قرص لیورگل برای لاغری چه تاثیری دارد؟

قرص لیورگل برای کبد چرب
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

اگر با قرص لیورگل آشنا باشید، شاید این سؤال برایتان عجیب باشد که این دارو چه ارتباطی با لاغری دارد؟ بیشتر ما لیورگل را با اثرات خوبش برای افزایش سلامت و تقویت کبد می‌شناسیم. اما به نظر می‌رسد این تنها اثر این دارو  نیست و افراد زیادی از قرص لیورگل برای لاغری نیز استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شد ما دوباره اثرات و خواص این قرص پاکسازی کبد را زیر ذره بین قرار دهیم و ببینیم واقعاً برای کاهش وزن فایده‌ای دارد یا نه؟

برای پیدا کردن پاسخ به سؤال بالا، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب با ما همراه باشید تا عملکرد قرص لیورگل برای لاغری را دقیق‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

قرص لیورگل چیست؟

لیورگل محصولی از شرکت گل دارو است که با هدف کمک به عملکرد کبد و بهبود مشکلات این اندام حیاتی در بدن تولید شده و تاکنون عملکرد بسیار خوبی هم از خود نشان داده است. در این دارو تنها از یک عصاره‌ی گیاهی مؤثر برای کبد استفاده شده و باعث شده لیورگل به یکی از بهترین داروهای گیاهی برای پاکسازی کبد تبدیل شود.

قرص لیورگل
قرص لیورگل برای پاکسازی کبد و بهبود کبد چرب نقش موثری دارد.

این قرص پاکسازی کبد در دو دوز مختلف با نام‌های قرص لیورگل ۱۴۰ و لیورگل ۷۰ در بازار موجود است. هر دو این قرص‌ها عملکرد یکسانی دارند. در ادامه با ماده‌ی مؤثر لیورگل که باعث شده این قرص علاوه بر سلامت کبد برای لاغری هم خواصی داشته باشد، بیشتر آشنا می‌شوید.

ترکیبات قرص لیورگل

خار مریم یکی از گیاهان مؤثر برای کبد است که به تنهایی تمامی اثرات قرص لیورگل را به دوش می‌کشد. این گیاه منبع غنی‌ای از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب‌های طبیعی محسوب می‌شود. به همین دلیل هم اثر بسیار خوبی روی بهبود اختلالات کبدی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید خار مریم در قرص لیورگل اشاره کرده‌ایم.

خواص گیاه خار مریم در قرص لیورگل

این گیاه، که با نام‌های دیگری از جمله خار شیری یا خار اسکاتلندی نیز شناخته می‌شود، خواص زیادی برای بدن دارد. میوه‌ی خار مریم مجموعه‌ای از فلاونوئیدها از جمله سیلی بین، سیلی کریستین و سیلی دیانین را درون خود جای داده که در کنار هم به سیلی مارین شهرت یافته‌اند. سیلی مارین ماده‌ی مؤثره این گیاه است که در اعمال اثرات این گیاه نقش اساسی دارد.

گیاه خار مریم
گیاه خار مریم حاوی سیلی مارین، به عملکرد بهتر کبد، کاهش چربی خون و قند خون کمک می‌کند.

مهم‌ترین خاصیت از بین دریای خواص خار مریم، اثر آن در بهبود عملکرد کبد است. شاید اگر این قرص برای کبد چرب و لاغری به طور همزمان مفید باشد، برای بسیاری از افراد یک مزیت بزرگ محسوب شود؛ چرا که تحقیقات نشان داده‌اند که با کاهش وزن، در کبد چرب نیز بهبود ایجاد می‌شود. به همین دلیل هم فواید قرص لیورگل برای لاغری علاوه بر کبد چرب، مورد توجه ما قرار گرفته است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در گیاه خار مریم، می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشند (برای ادعای علمی، به تحقیقات بیشتر نیاز است)، از جمله:

  • کمک به عملکرد بهتر مغز و حافظه
  • مؤثر برای سلامت دستگاه گوارش
  • کمک به بهبود اختلالات کبدی
  • کاهش کلسترول یا چربی خون
  • کاهش علائم آلرژی و آسم
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کمک به درمان کبد چرب
  • کمک به کنترل قند خون
  • جلوگیری از بروز سرطان
  • افزایش سلامت پوست
  • تنظیم کننده‌ی صفرا
  • محافظت از کلیه‌ها

قرص لیورگل چه کاربردی دارد؟

در بخش قبل گفتیم که خار مریم به عنوان یک گیاه دارویی برای کبد چه خواصی دارد و برای بهبود چه مشکلاتی می‌توان از آن استفاده کرد. شرکت گل دارو برای تولید دو قرص لیورگل خود، از دوزهای ۷۰ و ۱۴۰ میلی گرم سیلی مارین استفاده کرده است.

این میزان از سیلی مارین نه تنها برای سلامت کبد، بلکه برای کنترل چربی و قند خون نیز می‌تواند مؤثر باشد. برای اینکه بدانیم این قرص کبد چرب برای لاغری چقدر اثر دارد، بهتر است ابتدا با کاربردهای اصلی لیورگل آشنا شویم.

قرص لیورگل برای کبد چرب

تأثیر قرص لیورگل بر کبد چرب و رفع اختلالات آن، اصلی‌ترین خاصیت این داروی گیاهی است. مهم‌ترین عاملی که باعث تشدید کبد چرب یا ایجاد اختلال در عملکرد کبد می‌شود، اکسیداسیون چربی‌ها و رها شدن مقدار زیادی رادیکال آزاد در بدن است. تغذیه ناسالم، نداشتن تحرک، داشتن استرس و مصرف الکل باعث می‌شوند چربی اضافی در کبد  تجمع یابد و اثرات بدی روی کبد بگذارد.

قرص لیورگل برای کبد چرب
سیلی مارین در قرص لیورگل از آسیب سلول‌های کبد جلوگیری می‌کند.

خار مریم با داشتن آنتی اکسیدان های قوی در سیلی مارین، جلوی اکسیداسیون چربی را گرفته و با وادار کردن آن‌ها به تجزیه از طریق متابولیسم طبیعی، جلوی آسیب بیشتر کبد را می‌گیرد. همچنین ترکیبات فعال در سیلی مارین با خاصیت ضد التهابی خود، تولید عوامل التهابی در کبد را نیز متوقف می‌کنند.

خرید سریع قرص لیورگل ۷۰

اثر لیورگل روی چربی‌ها

لیورگل با اینکه قرص لاغری نیست؛ اما با دو فرایند باعث افزایش سوخت و ساز طبیعی چربی‌ها در بدن می‌شود. اولین فرایند جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها در کبد بود، که در بخش قبل توضیح دادیم.

دومین فرایند با تقویت سلول‌های کبد و پیشگیری از آسیب به آن‌ها توسط عصاره‌ی خار مریم، عملی می‌شود. در واقع این گیاه با کمک به ترمیم سلول‌های آسیب دیده‌ی کبد و تقویت آن‌ها، به تجزیه سریع‌تر چربی‌های اضافی توسط کبد کمک می‌کند. این اثر به احتمال زیاد باعث می‌شود قرص لیورگل برای لاغری هم مؤثر باشد.

لیورگل برای کاهش قند خون

یکی دیگر از خواص مهم قرص لیورگل که باعث شده  این دارو برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو نیز تا حد زیادی مؤثر و مفید باشد، اثر آن روی کنترل قند خون است. در دیابت نوع دو، افزایش گلوکز (قند) در خون، باعث ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب‌های داخلی شدید می‌شود.

لیورگل برای کاهش قند خون
گیاه خار مریم مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث کاهش قند خون ناشتا می‌شود.

آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خار مریم این التهاب ها را کاهش داده و مقاومت به انسولین را در سلول‌های بدن نیز کمتر می‌کند. در نتیجه با تکمیل یک دوره‌ی درمان قرص لیورگل، گلوکز اضافی در خون وارد سلول‌ها شده و قند خون کاهش می‌یابد. بررسی‌ها نشان داده که این قرص کبد، اثر خوبی روی کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو داشته است.

خرید سریع قرص لیورگل ۱۴۰

لیورگل برای لاغری خوب است؟

حال به اصلی‌ترین سوال مقاله رسیدیم: آیا این قرص کبد چرب برای لاغری هم مفید است؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید محتاط باشیم. زیرا قرص لیورگل برای لاغری به طور اختصاصی تولید نشده است. این قرص در اصل به بهبود عملکرد کبد و کاهش آسیب‌های آن کمک می‌کند. اما اثرات جانبی آن روی متابولیسم چربی‌ها و قند خون، ممکن است در لاغری و کاهش وزن هم موثر باشد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که گفته می‌شود سیلی مارین موجود در لیورگل، در کاهش اشتها خصوصا جلوگیری از هوس کردنِ غذاهای شیرین مثل شیرینی و شکلات کمک می‌کند. این اثر، به تاثیر گیاه خار مریم بر روی قند خون برمی‌گردد. به علاوه، این گیاه با کمک کردن به کاهش نفخ، هضم غذا را بهبود داده و از این طریق نیز به جلوگیری از چاق شدن کمک می‌کند.

با این حال، برای اثبات موثر بودن سیلی مارین در فرآیند کاهش وزن، به تحقیقات بیشتری نیاز است. محققان، تاثیر مثبت مستقیم سیلی مارین در کاهش وزن را تاکنون تنها در یک مطالعه مشاهده کرده‌اند که آن هم بر روی موش بوده است. برای این که مطمئن شویم سیلی مارین در انسان‌ها هم می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، لازم است مطالعات بالینی انجام گردد.  

اگر به دنبال یک قرص لاغری گیاهی خوب می‌گردید، محصولات دیگری هم در بازار موجود است که به طور تخصصی به لاغری سریع‌تر کمک می‌کنند. محصولاتی از جمله قرص لاغری هزال با افزایش متابولیسم بدن و اثر اختصاصی روی چربی‌ها، روند کاهش وزن را سریع‌تر می‌کند. البته که برای ایجاد اثر مطلوب این قرص (مانند هر محصول لاغری استاندارد دیگری) باید یک رژیم لاغری متعادل و فعالیت بدنی منظم را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار دهید.

قرص لاغری هزال را از اینجا بخرید

قرص لیورگل برای لاغری
آنتی اکسیدان‌های خار مریم در قرص لیورگل با افزایش متابولیسم چربی‌ها می‌توانند به لاغری کمک کنند.

طریقه مصرف قرص لیورگل برای لاغری

خار مریم تنها ترکیب لیورگل است و همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم، خواص خار مریم برای لاغری با شواهد علمی کافی به اثبات نرسیده است. با این حال ممکن است علاقه‌مند باشید با تکیه بر همین شواهد یا تجربیات اطرافیان، از قرص لیورگل برای لاغری استفاده کنید. به طور کلی مصرف گیاه خار مریم عموما ایمن در نظر گرفته می‌شود. دوزی که برای بیشتر افراد ایمن است، ۴۲۰ میلی‌گرم از این گیاه سه بار در روز است. با این وجود، اگر می‌خواهید از این قرص برای لاغری استفاده کنید، بهتر است از طریقه مصرف قرص لیورگل نوشته‌شده در بروشور محصول پیروی کنید: اگر لیورگل ۱۴۰ را تهیه کرده‌اید، باید سه مرتبه در روز ۱ عدد از آن را میل کنید. در صورت مصرف قرص لیورگل ۷۰، روزی سه وعده، هر وعده ۲ قرص میل کنید.

بهترین زمان مصرف قرص لیورگل برای لاغری

بهترین زمان مصرف لیورگل برای لاغری، یک ساعت پس از صرف غذا است. برای اینکه به طور کامل از تاثیرات این دارو نتیجه بگیرید، بهتر است مصرف آن را حداقل تا ۲ ماه ادامه دهید.

عوارض قرص لیورگل

اگر قرص لیورگل را به میزان توصیه شده مصرف کنید، عوارضی برای شما نخواهد داشت. اما اگر به گیاه خار مریم حساسیت داشته باشید ممکن است دچار واکنش‌های آلرژیک شدید یا انسداد مجاری صفراوی شوید. پس اگر به گیاهان دارویی حساسیت دارید، در مصرف این قرص کبد احتیاط کنید.

هرچند تاکنون عوارضی برای مصرف قرص لیورگل در دوران بارداری و شیردهی گزارش نشده است، اما اگر در این دوران به سر می‌برید، حتماً قبل از خرید لیورگل با پزشک خود مشورت کنید.

تداخل دارویی لیورگل

گیاه خار مریم در قرص لیورگل با برخی از گیاهان دارویی تداخل دارد. همچنین مصرف لیورگل ممکن است روی نتیجه‌ی برخی آزمایش‌ها اثر بگذارد. بنابراین بهتر است قبل از مصرف این دارو، توصیه‌های زیر را در نظر داشته باشید:

  • افرادی که نسبت به مصرف گیاهان خانواده کاسنیان مانند بابونه، کنگر فرنگی، بومادران، کاسنی و گل آفتابگردان حساسیت دارند، ممکن است به گیاه خار مریم (سیلی مارین) موجود در قرص گل دارو نیز حساسیت نشان دهند.
  • با توجه به اتصال سیلی مارین به گیرنده‌های استروژن، خانم‌هایی که نسبت به هورمون شرایط حساسی دارند (مواردی چون سرطان رحم، تخمدان و پستان، اندومتریوز و  فیبروئید های رحمی) بهتر است از مصرف محصولات حاوی گیاه خار مریم پرهیز کنند.
  • مصرف قرص لیورگل به دلیل آنکه می‌تواند باعث پائین آوردن قند خون و افزایش IgE گردد، ممکن است در نتیجه آزمایشات تداخل ایجاد کند.
  • استفاده همزمان از گیاهان دارویی شنبلیله، جنسینگ، کروم، سیر، شاه بلوط پسیلیوم (چه به صورت سنتی و چه به صورت فرآورده دارویی) ممکن است موجب تشدید اثر کاهش قند خون گیاه خارمریم شود.
  • توصیه می‌شود اگر به صورت همزمان از داروهای وارفارین، کورتیکواستروئیدها، دیگوکسین، لوپرامید، فکسوفنادین، سایمتیدین، اریترو و کلاریترومایسین، داروهای ضدقارچ و برخی از انواع مسکن‌ها استفاده می‌کنید، جهت کاهش تداخلات با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قرص لیورگل برای کاهش وزن می‌تواند مؤثر باشد

در این مطلب اثرات قرص لیورگل را مفصل‌تر بررسی کردیم تا سپس به صورت جزئی‌تر به این سوال برسیم که آیا این قرص روی کاهش وزن اثری دارد یا نه؟ در نتیجه این توضیحات می‌توان گفت که در افرادی که بخاطر افزایش وزن و چربی بالا دچار کبد چرب شده‌اند، قرص لیورگل برای لاغری می‌تواند مؤثر باشد. همچنین این قرص با کنترل قند خون، می‌تواند در کنترل اشتها موثر باشد. البته باز هم تاکید می‌کنیم که به شواهد علمی در رابطه با تاثیر مستقیم قرص لیورگل بر لاغری نیاز داریم که به طور علمی بتوانیم این اثر را به لیورگل نسبت دهیم. با این حال، بر اساس تجربه و تحلیل اثرات دیگر خار مریم، می‌توان نتیجه‌گیری‌هایی کرد که در این مقاله بررسی کردیم.

همچنین لازم به ذکر است که این قرص به طور تخصصی برای لاغری تهیه نشده و تنها در شرایطی می‌تواند به کاهش چربی کمک کند که برنامه غذایی و سبک زندگی غلط ما نیز اصلاح شود.

قویترین قرص لاغری گیاهی را از اینجا بخرید

اگر قصد خرید قرص لیورگل را دارید، سریع‌ترین راه برای شما، خرید آنلاین دارو از مفیدطب است. با ورود به وبسایت یا اپلیکیشن داروخانه آنلاین مفیدطب می‌توانید در کمتر از یک دقیقه این محصول را برای خود سفارش دهید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را در منزل خود تحویل بگیرید.

شما تا به حال از قرص لیورگل برای لاغری استفاده کرده‌اید؟ اگر جوابتان بله است؛ نظر خود را درباره‌ی اثرات این قرص با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی قرص لیورگل دارید، در بخش نظرات از ما بپرسید تا با نظر دکتر داروساز به آن پاسخ دهیم.

سوالات متداول

ایا قرص لیورگل چربی سوز است؟

لیورگل با اینکه قرص لاغری نیست؛ اما با دو فرایند باعث افزایش سوخت و ساز طبیعی چربی‌ها در بدن می‌شود. اولین فرایند جلوگیری از اکسیداسیون چربی‌ها در کبد است. فرایند بعدی، با تقویت سلول‌های کبد و پیشگیری از آسیب به آن‌ها توسط عصاره‌ی خار مریم، عملی می‌شود. در واقع این گیاه با کمک به ترمیم سلول‌های آسیب دیده‌ی کبد و تقویت آن‌ها، به تجزیه سریع‌تر چربی‌های اضافی توسط کبد کمک می‌کند. این اثر احتمالا باعث می‌شود قرص لیورگل برای چربی سوزی هم موثر باشد.

قرص لیورگل برای جوش هم مؤثر است؟

اختلالات کبدی، باعث بهم ریختن تعادل در تولید برخی هورمون‌ها می‌شود. این اثر ممکن است چربی زیر پوست را افزایش داده و سبب بروز جوش‌های قرمز و ملتهب روی پوست و برخی از نواحی بدن شود. به زبان ساده اگر دلیل بروز جوش‌ها مشکلات کبدی باشد، با مصرف قرص لیورگل می‌توان امیدوار بود که این جوش‌ها نیز به مرور زمان بهبود یابند. البته برای درمان جوش‌های ناشی از اختلالات کبدی، به احتمال زیاد در کنار مصرف لیورگل، مراجعه به متخصص پوست و اصلاح مشکلات به وجود آمده برای پوست نیز نیاز است.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره