فولیکوژن چیست
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

زیبایی و سلامت پوست و مو دغدغه بسیاری از افراد است. خصوصا با توجه به این که شرایط زندگی امروزی باعث شده است که تعداد زیادی از ما، مسئله تامین ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری بدن از طریق غذای سالم و تازه را به حاشیه برانیم. از طرفی، مصرف بعضی از داروها باعث کاهش جذب این ریزمغذی‌ها می‌شوند. در هر کدام از این شرایط، سلامت پوست و موی ما به خطر می‌افتد و ما احتیاج به نیروی کمکی داریم. مکمل‌های غذایی باکیفیت، می‌توانند این نیروی کمکی را برای ما فراهم کنند. قرص فولیکوژن یکی از آن مکمل‌های غذایی است که به طور تخصصی برای سلامت مو و مشکلات مربوط به آن از جمله ریزش مو، تولید شده است. در این مقاله به طور کامل بررسی می‌کنیم که فولیکوژن چیست و تاثیرات شگفت انگیز آن برای مو، پوست و ناخن به چه علت است.

فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن (Folicogen) یک مکمل محبوب برای بهبود رویش و سلامت مو و پیشگیری و درمان ریزش مو است. این قرص با فرمولاسیون پیوسته رهش، تاثیر مکمل را تدریجی کرده که این موضوع اثربخشی آن را افزایش می‌دهد. این قرص توسط شرکت معتبر زیست اروند فارمد (نانو حیات دارو سابق) فرموله و تولید شده است.

برای حفظ زیبایی و سلامت مو‌ها، بدن ما نیاز به منابع کافی از برخی ویتامین‌ها و مینرال‌ها دارد. هنگامی که این ویتامین‌ها و مواد معدنی به دلیل تغذیه نامناسب یا مصرف داروهای خاصی به بدن ما نرسند، بسیاری از مشکلات مربوط به مو و پوست می‌توانند بروز پیدا کنند. خواص قرص فولیکوژن برای مو به واسطه تامین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن است که در قسمت‌های بعدی به طور دقیق به آن‌ها می‌پردازیم.

به خاطر داشته باشید که اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید قرص فولیکوژن هستید، می‌توانید این محصول را با خیال راحت از داروخانه آنلاین مفیدطب تهیه کنید:

خرید قرص فولیکوژن

ترکیبات فولیکوژن

قرص فولیکوژن یک مکمل موی تخصصی است که در ترکیبات خود دقیقا از ریزمغذی‌ها و موادی استفاده کرده است که برای زیبایی و سلامت مو و درمان و جلوگیری از ریزش مو ضروری و کمک کننده است. به علاوه قرص فولیکوژن برای پوست و ناخن نیز بسیار مفید است که در ادامه دقیقتر دلیل آن را توضیح می‌دهیم. حال ترکیبات فولیکوژن چیست؟ جواب کوتاه: متیونین، سیستین، زینک، فولیک اسید، مس (گلوکونات)، سلنیوم، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B5 و ویتامین E. در ادامه نقش و فایده هر کدام از این ترکیبات برای پوست و مو را شرح می‌دهیم:

متیونین

متیونین یک آمینو اسید برای سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان است. متیونین آمینو اسیدی دارای گوگرد است که نقش حیاتی در رشد و ترمیم بافت‌ها و رشد رگ‌های خونی جدید دارد. لازم به ذکر است که این آمینو اسید در کنار سیستئین، ویتامین‌های گروه B و چند ماده مغذی دیگر، در ساخت پروتئین جدید برای بدن نقش اساسی دارند.

متیونین به خاطر داشتن گوگرد، از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این آمینو اسید، درست مانند سیستئین، به استقامت مو و کاهش شکنندگی آن کمک می‌کند.

به علاوه، متیونین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که از سلول‌ها از جمله موهای شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

با توجه به این که این متیونین برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است، در ترکیبات فولیکوژن ۲۵۰ میلی گرم ال-متیونین (یکی از فرم‌های متیونین) در نظر گرفته شده که با مصرف این قرص برای پوست و مو می‌توان از این آمینو اسید مفید به راحتی بهره مند شد.

سیستئین

سیستئین یک آمینو اسید دیگر است که برای سلامت رشد مو و استحکام مو بسیار مفید بوده و موها را در برابر روش‌های استایلینگ روزانه شما مقاوم می‌کند. سیستئین وظیفه جا به جایی زینک و آهن را که دو مورد از حیاتی‌ترین مواد معدنی برای رشد مجدد مو هستند، به عهده دارد. بنابراین مصرف آن در کنار این دو ریزمغذی، تاثیر آن ها را بیشتر می‌کند. با این توصیفات می‌توان فهمید که دلیل وجود ال-سیستئین در فولیکوژن چیست و این قرص چگونه می‌تواند برای موها مفید باشد.

خرید قرص فولیکوژن

زینک سولفات

لایه بیرونی پوست به اندازه ۵ برابر لایه‌های زیرین آن حاوی زینک است. زینک به ترمیم پوست بعد از زخم شدن کمک می‌کند. همچنین برای ایجاد ثبات در دیواره‌های سلولی محکم ضروری است. به این ترتیب این ماده مغذی برای مو نیز مفید است.

زینک همچنین به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند.

زینک دارای خواص ضد التهابی است. این خواص می‌تواند به تسکین قرمزی و تحریک مربوط به آکنه متوسط تا شدید کمک کند. حتی ممکن است به کاهش ایجاد اسکار یا جای آکنه کمک نماید. این خواص باعث می‌شوند که گاهی زینک برای جوش مورد استفاده قرار گیرد.

فولیکوژن با داشتن ۱۵ میلی گرم زینک سولفات (یکی از اشکال پرکاربرد زینک در مکمل های غذایی) خواص این عنصر مهم برای مو و پوست را به همراه می‌آورد.

فولیک اسید

فولیک اسید یکی دیگر از ترکیبات قرص فولیکوژن است. فولیک اسید به طور عمده وظیفه رشد سالم سلول‌ها را دارد. این سلول‌ها شامل بافت‌های پوست و مو و ناخن نیز می‌شود. این اثرات فولیک اسید برای مو منجر به این شده است که این ماده در محصولات پوست و مو جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. به علاوه فولیک اسید برای سالم نگه داشتن گلبول‌های قرمز کمک کننده است.

فولیک اسید آبرسانی به پوست را تقویت کرده و با مرطوب نگه داشتن پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند. به علاوه با کمک به کلاژن سازی، روند پیری پوست را کند می‌کند.

از آن جایی که بدن نمی‌تواند فولیک اسید (که در نهایت در بدن تبدیل به فولات می‌شود) را بسازد، مصرف آن از طریق رژیم غذایی لازم است. وجود این ماده در قرص فولیکوژن، دغدغه رفع آن را برطرف می‌کند.

مس گلوکونات

پـِپتیدهای مس (به زبان ساده: زنجیره هایی از اسید آمینه) از راه‌های مختلفی به سلامت عمومی موها کمک می‌کند. یکی از این راه‌ها، افزایش جریان خون در پوست است. تحقیقات نشان می‌دهند عنصر مس احتمالا با تحریک فولیکول‌های مو برای دریافت اکسیژن کافی منجر به تقویت رشد مو می‌شود.

همچنین مس یکی از ریزمغذی‌هایی است که برای تولید ملانین در بدن لازم هستند. ملانین ترکیبی است که علاوه بر رنگ پوست و چشم، مسئول رنگ موی ماست. بنابراین با تامین مس مورد نیاز بدن، به فرایند جلوگیری از سفید شدن مو می‌توان کمک کرد.

علاوه بر موارد گفته شده، نتیجه تحقیقات احتمال دیگری برای نقش مس در ضخیم شدن موها را نشان می‌دهند. با توضیحات گفته شده درباره تاثیر عنصر مس در سلامت مو و پوست، می‌توانیم درک کنیم که دلیل در نظر گرفتن مس گلوکونات (یکی از اشکال رایج مس) در قرص فولیکوژن چیست و چرا این عنصر ضروری برای بدن را به طور هوشمندانه‌ای در این محصول تقویت پوست و مو گنجانده‌اند.

سلنیوم

شاید بدانید که سلنیوم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد بیش از حد، محافظت می‌کند. سلنیوم مانند سایر آنتی اکسیدان‌ها با کنترل تعداد رادیکال‌های آزاد به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. به عبارتی دیگر، عملکرد این عنصر خنثی کردن رادیکال‌های آزاد اضافی و محافظت از سلول‌ها در مقابل آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو است. از طرف دیگر، کمبود سلنیوم در بدن احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

لازم است اضافه کنیم که سلنیوم برای تولید هورمون‌های تیروئید ضروری است. این هورمون‌ها رشد مو را تنظیم می‌کنند.

یک مکمل تخصصی پوست و مو که حاوی سلنیوم باشد، زیبایی و سلامت را برای پوست و موی شما به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه این ریزمغذی شگفت انگیز نیز در ترکیبات قرص فولیکوژن شامل شده است و نگرانی برای عدم تامین سلنیوم مورد نیاز بدن باقی نمی‌گذارد.

بیوتین

بیوتین یا همان ویتامین B7 یکی از ویتامین‌های گروه B است که وظیفه حفظ غشای مخاطی سطح پوست را داشته و با کنترل کردن فرایند متابولیسم چربی‌ها، به شکل‌گیری اسیدهای چرب تغذیه کننده پوست کمک می‌کند و در نتیجه آکنه و جوش صورت را کاهش می‌دهد. به علاوه، بیوتین به تحریک کراتین و رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

معمولاً به همراه بیوتین، مکمل‌های حاوی روی را هم تجویز می‌کنند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. همانطور که قبلتر اشاره شد، در فولیکوژن نیز در کنار بیوتین، عنصر روی وجود دارد.

بیوتین در ترکیبات قرص فولیکوژن
بیوتین به تحریک کراتین و رشد فولیکول‌های مو کمک می‌کند

ویتامین D3

ویتامین D در پوست توسط کراتینوسیت متابولیزه (سوخت‌وساز) می‌شود. کراتینوسیت در واقع سلول اصلی سازنده اپیدرم یا روپوست (قسمتی از لایه بیرونی پوست بدن) است که کراتین موجود در پوست، مو و ناخن را پردازش می‌کند. هنگامی که بدن به مقدار کافی ویتامین D نداشته باشد،کراتینوسیت‌های موجود در فولیکول مو نمی‌توانند به درستی رشد مو و ریزش مو را تنظیم کنند. با توجه به این توضیحات، می‌توان حدس زد که ویتامین D موجود در قرص فولیکوژن برای چیست و چگونه به سلامت پوست، ساخت فولیکول موی جدید و در نتیجه تقویت رشد مو کمک می‌کند.

ویتامین B5

ویتامین B5 همانطور که پیداست، یکی از ویتامین‌های گروه B است. این ویتامین به عنوان یک آبرسان بسیار قوی برای پوست عمل می‌کند. یکی از وظایف این ریزمغذی مفید این است که سطح رطوبت پوست سر و مو را حفظ کرده و از کاهش آب آن‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین ساقه مو نرم و لطیف می‌شوند. ویتامین B5 به درمان خشکی و خارش پوست سر کمک می‌کند.

بعضی از تحقیقات نشان داده اند که ویتامین B5 به عنوان یک مرطوب کننده پوست عمل کرده و سرعت ترمیم زخم ها را افزایش می‌دهد.

یک مطالعه نشان داد که با مصرف مکمل B5 به کاهش جوش صورت طی ۱۲ هفته کمک کرده است.

وجود ویتامین B5 در ترکیبات قرص فولیکوژن به سلامت و زیبایی موی شما کمک کرده و اثرات مثبت قرص فولیکوژن برای پوست را برای شما به همراه می‌آورد.

ویتامین B6

ویتامین B6، یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B، با کم کردن اثرات عدم تعادل هورمونی، برای کاهش آکنه بسیار مفید است. یکی دیگر از نقش‌های ویتامین B6 در پوست این است که ترمیم زخم‌ها را تسریع کرده و با کمک به سنتز RNA و DNA، در کمتر شدن جای زخم (اسکار) تاثیر دارد. همچنین این ویتامین جریان خون دارای اکسیژن را به فولیکول مو و پوست سر افزایش داده که در نتیجه منجر به تقویت رشد مو به زیبایی و سلامت مو می‌شود. متوجه می‌شویم که یکی دیگر از دلایل مفید بودنِ قرص فولیکوژن چیست و این قرص چگونه با داشتن ریزمغذی مفید ویتامین B6، به سلامت و زیبایی پوست و مو کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین E (در مقابل مصرف دارونما) در افرادی که ریزش مو دارند، باعث تقویت رشد موی آن‌ها شده است. این نتیجه را به همان خاصیت آنتی اکسیدانی ویتامین E نسبت می‌دهند. به این صورت که این ویتامین به کاهش استرس اکسیداتیو کمک می‌کند.

ویتامین E باعث بهبود جریان خون در بدن شده که این موضوع تاثیر خود را در افزایش رشد مو میگذارد.

این ویتامین به درمان مشکلات زیادی در پوست و مو از جمله خشکی و دهیدراته شدن پوست، چروکی و پیری زودرس پوست و زبری و شکنندگی مو کمک می‌کند.

خوشبختانه از این ریزمغذی مفید نیز در قرص فولیکوژن بهره گرفته شده است.

جدول ترکیبات فولیکوژن

پس از بررسی این که هر کدام از ترکیبات قرص فولیکوژن برای چیست، در ادامه ترکیبات این قرص را به همراه مقدار و درصد مقدار مورد نیاز بدن به صورت روزانه مشاهده می‌کنید.

ترکیبات مقدار درصد مقدار مورد نیاز روزانه
ال-متیونین ۲۵۰ mg *
ال-سیستئین ۵۰ mg *
روی (زینک سولفات) ۱۵ mg ۱۳۶ %
فولیک اسید ۱ mg ۴۱۷ %
مس (گلوکونات) ۱ mg ۱۱۱ %
سلنیوم ۰.۰۵ mg ۹۱ %
بیوتین ۰.۲۵ mg ۸۳۳ %
ویتامین D3 ۱۰۰۰ IU ۱۲۵ %
ویتامین B5 ۹ mg ۱۸۰ %
ویتامین B6 ۲ mg ۱۱۷ %
ویتامین E ۸.۳۳ IU ۵۰ %

فولیکوژن برای چیست؟

در بخش قبلی با اشاره به خواص ریزمغذی‌ها و محتویات قرص فولیکوژن، بررسی کردیم که هر کدام از این ترکیبات چگونه می‌توانند برای پوست و مو مفید باشند. در این قسمت به عنوان جمع بندی و چکیده بیان می‌کنیم که خواص قرص فولیکوژن چیست و این قرص در چه مواردی مصرف می‌شود.

  • بهبود رویش و سلامت مو
  • تقویت رشد و استحکام مو
  • پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوء تغذیه
  • پیشگیری و درمان سوء تغذیه ناشی از مصرف داروهای دیگر و یا رژیم غذایی نامناسب
  • تحریک و بهبود عملکرد سلولی فولیکول های مو از طریق تامین ویتامین ها و مواد معدنی
فولیکوژن برای ریزش مو
یکی از خواص شاخص قرص فولیکوژن، بهبود رویش و سلامت مو است

همچنین در موارد مصرف قرص فولیکوژن می‌توان به حفظ سلامت و زیبایی پوست اشاره کرد. به عبارتی، این قرص با داشتن ریزمغذی‌های مفید، با اثراتی مانند آبرسانی پوست، افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن به پوست، خواص آنتی اکسیدانی و تسریع درمان زخم و جوش، برای پوست نیز مفید است. به علاوه، این تاثیرات مثبت فولیکوژن برای ناخن‌ها نیز صدق می‌کند.

مدت مصرف قرص فولیکوژن

نحوه مصرف قرص فولیکوژن به صورت روزانه یک عدد قرص، ترجیحا صبح به همراه یک لیوان آب است. شرکت نانو حیات دارو این قرص را به صورت ۶۰ عددی تولید کرده است. بنابراین یک بسته از این قرص برای دو ماه کافی است. مدت مصرف فولیکوژن می‌تواند تا ۶ ماه ادامه پیدا کند. در صورتی که پزشک برای شما بیشتر از این مقدار تجویز کرده است، می‌توانید مصرف این قرص را ادامه دهید.

خرید قرص فولیکوژن

اگر تمایل به تهیه قرص فولیکوژن، یعنی یکی از انواع بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو را دارید، می‌توانید به مراکز معتبری مانند داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کرده و با خرید اینترنتی امن و ارسال رایگان (برای این محصول و به طور کلی سبد خرید بالای ۲۵۰ هزار تومان)، این مکمل محبوب را در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید.

خرید قرص فولیکوژن

سوالات متداول

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

قرص فولیکوژن یک محصول باکیفیت ایرانی است که توسط شرکت داروسازی زیست اروند فارمد (نانو حیات داروی سابق) تولید می‌شود.

مصرف قرص فولیکوژن در بارداری مجاز است؟

برای قرص فولیکوژن در بارداری منع مصرفی ذکر نشده است. با این حال پیش از مصرف هر مکمل و دارو در زمان بارداری و شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

ایا قرص فولیکوژن باعث جوش میشود؟

برای قرص فولیکوژن عوارض جانبی خاصی از جمله ایجاد جوش اشاره نشده است. اما با توجه به توضیحات این مطلب می‌توان نتیجه گیری کرد که این قرص با داشتن ریزمغذی‌های مفید برای پوست و مو، حتی می‌تواند به درمان آکنه و جوش کمک کند.

آیا قرص فولیکوژن باعث چاقی میشود؟

قرص فولیکوژن حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی لازم و موثر برای زیبایی و سلامت پوست و مو است. برخی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند زینک در افرادی که به دلیل رژیم غذایی نامناسب دچار بی اشتهایی شده‌اند، می‌توانند اشتهای از دست رفته را بهبود دهند. اگر دچار این افزایش اشتها شدید، می‌توانید با جایگزین کردن خوراکی‌های پرکالری با گزینه‌های کم کالری‌تر، از افزایش وزن جلوگیری کنید.

توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

2 دیدگاه دربارهٔ «قرص فولیکوژن چیست؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام قرص فولیکوژن دارویی برای بزرگسالان است و نباید برای کودک ۹ ساله استفاده شود. برای تقویت موی کودک ۹ ساله می توانید از شربت سندروس پلاس زینک استفاده کنید. لینک شربت:
      https://www.mofidteb.com/product/214
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره