فواید قرص osteo quinone در بارداری

فواید قرص osteo quinone در بارداری
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

رشد جنین در زمان بارداری، انرژی و مواد مغذی زیادی را از بدن مادر می‌گیرد. یکی از پرمصرف‌ترین ترکیبات مغذی بدن جنین در دوران بارداری، کلسیم است. بدن جنین برای تشکیل استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و تنظیم ریتم ضربان قلب، به کلسیم نیاز دارد و اگر مقدار کافی از این عنصر در بدن مادر نباشد، به سراغ ذخایر آن در استخوان‌های مادر می‌رود. این پدیده عوارض خطرسازی از جمله افزایش فشار خون در بارداری را برای مادر به دنبال خواهد داشت. از این رو توصیه می‌شود در دوران بارداری حتماً این ماده مغذی از طریق تغذیه و استفاده از مکمل‌های کلسیم تأمین شود. قرص osteo quinone یکی از بهترین انواع قرص استخوان ساز است که به تأمین کلسیم کافی در بدن مادر کمک می‌کند.

از آنجا که مصرف کلسیم در بارداری اهمیت بسیار زیادی دارد، در این مطلب از مجله سلامت مفیدطب می‌خواهیم شما را با یکی از بهترین مکمل‌های کلسیم در بازار ایران آشنا کنیم و از خواص قرص osteo quinone در بارداری بیشتر بگوییم. اگر باردار هستید یا قصد باردار شدن دارید، حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت مصرف کلسیم و ویتامین دی در بارداری

قبل از اینکه به سراغ معرفی بیشتر قرص استئوکینون برویم، می‌خواهیم از اهمیت دو ماده‌ی مغذی ضروری در دوران بارداری بگوییم. اگر بدانید ترکیباتی از جمله کلسیم و ویتامین دی در دوران بارداری بدن را از چه خطراتی نجات می‌دهند، قطعاً برای تأمین آن منابع غذایی حاوی این دو ماده را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهید و خرید قرص کلسیم دی را در اولویت کارهای خود می‌گذارید.

اهمیت مصرف کلسیم در بارداری
کلسیم برای تقویت بدن مادر و رشد بهتر جنین در بارداری ضروری است.

مصرف کلسیم و ویتامین دی در بارداری اهمیت دارد؛ زیرا:

  • کلسیم از بروز فشار خون بالا در بارداری جلوگیری می‌کند.
  • ویتامین دی برای جذب کلسیم در بدن جنین و مادر ضروری است.
  • کمبود کلسیم باعث زایمان زودرس و در موارد شدیدتر باعث سقط جنین می‌شود.
  • کمبود کلسیم در بارداری خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد.
  • کلسیم و ویتامین دی برای شکل گیری استخوان‌ها و دندان‌های جنین ضروری است.
  • شکل گیری سیستم عصبی و قلبی جنین به کلسیم نیاز دارد.
  • کلسیم احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی در مادران را کاهش می‌دهد.

با توجه به مطالب بالا، با داشتن تغذیه‌ای سرشار از کلسیم و مصرف قرص osteo quinone در بارداری، با یک تیر دو نشان می‌زنید و شرایطی مطلوب برای رشد جنین و ارتقاء سلامت بدن خود فراهم می‌کنید.

قرص استئوکینون چیست و چه خواصی در بارداری دارد؟

حال که با اهمیت مصرف قرص کلسیم و ویتامین دی آشنا شدید، وقت آن رسیده که یکی از بهترین این مکمل‌ها، یعنی قرص استئوکینون را بیشتر معرفی کنیم و از خواص آن برای بارداری بگوییم.

خواص قرص استئوکینون در بارداری
قرص استئوکینون حاوی کلسیم و ویتامین دی به ارتقاء سلامت مادر و جنین در بارداری کمک می کند.

قرص استئوکینون هولیستیکا محصولی است که تحت لیسانس کشور فرانسه در ایران تولید می‌شود. این قرص کلسیم نه تنها برای جلوگیری از پوکی استخوان، بلکه برای تقویت مادران باردار و شیرده، سلامت قلب و عروق و رشد و نمو نوجوانان نیز کاربرد دارد. البته ما در این متن بیشتر روی خواص قرص استئوکینون در بارداری تمرکز داریم و در این‌باره بیشتر می‌گوییم. مصرف این مکمل در بارداری خواص زیر را برای شما و جنین در حال رشد خواهد داشت:

  • بهبود جذب کلسیم در استخوان‌های بدن مادر و جنین
  • جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها و کلیه‌ها
  • جلوگیری از پوکی استخوان پس از بارداری
  • تقویت بدن مادر برای دوران شیردهی
  • بازدارنده رسوب کلسیم در شریان
  • رفع کمبود ویتامین دی و کلسیم
  • بهبود رشد جنین

قرص استئوکینون را از اینجا بخرید

ترکیبات قرص استئوکینون

چیزی که باعث شده قرص و همچنین شربت استئوکینون برای بارداری تا این حد کارایی داشته باشد، ترکیبات آن است.

شرکت هولیستیکا این مکمل کلسیم را به نحوی طراحی و تولید کرده که کاملا برای تأمین کلسیم و ویتامین دی در بارداری مناسب باشد.

در این مکمل استخوان ساز، علاوه بر کلسیم، ویتامین D و K2 نیز وجود دارد. تا اینجا از خواص کلسیم در بارداری زیاد گفتیم؛ اما هنوز نگفتیم ویتامین D3 و K2 چه ارتباطی با کلسیم دارند؟ در ادامه با ما باشید تا به شما بگوییم.

ویتامین K2:

این ویتامین محلول در چربی، جلوی رسوب کلسیم در بافت‌های نرم از جمله رگ‌ها را می‌گیرد. علاوه بر این، ویتامین K2 سبب خروج کلسیم از خون و رگ‌ها و هدایت آن به سمت بافت استخوانی می‌شود. این ویتامین با فعال کردن پروتئین جاذب کلسیم (استئوکلسین)، ماتریکس استخوانی را برای جذب استخوان بیشتر آماده می‌کند. بنابراین افزایش تراکم استخوان بدون ویتامین K2 تقریباً غیر ممکن است.

ویتامین D3:

ویتامین D3 نوع فعال ویتامین دی است که وجود آن برای جذب کلسیم از سیستم گوارش ضروری است. به همین دلیل هم این عنصر در ترکیبات بیشتر انواع قرص کلسیم دیده می‌شود. ویتامین دی با افزایش تولید پروتئین استئوکلسین نیز روی جذب بهتر کلسیم اثر می‌گذارد. علاوه بر این، ویتامین دی برای سلامت قلب و عروق، تشکیل سیستم عصبی و مغز و… در بدن جنین ضروری است.

خرید سریع شربت استئوکینون

اثر ویتامین دی در جذب کلسیم در قرص استئوکینون
ویتامین d3 در قرص استئوکینون برای جذب بهتر کلسیم و رشد بهتر جنین نقش مهمی دارد.

 

قرص استئوکینون در بارداری چه فوایدی دارد؟

حال که با ترکیبات این مکمل کلسیم آشنا شدید، در ادامه خواهیم گفت که قرص osteo برای چیست؟ دانستن اینکه قرص osteo quinone در بارداری چه کمکی به بدن شما و جنین می‌کند، باعث می‌شود با آگاهی بیشتری به سراغ خرید این قرص کلسیم بروید. پس اگر کنجکاوید بدانید این قرص چه اثری در بدن شما و جنین دارد، ادامه‌ی متن را بخوانید.

جلوگیری از پوکی استخوان پس از بارداری با قرص osteo quinone

یکی از جدی‌ترین عوارض بارداری برای مادران، پوکی استخوان است. به خصوص اگر در کمتر از ۳ سال، دو بارداری را تجربه کرده باشید، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارید. مصرف قرص استئوکینون در بارداری می‌تواند تا حد زیادی از بروز پوکی استخوان جلوگیری کند. زیرا ترکیبات این قرص از جمله ویتامین D3 و K2 به طور موثری باعث جذب کلسیم در استخوان‌ها شده و تراکم استخوان را افزایش می‌دهند.

استئوکینون برای جلوگیری از پوکی استخوان
مصرف قرص استئوکینون در بارداری ریسک ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا را کاهش می دهد.

بسیاری از مادران باردار از مصرف قرص کلسیم خودداری می‌کنند تا در دوران حاملگی دچار رسوب کلسیم در رگ‌ها و کلیه‌ها نشوند. خوشبختانه قرص استئوکینون به دلیل وجود ویتامین دی و کا از این عارضه پیشگیری می‌کند. پس با خیال راحت می‌توانید این قرص را برای جلوگیری از پوکی استخوان مصرف کنید.

استئوکینون برای رشد بهتر جنین در بارداری

کلسیم و ویتامین D3 تنها برای تقویت استخوان‌ها نیستند؛ بلکه کاربردهای مهم و حیاتی دیگری هم در بدن دارند. این ماده معدنی در تشکیل سیستم مغز، تنظیم ریتم ضربان قلب، تشکیل ماهیچه‌ها، انقباض ماهیچه‌ها و عملکرد نورون‌ها و انتقال پیام‌های عصبی نقش اساسی دارد.

قرص استئوکینون برای رشد جنین
کلسیم و ویتامین دی در قرص استئوکینون برای تشکیل سیستم های بیولوژیک در جنین ضروری است.

ویتامین دی نیز با عملکرد هورمونی خود در فعالیت سیستم‌های بیولوژیکی بدن اثر مهمی دارد. این ویتامین برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی، جذب کلسیم، فسفات و منگنز، تشکیل و عملکرد صحیح سیستم قلبی عروقی، جلوگیری از اوتیسم و فلج چندگانه در جنین نقش دارد.

علاوه بر این، کمبود ویتامین دی در بدن مادران باردار ممکن است باعث بالا رفتن فشار خون جنین در زمان زایمان شده و کودک با فشار خون بالا به دنیا بیاید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کمبود ویتامین دی در مادران مساوی است با ریسک بالای مشکلات قلبی عروقی برای کودک در سنین بالا.

خرید سریع قرص استئوکینون

مصرف قرص osteo quinone در بارداری با فراهم کردن ویتامین دی مورد نیاز بدن در این دوران، سبب ارتقاء سلامت جنین می‌شود.

جبران کمبودهای تغذیه‌ای مهم بدن مادر در دوران بارداری و شیردهی

کمبود کلسیم و ویتامین دی در بارداری خطرات جدی و متعددی را به دنبال دارد. زایمان زودرس، پره اکلامپسی، دیابت بارداری و فشار خون بالا در مادر و جنین و نقص‌های رشد و نمو جنین تنها برخی از آن‌هاست.

علاوه بر این، کمبود ویتامین دی در دوران شیردهی می‌تواند منجر به ریزش موی شدید در مادران شده و تغذیه‌ی کودک را نیز دچار مشکل کند. از این رو مصرف یک مکمل کلسیم مانند قرص استئوکینون در بارداری و شیردهی، در کنار تغذیه‌ی مناسب، برای جلوگیری از این مشکلات بسیار مؤثر خواهد بود.

بهترین زمان مصرف قرص osteo quinone در بارداری

طبق دستور متخصصان در سه ماه اول بارداری هیچگونه مکملی (به جز فولیک اسید و آهن در برخی موارد) نباید مصرف شود. بنابراین توصیه می‌کنیم مصرف قرص استئوکینون در بارداری را از ماه چهارم و با مشورت پزشک آغاز کنید.

میزان مصرف استئوکینون به شرایط بدن شما بستگی دارد و باید توسط پزشک مشخص شود. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک در میان بگذارید تا بهترین زمان مصرف را به شما پیشنهاد دهد.

برای مصرف قرص osteo quinone در بارداری احتیاط کنید

همانطور که می دانید، دوران بارداری دوران بسیار حساسی است. از این رو، بهتر است توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

  • قبل از مصرف هر دارو یا مکملی، از جمله قرص استئوکینون در بارداری حتماً و حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • قبل از خرید قرص استئوکینون، با مشورت پزشک از میزان کمبود ویتامین D3، K2 و کلسیم در بدن خود مطلع شوید. مصرف بیش از حد این ریزمغذی‌ها ممکن است باعث تپش قلب، سرگیجه و مشکلات کبد شود.
  • اگر داروهای ضد انعقاد خون یا تنظیم کننده‌ی ریتم قلب مصرف می‌کنید، برای جلوگیری از تداخلات دارویی با پزشک مشورت کنید.

مصرف قرص کلسیم و ویتامین دی را در دوران بارداری فراموش نکنید

در این متن سعی کردیم تمام اثرات کلسیم و ویتامین دی در بارداری را توضیح دهیم تا از اهمیت این دو ماده‌ی مغذی برای رشد جنین و سلامت بدن در دوران بارداری مطلع شوید. همه‌ی این مطالب برای این بود که به شما یادآوری کنیم که مصرف یک قرص کلسیم دی خوب در کنار رژیم غذایی سالم برای سلامت مادر و جنین بسیار مفید و اثربخش است. استفاده از قرص osteo quinone در بارداری نیز خواص زیادی دارد که در این متن مفصل راجع به آن گفتیم.

بهترین قرص استخوان ساز را از اینجا بخرید

خرید آنلاین دارو از مفیدطب این امکان را به شما می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن قرص استئوکینون را برای خود سفارش دهید. داروخانه اینترنتی مفیدطب سفارش شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند.

اگر تجربه‌ی استفاده از قرص استئوکینون یا سایر مکمل‌های کلسیم در دوران بارداری را دارید، نظر خود را درباره‌ی آن با ما در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی درباره‌ی استئوکینون یا هر قرص کلسیم دیگر دارید، از ما بپرسید. ما سؤالات شما را با نظر دکتر داروساز پاسخ می‌دهیم.


توجه: مقالات مرتبط با پزشکی و سلامت مجله مفیدطب از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده‌اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند، بنابراین توصیه درمانی و پزشکی محسوب نمی‌شوند. در صورتیکه مشکل پزشکی دارید، لازم است تا برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید

به اشتراک گذاری این مقاله :

Telegram
WhatsApp
LinkedIn

8 دیدگاه دربارهٔ «فواید قرص osteo quinone در بارداری»

  1. سلام خانم دکتر من در حاملگی خیلی تهوع دارم وبالا میارم الان هفته ۶ هستم وقرص استئوکینون تاالان ۳تا خوردم مشکلی نداره میتونم بخورم

    1. دکتر مهلا دهقانپور

      سلام دوست گرامی، مصرف قرص استئوکینون در دوران بارداری تنها با تجویز پزشک مجاز می‌باشد.بنابراین چنانچه پزشک متخصص شما قرص استئوکینون را تجویز نموده است می توانید مصرف نمایید.
      با احترام دکتر داروساز

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام مصرف روزانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ واحد ویتامین دی در دوران بارداری، بی خطر است. با توجه به اینکه میزان ویتامین دی تامین شده توسط مصرف روزانه ویتامین دی ۱۰۰۰ و شربت استئوکینون در این رِنج قرار می گیرد، مصرف با این روش بلامانع است.
      با احترام دکتر داروساز

  2. سلام وقت بخیر
    من در هفته هفت بارداری هستم و دکتر قرص استئو کینون تجویز کرده ولی خیلی مردد هستم که مصرف کنم، ویتامین دی بالایی دارم و توی ازمایش هم کلسیم چک نشده بود، نمیدونم چرا دکتر این قرص رو تجویز کرده، لطفا راهنماییم کنید

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز وقتی ویتامین دی شما در آزمایش سطح مناسب داشته، نشان می دهد ذخایر ویتامین دی خوبی دارید. اما باید توجه داشت این به این معنی نیست که شما دیگر نیازی به مصرف ویتامین دی ندارید. هر مادر بارداری باید روزانه ۱۰ میکروگرم ویتامین دی دریافت کند.
      از طرف دیگر، چک کردن کلسیم خون، هیچ ارزش تشخیصی ندارد. انسان حتی اگر کمبود کلسیم شدید هم داشته باشد، بدنش کلسیم را از استخوان ها برداشت می کند و کلسیم خون را نرمال نگاه می دارد. پس نرمال بودن کلسیم خون لزوما نشاندهنده نرمال بودن سطح کلسیم بدن نیست.
      در هر حال، مادران باردار باید روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم دریافت کنند. بسیاری از مادران باردار رژیم غذاییشان نمی تواند این میزان کلسیم را تامین کند. به همین دلیل هم پزشکان مصرف مکمل کلسیم را در دوره بارداری توصیه می کنند.
      در مجموع، بر اساس نکات فوق، پیشنهاد میکنم به دستور پزشک خود عمل نموده و قرص استئوکینون را میل بفرمایید.
      با احترام دکتر داروساز

  3. با سلام.توی اینترنت خوندم که مکمل کلسیم دی جز داروهای رده c طبقه بندی میشن مصرفش توی بارداری‌ مشکلی نداره با توجه به این طبقه بندی؟

    1. دکتر نفیسه کیامنش

      با سلام دوست عزیز مصرف مکمل کلسیم دی در دوران بارداری منع یا احتیاط ندارد و قابل مصرف می باشد.
      البته با توجه به اینکه بدن مادر باردار نیاز به ریزمغذی های دیگری چون آهن، فولیک اسید، ید و … نیز دارد، در بسیاری موارد توصیه می شود مکمل های پریناتال که کاملتر هستند، استفاده شود.
      با احترام دکتر داروساز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است

قرص آرترولیستیکا چاق کننده است؟

کپسول آرترولیستیکا یک داروی گیاهی طبیعی برای سلامت مفاصل و عضلات است و خواص زیادی به همراه می‌آورد. این محصول محبوب، حاوی ترکیبات گیاهی مفید

عوارض تقویت مژه سریتا

عوارض تقویت مژه سریتا چیست؟

محلول تقویت مژه سریتا یکی از محصولات ایرانی پرطرفدار در زمینه تقویت مژه و کمک به پرپشت شدن آن است. از آن جایی که درباره