مصرف قرص مگنیفورت در بارداری مشکلی ندارد؟

تاثیر قرص مگنیفورت در بارداری
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

یکی از بهترین مکمل‌های منیزیم موجود در داروخانه‌ها قرص مگنیفورت هولیستیکا است. این فرآورده حاوی ویتامین D، B6، B1 و K2 نیز می‌باشد که باعث جذب بهتر و بیشتر منیزیم می‌شوند. اما در رابطه با مصرف قرص مگنیفورت در بارداری سوالات زیادی از طرف کاربران ما پرسیده شده است. از همین رو تصمیم گرفتیم مقاله کاملی درمورد این موضوع جهت برطرف شدن ابهامات شما تهیه کنیم.

اگر شما هم درباره ایمن یا خطرناک بودن مصرف قرص مگنیفورت در بارداری نگرانی دارید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

قرص مگنیفورت چیست؟

معمولا اکثر ما از اهمیت منیزیم و نقش آن در بهبود عملکرد بدن غافل هستیم. این عنصر شگفت انگیز در مبارزه با افسردگی، کاهش فشار خون، کنترل انسولین و قند خون، تنظیم پالس‌های قلبی و عملکرد صحیح مغز نقش مهمی ایفا می‌کند. از همین رو مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم مانند قرص مگنیفورت، به اندازه سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی، اهمیت دارند.

مگنیفورت یک قرص با ترکیبات منحصر به فرد است که حاوی منیزیم دریایی، ویتامین D3، برخی ویتامین‌های گروه B و ویتامین K می‌باشد. این قرص در وهله اول به جبران کمبود منیزیم در بدن کمک می‌کند و در همین راستا دارای خواص متنوع دیگری نیز می‌باشد.

یکی از مزیت‌های مهم قرص مگنیفورت که آن را از سایر مکمل‌های منیزیم متمایز می‌کند، وجود منیزیم با منشاء دریایی در این محصول است. این نوع منیزیم حاوی مقدار خوبی کلسیم می‌باشد که تاثیرات آن را دوچندان می‌کند. همچنین وجود دو ویتامین D و B6 در این مکمل باعث جذب بیشتر منیزیم می‌شود که این مسئله نیز از مزیت‌های قرص مگنیفورت به شمار می‌رود.

قرص مگنیفورت برای چیست؟

مصرف قرص مگنیفورت می‌تواند تاثیرات زیادی بر بهبود عملکرد بدن از جنبه‌های مختلف داشته باشد. از جمله مهم‌ترین تاثیرات این قرص می‌توان به اثر منیزیم بر سیستم عصبی اشاره کرد. به طور مثال کسانی که دچار دردهای عصبی هستند و یا به دلیل انجام عمل‌های جراحی علائمی مانند بی‌حسی، درد و گزگز در اندام‌های خود احساس می‌کنند، می‌توانند با مصرف قرص مگنیفورت این عوارض را برطرف کنند.

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم در درمان افسردگی، بهبود اضطراب‌های خفیف تا متوسط و همچنین داشتن خواب باکیفیت نیز موثر است. علاوه بر این قرص مگنیفورت می‌تواند بر سیستم حرکتی تاثیر مثبتی داشته باشد و به حفظ سلامت استخوان‌ها و کاهش سرعت تحلیل آن‌ها کمک می‌کند.

ترکیب منیزیم و ویتامین B6 در کپسول مگنیفورت این محصول را به یک داروی موثر جهت کاهش علائم خلقی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و همچنین احتباس مایعات در این دوره تبدیل کرده است.

خرید قرص مگنیفورت

به طور کلی خواص و موارد مصرف قرص مگنیفورت را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • حفظ سلامت مغز و اعصاب
  • بهبود علائم افسردگی و ریتم خواب و خلق و خو
  • افزایش توده و استحکام استخوان‌ها
  • کاهش دفعات و شدت انقباضات عضلانی دردناک
  • کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • بهبود کرامپ‌های عضلانی
  • کاهش علائم PMS
  • پیشگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک
  • پیشگیری و کاهش حملات میگرن و سردرد
  • کمک به کاهش دردهای نوروپاتیک هرپس زوستر
  • کمک به تنظیم فشار خون و قند خون
  • نوروپاتی های دیابتی و سندرم تونل کارپ
  • کاهش یبوست و تامین سلامت
  • تامین سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات

تا اینجا با مکمل فوق‌العاده مگنیفورت و خواص بی‌نظیر و متنوع آن آشنا شدیم. اما بحث اصلی ما در این مقاله، فواید و عوارض مصرف قرص مگنیفورت در بارداری می‌باشد. بهتر است با ترکیبات این قرص آشنا شویم و همزمان بررسی کنیم که هر یک از این ترکیبات در بارداری چه تاثیری دارند.

اثر ترکیبات قرص مگنیفورت در بارداری

همانطور که قبلا گفتیم، قرص مگنیفورت در کنار فراهم کردن مقدار مورد نیاز روزانه منیزیم، ویتامین‌های B1، B6 و ویتامین‌های D3 و K2 را نیز در ترکیبات خود قرار داده است. هر یک از این ریزمغذی‌ها دارای خواص متنوعی از جنبه‌های مختلف هستند. اما جدای از فواید آن‌ها، مصرف برخی از این مواد ممکن است در دوران بارداری مجاز نباشد یا باعث ایجاد عوارض جانبی شود. از همین رو در ادامه به طور دقیق ترکیبات مگنیفورت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید کپسول مگنیفورت هولیستیکا
جهت خرید قرص مگنیفورت هولیستیکا برای تامین منیزیم مورد نیاز بدن کلیک کنید.

اهمیت مصرف منیزیم در بارداری

در طول دوران بارداری نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی افزایش می‌یابد. منیزیم نیز از این نظر استثنا نیست چرا که تاثیر منیزیم بر سلامت جنین و مادر موضوعی کاملا اثبات شده است. استفاده از مواد غذایی حاوی منیزیم یا مکمل‌های آن، از زایمان زودرس جلوگیری کرده، احتمال فلج مغزی جنین را کاهش می‌دهد، گرفتگی عضلات خانم‌های باردار را کمتر کرده و سطوح تحمل درد آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین از پوکی استخوان در سال‌های بعد جلوگیری کرده و حالت تهوع و سردردهای میگرنی در دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

خانم‌های بارداری که بین ۱۹ تا ۳۰ سال سن دارند، به روزانه ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم و خانم‌های بالاتر از ۳۰ سال روزانه ۳۶۰ میلی‌گرم منیزیم نیاز دارند.

اما استفاده بیش از حد منیزیم ممکن است عوارضی مانند تنگی نفس، خواب بیش از حد، ضعف ماهیچه‌ها، مشکلات بینایی، اسهال و ناراحتی‌های معده را در برخی افراد ایجاد کند. لذا مصرف منیزیم و مکمل‌های آن در دوران بارداری، باید تحت نظر پزشک انجام بگیرد.

میزان ویتامین دی در بارداری

در دوران بارداری نیاز خانم‌ها به مصرف کلسیم و ویتامین D جهت استحکام استخوان‌ها و پیشگیری از پوکی استخوان افزایش می‌یابد. همچنین ویتامین دی بر بهبود رشد و نمو جنین نیز تاثیر می‌گذارد.

سازمان بهداشت آمریکا توصیه می‌کند که خانم‌های باردار باید حداقل ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D3 در طول روز مصرف کنند. اما برخی کارشناسان این مقدار را برای مادران باردار کافی نمی‌دانند و معتقدند نیاز آن‌ها به ۱۵۰۰ واحد در روز افزایش می‌یابد. این مقدار مورد نیاز به شرایط جسمی و محیطی هر فرد بستگی دارد، در نتیجه پزشک بهترین مرجع برای شما خواهد بود.

اما توجه کنید که ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است در نتیجه مصرف خودسرانه ویتامین D بسیار خطرناک خواهد بود و می‌تواند مسمومیت جدی ایجاد کند. سردرد، خستگی، تغییرات خلقی، افزایش ضربان قلب، حساسیت به نور و دردهای عضلانی ممکن است مربوط به عارضه مسمومیت با ویتامین دی باشند. مقدار اضافی این ویتامین در کلیه‌ها رسوب می‌کند و سنگ ایجاد می‌شود.

خواص ویتامین B1 در بارداری

تیامین یا ویتامین ب۱ به عملکرد طبیعی سیستم عصبی، عضلات و قلب کمک می‌کند و برای رشد مغز جنین ضروری است. خانم‌های باردار به روزانه ۱.۴ میلی‌گرم تیامین نیاز دارند.

تاکنون شواهد زیادی مبنی بر اینکه مصرف ویتامین B1 در طول بارداری باعث ایجاد عوارض شود، وجود ندارد. این ویتامین محلول در آب است و در بدن ذخیره نمی‌شود. با این حال بهتر است از مصرف خودسرانه آن خودداری نمایید.

فواید مصرف ویتامین B6 در بارداری

این ویتامین نیز برای رشد مغز و سیستم عصبی جنین بسیار مهم است. ویتامین b6 در سوخت و ساز پروتئین و کربوهیدرات‌ها به جنین در حال رشد کمک می‌کند. همچنین پژوهش‌ها نشان می‌دهد که دریافت B6 در برخی زنان، حالت تهوع و استفراغ دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

مقدار مورد نیاز ویتامین ب۶ برای خانم‌های باردار روزانه ۱.۹ میلی‌گرم در روز است. در مورد این ویتامین نیز همانند سایر مواد مغذی، لازم است درمورد مقدار دوز مصرفی با پزشک خود مشورت کنید تا خطری برای شما و کودک در حال رشدتان ایجاد نشود.

فواید و عوارض ویتامین K در بارداری

با توجه به اینکه جنین از مواد مغذی که مادر می‌خورد، تغذیه می‌کند؛ برای رشد سالم سیستم حمایتی و حرکتی و سیستم گردش خون جنین، مصرف ویتامین K در دوران بارداری اهمیت پیدا می‌کند. همچنین یکی از مهم‌ترین عملکردهای ویتامین K، کمک به تعادل کلسیم بدن است. این ویتامین در جلوگیری از تخلیه ذخیره کلسیم از استخوان‌ها در دوران بارداری نقش دارد.

نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به میزان وزن او بستگی دارد. به طور مثال شخصی با ۶۰ کیلوگرم وزن باید ۶۰ میکروگرم در روز ویتامین K مصرف نماید. اما ویتامین K در حاملگی در صورتی که بیش از حد استفاده شود، می‌تواند خطرناک باشد. مصرف زیاد این ویتامین باعث لخته شدن خون و در موارد پیشرفته حتی موجب انسداد عروق شود و به نظارت پزشک احتیاج دارد.

قرص مگنیفورت در بارداری مصرف شود یا خیر؟

در بخش قبلی تمامی ترکیبات موجود در قرص مگنیفورت را بررسی کردیم و خواص و عوارض آن‌ها در دوران بارداری را ارزیابی نمودیم. حتما متوجه شده‌اید که بارها در طول متن تکرار کردیم، درمورد مصرف هر یک از ویتامین‌ها و مکمل‌ها در دوران بارداری لازم است با پزشک مشورت شود.

به طور کلی قرص مگنیفورت به سبب مواد مغذی موجود در خود می‌تواند برای مادران باردار مفید باشند، اما برخی از ویتامین‌های این مکمل محلول در چربی هستند (ویتامین D و K). این مسئله موجب می‌شود که احتیاط در مصرف قرص مگنیفورت در دوران بارداری اهمیت زیادی پیدا کند.

هر خانم باردار با توجه به سن، وزن، وضعیت جسمی و محیطی دارای شرایط متفاوتی است که پزشک با معاینه، آزمایشات گوناگون و سابقه فرد می‌تواند مناسب‌ترین نوع مکمل را برای او تجویز کند. پس قبل از مصرف قرص مگنیفورت در بارداری با پزشک خود درمورد تمامی شرایط مشورت کنید.

جمع بندی

قرص مگنیفورت یکی از بهترین مکمل‌های حاوی منیزیم است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در رشد مغز و سلامت اعصاب، سلامت قلب و عروق، انقباض ماهیچه‌ها، استحکام استخوان‌ها، تنظیم قند و چربی خون و بهبود اختلالات خواب دارد. مصرف قرص مگنیفورت در بارداری می‌تواند مفید باشد، ولی به نظارت پزشک و تجویز نسخه مناسب با شرایط فرد نیاز دارد.

شما می‌توانید جهت خرید قرص منیزیم مانند کپسول مگنیفورت و سایر مکمل‌ها و محصولات گیاهی از طریق سایت داروخانه آنلاین مفیدطب اقدام به خرید نمایید.

خرید قرص منیزیم

هر سوال دیگری در مورد مکمل‌های تغذیه‌ای و محصولات تقویت پوست و مو داشتید می‌توانید پایین این مقاله و یا در صفحه محصول در سایت داروخانه آنلاین مفیدطب کامنت بگذارید، متخصصین داروساز ما به شما پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین مکمل بارداری چیست؟

پزشک شما بهترین مرجع برای انتخاب بهترین مکمل بارداری متناسب با شرایط شما است. مکمل‌های پریناتال در برندهای متفاوتی وجود دارد که از جمله بهترین انواع آن‌ها می‌توان به قرص پرگنازون هلث اید، قرص پرینامکس نیومام، قرص پرگناکر ویتابیوتیکس و قرص اکتی ناتال اشاره کرد. جهت خرید این محصولات می‌توانید به سایت داروخانه آنلاین مفیدطب مراجعه کنید.

ایا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟

ویتامین‌های B1، B6 و منیزیم هر سه بر بی اشتهایی عصبی تاثیرگذارند. معمولاً افرادی که دچار کمبود این ویتامین‌ها هستند، بد غذایی و کاهش وزن را تجربه می‌کنند. به همین دلیل با مصرف قرص مگنیفورت، اشتها و میل به غذا خوردن در این افراد احتمالا به حالت طبیعی باز می‌گردد. بنابراین مصرف کپسول مگنیفورت باعث چاقی و اضافه وزن نمی‌شود، بلکه به این دسته از افراد بی اشتها کمک می‌کند تا دوباره اشتهای طبیعی خود را بدست آورند و در طول روز غذای کافی مصرف کنند.

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت چه زمانی است؟

بهتر است قرص مگنیفورت را بعد از غذا (یا به همراه آن) با مقدار آب کافی مصرف کنید که عوارض گوارشی احتمالی آن به حداقل برسد.


  توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت داروخانه مفید طب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتی که مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید

بیشتر بخوانید:

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره