قویترین داروی گیاهی اسپرم ضعیف
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

داشتن اسپرم با کیفیت، یکی از دغدغه‌های اصلی مردان است، به خصوص کسانی که قصد بچه‌دار شدن دارند. اما متاسفانه به دلایلی همچون مشکلات ژنتیکی، اضافه وزن، مقاربت‌های مکرر، عفونت‌های جنسی و عوامل موثر دیگر، اختلالات اسپرم از مسائل رایج بین مردان است. منظور از اسپرم ضعیف، کاهش کیفیت و تعداد اسپرم بوده که شانس بارداری را کم می‌کند و مشکلات زیادی برای زوجین ایجاد می‌نماید. در این مقاله از مجله سلامت مفیدطب سعی می‌کنیم چند نمونه از قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف را به شما معرفی کنیم. این داروها می‌توانند قوای جنسی مردان را افزایش داده و به رفع اختلالات اسپرم کمک کنند. با ما همراه باشید.

چرا اسپرم ضعیف میشود؟

منظور از اسپرم ضعیف، کم بودن تعداد و میزان تحرک اسپرم‌ها است که مهم‌ترین مورد از اختلالات باروری می‌باشد. هر مسئله‌ای که بر کیفیت اسپرم تاثیر بگذارد، می‌تواند مانع باروری تخمک شود یا از آن جلوگیری کند. از جمله شایع‌ترین اختلالات اسپرم می‌توان به تعداد غیر طبیعی اسپرم (زیر ۱۵ میلیون در میلی‌لیتر یا صفر بودن)، تحرک کم اسپرم، تراتواسپرما (اشکال غیرطبیعی اسپرم)، نکروزوما (مقدار زیاد اسپرم مرده در انزال) و… اشاره کرد.

در بسیاری از موارد علت و پاسخ واضحی برای اینکه چرا اسپرم ضعیف میشود، وجود ندارد. با این حال برخی بیماری‌ها و عوامل می‌توانند بر ایجاد اختلالات اسپرم تاثیرگذار باشند:

  • مشکلات ژنتیکی
  • اختلالات هورمونی
  • سابقه بیضه‌های نزول یافته در کودکی
  • اختلالات ساختاری مانند انسداد، آسیب یا فقدان لوله‌های بیضه
  • عفونت‌های جنسی مانند کلامیدیا، سوزاک و پروستاتیت
  • واریکوسل
  • سابقه جراحی قبلی بیضه‌ها یا باد فتق
  • گرما دیدن بیش از حد بیضه‌ها
  • مصرف زیاد الکل، سیگار و مواد روان گردان
  • مصرف برخی داروهای مشخص
  • اضافه وزن و چاقی
  • مقاربت‌های مکرر (انزال به تعداد ۲ تا ۳ مرتبه در روز)

از آنجایی که این مسئله، تقریبا برای همه مردان اهمیت بالایی دارد، بسیاری از آن‌ها حتی قبل از ازدواج نیز تمایل دارند که از کیفیت اسپرم خود اطمینان پیدا کنند. از همین رو در بخش بعد به این سوال متداول که از کجا بفهمیم اسپرم ضعیف است، پاسخ می‌دهیم و بعد به سراغ معرفی قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف خواهیم رفت.

از کجا بفهمیم اسپرم ضعیف است؟

زمانی گفته می‌شود، یک مرد نابارور است که اسپرم او توانایی بارور کردن تخمک را نداشته باشد. در چنین شرایطی یکی از انواع مختلف اختلالات اسپرم و یا ترکیبی از چند نوع آن رخ داده است. در موارد شکست‌های مکرر در باروری، اسپرم مرد از دو جهت بررسی می‌شود.

  • تعداد اسپرم در حجم مشخص (میزان اسپرم کمتر از ۱۵ میلیون عدد در هر میلی‌متر از مایع منی)
  • میزان تحرک اسپرم‌ها

هر کدام از دو مورد فوق که دچار اختلال شود، اصطلاحاً گفته می‌شود که اسپرم ضعیف است. ضعیف بودن اسپرم به این معنی نیست که شخص نمی‌تواند بچه‌دار شود، ولی باعث بروز مشکلات و پایین آمدن شانس باروری خواهد شد. از همین رو بسیاری از مردان به دنبال روش‌هایی جهت تقویت اسپرم و قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف هستند. اما از کجا بفهمیم اسپرم ضعیف است؟

اصلی‌ترین نشانه ضعف اسپرم، عدم توانایی یک مرد در باروری است. از دیگر علائمی که می‌تواند نشان‌دهنده اختلال در کیفیت اسپرم و تعداد آن باشد، می‌تواند شامل مشکلاتی در طول زمان سکس یا مشکلات نعوذ باشد. درد در ناحیه بیضه یا کشیدگی بیش از حد پوست بیضه، کاهش موهای سر و ریزش ریش نیز جزو سایر نشانه‌های ضعیف بودن اسپرم به شمار می‌روند. توجه داشته باشید که هر یک از این علائم، می‌توانند به دلایل دیگری جز ضعف اسپرم نیز به وجود بیایند. لذا جهت تشخیص قطعی لازم است اسپرم شما در آزمایشگاه آنالیز شود.

آزمایش تست کیفیت اسپرم
ضعیف بودن اسپرم یا داشتن کیفیت مناسب آن از طریق کیت تست اسپرم در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود.

قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

همانطور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این بخش چند نمونه از قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف را به شما معرفی می‌کنیم. اختلالات اسپرم را به روش‌های مختلفی از جمله تلقیح داخل رحمی، لقاح آزمایشگاهی، تزریق داخل سلولی اسپرم و مصرف داروهای گونادوتروپین، درمان می‌کنند. شما می‌توانید توضیحات کامل در مورد درمان اختلالات اسپرم را در مقاله قویترین داروی اسپرم چیست، مطالعه کنید.

اما علاوه بر راهکارهای گفته شده، برخی داروهای گیاهی نیز در بازار دارویی وجود دارند که به واسطه خواص گیاهان دارویی موثر در زمینه رفع مشکلات باروری، می‌توانند کمک‌کننده باشند. به عنوان نمونه گیاه جینسینگ یکی از شناخته‌شده‌ترین گیاهانی است با تنظیم سیستم عصبی و هورمونی، سبب بهبود عملکرد جنسی و افزایش تولید اسپرم می‌شود.

مکمل‌ها و داروهای گیاهی تقویت‌کننده اسپرم ممکن است حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز باشند که برای افزایش کیفیت اسپرم ضروری هستند. به طور مثال ویتامین C تعداد و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهد. ویتامین‌های D و E از عوامل موثر بر باروری مردان به شمار می‌روند. همچنین مینرال‌هایی مانند سلنیوم، زینک، منیزیم، آهن، مس، منگنز و کروم نقش پررنگی در مراحل مختلف تولید اسپرم دارند. در ادامه شما را با چند نمونه از قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف آشنا می‌کنیم:

قرص اسپریژن اروند فارمد

یکی از بهترین مولتی‌ویتامین‌ها برای تقویت اسپرم قرص اسپریژن است که محتوی مجموعه کاملی از ویتامین‌ها، مینرال‌ها، آمینو اسیدها و عصاره جینسینگ می‌باشد. علاوه بر این موارد قرص اسپریژن دارای لیکوپن، اینوزیتول، کو آنزیم کیوتن و فولیک اسید نیز هست، که هر کدام در یکی از مراحل تولید اسپرم نقش دارند. بسیاری از ترکیبات اسپریژن اثرات آنتی اکسیدانی دارند و با مهار رادیکال‌های آزاد سبب محافظت از اسپرم‌ها می‌شوند. به طوری که مصرف قرص اسپریژن به مردانی که به دنبال افزایش قدرت باروری هستند توصیه می‌شود.

اسپریژن اروند فارمد را می‌توان یکی از قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف و تقویت قوای جنسی مردان دانست. از مهم‌ترین اثرات قرص اسپریژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سلامت اسپرم‌ها و بهبود کیفیت آن‌ها
  • ایجاد شرایط بهینه جهت باروری آقایان
  • تنظیم فعالیت هورمونی
  • محافظت سلول‌ها از استرس اکسیداتیو

بهتر است این مکمل را بعد از غذا مصرف نمایید. از آنجایی که فرایند تولید اسپرم تقریبا سه ماه طول می‌کشد، بهتر است مصرف قرص اسپریژن را حداقل تا ۳ ماه به صورت منظم ادامه دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

خرید قرص اسپریژن

اسپریژن قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

قرص اسپیمن دی اس هیمالیا

یکی دیگر از محصولاتی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، قرص اسپیمن دی اس هیمالیا است. این قرص در درمان اولیگواسپرمی (کم بودن تعداد اسپرم‌ها) موثر عمل می‌کند. اسپمین دی اس یک مکمل منحصر به فرد و کاملا گیاهی و طبیعی است که به تقویت باروری آقایان و افزایش میل جنسی آن‌ها کمک می‌کند.

در این محصول از انواع عصاره‌های گیاهی که بر افزایش تعداد، کیفیت و حرکت اسپرم‌ها موثر هستند، استفاده شده است. قرص اسپیمن در ایران تحت لیسانس شرکت هیمالیا هند تولید می‌شود. Speman DS محصولی کاملا گیاهی و منحصر به فرد جهت درمان بیماری الیگو اسپرمی در آقایان است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های قرص اسپیمن دی اس می‌توان به درمان اولیگو اسپرمی در آقایان، افزایش تعداد اسپرم، بهبود کیفیت و حرکت اسپرم‌ها و افزایش سطح تستوسترون و میل جنسی آقایان اشاره کرد. مردان بالغ ۳ بار در روز، هر بار ۲ عدد قرص را می‌توانند به مدت سه تا شش ماه مصرف کنند. برای خرید قرص اسپیمن دی اس، از طریق لینک زیر اقدام کنید:

خرید قرص اسپیمن دی اس

قرص فرتیل اید فیرهون هلث

یکی دیگر از قویترین داروی گیاهی اسپرم ضعیف، کپسول فرتیل اید فیرهون هلث است. این مکمل غذایی جهت بهبود باروری قدرت باروری مردان تهیه شده است. مصرف قرص فرتیل اید به افزایش تعداد اسپرم‌ها کمک کرده و باعث بهبود حرکت و کیفیت آن‌ها می‌شود.

این دارو در جهت کمک به بهبود کیفیت اسپرم تولید شده که می‌تواند به افزایش تعداد، بهبود شکل و بالا بردن کیفیت حرکت اسپرم‌ها کمک کند. کپسول فرتیل اید حاوی انواع ویتامین‌ها (شامل ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین K و ویتامین‌های گروه B)، مواد معدنی ضروری (شامل منگنز، زینک، ید، سلنیوم، مس، منیزیم و کروم) به همراه ال کارنیتین، کو کیوتن و عصاره‌های گیاهی ماکا، هسته انگور، جینسینگ آسیایی می‌باشد.

از مهم‌ترین مزایای داروی تقویت اسپرم فرتیل اید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت توان باروری آقایان
  • افزایش تعداد اسپرم، تحرک اسپرم و بهبود شکل اسپرم‌ها
  • مکمل تغذیه‌ای طبیعی و بدون عوارض جانبی
  • تامین انواع ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی ضروری
  • دارای حق ثبت اختراع در آمریکا بعنوان یک محصول موثر برای بهبود باروری مردان
  •  فاقد گلوتن، رنگ مصنوعی، لبنیات یا نگهدارنده‌های مصنوعی

شما می‌توانید روزانه ۳ کپسول فرتیل اید را به همراه آب مصرف کنید و یا مطابق با دستور پزشک خود عمل نمایید. جهت خرید این محصول به لینک زیر مراجعه کنید:

خرید قرص فرتیل اید

کپسول فرتیل اید فیرهون هلث

پودر فرتومن او پی دی فارما

دیگر داروی گیاهی که می‌خواهیم برای افزایش قوای جنسی و تقویت قدرت باروری آقایان معرفی کنیم، یک پودر مکمل است. پودر فرتومن او پی دی فارما حاوی انواع ویتامین‌های گروه B، ویتامین E، ویتامین C، ویتامین D3، زینک، ال آرژنین، ال کارنیتین، عصاره جینسینگ کره‌ای و سلنیوم می‌باشد.

آقایان بزرگسال می‌توانند روزانه یک عدد ساشه فرتومن را در ۱۵۰ میلی‌لیتر آب حل کرده و به عنوان مکمل تغذیه‌ای مصرف کنند. جهت خرید پودر فرتومن او پی دی فارما، یک راه آسان و سریع، سفارش اینترنتی این محصول از طریق داروخانه آنلاین مفیدطب است که محصولات مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل می‌دهد:

خرید پودر فرتومن

درمان اسپرم ضعیف چقدر طول میکشه؟

این مسئله برای هر شخص متفاوت است. با توجه به شرایط بیمار و نوع اختلال اسپرم، روش درمان و طول مدت زمانی که به نتیجه مطلوب دست یافته شود، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی از آنجا که فرایند تولید اسپرم‌ها حدود ۳ ماه طول می‌کشد، مکمل‌ها و داروهای تقویت اسپرم نیز باید به مدت سه ماه مصرف شوند تا نتیجه دلخواه حاصل گردد.

قبل از هر اقدامی جهت درمان اسپرم ضعیف با یک متخصص مشورت کنید. معمولا پزشک در ابتدای مراجعه زوجین به تلاش بیشتر برای باروری تاکید داشته و مواردی مانند اصلاح رژیم غذایی، ترک سیگار، تعدیل مصرف الکل و ورزش‌های منظم را پیشنهاد می‌دهد. سپس در صورت عدم نتیجه، دیگر روش‌های درمانی از جمله قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف بررسی خواهد شد.

خرید قویترین داروی گیاهی برای اسپرم ضعیف

همانطور که در طول مقاله اشاره کردیم، یکی از علت‌های اصلی ناباروری در مردان، اختلالات اسپرم است که شایع‌ترین آن‌ها کم بودن تعداد و کاهش کیفیت اسپرم می‌باشد. روش‌های درمانی و انتخاب داروی مناسب برای فردی که با کاهش اسپرم مواجه است، بر عهده پزشک متخصص خواهد بود.

شما می‌توانید داروهای گیاهی معرفی شده در این مقاله را بدون نسخه پزشک به صورت اینترنتی تهیه کنید. جهت خرید انواع مکمل و قرص افزایش میل مردان در داروخانه آنلاین مفیدطب از طریق دکمه زیر اقدام به سفارش نمایید:

خرید مکمل‌های تقویت جنسی

سوالات متداول

بهترین مولتی ویتامین برای تقویت اسپرم کدام است؟

قرص اسپریژن از جمله مکمل‌های تقویت قوای جنسی است که حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز آقایان می‌باشد. ترکیبات این قرص به گونه‌ای انتخاب شده‌اند که هر کدام در یکی از مراحل تولید اسپرم نقش بسزایی دارند.

برای تقویت اسپرم چه بخوریم؟

مصرف برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی می‌توانند در تقویت اسپرم و رفع اختلالات آن مفید واقع شوند. به طور مثال موز، گردو، شکلات تلخ، اسفناج، تخم مرغ، گوجی بری، سیر و انار از جمله مواد موثر در تقویت اسپرم هستند. گیاه جینسینگ نیز قویترین داروی گیاهی در افزایش قوای جنسی مردان به شمار می‌رود.

برای تقویت اسپرم چه قرصی بخوریم؟

بهتر است قبل از مصرف هرگونه قرص یا دارویی با پزشک مشورت کنید. چرا که برخی داروها ممکن است برای شما مضر بوده و عوارض جانبی ایجاد کنند. از جمله محصولاتی که می‌توانید جهت تقویت اسپرم استفاده کنید، مکمل‌های مولتی ویتامین هستند که مواد مغذی مورد نیاز بدن جهت تقویت قوای جنسی را تامین می‌کنند.

درصورت داشتن هر سوالی درباره محصولات می‌توانید در پایین این مقاله یا در صفحه هر محصول از داروخانه آنلاین مفیدطب، سوال خود را مطرح کنید. متخصصین داروساز ما سریعا به شما پاسخ خواهند داد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید