست و چرا تا این اندازه محبوبیت پیدا کرده است. قبل از اینکه به مبحث عوارض قرص فولیکوژن بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با این مکمل تخصصی درمان ریزش مو و دیگر مزایای آن آشنا شویم.

قرص فولیکوژن محصولی از شرکت زیست اروند فارمد است و یکی از کامل‌ترین محصولات درمانی ریزش مو و بهبود رویش و سلامت مو محسوب می‌شود. این مکمل حاوی کلیدی‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای تقویت موها از جمله متیونین، سیستین، زینک، فولیک اسید، مس (گلوکونات)، سلنیوم، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B5 و ویتامین E می‌باشد.

خرید قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن برای چی خوبه؟

در بخش قبل با مکمل تخصصی فولیکوژن و ترکیبات موثر آن برای تقویت و سلامت موها آشنا شدیم. حال ببینیم قرص فولیکوژن برای چی خوبه و در چه مواردی قابل مصرف است. مهم‌ترین کاربرد قرص فولیکوژن تامین ویتامین‌ها و جلوگیری از کمبود ریزمغذی‌های ضروری است که همین مسئله تا حد زیادی به درمان و پیشگیری از ریزش مو کمک می‌کند. ویتامین‌های گروه B، ویتامین D، زینک و سیستئین همگی نقش موثری در حفظ سلامت موها و تحریک فولیکول‌های مو برای بازسازی ایفا می‌کنند.

همانطور که گفتیم از قرص فولیکوژن به عنوان یک مکمل تخصصی برای پیشگیری و درمان ریزش مو استفاده می‌شود. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، کاهش وزن و… اتفاق بیفتد. اما یکی از علت‌های بسیار رایج ریزش و کم پشت شدن مو تغذیه غلط و نرسیدن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. قرص فولیکوژن فقط در مواردی می‌تواند موثر عمل کند که ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوء تغذیه باشد. این محصول با تامین ویتامین‌ها و موادی مانند سیستین، زینک، سلنیوم و فولیک اسید به طور موثری می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت موها کمک کند.

قرص فولیکوژن رشد مجدد مو
قرص فولیکوژن برای ریزش موی ناشی از کمبود مواد مغذی بسیار موثر عمل می‌کند.

در سایر موارد ریزش موی ناشی از ژنتیک، تغییرات هورمونی و… نیاز به درمان تخصصی توسط پزشک وجود دارد. در بخش‌های بعد با نحوه مصرف و عوارض قرص فولیکوژن آشنا می‌شویم.

عوارض قرص فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن با فرمولاسیون پیوسته رهش تولید شده است. به این معنی که اثر دارویی آن به صورت پیوسته و در مدت طولانی‌تری در بدن آزاد می‌شود. اولین نکته برای جلوگیری از عوارض قرص فولیکوژن این است که باید این دارو را مطابق با نسخه پزشک یا دستورالعمل پیشنهادی بروشور آن مصرف کنید.

قرص فولیکوژن نیز همانند سایر داروها به موازات اثرات مطلوب خوب ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته در بعضی افراد بشود. گرچه شیوع و شدت این علائم در افراد مختلف متفاوت است. از جمله عوارض قرص فولیکوژن می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس
  • تورم صورت لب، زبان یا گلو
  • حساسیت پوستی نظیر کهیر خارش و بثورات جلدی
  • افزایش کلسیم در خون و ادرار
  • مشکلات گوارشی (مانند نفخ، یبوست، تهوع، درد شکم و اسهال)

در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی پس از مصرف قرص فولیکوژن بهتر است با پزشک مشورت کنید. همچنین می‌توانید عوارض مشاهده شده را به صورت مستقیم به واحد حمایت از بیماران ارکید لایف گزارش و از این طریق به ثبت اطلاعات در مورد داروها کمک نمایید.

عوارض قرص فولیکوژن در بارداری

مصرف قرص فولیکوژن در بارداری باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد. لذا در صورتی که باردار هستید، احتمال بارداری شما وجود دارد و یا تصمیم به باردار شدن گرفته‌اید، باید قبل از مصرف قرص فولیکوژن با پزشک و یا داروساز خود مشورت نمایید.

عوارض قرص فولیکون در شیردهی

برای فولیکوژن منع مصرف دوران شیردهی ذکر نشده است، با این وجود لازم است پیش از مصرف هر مکمل و دارو در زمان شیردهی با پزشک خود مشورت کنید. در مورد مصرف قرص فولیکوژن در شیردهی نیز همانند دوران بارداری، باید تحت نظر پزشک یا داروساز از این دارو استفاده شود.

عوارض قرص فولیکوژن و چاقی

برخی از مصرف‌کنندگان این محصول نگران ارتباط قرص فولیکوژن و چاقی هستند. در پاسخ باید گفت که قرص فولیکوژن یک محصول برای افزایش اشتها یا چاق شدن نیست و تنها به سلامت مو و پوست شما کمک کرده و در درمان ریزش مو موثر است؛ پس قرص فولیکوژن و چاقی ارتباط مستقیمی ندارند.

اما اگر کمبود ویتامین یا ماده معدنی داشته باشید که در اثر آن اشتهای شما کم شده باشد، این قرص می‌تواند به برگشت اشتهای شما به حالت نرمال کمک کند.

از طرف دیگر، اگر به خاطر کمبود برخی از ریزمغذی‌ها، متابولیسم شما کاهش یافته و در اثر آن به چاقی دچار شده باشید، مصرف قرص فولیکوژن در کنار تقویت موی شما، حتی می‌تواند به فرآیند کاهش وزنتان کمک هم بکند؛ چرا که با برطرف شدن کمبودها، سوخت و ساز بدن شما به حالت سالم و عادی برمی‌گردد. به علاوه آن، آمینو اسید سیستئین موجود در فولیکوژن نیز ممکن است به کاهش اشتها کمک کند.

عوارض قرص فولیکوژن و چاقی

نحوه مصرف قرص فولیکوژن

همانند هر دارویی، قرص فولیکوژن نیز باید مطابق با نسخه تجویزی پزشک یا داروساز مصرف شود. البته این مکمل بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه و مصرف است، چرا که یک قرص مولتی ویتامین محسوب می‌شود. جهت اطلاع دقیق از نحوه مصرف قرص فولیکوژن، در صورتی که پزشک برای شما روش خاصی تجویز نکرده باشد، می‌توانید مطاق با بروشور این محصول عمل کنید.

توجه داشته باشید که یکی از عوامل مهم جلوگیری از ایجاد عوارض ناخواسته برای هر دارویی، مصرف صحیح و مطابق با میزان تعیین‌شده آن محصول است. در مورد فولیکوژن نیز این مسئله کاملا صدق می‌کند. در ادامه توضیحات گفته شده در راهنمای قرص فولیکوژن را بازگو خواهیم کرد، تا با رعایت نکات زیر و مصرف صحیح بتوانید از عوارض قرص فولیکوژن جلوگیری کنید.

  1. مقدار مصرف قرص فولیکوژن: روزانه یک عدد قرص فولیکوژن را به همراه یک لیوان آب میل کنید.
  2. بهترین زمان مصرف قرص فولیکوژن: بهتر است این قرص را صبح‌ها مصرف کنید.
  3. طریقه مصرف قرص فولیکوژن: این مکمل بصورت پیوسته رهش است، بنابراین قرص را بصورت کامل بلعیده و از نصف کردن خرد کردن یا جویدن آن اجتناب کنید. قرص فولیکوژن باید همراه غذا و نوشیدنی (ترجیحاً آب) مصرف شود.
  4. فراموشی یک دوز قرص فولیکوژن: اگر یک دوز این محصول را فراموش کردید، به محض یادآوری نسبت به مصرف دوز فراموش شده اقدام نمایید. اما در صورتی که نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی قرار داشتید، تنها دوز بعدی را مصرف نمایید، برای جبران دوز قبلی ضرورتی ندارد که قرص فولیکوژن را به میزان دو برابر مصرف کنید.

نکات لازم جهت جلوگیری از عوارض قرص فولیکوژن

مصرف همزمان برخی داروها با قرص فولیکوژن ممکن است باعث تغییر در اثرات آن‌ها و یا ایجاد عوارض ناخواسته شود. لذا در صورتی که از داروهای زیر استفاده می‌کنید، قبل از مصرف قرص فولیکوژن با پزشک خود مشورت کنید:

  • ارلیستات: در صورت نیاز به مصرف ارلیستات به منظور جذب بهتر فولیکوژن آن را ۲ ساعت قبل یا بعد از ارلیستات مصرف نمایید.
  • داروهای مدر: مکمل‌های حاوی ویتامین D و سلنیوم در صورت مصرف همزمان این مکمل ها با فولیکوژن جهت تنظیم دوز با پزشک یا داروساز مشورت کنید.
  • گلیکوزیدهای قلبی: مانند دیگوکسین ممکن است خطر ابتلا به اختلالات ریتم قلبی در نتیجه افزایش کلسیم خون در صورت درمان با ویتامین D افزایش یابد، در چنین مواردی پزشک مسئول باید نوار قلب بیمار، سطح کلسیم در خون و ادرار و سطح دارو در خون را کنترل کنند.

همچنین در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر لازم است از مصرف قرص فولیکوژن خودداری کنید:

  • به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده این مکمل حساسیت دارید.
  • مبتلا به هایپرکلسمی هستید (سطح بالای کلسیم در خون)
  • مبتلا به هایپر کلسیوری هستید (سطح بالای کلسیم در ادرار)
  • هایپرویتامینیوزیس D در شما تشخیص داده شده است (سطح بالای ویتامین D در خون)
  • مبتلا به سنگ کلیه یا هر نوع مشکل دیگر کلیوی هستید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به طور مفصل در مورد عوارض قرص فولیکوژن صحبت کردیم. این مکمل یک داروی تقویتی جهت درمان و پیشگیری از ریزش مو است که محبوبیت زیادی دارد. اما ممکن است برای برخی افراد و گروه‌های حساس، در صورت عدم مصرف صحیح باعث ایجاد عوارض ناخواسته شود. لذا در صورتی که داروی خاصی استفاده می‌کنید، یا بیماری پیش زمینه‌ای دارید، قبل از مصرف این قرص با پزشک یا داروساز مشورت کنید و حتما تمامی نکات گفته‌شده در بروشور این فرآورده را با دقت مطالعه کنید. با رعایت نکات بیان‌شده می‌توانید بدون هیچ مشکلی از فواید قرص فولیکوژن جهت تقویت و زیبایی موهای خود بهره ببرید.

شما می‌توانید جهت خرید قرص فولیکوژن و سایر محصولات گیاهی شامل انواع بهترین قرص برای رشد ناخن و مو به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص فولیکوژن و چاقی چه ارتباطی دارند؟

قرص فولیکوژن یک مکمل افزایش وزن نیست ولی برخی از ترکیبات موجود در این قرص مانند ویتامین‌های گروه B و زینک ممکن است باعث افزایش وزن در برخی افراد شوند. کسانی که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار بی‌اشتهایی شده باشند، با مصرف قرص فولیکوژن اشتهای طبیعی آن‌ها بازگشته و چاقی کمی را تجربه می‌کنند.

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

قرص فولیکوژن یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های ریزش مو است که ساخت ایران می‌باشد. این قرص توسط شرکت زیست اروند فارمد تهیه و تولید می‌شود.

قیمت قرص فولیکوژن چقدر است؟

شما می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص فولیکوژن و نحوه خرید آن به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط