معرفی شربت نی نی لاکس برای یبوست کودکان

معرفی شربت نی نی لاکس برای یبوست کودکان
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

یبوست نوزادان و کودکان یکی از معضلات والدین است که موجب سردرگمی آن‌ها می‌شود. این عارضه دردناک برای کودکان به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. از همین رو درمان آن نیز به شرایط کودک و میزان شدت بیماری بستگی خواهد داشت. شربت نی نی لاکس یکی از بهترین انواع شربت برای یبوست کودکان است که کاملا گیاهی و بدون عوارض می‌باشد. در این مقاله به معرفی شربت نی نی لاکس می‌پردازیم و شما را با این شربت ملین گیاهی و نکات مصرف آن آشنا خواهیم کرد.

یبوست کودکان و نوزادان

همانطور که گفتیم دلایل زیادی می‌تواند موجب بروز یبوست در کودکان و نوزادان شود. حتی گاهی اوقات تعداد دفعات اجابت مزاج کودک کاملا طبیعی است ولی نگرانی و صبر کم والدین باعث می‌شود که تصور کنند کودک دچار یبوست شده است. مسئله مهم این است که مدفوع کودک نرم بوده و راحت دفع شود. اگر کودک شرایطی غیر از این را تجربه کند، می‌توان گفت که دچار یبوست شده است.

از مهم‌ترین عللی که ممکن است باعث ایجاد یبوست در کودکان شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم مصرف فیبر کافی، مثل میوه‌ها، سبزیجات و غلات
  • مصرف مکمل‌های غذایی بدون فیبر
  • عدم نوشیدن مایعات کافی
  • پرخوری که شامل زیاد شیر دادن به کودک هم می‌شود.
  • عدم تحمل ترکیبات شیر
  • حساسیت به برخی ترکیبات غذایی
  • نگه داشتن مدفوع و تاخیر در تخلیه
  • مصرف برخی داروها یا مکمل‌ها مانند آهن

خوشبختانه یبوست در کودکان عارضه‌ای است که به کمک برخی راهکارها می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. توجه داشته باشید که رژیم کودک شما باید سرشار از فیبر باشد. فیبر در واقع بهترین نوع داروی طبیعی برای یبوست است. همچنین از مصرف مایعات به خصوص آب برای کودکتان غافل نشوید. دقت کنید که کودک شما باید در طول روز فعالیت کافی داشته باشد، تا زمینه دفع راحت‌تری برای کودک ایجاد شود.

درمان گیاهی یبوست نوزادان و کودکان

یکی از روش‌های درمانی برای رفع و کنترل یبوست در کودکان و نوزادان استفاده از داروهای گیاهی فرآوری شده و استاندارد است. معمولا این داروها از خواص ملینی گیاهانی که در این زمینه موثر شناخته شده‌اند، بهره می‌برند و می‌توانند به درمان یبوست کمک کنند. به طور مثال گیاهانی مانند انجیر، آلو، اسفرزه، دانه به و کنگر فرنگی از جمله ملین‌های طبیعی هستند که در بسیاری از داروهای ضد یبوست به کار می‌روند.

شربت نی نی لاکس که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم، از جمله بهترین شربت برای یبوست کودکان و نوزادان است که از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. در ادامه با معرفی شربت نی نی لاکس به صحبت‌هایمان ادامه می‌دهیم.

معرفی شربت نی نی لاکس

نی نی لاکس یک شربت ملین گیاهی برای یبوست نوزادان و کودکان است که به کاهش مشکلات و اختلالات گوارشی آن‌ها کمک می‌کند. ترکیب اصلی موجود در این شربت، عصاره انجیر است که خواص بسیار زیادی در زمینه رفع یبوست و نرم شدن مدفوع دارد. شربت نی نی لاکس حاوی ۵ عصاره دیگر نیز می‌باشد که ترکیب این گیاهان به بهبود حرکات روده نوزادان و رفع اختلالات گوارشی مانند نفخ و یبوست کمک می‌کند.

شربت ملین نی نی لاکس یک فرآورده کاملا گیاهی است که بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی باعث درمان یبوست کودکان و نوزادان می‌شود. ترکیبات موجود در شربت نی نی لاکس عبارت است از: صمغ آکاسیا، عصاره انجیر، عصاره آلو، عصاره ریوند چینی (روبارب)، عصاره کنگر فرنگی (آرتیشو)، عصاره تمبر هندی، منیزیم و ید

خرید شربت نی نی لاکس

شربت نی نی لاکس برای چیست؟

در این بخش از معرفی شربت نی نی لاکس شما را با موارد مصرف این محصول و ویژگی‌ها و مزایای آن آشنا خواهیم کرد. مورد مصرف اصلی شربت نی نی لاکس کمک به تنظیم حرکات طبیعی دستگاه گوارش در کودکان است. این شربت ملین باعث رفع اختلالات معده و درمان یبوست می‌شود و همچنین مشکلات گوارشی کودک مانند نفخ را نیز کنترل خواهد کرد.

به طور کلی فرآورده‌های حاوی انجیر دارای خاصیت ملینی هستند. این میوه که در طب چینی برای درمان التهاب روده کاربرد دارد، توانسته در رفع مشکلات گوارشی بسیار موثر عمل کند. علاوه بر انجیر وجود صمغ آکاسیا در این شربت می‌تواند به جذب بهتر مواد موجود در فرآورده و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی کمک کند. چرا که آکاسیا به دلیل داشتن فیبرهای پروبیوتیک و ارگانیک در بهبود تعادل فلور روده موثر خواهد بود.

تمبر هندی عصاره دیگر موجود در شربت نی نی لاکس نیز در موارد زیادی برای درمان یبوست حاد و مزمن استفاده می‌شود. روبارب یا ریوند چینی نیز یک مسهل ملایم است. گلیکوزیدهای آنتراکینونی موجود در این گیاه سبب افزایش حجم محتویات روده می‌شوند و به دنبال آن، باعث فشار و تحریک حرکات پریستالتیک روده می‌گردند.

خرید شربت نی نی لاکس
جهت خرید شربت نی نی لاکس برای درمان یبوست نوزادان و کودکان کلیک کنید.

شربت نی نی لاکس برای نوزاد

شربت نی نی لاکس برای نوزادان خواص و مزایای زیادی دارد. صمغ آکاسیا، انجیر، تمبر هندی، آلو و ریوند چینی همگی سرشار از فیبر هستند. فیبرها با ورود به روده، به دیواره آن چسبیده و آن را لغزنده می‌کنند. در نتیجه مواد دفعی راحت‌تر در طول روده‌ها حرکت می‌کنند. در ضمن فیبر مانند یک برس تمیز کننده برای پرزهای روده عمل می‌کند و فضاهای کوچک بین آن‌ها را کاملاً پاکسازی می‌کند.

وجود ریوند چینی و تأثیر آن در بدن ممکن است سبب کاهش آب و الکترولیت‌های بدن شود. از دست رفتن این دو عامل در بدن سبب ایجاد ضعف و بی‌حالی می‌شود. اما وجود منیزیم، ید پتاسیم و عصاره انجیر در این شربت، باعث می‌شود الکترولیت‌های از دست رفته از بدن در نتیجه رفع یبوست، دوباره تأمین شوند.

بنابراین شربت نی نی لاکس برخلاف سایر داروهای مسهل، سبب اسهال شدید کودک و بی‌حالی نمی‌شود و در عین حال بدون عوارض به درمان یبوست نوزاد کمک می‌کند.

شربت نی نی لاکس برای بزرگسالان

این شربت برای درمان یبوست نوزادان و کودکان تهیه شده است. اما از شربت نی نی لاکس برای بزرگسالان نیز می‌توان استفاده کرد. ترکیبات موجود در این شربت به گونه‌ای است که می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کند و نه تنها باعث رفع یبوست بلکه موجب کاهش التهاب روده نیز می‌شود. وجود فیبرهای غذایی فراوان در تمبر هندی که یکی از ترکیبات اصلی شربت نی نی لاکس است، این فرآورده را به یک داروی بسیار خوب برای یبوست تبدیل کرده است.

توجه داشته باشید که نحوه مصرف شربت نی نی لاکس برای بزرگسالان متفاوت بوده و باید درمورد آن با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

طریقه مصرف شربت نی نی لاکس

برای اطلاع از طریقه مصرف این شربت ملین گیاهی می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. اما میزان معمول مصرف آن در بروشور محصول مطابق با روش زیر توصیه شده است:

  • کودکان زیر ۴ سال: روزی یک قاشق مرباخوری (معادل ۵ میلی‌لیتر)
  • کودکان بالای ۴ سال: روزی دو قاشق غذاخوری (معادل ۱۰ میلی‌لیتر)

بهترین زمان مصرف شربت نی نی لاکس بعد از صبحانه و نهار است به طوری‌که معده کودک پر باشد. استفاده از شربت نی نی لاکس برای کودکان زیر یک سال نیز مانعی ندارد، اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

توجه داشته باشید که مصرف شربت نی نی لاکس برای افراد مبتلا به انسداد روده، بیماری‌های التهاب روده، آپاندیسیت و دل درد با منشاء نامعلوم، ممنون است. همچنین افرادی که به گیاهان موجود در این فرآورده حساسیت دارند، باید در مصرف آن احتیاط کنند. افرادی که دچار انسداد مجرای صفراوی هستند و افراد مبتلا به سنگ صفرا این فرآورده را بدون مجوز پزشک نمی‌توانند استفاده کنند.

جمع بندی معرفی شربت نی نی لاکس

به عنوان سخن پایانی مقاله معرفی شربت نی نی لاکس لازم است به این نکته اشاره کنیم که مصرف هرگونه دارویی برای کودکان و نوزادان به احتیاط ویژه‌ای احتیاج دارد. مشورت با پزشک کودک و یا داروساز می‌تواند بهترین و امن‌ترین گزینه درمانی را مقابل شما قرار دهد. شربت نی نی لاکس که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم یکی از مواردی است که پزشکان برای رفع یبوست کودکان و نوزادان تجویز می‌کنند.

شما می‌توانید جهت خرید شربت نی نی لاکس و سایر محصولات گیاهی شامل انواع شربت برای یبوست شدید کودکان به لینک دسته بندی زیر مراجعه نمایید.

خرید شربت برای یبوست شدید کودکان

هر سوال دیگری در مورد محصولات گیاهی ما داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

عوارض شربت نی نی لاکس چیست؟

در صورتی که شربت نی نی لاکس مطابق با تجویز پزشک یا دستور بروشور و میزان توصیه شده مصرف شود، هیچ‌گونه عوارض جانبی برای نوزاد و کودک ایجاد نمی‌کند.

قیمت شربت نی نی لاکس خارجی چقدر است؟

شربت نی نی لاکس یک محصول ایرانی و تهیه شده توسط شرکت سیمرغ داروی عطار است. جهت اطلاع از قیمت شربت نی نی لاکس و سایر محصولات خارجی رفع یبوست کودکان می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه نمایید.

بهترین شربت برای یبوست کودکان کدام است؟

به طور کلی برای درمان یبوست کودکان و نوزادان لازم است با پزشک کودک مشورت کنید و بهترین شربت مناسب برای کودک خود را انتخاب نمایید. شربت‌های گیاهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی می‌توانند گزینه مناسبی برای درمان یبوست کودکان باشند.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره