آیا با قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را می‌توان تجربه کرد؟

قرص فولیکوژن رشد مجدد مو
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

بدن ما برای حفظ زیبایی و سلامت مو‌ها نیاز به دریافت برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی به میزان کافی دارد. هنگامی که این ویتامین‌ها و مواد معدنی به دلیل تغذیه نامناسب یا مصرف داروهای خاصی به بدن ما نرسند، بسیاری از مشکلات مربوط به مو از جمله ریزش مو می‌تواند برای ما اتفاق بیفتد. قرص فولیکوژن یک مکمل تخصصی برای مو است که با تامین انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و داشتن اسیدهای آمینه مفید برای رشد مو، می‌تواند به سلامت موهای ما کمک کند. در این مقاله از مجله سلامت داروخانه آنلاین مفیدطب به این می‌پردازیم که آیا قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را نتیجه می‌دهد؟ با ما همراه باشید تا بررسی دقیقتری روی این موضوع داشته باشیم.

معرفی قرص فولیکوژن، مکمل تقویت رشد مو

قرص فولیکوژن یک مکمل فوق‌العاده و کامل برای تقویت رشد مو و مفید برای استحکام مو است. با استفاده از ترکیبات موثر و مفید مانند ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه، قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را تقویت کرده و ریزش مو را بهبود می‌دهد. این قرص به گونه‌ای فرموله شده است که نیازهای اساسی مو را برطرف کرده و نهایتا کمک کند تا موهای سالم تر و زیباتری داشته باشیم.

قرص فولیکوژن توسط شرکت زیست اروند فارمد (نانو حیات دارو سابق) تولید شده است. این محصول با فرمولاسیون پیوسته رهش، تاثیر مکمل را تدریجی کرده که این موضوع اثربخشی آن را افزایش می‌دهد.

به طور خلاصه خواص قرص فولیکوژن شامل موارد زیر است:

  • بهبود رویش و سلامت مو
  • تقویت رشد و استحکام مو
  • تحریک و بهبود عملکرد سلولی فولیکول های مو
  • تقویت، زیباسازی و آبرسانی به پوست
  • کمک به درمان جوش و آکنه
  • سلامت و زیبایی ناخن ها
  • دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی برای محافظت از مو، پوست و ناخن
  • پیشگیری و درمان سوء تغذیه ناشی از مصرف داروها یا رژیم غذایی نامناسب

پس از آشنایی اولیه با فولیکوژن، در بخش‌های بعد به پاسخ سوال ایا قرص فولیکوژن باعث رویش مجدد مو میشود یا خیر، می‌پردازیم.

آیا قرص فولیکوژن به رشد مجدد مو کمک می‌کند؟

در معرفی قرص فولیکوژن خواندید که این قرص برای سلامت مو و تقویت رشد مو موثر واقع می‌شود. اما آیا این قرص می‌تواند به رشد مجدد مو هم کمک کند؟ در ادامه با بررسی ترکیبات قرص فولیکوژن و مکانیسم اثر آن‌ها روی مو، به این سوال به طور دقیق جواب می‌دهیم.

ترکیبات قرص فولیکوژن شامل متیونین، سیستین، زینک، فولیک اسید، مس (گلوکونات)، سلنیوم، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B5 و ویتامین E است.

متیونین، آمینو اسید شگفت‌انگیز برای رشد مجدد مو

متیونین یک آمینو اسید (اسید آمینه) ضروری برای سلامت و رشد مو است. این ترکیب یکی از ۹ آمینو اسیدی است که بدن قادر به ساختن آن نیست. این آمینو اسید از دلایل اصلی تاثیر مثبت قرص فولیکوژن بر رشد مجدد مو است.

این آمینو اسید یک آنتی اکسیدان قوی بوده و منبعی غنی از گوگرد است. گوگرد باعث جلوگیری از ریزش مو و مشکلات دیگر مو است. در واقع متیونین جریان خون به فولیکول های مو و پوست سر را افزایش می‌دهد. همین موضوع به رشد مو می انجامد.

به علاوه، این آمینو اسید در کنار سیستئین، ویتامین‌های گروه B و چند ماده مغذی دیگر، در ساخت پروتئین جدید برای بدن نقش اساسی دارند. شواهد مبتنی بر روایات نشان داده‌اند که متیونین در سنتز کلاژن نیز نقش دارد. کلاژن مسئول استقامت بخشیدن به ساقه مو است. در نهایت قرص فولیکوژن با داشتن ۲۵۰ میلی گرم ال-متیونین (یکی از فرم‌های متیونین) در ترکیباتش، علاوه بر بهبود رویش مو، به استحکام آن نیز کمک می‌کند.

سیستئین، ضروری ترین آمینو اسید برای رشد مو

سیستئین ضروری ترین آمینو اسید برای رشد مو است. این ماده به رشد مجدد مو نیز کمک می‌کند. در واقع سیستئین وظیفه جا‌به‌جایی زینک و آهن را که دو مورد از حیاتی‌ترین مواد معدنی برای رشد مجدد مو هستند، به عهده دارد.

سیستئین یک آنتی اکسیدان قوی است که از موها در برابر آسیب نور آفتاب و اشعه‌های مضر دیگر کمک می‌کند. شواهد مبتنی بر روایات می‌گویند که سیستئین برای درمان علائم آلوپِسیا آره‌آتا (کچلی سکه ای) مفید واقع می‌شود.

به علاوه، سیستئین با داشتن گوگرد، به سلول‌های مو استحکام بخشیده و در تقویت بافت مو موثر است.

قرص فولیکوژن با داشتن ۵۰ میلی گرم ال-سیستئین (یکی از فرم‌های سیستئین) در ترکیبات خود، تاثیر چشمگیری در رشد مجدد مو دارد. به علاوه، این قرص حاوی زینک و آهن نیز میباشد و سیستئین به افزایش تاثیر آن ها کمک می‌کند.

خرید قرص فولیکوژن

ترکیبات مفید دیگر فولیکوژن برای سلامت و رشد مو

در قرص فولیکوژن، علاوه بر دو اسید آمینه بسیار مفید سیستئین و متیونین، با داشتن مواد مغذی زیر نیز در سلامت موها تاثیر گذار است:

زینک سولفات

لایه بیرونی پوست به اندازه ۵ برابر لایه‌های زیرین آن حاوی زینک است. زینک به ترمیم پوست بعد از زخم شدن کمک می‌کند. همچنین برای ایجاد ثبات در دیواره‌های سلولی محکم ضروری است. به این ترتیب این ماده مغذی برای مو نیز مفید است. فولیکوژن حاوی ۱۵ میلی گرم زینک سولفات (یکی از اشکال زینک مورد استفاده در مکمل های غذایی) خواص این عنصر مهم برای مو را به همراه می‌آورد.

فولیک اسید

فولیک اسید به طور کلی وظیفه رشد سالم سلول‌ها را دارد. این سلول‌ها شامل بافت مو نیز می‌شود. این اثرات فولیک اسید برای مو منجر به این شده است که این ماده در محصولات پوست و مو جایگاه ویژه‌ای پیدا کند. فولیکوژن حاوی ۱ میلی گرم فولیک اسید است.

مس گلوکونات

مس در سلامت پوست سر و مو نقش ویژه‌ای دارد. این ریزمغذی با خواص ضد میکروبی از پوست سر با مبارزه کردن با عوامل مضر محافظت کرده و با تقویت جریان خون در پوست، به سلامت موها کمک می‌کند. به علاوه، تحقیقات نشان می‌دهند عنصر مس احتمالا با تحریک فولیکول‌های مو برای دریافت اکسیژن کافی منجر به تقویت رشد مو می‌شود. قرص فولیکوژن حاوی ۱ میلی گرم م‌باشد.

سلنیوم

سلنیوم یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که از سلول‌های بدن از جمله سلول های مو، در برابر رادیکال‌های آزاد بیش از حد، محافظت می‌کند. این ماده معدنی برای تولید هورمون‌های تیروئید ضروری است. این هورمون‌ها رشد مو را تنظیم می‌کنند. فولیکوژن که یک مکمل کامل برای مو است، حاوی ۰.۰۵ میلی گرم سلنیوم است.

بیوتین

بیوتین (ویتامین B7) یکی از ویتامین‌های گروه B است که در حفظ غشای مخاطی سطح پوست نقش دارد. این ویتامین به تحریک کراتین و رشد فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. معمولاً برای تاثیر بیشتر بیوتین، این ویتامین را به همره زینک تجویز می‌کنند. فولیکوژن در فرمول خود این دو ریزمغذی ضروری را در کنار هم دارد و این یکی از ویژگی‌های مثبت آن است. این قرص حاوی ۰.۲۵ میلی گرم بیوتین است.

ویتامین D3

کراتینوسیت، سلول اصلی سازنده اپیدرم یا روپوست (قسمتی از لایه بیرونی پوست بدن) است که کراتین موجود در پوست، مو و ناخن را پردازش می‌کند. ویتامین D در پوست توسط کراتینوسیت متابولیزه (سوخت‌وساز) می‌شود. این ویتامین در رشد سالم مو و جلوگیری از ریزش موی غیر طبیعی نقش دارد. فولیکوژن با داشتن ۱۰۰۰IU ویتامین D3، به ساخت فولیکول موی جدید و در نتیجه رشد مجدد مو کمک می‌کند.

ویتامین B5

ویتامین B5 یک آبرسان بسیار قوی برای پوست است. در واقع این ریزمغذی به حفظ رطوبت پوست سر و مو کمک می‌کند. ویتامین B5 در درمان خشکی و خارش پوست سر نیز موثر است. وجود ۹ میلی گرم ویتامین B5 در ترکیبات قرص فولیکوژن در نهایت به تاثیرات این قرص در سلامت و زیبایی مو اضافه میکند.

ویتامین B6

ویتامین B6، یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B، جریان خون دارای اکسیژن را به فولیکول مو و پوست سر افزایش می‌دهد و با این کار به تقویت رشد مو و زیبایی و سلامت مو کمک می‌کند. قرص فولیکوژن با داشتن ۲ میلی گرم ویتامین B6، به سلامت و زیبایی مو کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ویتامین E (در مقابل مصرف دارونما) در افرادی که ریزش مو دارند، باعث تقویت رشد موی آن‌ها شده است. احتمالا این نتیجه مربوط به همان خاصیت آنتی اکسیدانی این ویتامین است. به علاوه ویتامین E از طریق بهبود جریان خون در بدن هم به افزایش رشد مو نیز کمک می‌کند. قرص فولیکوژن حاوی ۸.۳۳IU ویتامین E است.

حال می‌توانیم با دقت بالاتری به سوال اصلی مقاله پاسخ دهیم: آیا می‌توان با مصرف قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را تجربه کرد؟ جواب کوتاه آن «بله» است! قرص فولیکوژن با داشتن اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای مو، می‌تواند در رشد مجدد مو تاثیر ویژه‌ای داشته و نیز به درمان ریزش مو کمک کند.

نحوه مصرف قرص فولیکوژن برای رشد مجدد مو

نحوه مصرف قرص فولیکوژن برای رشد مجدد مو به صورت روزی یک عدد قرص به همراه یک لیوان آب است. توصیه می‌شود که این قرص ترجیحا صبح مصرف شود.

قرص فولیکوژن در بسته های ۶۰ عددی تولید شده است. بر این اساس، یک بسته از این قرص برای دو ماه کافی است.

مدت مصرف فولیکوژن می‌تواند تا ۶ ماه ادامه پیدا کند. در صورتی که پزشک برای شما بیشتر از این مقدار تجویز کرده است، می‌توانید مصرف این قرص را ادامه دهید.

جمع بندی

در این مقاله به تفصیل توضیح دادیم که چگونه قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را نتیجه می‌دهد. این قرص یکی از انواع بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو و تقویت رشد مو است. شما می‌توانید قرص فولیکوژن را از داروخانه آنلاین مفیدطب به صورت اینترنتی و آسان تهیه کنید.

خرید قرص فولیکوژن

سوالات متداول

آیا قرص فولیکوژن چاق کننده است؟

قرص فولیکوژن حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی لازم و موثر برای زیبایی و سلامت پوست و مو است. برخی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند زینک و ویتامین های گروه B در افرادی که در اثر کمبود این مواد، دچار بی‌اشتهایی شده‌اند، می‌توانند اشتها را بهبود دهند. اگر به دنبال افزایش اشتها، کالری دریافتی خود را از طریق مصرف غذای بیشتر افزایش دهید، ممکن است وزن اضافه کنید. شما می‌توانید با جایگزین کردن خوراکی‌های پرکالری با گزینه‌های کم کالری‌تر، از افزایش وزن جلوگیری کنید.

عوارض قرص فولیکوژن چیست؟

قرص فولیکوژن مانند دیگر محصولات مکمل، ممکن است عوارض جانبی در برخی از افراد داشته باشد. البته شیوع و شدت این عوارض در افراد مختلف متفاوت است. افزایش کلسیم در خون و ادرار و مشکلات گوارشی (مانند نفخ، یبوست، تهوع، درد شکم و اسهال) از عوارض احتمالی قرص فولیکوژن است. همچنین اگر با مصرف قرص فولیکوژن، علائم شدید ناشی از واکنش‌های حساسیتی را تجربه کردید، مصرف آن را قطع نموده و به پزشک مراجعه کنید.

قرص فولیکوژن برای پوست هم خوب است؟

بله، قرص فولیکوژن با داشتن اسیدهای آمینه و ریزمغذی‌های ضروری بدن، به سلامت و زیبایی پوست نیز کمک می‌کند. این قرص همچنین در کمک به درمان آکنه و جوش و جوانسازی پوست تاثیرات مثبتی دارد.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

4 دیدگاه دربارهٔ «آیا با قرص فولیکوژن رشد مجدد مو را می‌توان تجربه کرد؟»

  1. باسلام.وقتتون بخیر..یه سوال داشتم
    بنده دوسال پیش کاشت مو انجام دادم و بنا به پیشنهاد مرکز کاشت، تا یکسال بعد از کاشت فیناستراید ۱ + ماینوکسیدیل ۵ مصرف می کردم و از پارسال فیناسترایدو قطع کردم و الان فقط ماینوکسیدیل مصرف می کنم..
    میتونم الان بجای ماینوکسیدیل ، قرص فولیکوژن رو مصرف کنم و ماینوکسیدیل رو استفاده نکنم؟؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فولیکوژن اگرچه با تامین ویتامین ها و مواد معدنی فولیکول های مو را تقویت می کند، اما نمی تواند جایگزینی برای ماینوکسیدیل باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر قرص فولیکوژن را برای چه مدت باید مصرف کنیم.برای همیشه یا یک دوره چند ماهه. برای جلوگیری از ریزش مو

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فولیکوژن دوره مصرف ثابت و مشخصی ندارد. شما می توانید مصرف فولیکوژن را برای یک یا دو دوره تمدید کنید.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیاد دیگری نیز به همراه دارد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره