قرص فارماتون چاق کننده است؟ با فواید و عوارض قرص فارماتون آشنا شوید!

قرص فارماتون چاق کننده است؟
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

کپسول فارماتون یک مکمل سوئیسی است که حاوی ۲۰ نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامتی می‌باشد. این مولتی ویتامین خارجی در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و توسط بسیاری از پزشکان جهت کاهش خستگی روزانه، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی تجویز می‌شود. از همین رو سوالات زیادی در مورد نحوه مصرف، فواید و عوارض کپسول فارماتون اصل پرسیده می‌شود. یکی از این پرسش‌های متداول این است که آیا قرص فارماتون چاق کننده است؟ برای اینکه با خیال راحت‌تری بتوانید از کپسول فارماتون استفاده کنید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

کپسول فارماتون چیست؟

کپسول ژریاتریک فارماتون (Geriatic Pharmaton) یک مولتی ویتامین، مینرال و مکمل جینسینگ است که توسط شرکت سوئیسی تولید می‌شود. این محصول طرفداران زیادی دارد و دلیل آن ترکیبات فوق‌العاده، کیفیت بالا و اثرگذاری قابل توجه این کپسول است.

هر کپسول فارماتون که در ایران عموم مردم آن را با نام “قرص فارماتون” می‌شناسند، حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشد. ترکیبات تشکیل‌دهنده این کپسول شامل عصاره استاندارد شده جینسینگ، ویتامین‌های گروه B و ویتامین‌های A، C، E، نیکوتین آمید، فولیک اسید و بیوتین به همراه مواد معدنی آهن، کلسیم، مس، منیزیم، زینک و سلنیوم است.

برای پاسخ به سوال اصلی مقاله که پرسیده بودید آیا قرص فارماتون چاق کننده است، لازم دانستیم شما را با مواد تشکیل‌دهنده این مولتی ویتامین مینرال آشنا کنیم. در جدول زیر می‌توانید مقدار هر یک از ترکیبات موجود در قرص فارماتون را مشاهده کنید:

عنوان مقدار نیاز روزانه
عصاره استاندارد شده جینسینگ ۴۰ میلی گرم *
ویتامین A ۲۶۶۷ IU ۱۰۰%
ویتامین B1 ۱.۴ میلی گرم ۱۲۷%
ویتامین B2 ۱.۶ میلی گرم ۱۱۴%
ویتامین B6 ۲ میلی گرم ۱۴۲%
ویتامین B12 ۱ میکروگرم ۴۰%
ویتامین C ۶۰ میلی گرم ۷۵%
ویتامین D ۲۰۰IU ۱۰۰%
ویتامین E ۱۰ میلی گرم ۸۳%
نیکوتینامید (ویتامین B3) ۱۸ میلی گرم ۱۱۲%
فولیک اسید (ویتامین B9) ۱۰۰ میکروگرم ۵۰%
بیوتین (ویتامین B7) ۱۵۰ میکروگرم ۳۰۰%
آهن ۱۰ میلی گرم ۷۱%
کلسیم ۱۰۰ میلی گرم ۱۲.۵%
مس ۲ میلی گرم ۲۰۰%
منیزیم ۱۰ میلی گرم ۲%
زینک ۱ میلی گرم ۱۰%
لیستین ۱۰۰ میلی گرم *
سلنیوم ۵۰ میکروگرم ۹۱%

قرص فارماتون اصل کدام است؟

همانطور که گفتیم کپسول فارماتون خارجی اصل که ساخت کشور سوییس است، به دلیل استقبال زیاد مصرف‌کنندگان خود، از فروش بالایی برخوردار است. لذا محصولات مشابه این مولتی ویتامین به صورت تقلبی تولید می‌شوند که ممکن است اثرات این قرص را نداشته باشند. علی‌الخصوص در کشورهای در حال توسعه آمار تولید داروهای تقلبی بیشتر از سایر کشورهاست. لذا باید در هنگام خرید قرص فارماتون به اصل بودن آن توجه داشته باشید.

به منظور تشخیص قرص فارماتون اصل از نسخه‌های تقلبی آن به مواردی همچون بسته‌بندی محصول، هولوگرام و مجوز وزارت بهداشت، کد IRC و قیمت آن دقت کنید. به طور مثال قیمت قرص فارماتون خارجی به نسبت محصولات تقلبی آن بیشتر خواهد بود.

جهت خرید قرص فارماتون اصل لازم است از مراکز معتبر به خصوص داروخانه‌ها این محصول را درخواست کنید. خرید از فروشندگان بدون اعتبار می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. اگر قصد خرید اینترنتی یک محصول را دارید، باز هم لازم است این کار را از طریق فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز سازمان غذا و دارو انجام دهید. داروخانه‌های آنلاین از جمله داروخانه اینترنتی مفیدطب یک مکان امن و مطمئن برای خرید مکمل‌های اصل و باکیفیت برای شما خواهد بود.

عکس قرص فارماتون اصل

برای افرادی که نگران این هستند که آیا قرص فارماتون چاق کننده است یا خیر، باید توجه داشته باشند که محصولات تقلبی این مکمل، از نظر سازمان بهداشت و غذا و دارو بررسی نشده‌اند، لذا هرگونه اثری بعد از مصرف این مکمل‌های تقلبی ممکن است برای فرد پیش بیاید. از همین رو لازم است از اصل بودن محصول مطمئن شوید. در این قسمت عکس قرص فارماتون اصل را برای شما قرار داده‌ایم.

عکس قرص فارماتون اصل

در صورت مشکل در پیدا کردن کپسول فارماتون اصل می‌توانید از نمونه‌های مشابه این فرآورده که دارای مجوز سازمان غذا و دارو هستند، استفاده کنید. در بخش بعدی یک نمونه بسیار عالی از قرص فارماتون ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد که با خیال راحت می‌توانید آن را جایگزین نسخه خارجی کنید، چرا که امتحان خود را از هر جهت پس داده است.

قرص فارماتون ایرانی چیست؟

کپسول ژریاتریک فارماتون اصل سوییس یکی از بهترین مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال غذایی است که مصرف‌کنندگان زیادی دارد. اما متاسفانه اخیرا این کپسول در ایران کمیاب شده و شاید پیدا کردن آن خیلی ساده نباشد. کپسول فارماتون آلمانی هم دیگر محصول مشابه این قرص است که خیلی کم در داروخانه‌ها پیدا می‌شود.

خوشبختانه قرص فارماتون خارجی یک مشابه ایرانی نیز دارد که از نظر ترکیبات و اثرگذاری تا حد زیادی یکسان هستند. کپسول فارماژلیتان دانا که آن را با نام “قرص فارماتون ایرانی” نیز می‌شناسند، محصولی از شرکت داروسازی دانا است که توانسته رضایت بسیاری از مصرف‌کنندگان فارماتون سوئیسی و آلمانی را کسب کند. قرص فارماتون ایرانی ترکیباتی مشابه فارماتون اصل دارد و از نظر پزشکان نیز جایگزین مناسبی برای نمونه خارجی قرص فارماتون می‌باشد.

اگر بخواهیم در مورد تفاوت قرص فارماتون خارجی و ایرانی، صحبت کنیم، باید بگوییم تنها تفاوتی که وجود دارد مقدار آهن و ویتامین‌های گروه B در قرص فارماژلیتان است که با توجه به کمبودهای تغذیه‌ای در کشور ما، مقدار آن‌ها کمی بیشتر در نظر گرفته شده است. این مسئله جزو مزایای کپسول فارماژلیتان محسوب می‌شود. مزیت دیگر قرص فارماتون ایرانی یعنی قرص فارماژلیتان، قیمت بسیار مناسب‌تر آن نسبت به نمونه‌های خارجی است. همچنین کپسول فارماژلیتان به راحتی از طریق لینک زیر و یا داروخانه‌های داخل کشور قابل تهیه می‌باشد:

خرید قرص فارماژلیتان

موارد مصرف فواید قرص فارماتون چیست؟

تا این بخش از مقاله با کپسول فارماتون سوییسی و نمونه‌های مشابه آن آشنا شدیم. برای اینکه به مبحث اصلی‌مان یعنی پاسخ به سوال قرص فارماتون چاق کننده است، برسیم، باید ابتدا موارد مصرف این محصول را بشناسیم. کپسول فارماتون، این مکمل مولتی ویتامین در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • کاهش خستگی روزانه ناشی از سبک زندگی پرمشغله (خستگی روزانه شامل دوره‌های موقتی خستگی به عنوان مثال ناشی از استرس و یا کمبود نشاط و احساس ضعف است.)
  • تامین مواد مغذی مورد نیاز و پیشگیری از کمبود ویتامین و مواد معدنی

قرص فارماتون در موارد زیادی می‌تواند مفید واقع شود و پزشکان برای گزینه‌های متنوعی این محصول را تجویز می‌کنند. از جمله مهم‌ترین مزایای دیگر کپسول فارماتون می‌توان موارد زیر را نیز نام برد:

  • افزایش عملکرد ذهنی و فیزیکی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به عملکرد بهتر ورزشکاران و بدنسازان
  • پیشگیری از ریزش مو
  • کمک به تقویت سلامت پوست و کاهش آکنه
  • بهبود کیفیت اسپرم و تقویت قدرت باروری مردان

طریقه مصرف قرص فارماتون

طبق بروشور قرص فارماتون اصل شما می‌توانید روزانه یک عدد از این کپسول مولتی ویتامین را در کنار وعده صبحانه خود میل کنید. با این حال اگر پزشک برای شما روش مصرف دیگری تجویز کرده است، مطابق با آن عمل کنید. توجه داشته باشید که قرص فارماتون اصل برای مصرف کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نیست.

بهترین زمان مصرف قرص فارماتون به هنگام صبحانه است. به طور کلی خوردن کپسول فارماتون همراه با وعده‌های غذایی از بروز عوارض جانبی آن جلوگیری خواهد کرد. اگر در مورد طریقه مصرف کپسول فارماژلیتان (فارماتون ایرانی) نیز سوال داشته باشید، باید بگوییم روش مصرف این کپسول نیز مشابه قرص فارماتون اصل است.

کپسول فارماژلیتان قرص فارماتون ایرانی
کپسول فارماژلیتان فارماتون ایرانی حاوی ترکیبات مشابه با اثرگذاری یکسان با فارماتون اصل

عوارض قرص فارماتون چیست؟

یکی از مزیت‌های بسیار مهم قرص فارماتون خارجی، کم عارضه بودن آن است که جزو دلایل اصلی محبوبیت آن نیز به شمار می‌رود. با این حال برخی از کاربران نگران این هستند که آیا قرص فارماتون چاق کننده است و یا بعد از مصرف آن عارضه خاصی برایشان ایجاد نخواهد شد. باید توجه داشته باشید که این محصول نیز همانند سایر داروها، موارد منع مصرف و یا احتیاط در مصرفی دارد که قبل از استفاده لازم است آن‌ها را به طور کامل مطالعه کرده و در نظر داشته باشید تا از بروز هرگونه عوارض احتمالی جلوگیری کرده باشید.

از جمله عوارض قرص فارماتون که ممکن است در برخی موارد نادر پیش بیاید می‌توان به احساس خارش در پوست، اسهال، تهوع، سردرد، سرگیجه و اختلالات خواب اشاره کرد.

همچنین در صورتی که مقدار توصیه‌شده این قرص مکمل را رعایت نکنید و بدون اطلاع پزشک بیشتر از حد تجویز شده آن را مصرف کنید، ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید:

ضعف عضلانی، درد استخوان، پرش دست و پا، بی‌حسی موقت در اندام‌ها، تیک عصبی، افزایش فشار خون و خارش و التهاب پوست

قرص فارماتون چاق کننده است؟

برخی از مصرف‌کنندگان کپسول فارماتون این نگرانی را دارند که آیا قرص فارماتون چاق کننده است یا خیر. در پاسخ به این سوال باید بگوییم باتوجه به ترکیبات این مکمل تغذیه‌ای، وجود ویتامین‌های گروه B، آهن و زینک ممکن است باعث افزایش میل به غذا و بیشتر شدن اشتها بشود. اما این پدیده بیشتر در افرادی که دچار کمبود این مواد مغذی هستند، دیده می‌شود. به بیان دیگر، در واقع افرادی که دچار کمبود این ریز مغذی‌ها هستند و در پی آن با بی اشتهایی و ضعف بدنی دست و پنجه نرم می‌کنند، با مصرف قرص فارماتون اشتهای عادی خود را بدست می‌آورند.

این توضیحات به ما می‌گوید که فارماتون اثر چاق کنندگی ندارد و باعث اضافه وزن افراد نمی‌شود. با این وجود اگر لاغر و کم غذا باشید، ممکن است پس از مصرف این قرص کمی افزایش اشتها را تجربه کنید که البته باعث چاقی نخواهد شد. در مورد قرص فارماژلیتان نیز باید بگوییم، به دلیل وجود ترکیبات یکسان، همین اثر در مورد نمونه ایرانی فارماتون نیز مشاهده می‌شود. کپسول فارماژلیتان نیز چاق کننده نیست و فقط در مواردی که شخص از قبل دچار کمبود آهن یا ویتامین‌های گروه B است، می‌تواند کمی باعث افزایش اشتها شود.

خرید قرص فارماتون اصل و فارماتون ایرانی

این مقاله از مجله سلامت مفیدطب به بررسی این موضوع اختصاص یافت که آیا قرص فارماتون چاق کننده است یا خیر. علاوه بر پاسخ به این سوال در مورد فواید این قرص و نمونه‌های مشابه آن نیز به طور مفصل صحبت کردیم. شما می‌توانید برای خرید قرص فارماتون اصل به داروخانه‌های سطح شهر خود مراجعه کنید. اما از آنجا که این محصول به تازگی بسیار کمیاب شده است، می‌توانید نسخه ایرانی آن را که دارای ترکیبات مشابه و اثرگذاری یکسان است، تهیه کنید.

جهت خرید قرص فارماژلیتان، فارماتون ایرانی، به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی می‌توانید انواع قرص مولتی ویتامین از برندهای پرفروش و معتبر را تنها با چند کلیک تهیه کنید.

خرید قرص مولتی ویتامین

هر سوال دیگری در مورد قرص فارماژلیتان و سایر محصولات داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین زمان مصرف قرص فارماتون چه زمانی است؟

بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر این قرص هر روز صبح و همراه با صبحانه مصرف شود. افرادی که معده حساس دارند می‌توانند فارماتون را بعد از ناهار، با نصف لیوان آب میل کنند و تا نیم ساعت دراز نکشند.

قرص فارماژلیتان برای چه سنی مناسب است؟

این محصول برای مصرف بزرگسالان و افراد بالای ۱۸ سال مناسب است. برای کودکان و نوجوانان، کپسول فارماژلیتان مخصوص این سن از همین شرکت و با بسته بندی متفاوت وجود دارد که می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا کپسول فارماژلیتان چاق کننده است؟

همانطور که در طول متن گفتیم، مصرف مکمل‌های حاوی زینک و ویتامین‌های گروه B ممکن است در افرادی که به دلیل کمبود این مواد دچار کم‌اشتهایی شده‌اند، باعث افزایش اشتها و کمی افزایش وزن شود. اما این مسئله درمورد همه افراد اتفاق نمی‌افتد.

کپسول فارماتون برای چی خوبه؟

این محصول یک مکمل مولتی ویتامین است که به پیشگیری از کمبود ویتامین‌ها در بزرگسالان و افراد مسن کمک می‌کند. همچنین به دلیل حضور جینسینگ در فرآورده باعث افزایش قوای ذهنی و جسمی می‌شود. علاوه بر این در بهبود حافظه، افزایش تمرکز، رفع خستگی و ضعف، تقویت پوست و کاهش ریزش مو نیز موثر شناخته شده است.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دوره مصرف پیگمنتا

دوره مصرف پیگمنتا چه مدت است؟

پیگمنتا درمکس یک مکمل محبوب و پرطرفدار برای روشن کردن پوست و رفع لک های تیره پوستی است. این مکمل همچنین با داشتن فرمولی ویژه،

قرص فارماتون چیست؟

قرص فارماتون یک مکمل غذایی است که شامل ترکیباتی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره جینسینگ می‌باشد. این قرص به منظور کاهش خستگی روزانه و