قرص فولیکوژن برای چیست؟

قرص فولیکوژن برای چیست؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

قرص فولیکوژن یک مکمل تخصصی برای پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب است که از محبوبیت بالایی برخوردار است. ترکیبات این قرص به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که همگی در بهبود عملکرد سلولی فولیکول‌های مو نقش بسزایی دارند. در این مقاله شما را با این مکمل به طور کامل آشنا می‌کنیم و با هم بررسی می‌کنیم که قرص فولیکوژن برای چیست. اگر شما هم دچار مشکل ریزش مو هستید، بهتر است با این مکمل سلامت مو آشنا شوید.

فولیکوژن چیست و چه ترکیباتی دارد؟

قرص فولیکوژن محصولی از شرکت زیست اروند فارمد است که یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها برای پیشگیری و درمان ریزش مو و همچنین بهبود رویش و سلامت مو محسوب می‌شود. این مکمل ضد ریزش مو حاوی کلیدی‌ترین ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بهبود رویش و سلامت موها است. متیونین، سیستین، زینک، فولیک اسید، مس (گلوکونات)، سلنیوم، بیوتین، ویتامین D3، ویتامین B6، ویتامین B5 و ویتامین E مواد تشکیل‌دهنده این قرص هستند.

در ادامه برخی از این ترکیبات و خواص آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

زینک

زینک در رشد و بازسازی سلول‌های بدن موثر است. همچنین این ریزمغذی می‌تواند در بهبود عملکرد غدد چربی اطراف فولیکول‌ها مفید باشد. کمبود زینک در بسیاری از افراد مخصوصا خانم‌های جوان دیده می‌شود. کمبود این مینرال در اغلب موارد منجر به ریزش مو بوده که با مصرف غذاهای مناسب و مکمل‌‌ها می‌توان مشکل را حل کرد.

ویتامین D

تحریک فولیکول مو برای بازسازی و افزایش ضخامت مو از جمله مهم‌ترین نقش‌های ویتامین D در جهت حفظ سلامت مو‌ها هستند. همچنین آزمایش‌ها نشان داده‌اند که میزان ویتامین D در بدن افرادی که به ریزش مو سکه‌ای مبتلا هستند، بسیار اندک است. پس کمبود چه ویتامینی در بدن باعث ریزش مو می‌شود؟ ویتامین D می‌تواند یکی از پاسخ‌ها باشد. قرص فولیکوژن حاوی ویتامین د۳ ۱۰۰۰ واحدی است.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B نقش موثری در حفظ زیبایی مو، پوست و ناخن ها دارند. معمولا افراد دچار کمبود ویتامین‌های گروه B نمی‌شوند چرا که غذاهای بسیاری حاوی این ویتامین هستند. اگر خانم‌ها در دوران شیردهی یا بارداری به اندازه کافی ویتامین B بدن را تأمین نکرده باشند، ممکن است فرزند در دوران کودکی تا بزرگسالی دچار کمبود این ویتامین شود. همچنین افرادی که سیگار و یا مشروبات الکلی مصرف می‌کنند، احتمالا دچار کمبود ویتامین B خواهند شد. متخصصان هشدار می‌دهند که مصرف طولانی مدت آنتی بیوتیک‌ها نیز در برخی موارد باعث کاهش میزان ویتامین B در بدن می‌شود. بنابراین کمبود ویتامین‌های گروه B باعث ریزش مو شده و بر سلامت پوست و ناخن‌ها هم تأثیر منفی دارد.

ویتامین E

ویتامین E مانند ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدان است. بنابراین می‌تواند رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی کند. در بسیاری از موارد مشاهده شده که مصرف خوراکی‌ها یا مکمل‌های دارای ویتامین E به درمان ریزش مو کمک کرده است.

سیستئین

ال سیستین یک اسید آمینه مهم برای استحکام ساقه مو و کراتین موجود در پوست، مو و ناخن است. در واقع سیستین، بیشتر در مو وجود دارد و ضروری است که شما در رژیم غذایی خود حتما سیستین کامل را دریافت کنید.

تا اینجا با ترکیبات موجود در قرص مکمل فولیکوژن آشنا شدیم و خواص آن‌ها را شناختیم. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که قرص فولیکوژن برای چیست و چه کاربردهایی دارد. با ما همراه باشید تا با مزایای منحصر به فرد این مکمل محبوب بیشتر آشنا شوید.

قرص فولیکوژن برای چیست؟

همانطور که گفتیم از قرص فولیکوژن به عنوان یک مکمل تخصصی برای پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوءتغذیه استفاده می‌شود. ریزش مو ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، ژنتیک، استرس، کاهش وزن و… اتفاق بیفتد. اما یکی از علت‌های بسیار رایج ریزش و کم پشت شدن مو تغذیه غلط و نرسیدن ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. قرص فولیکوژن با تامین این ویتامین‌ها و موادی مانند سیستین، زینک، سلنیوم و فولیک اسید به طور موثری می‌تواند به جلوگیری از ریزش مو و تقویت موها کمک کند.

خرید قرص فولیکوژن

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و موارد مصرف قرص فولیکوژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری و درمان ریزش مو ناشی از رژیم غذایی نامناسب یا سوء‌تغذیه
  • بهبود رویش و سلامت مو
  • پیشگیری و درمان سوء تغذیه ناشی از مصرف داروهای دیگر و یا رژیم غذایی نامناسب
  • تحریک و بهبود عملکرد سلولی فولیکول‌های مو از طریق تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • با فرمولاسیون پیوسته رهش (تاثیر تدریجی دارو برای اثربخشی بیشتر)

قرص فولیکوژن برای ریزش مو

همانطور که گفتیم در بسیاری از موارد، عامل اصلی ریزش مو کمبود ریزمغذی‌های مفید در بدن است. این کمبود می‌تواند به واسطه رژیم غذایی نامناسب، تأثیر برخی دارو‌ها، سبک زندگی ناسالم و… به وجود بیاید.

قرص فولیکوژن به خوبی تمام این مواد مغذی را تامین کرده و سلامت موها را حفظ می‌کند. مکمل‌هایی مانند فولیکوژن می‌توانند مشکل کمبود ویتامین را برطرف کنند و با تحریک عملکرد سلولی فولیکول‌های مو، باعث پیشگیری و درمان ریزش مو شوند.

خرید قرص فولیکوژن برای ریزش مو
جهت خرید قرص فولیکوژن برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها کلیک کنید.

قرص فولیکوژن رشد مجدد مو

علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، قرص فولیکوژن به بهبود رویش و رشد مجدد موها نیز کمک می‌کند. وجود آمینو اسید متیونین که برای سلامت مو بسیار ضروری است، یکی از دلایل اصلی تاثیر مثبت قرص فولیکوژن بر رشد مجدد موها است. به علاوه، این آمینو اسید در کنار سیستئین، ویتامین‌های گروه B و چند ماده مغذی دیگر، در ساخت پروتئین جدید برای بدن نقش اساسی دارند. شواهد مبتنی بر روایات نشان داده‌اند که متیونین در سنتز کلاژن نیز نقش دارد.

فولیک اسید و مس گلوکونات موجود در قرص فولیکوژن نیز در سلامت موها و رشد سالم سلول‌ها نقش ویژه‌ای دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که عنصر مس با تحریک فولیکول‌های مو برای دریافت اکسیژن کافی منجر به تقویت رشد موها می‌شود.

قرص فولیکوژن برای پوست

از قرص فولیکوژن جهت آبرسانی و تقویت پوست نیز می‌توان استفاده کرد. بسیاری از ترکیبات موجود در این مکمل به سلامت پوست کمک می‌کنند. به طور مثال ویتامین‌های گروه B نقش موثری در آبرسانی، تقویت و سلامت پوست و مو دارند. علاوه بر این وجود زینک در این قرص باعث ترمیم پوست بعد از زخم و ایجاد ثبات در دیواره‌های سلولی می‌شود. سیستئین موجود در قرص فولیکوژن یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست و مو در برابر آسیب نور آفتاب و اشعه‌های مضر محافظت می‌کند.

مدت مصرف قرص فولیکوژن

بهتر است جهت اطلاع از مدت مصرف قرص فولیکوژن و نحوه استفاده از آن با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در صورتی که دستور خاصی تجویز نشده باشد می‌توانید مطابق با بروشور راهنمای این محصول عمل کنید:

روزانه یک عدد قرص فولیکوژن را به همراه یک لیوان آب مصرف نمایید. بهترین زمان برای مصرف قرص فولیکوژن صبح‌ها است. توجه داشته باشید که این مکمل به صورت پیوسته رهش تهیه شده است، بنابراین قرص را به طور کامل بلعیده و از نصف کردن خرد کردن یا جویدن آن اجتناب کنید. (منظور از قرص پیوسته رهش، قرصی است که اثر دارویی آن به صورت پیوسته و در مدت طولانی‌تری در بدن آزاد می‌شود.)

در صورتی که یک دوز را فراموش کردید، به محض یادآوری نسبت به مصرف دوز فراموش شده اقدام نمایید. در صورتی که نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی متوجه فراموش شدن مصرف قرص فولیکوژن شدید تنها دوز بعدی را مصرف نمایید، برای جبران دوز قبلی ضرورتی ندارد که قرص فولیکوژن را به میزان دو برابر مصرف کنید.

عوارض قرص فولیکوژن

قرص فولیکوژن نیز همانند سایر فرآورده‌های مکمل به موازات اثرات مطلوب خود ممکن است باعث بروز برخی عوارض ناخواسته شود، گرچه شیوع و شدت این علائم در افراد مختلف متفاوت است.

برخی از عوارض قرص فولیکوژن شامل واکنش‌های حساسیتی مانند درد قفسه سینه و احساس تنگی نفس، تورم صورت، لب، زبان و یا گلو و حساسیت پوستی مانند کهیر، خارش و بثورات جلدی می‌شود. همچنین مصرف این فرآورده ممکن است باعث بروز عوارضی مانند افزایش کلسیم در خون و ادرار و مشکلات گوارشی مانند نفخ، یبوست، تهوع، درد شکم و اسهال شود.

در صورت ایجاد هر یک از عوارض گفته شده فوق مصرف فرآورده را قطع نموده و با پزشک مشورت نمایید.

جمع بندی

مشکل ریزش مو و کم پشت شدن آن ممکن است برای خیلی از افراد اتفاق بیفتد. از آنجایی که ظاهر پوست و مو امروزه یکی از معیارهای زیبایی به شمار می‌روند، جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها برای همه ما اهمیت بالایی دارد. مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای تقویت و سلامت مو تا حد زیادی می‌تواند به این امر کمک کند. این مقاله با بررسی یکی از محبوب‌ترین انواع مکمل‌های مو به این پرسش شما که قرص فولیکوژن برای چیست، به خوبی پاسخ داده است.

شما می‌توانید جهت خرید قرص فولیکوژن و سایر محصولات گیاهی شامل انواع بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

قرص فولیکوژن و چاقی چه ارتباطی دارند؟

قرص فولیکوژن یک مکمل افزایش وزن نیست ولی برخی از ترکیبات موجود در این قرص مانند ویتامین‌های گروه B و زینک ممکن است باعث افزایش وزن در برخی افراد شوند. کسانی که به دلیل کمبود این مواد مغذی دچار بی‌اشتهایی شده باشند، با مصرف قرص فولیکوژن اشتهای طبیعی آن‌ها بازگشته و چاقی کمی را تجربه می‌کنند.

قرص فولیکوژن ساخت کدام کشور است؟

قرص فولیکوژن یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های ریزش مو است که ساخت ایران می‌باشد. این قرص توسط شرکت زیست اروند فارمد تهیه و تولید می‌شود.

قیمت قرص فولیکوژن چقدر است؟

شما می‌توانید جهت اطلاع از جدیدترین قیمت قرص فولیکوژن و نحوه خرید آن به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید و سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایید. محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل داده می‌شوند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «قرص فولیکوژن برای چیست؟»

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      باسلام، با توجه به اینکه در هر قرص فولیکوژن ۱۵میلی گرم زینک موجود می باشد. نیازی به استفاده از قرص زینک به صورت مجزا نمی‌باشد.
      با احترام دکتر داروساز

  1. باسلام،ببخشیدمن تاثیرخوبی درموهام دیدم ولی یبوست خیلی خیلی شدیدگرفتم وبواسیرم دراومده بایدچیکارکرد

  2. سلام و وقت بخیر سوال داشتم که مقطع سنی برای مصرف کنندگان ذکر نشده از نوجوانان و جوانان‌ خیلی ها مشکل ریزش موی دارند …

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام فولیکوژن برای بزرگسالان (افراد بالای ۱۸ سال) طراحی و تولید شده. نوجوانان می توانند برای رفع ریزش مو از شربت سندروس استفاده کنند.
      با احترام دکتر داروساز

    1. ادمین مجله سلامت مفیدطب

      سلام دوست عزیز
      بله، شما می‌تونید قرص فولیکوژن رو از طریق لینک زیر از داروخانه آنلاین مفیدطب خریداری کنید و در محل مورد نظرتون تحویل بگیرید:
      https://www.mofidteb.com/product/4501
      همچنین ممکنه که بتونید از داروخانه های سطح کشور هم به صورت حضوری این قرص رو تهیه کنید (بسته به موجودی هر داروخانه).

      با آرزوی سلامتی برای شما🌺

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره