قرص لیورکر برای لاغری اثری دارد؟

قرص لیورکر برای لاغری
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

آسیایی‌ها، به خصوص ما ایرانی‌ها و مردم آسیای شرقی قرن‌هاست که برای بهبود مشکلات کبد از خواص گیاهان دارویی بهره برده‌ایم. البته نحوه‌ی استفاده از این داروها به صورت سنتی در سالیان دور باعث می‌شد عوارض مختلفی در افراد ایجاد شود. خوشبختانه در چند دهه‌ی اخیر خواص گیاهان دارویی به صورت علمی به اثبات رسیده و شرکت‌های دارویی با استاندارد سازی و خارج کردن سموم آن‌ها، اقدام به تولید قرص کبد چرب گیاهی کرده‌اند. قرص لیورکر یکی از همین داروهاست که از ترکیب چند گیاه پرخاصیت تولید شده و اثر بسیار خوبی روی بهبود مشکلات کبد دارد.

یکی از سوالاتی که درباره‌ی انواع قرص کبد وجود دارد این است که آیا این داروها در روند لاغری اثر گذارند یا نه؟ اثرات مثبت لیورکر باعث شده این سؤال برای بسیاری از افرادی که بخاطر چاقی و افزایش وزن دچار کبد چرب شده‌اند، ایجاد شود که قرص لیورکر برای لاغری اثری دارد یا نه؟ ما در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با توضیح مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

فواید قرص لیورکر برای بدن

برای اینکه به طور علمی درک کنیم که قرص لیورکر برای لاغری چه تاثیری دارد؟ بهتر است ابتدا با فواید و نحوه‌ی عملکرد این قرص کبد چرب گیاهی آشنا شویم.

  • ترمیم آسیب‌های ناشی از تجمع چربی در کبد
  • کمک به درمان کبد چرب گرید ۱و ۲
  • جلوگیری از پیشرفت کبد چرب
  • دفع سموم کبد
  • تقویت عملکرد کبد

ترکیبات قرص لیورکر هلث اید

دلیل موفقیت قرص لیورکر برای بهبود مشکلات کبد، ترکیبات گیاهی پرخاصیت و مفید آن است که به طور هوشمندانه‌ای انتخاب شده است. شرکت هلث اید انگلستان با سال‌ها تحقیق روی گیاهان پرخاصیت طب چینی و آسیای شرقی، به این ترکیب رسیده و از آن برای تولید لیورکر استفاده می‌کند.

ترکیبات قرص لیورکر برای لاغری
قرص لیورکر از ترکیب چندین گیاه دارویی موثر و مفید برای کبد تولید شده است.

گیاه خار مریم، گل قاصدک، پودر زردچوبه، پودر کنگر فرنگی و پودر ریشه زرشک عوامل گیاهی موجود در قرص لیورکر هستند. در کنار این‌ها، کولین سیترات، اینوزیتول، تورین و متیونین به عنوان ترکیبات فعال مفید برای کبد نیز گنجانده شده است.

در ادامه به طور مختصر به خواص گیاهان موجود در ترکیبات قرص لیورکر اشاره می‌کنیم. آگاهی از اثرات این گیاهان به ما کمک می‌کند بفهمیم که قرص لیورکر برای لاغری اثر دارد یا نه؟

خار مریم

این گیاه در عصاره‌ی خود ماده‌ای به نام سیلی مارین دارد که گنجینه‌ای از آنتی اکسیدان های قدرتمند است. ترکیبات فعال خارمریم علاوه بر سم زدایی و مهار آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، از تجمع کلسترول و تری گلیسیرید در کبد و خون نیز جلوگیری می‌کند.

گل قاصدک

گل قاصدک یکی دیگر از گیاهانی است که از قرن‌ها پیش برای بهبود مشکلات کبد، به خصوص مسمومیت کبد استفاده شده است. عصاره‌ی این گیاه مقدار زیادی ویتامین C، ویتامین K و آنتی اکسیدان مفید دارد که هم برای تنظیم جریان صفرا و هم تنظیم آنزیم‌های گوارشی مفید است. این عصاره‌ی گیاهی همچنین برای متابولیسم بیشتر چربی‌ها نیز مفید است.

اثر زردچوبه در قرص لیورکر
کورکومین موجود در زردچوبه یک ضد التهاب قوی برای محافظت از کبد است.

زردچوبه

ماده‌ی مؤثر در عصاره‌ی زردچوبه که خواص زیادی برای بدن دارد، کورکومین است. این ماده یکی از قویترین آنتی اکسیدان ها و ترمیم کننده‌های بدن محسوب می‌شود. از کورکومین برای کاهش درد و التهاب مفاصل، بهبود التهاب کبد، کنترل کبد چرب و تنظیم متابولیسم چربی‌ها در داروهای مختلف استفاده می‌شود.

کنگر فرنگی

در عصاره‌ی آرتیشو یا کنگر فرنگی دو ماده‌ی مؤثر سینارین و اسید کافئیک یافت شده که هر دو اثر محافظتی برای سلول‌های کبد دارند و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، با افزایش ترشح صفرا از کبد، از تجمع چربی‌ها در سلول‌های کبد نیز جلوگیری می‌کند.

ریشه زرشک

ریشه زرشک برای تنظیم قند خون و چربی خون به کبد کمک می‌کند. این گیاه با آنتی اکسیدان هایی که دارد از سمی شدن کبد و آسیب رسیدن به سلول‌های این اندام حیاتی جلوگیری می‌کند.

قرص لیورکر برای چی خوب است؟ (عملکرد لیورکر در بدن)

خب حالا که با ترکیبات قرص لیورکر آشنا شدیم، به طور کلی می دانیم که هدف قرص لیورکر چیست و چه اثری روی کبد دارد. در ادامه می‌خواهیم جزئی‌تر به اثرات این قرص کبد گیاهی بپردازیم.

هنگامی که ترکیبات سمی و چربی ورودی به بدن به طرز کنترل نشده‌ای افزایش می‌یابد، کبد توانایی و فرصت تصفیه‌ی همه‌ی آن‌ها را ندارد. در نتیجه مقداری از این چربی‌ها در سلول‌های کبد ذخیره شده و سموم آزاد شده در کبد نیز باعث اکسیداسیون سایر چربی‌ها می‌شود. این روند باعث ورود چربی‌ها به یک چرخه‌ی مخرب می‌شود و مقدار زیادی رادیکال آزاد تولید می‌کند که به سلول‌های کبدی آسیب‌های شدیدی وارد می‌کند.

خواص قرص لیورکر برای کبد
قرص لیورکر برای کنترل کبد چرب و بهبود مسمومیت کبد موثر است.

چرب شدن کبد با التهاب، تخریب سلول‌های کبد، عدم ورود چربی‌ها به متابولیسم طبیعی و در نتیجه ایجاد اختلال در عملکرد کبد همراه است. برای برطرف کردن این اختلال و بازگرداندن کبد به حالت طبیعی خود، باید چربی‌ها به متابولیسم طبیعی خود بازگردند و سلول‌های کبد نیز برای فعالیت بهتر تقویت شوند.

آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خارمریم، گل قاصدک، زردچوبه و کنگر همگی در کنار هم اثر فوق العاده ای در مهار آسیب حجم زیاد رادیکال‌های آزاد تولید شده در کبد دارند. این ترکیبات فعال از آسیب رسیدن به سلول‌های کبد جلوگیری کرده و از اکسید شدن چربی‌ها و سموم در بدن نیز جلوگیری می‌کنند.

در کنار این عملکرد، سینارین، اسید کافئیک، سیلیمارین و کورکومین از تجمع چربی بیشتر در کبد جلوگیری و  چربی ها را وارد متابولیسم طبیعی خود می‌کنند. در نتیجه به مرور زمان سلول‌های کبد دوباره به حالت طبیعی خود باز می‌گردند.

قرص لیورکر را از اینجا بخرید

ریشه زرشک در کنار خارمریم برای کنترل قند خون و چربی خون توسط کبد و تنظیم ترشح صفرا نیز مفیدند و آسیب‌های کبد را به مرور زمان کاهش می‌دهند.

قرص لیورکر برای لاغری چقدر اثر دارد؟

حال که مفصل از عملکرد و اثرات لیورکر در بدن گفتیم، وقت آن رسیده که اثر قرص لیورکر برای لاغری را بررسی کنیم و ببینیم که مصرف این قرص گیاهی کبد چرب تاثیری برای کاهش وزن دارد یا نه؟

در بخش قبل گفتیم که مصرف قرص لیورکر به کنترل کبد چرب، افزایش متابولیسم چربی‌ها و کاهش تجمع آن‌ها در خون و سلول‌های کبدی کمک زیادی می‌کند. همه‌ی این فرایندها برای کبد فایده دارند؛ اما در روند کاهش وزن اثر چشمگیری ایجاد نمی‌کنند.

تحقیقات زیادی روی اثرات قرص لیورکر انجام شده اما در هیچکدام اثر این قرص برای لاغری به طور قطع مشاهده نشده است. دلیل آن هم این است که هدف اصلی این قرص کمک به عملکرد بهتر کبد است؛ نه کاهش وزن!

تاثیر لیورکر برای لاغری
قرص لیورکر اثر چشمگیری در روند کاهش وزن و لاغری ندارد.

دلیل شکل گیری این تصور این است که برخی افراد فکر می‌کنند تنها چاقی و افزایش وزن است که می‌تواند منجر به چرب شدن کبد شود و بالعکس کبد چرب هم باعث افزایش وزن بیشتر می‌شود. در صورتی که این تصور اشتباه است؛ زیرا کبد چرب در افراد لاغر هم دیده می‌شود و چاقی ممکن است تنها یکی از دلایل این آسیب باشد.

بنابراین بهتر است قرص لیورکر را به امید کاهش وزن مصرف نکنید. اگر بخاطر افزایش وزن و مصرف بی رویه مواد غذایی بی ارزش دچار کبد چرب شده‌اید، تنها با تغییر الگوی تغذیه‌ای، ورزش و مصرف غذاهای سالم می‌توانید وزن خود را کم کنید. مصرف قرص لیورکر در این شرایط تنها می‌تواند به عملکرد بهتر کبد شما کمک کند.

قرص لیورکر برای پوست و جوش‌های آن هم اثری دارد؟

سؤال دیگری که خیلی زیاد درباره‌ی این قرص پرسیده می‌شود این است که لیورکر برای جوش صورت هم اثر دارد یا نه؟ جواب ما به این سؤال این است: «بستگی دارد».

اگر جوش‌های روی صورت شما به طور مستقیم به چرب شدن یا تجمع سموم در کبد مربوط باشد، قرص لیورکر با بهبود اوضاع کبد می‌تواند آن‌ها را برطرف کند. زیرا آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات مؤثر در این داروی گیاهی، اثر بسیار خوبی روی کاهش مشکلات پوستی ناشی از آسیب کبد دارند.

خرید سریع قرص لیورکر هلث اید

قرص لیورکر چه عوارضی دارد؟

اگر قرص لیورکر را طبق دستور پزشک مصرف کنیم، عوارضی در بدن ما ایجاد نمی‌کند.

با این حال برای مطالعه دقیق‌تر درباره عوارض قرص لیورکر، مقاله «قرص لیورکر چه عوارضی دارد؟» را بخوانید.

در رابطه با تداخلات لیورکر، می‌تون گفت که این قرص کبد با برخی از داروها از جمله داروهای ضد انعقاد خون، ضد فشار خون، داروهای دیابت، داروهای ضد قارچ، لیتیم، کورتون ها، دیگوکسین و داروهای با اثر کاهنده فشار خون (روغن ماهی، ال آرژنین، Q10 و…) تداخل دارد. بنابراین قبل از مصرف همزمان لیورکر با این داروها حتماً با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

بهترین زمان مصرف قرص لیورکر

برای اینکه در طول دوره‌ی درمان با لیورکر نتیجه‌ی بهتری بگیریم، بهتر است آن را قبل از نهار و قبل از شام مصرف کنیم. در این زمان‌ها دارو اثر بهتری روی چربی‌ها و قند موجود در غذا دارد.

اثر لیورکر برای لاغری اثبات نشده است!

در این مطلب از ترکیبات و عملکرد قرص لیورکر در بدن گفتیم تا به ببینیم که برای لاغری اثر دارد یا نه؟ اگر متن را کامل بخوانید، متوجه می‌شوید که قرص لیورکر اثر چشمگیر و اثبات شده‌ای برای لاغری ندارد. با این حال اگر چاقی شما همراه با کبد چرب باشد، مصرف قرص لیورکر در کنار اصلاح عادات بد تغذیه‌ای و فعالیت بدنی، می‌تواند از آسیب بیشتر به کبد جلوگیری کند.

بهترین قرص کبد گیاهی را از اینجا بخرید

ما در داروخانه اینترنتی مفیدطب، انواع قرص گیاهی کبد را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای خرید قرص لیورکر کافی است وارد وبسایت یا اپلیکیشن مفیدطب شوید تا بتوانید این محصول را در کمتر از یک دقیقه برای خود سفارش دهید.

سؤالات شما درباره قرص لیورکر

حال که اثر قرص لیورکر برای لاغری را بررسی کردیم، در ادامه به سایر سؤالات پرتکرار شما درباره‌ی این قرص کبد گیاهی پاسخ می‌دهیم.

عوارض قرص لیورکر چیست؟

قرص لیورکر اگر طبق دستور توصیه شده مصرف شود، عوارضی برای بدن ندارد. البته باید تداخلات دارویی و موارد منع مصرف دارو هم رعایت شود. در صفحه محصول قرص لیورکر این موارد را به طور کامل شرح داده‌ایم.

اثر لیورکر برای لاغری چقدر است؟

قرص لیورکر تنها برای بهبود مشکلات کبد و کنترل کبد چرب تولید شده است و اثر چشمگیری در روند لاغری ندارد.

قرص لیورکر برای پوست خوب است؟

مشکلات پوستی و جوش‌های روی صورت و بدن اگر ناشی از اختلالات کبدی باشد، با مصرف قرص لیورکر و افزایش سلامت کبد، به مرور زمان برطرف خواهد شد.

نحوه مصرف قرص لیورکر چگونه است؟

افراد بالای ۱۶ سال، با توجه به شرایط سلامتی و نیاز خود، می‌توانند روزی ۲ الی ۴ عدد از این قرص را مصرف کنند. برای درمان کامل با قرص لیورکر بهتر است مصرف آن را تا ۳ ماه ادامه دهید.

بیشتر بخوانید


توجه:‌ مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

16 دیدگاه دربارهٔ «قرص لیورکر برای لاغری اثری دارد؟»

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام سرگیجه تا به حال به عنوان عارضه جانبی مصرف لیورکر گزارش نشده است. با این حال، ممکن است زرشک موجود در لیورکر فشار خون شما را کاهش داده و سبب سرگیجه شده باشد.
      شما می توانید به جای لیورکر از لیورگل استفاده کنید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام لیورکر بسته به تشخیص پزشکتان روزانه ۲ تا ۴ عدد باید مصرف شود. امگا ۳ معمولا با دستور روزی یک عدد توصیه می شود.
      با احترام دکتر داروساز

  1. سلام لیورکربادستورپزشک خریدم ولی وقتی مصرف میکنم چنان دردی درقفسه سینه ام بوجود میاید که دیگرمصرف نکردم لطفا راهنمایی کنید که چرادرددرقفسه سینه ام بوجودمیاید چکارکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام تا کنون چنین عارضه ای در اثر مصرف لیورکر گزارش نشده است. احتمالا این حالت در شما ناشی از عامل دیگری است. برای تشخیص عامل این درد لازم است به پزشک مراجعه کنید.
      ضمنا می توانید لیورکر را با لیورگل (https://www.mofidteb.com/product/174) جایگزین کنید.
      با احترام دکتر داروساز

  2. مصطفی عباسی

    سلام
    عزیز جان من یه مدت مشروب زیاد میخوردم احتمالش هست که کبدم چرب باشه ،زبونم به سفیدی میزنه و بعضی وقت ها هم تو پهلوم یه سوزشی دارم ،لطفا اگه کبد هست راهنماییم کنید ،برای درمان چه باید بکنم

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز برای تشخیص بیماریهای کبد، باید آزمایش خون بدهید و سونوگرافی کنید. سفیدی زبان و سوزش پهلو لزوما نشانه بیمار بودن کبد نیست.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام ممنون از اینکه نظر خود را با ما به اشتراک گذاشتید. البته مصرف شربت سکنجبین عنصلی در افراد مبتلا به دیابت یا مستعد آن توصیه نمی شود.
      با احترام دکتر داروساز

      1. سلام – اگر عسل طبیعی باشه بر دیابت اثری نداره
        عسل های شرکتی بدرد نمیخوره – از شکر درست میشه
        دیابت رسوب سودا در بدنه – باید دفع سودا بشه

      2. تا حالا فکر کردید چرا دیابت در طب نوین درمان نداره

        چقدر قرص و انسولین باید استفاده بشه
        اخرش هم کمبود دید و پاره شدن شبکیه
        فشار به قلب و ضعیف شدن ماهیچه های قلب
        ضعیف شدن کل ماهیچه های بدن

        فقط ورزش و اصلاح تغذیه و دفع سودا از بدن

      3. سلام من بدنسازی میرم میخواستم بدونم مصرف چربی سوزها ومکملها را دارم اگر این قرصو مصرف کنم که کمک کنم به پاک سازی کبدم تأثیر چربی سوزها یا مکمل از بین میرود

        1. دکتر نفیسه کیامنش

          با سلام مصرف لیورکر تاثیر محصولات چربی سوز و مکمل را از بین نمی برد.
          با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره